Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten

    Gisteren voor het vak ergonomie nog enkele modellen gaan testen op zithouding. De knopjes voor de elektrische zetels zijn soms wel ingewikkeld.
    Je kan beter naar benz gaan, daar zijn de knopjes tenminste bereikbaar

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Net als het ook het vak van iemand anders is, die echter de meest idiote praat afstak hier in dit topic. Dus, om ook 'es te veralgemenen (als jij dat mag, mag ik dat): het is dus géén garantie dat men objectief en naar waarheid spreekt, zelfs al is het z'n vak.

      Je doet dat, denk ik, meestal wel. Dus gene paniek.
      matteus is beter in zijn vak hoor

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Je veralgemeent op zéér verregaande wijze hier.


        95% van alle 'veralgemenende uitspraken' zijn SLECHTS een manier van duidelijk maken. (zélfs als dat in hoofdletters benadrukt wordt, whatever).

        En dat weet jij zéker en vast.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Ik dacht dat je de ergonomie was gaan testen of je snel genoeg je deur open krijgt en alles netjes naast de kon doen laten komen bij een kotsbeurt
          Neenee Alhoewel ik hier dan wel netjes naast de auto zou gekotst hebben. De opdracht was eigenlijk om alle modellen van één bepaald merk te analyseren kwa zitpositie van de bestuurder (van de kleinste vrouw tot de grootste man). Uit die modellen wordt dan één ideale Serie gekozen die het best voldoet aan alle eisen. We hebben veel gemeten en genoteerd, en ik ben eens benieuwd wat het gaat worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Ja, want innovativiteit is zoiets als een pièce unique kristallen beker. Als één merk hem heeft, dan kan geen énkel ander merk ook innovatief zijn.

            En aangezien 'ie bij de introductie van ABS door Mercedes-Benz in Stuttgart in een kast is gezet, kan je b.v. de twin-turbo BMW turbodiesels van de laatste paar jaren geenszins innovatief noemen. Noch de X-Drive, dat fantastische 4WD-systeem dat in de E60 zelfs de A6 quattro verslaat op 't vlak van aandrijving op gelijk welke ondergrond. Nope, sorry, NIET innovatief, hè, want de beker staat bij Benz.

            Trouwens, geen enkel automerk is innovatief, buiten Benz dan want de eerste auto was een Benz ... en zéker BMW niet!
            Is dat X-drive systeem zo innoverend dan in uw ogen?
            Ok, het rijdt schitterend voor een 4x4 te zijn, maar bmw's hebben altijd schitterend gereden.
            De laatste X-drives met actief diff (voor naar het buitenachterwiel meer krachten door te sturen en zo onderstuur tegen te gaan ed.) zullen nóg beter rijden, maar daar heb ik nog niet direct testen van gelezen.
            Wel al enkele testen van de prefacelift 530xi en die scoort daar inderdaad goed. Beter dan de A6 Quattro, dat klopt.
            Hoe de E 350 4-matic uit die test komt qua wegligging/handling ga ik hier echter even niet vermelden, anders zou ik weldra ook dat label 'merkenblinde mercedesrijder' krijgen, en dat hoef ik niet


            Begrijp me niet verkeerd, ik wil jouw argumentatie niet afbreken, maar ik zie niet direct de innovatie van dit systeem in. Ok, een actief en intelligent diff, dat kan wonderen doen, maar ik denk dat BMW noemenswaardigere innovaties op z'n naam heeft dan dit

            Comment


            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Kon je ze laten vliegen?
                Nee. Thank God.

                Ik denk wel dat ik door daar zeer veelvuldig over te hebben gereden aan hoge snelheden, 'r dempers overmatig snel heb versleten. Kan dat? I mean: is 't mogelijk dat zeer vaak (toch zo'n keer of 20-30 per dag, ik passeer daar meermaals daags en er liggen er een stuk of 6 na elkaar) hard, tot bijna aan de aanslag, snel indrukken van de dempers een excessief snelle slijtage met zich meebrengt?

                Al voor ze 100.000 km had vond ik dat Babs vooral achteraan géénszins nog de fantastische wegligging had die ze in 't begin had...

                Comment


                • Comment




                  • Hier wel met de juiste velgen.

