Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De BMW-lovers die hier (als 't hier al niet meer mag, verdorie) in dit topic "alles" altijd "goed" vinden van BMW, worden wel zo letterlijk genomen dat een uurtje BMW-schijten dan plots wél aanvaardbaar moet worden, maar jij mag dan niét letterlijk genomen worden?
De E46 één van de beste auto's ooit, en dat zeg ik zonder schaamrood op de wangen, én met de overtuiging dat het een steling is van een totaal andere realiteitscorrelatie-categorie dan "een bmw '3 heeft geen comfort'.
Op 't eind begon ze wel een beetje ouderdomsverschijnselen te vertonen. Ik denk dat ik ze net op tijd laten gaan heb.
Die stelling van de E46 onderschrijf ik ook hoor...
De BMW-lovers die hier (als 't hier al niet meer mag, verdorie) in dit topic "alles" altijd "goed" vinden van BMW, worden wel zo letterlijk genomen dat een uurtje BMW-schijten dan plots wél aanvaardbaar moet worden, maar jij mag dan niét letterlijk genomen worden?
Heel veel respect voor uw babs, ik ben echt wel te vinden voor E46, E38 en E39 (en uiteraard oudere bmw's ).... maar comfort vond ik nu niet de grootste kwaliteit van uw 320, eerder integendeel, ik heb nog maar in weinig karren gezeten die zo hard zijn afgeveerd.
Corre z'n RS lijkt me zachter om te gaan met oneffenheden, en zelfs Emmy leek me iéts comfortabeler
Da's waar. Achteraan dan toch. De achterbank is echt niet comfortabel. Vooraan echter was mijn Babs enorm comfortabel voor 'n auto met zo'n performant onderstel. Je zou nou 'es in m'n eendje achteraan moeten zitten. Miljaar, dat is pas hard.
En eigenlijk: Babs was helemaal niet zo hard afgeveerd, 't zal dus deels een verkeerde indruk zijn die je had. Een Audi A4 of A3 met sportophanging is, zowel vooraan gezeten als achteraan, écht wel harder en vooral droger afgeveerd dan m'n Babs.
Maar bon, je hebt ook maar een zeer kort stukje in 'r meegereden, en dan nog op Zolder, en dan nog achteraan, en dan nog met 4 man erin, en dan nog met 'n half aan gort gereden voortrein dus 't is niet echt een goeie referentie.
GtA, hoe verhoudt de ophanging van de LSE zich eigenlijk tot die van Babs? Stugger? droger? zachter? stuiteriger? directer?
't Is moeilijk om een eerlijke vergelijking te maken, omdat m'n E46 geen runflats had, en de E81 wel.
Maar bon, m'n indruk is dus dat 'ie een veel progressievere vering heeft dan Babs. Bij licht inveren valt alles goed mee, maar ze wordt véél harder/stugger dan Babs bij dieper inveren. Bijvoorbeeld die verkeersdrempels, oho, die moet ik aan 20 per uur trager nemen, anders plakt m'n hoofdhuid aan de dakhemel.
Ze is ook iets droger, dus "onverwachte" korte klappen (dwarsrichels, riooldeksels, ...) komen beter door. Al vermoed ik dat de RFT-banden daar wel de grootste rol in spelen.
Door haar kortere wielbasis voel je ook duidelijk de andere balans. Babs was een grootse autostradevreter, Sabine is dat veel minder. Ze stuurt directer, is wat nerveuzer op de vooras, ze lijkt zich een PAK beter te amuseren op kortere bochten met snelheden tussen de 50 en de 120, waar Babs zich pas écht in 'r sas voelde vanaf pakweg 70-80.
Stuiterig vind ik Sabine niet echt, de demping is goed op de auto afgestemd. Geen klagen, dus.
Al bij al : Sabine voelt een pak "sportiever" aan dan Babs. Natuurlijk: ik vergelijk een 130k km oude Babs met een zo goed als new born Sabine, dus echt correct is dat