                    Comment


                    • Deze velg zou ik op ijn eentje willen:

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Als ik verkrampt uit een E91 kom na 2,5u achterin die bak, vind ik dat een oncomfortabele wagen.

                        En of ik dat nu 4 of 1324523643456 keer gedaan heb, maakt daar geen verschil op.
                        Die bak kan gerust snel rond zolder en snel over een vluchtheuvel knallen, als je niemand kunt meepakken zonder die te martelen, noem ik dat geen comfortabele wagen hoor.
                        Dan is dat jouw mening. En als je zo'n mening staaft door énkel maar dat ene punt, en al de rest dat verband houdt met het "comfort" van een auto, negeert, dan zegt dat veel over jouw objectieve ingesteldheid.

                        En bovendien weet je goed genoeg dat jouw mening dan afwijkt van de modale mening daarover. "Een '3 heeft geen comfort." I mean... kan je 't nog méér zwart/wit stellen?

                        Comment


                        • Hier gaat blijkbaar iets fout...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            is 't mogelijk dat zeer vaak hard, tot bijna aan de aanslag, snel indrukken van de dempers een excessief snelle slijtage met zich meebrengt?
                            Ja .

                            Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Vet: Fout.


                                350TD 136pk met de grotere turbo van een 150pk = betrouwbaarder
                                350TD 136pk/150pk met intercooler naar 180pk = betrouwbaarder


                                En dan nog... de problemen die dat blok heeft gekend hebben NIKS, maar dan ook absoluut NUL, te maken met de aanwezigheid van een turbo.


                                maar dat even terzijde, natuurlijk.
                                Ha, dan zal de twee keer (in garantie) vervangen turbo van de W140 350TD van m'n grootvader zaliger waarschijnlijk de énige keer zijn dat 't voorkwam, en z'n boezemvriend en toenmalig Mercedes-concessiehouder in de streek hier zal dan "we hebben het vaak, ge zijt zeker niet de enige" tegen 'm gezegd hebben om 'm te paaien. Yep.

                                Maar dat even terzijde, natuurlijk.



                                nee en nu effe serieus: 't kan zijn dat er daar motoren tussen staan, in dat lijstje, die eigenlijk echt wél betrouwbare turbo's hebben ... maar ik bracht gewoon een beetje contrast aan in het zéér eenzijdige en quite NSDAP-like spervuur van onwaarheden.

                                Comment


                                • BMW Welt, moet een leuke werf zijn!

                                  Comment


                                  • Goe bezig M Power, blijf foto's posten

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Dan is dat jouw mening. En als je zo'n mening staaft door énkel maar dat ene punt, en al de rest dat verband houdt met het "comfort" van een auto, negeert, dan zegt dat veel over jouw objectieve ingesteldheid.

                                      En bovendien weet je goed genoeg dat jouw mening dan afwijkt van de modale mening daarover. "Een '3 heeft geen comfort." I mean... kan je 't nog méér zwart/wit stellen?
                                      Dat is inderdaad zwart/wit ja.

                                      Mag provoceren ook al niet meer?

                                      Een integraal onderdeel van het comfort van een wagen is bij mij dat het aantal beschikbare plaatsen volgestoken kunnen worden en waarin je zonder stoppen (theoretisch) mee naar het zuiden van frankrijk rijden kunt zonder dat iemand zich ongemakkelijk begint te voelen.

                                      En dat gaat (imho) niet met een 3-serie.
                                      Met een 7-serie wel

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Vind het nog steeds zo spijtig dat ik niet eens in Babs ben gesprongen voor een ritje...

                                        Damn, I loved that car...
                                        Me too.

                                        De E46 één van de beste auto's ooit, en dat zeg ik zonder schaamrood op de wangen, én met de overtuiging dat het een steling is van een totaal andere realiteitscorrelatie-categorie dan "een bmw '3 heeft geen comfort'.



                                        Op 't eind begon ze wel een beetje ouderdomsverschijnselen te vertonen. Ik denk dat ik ze net op tijd laten gaan heb.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          NSDAP-like spervuur van onwaarheden.
                                          NSDAP?

                                          Want het gaat over mij

                                          Comment

                                          Working...
                                          X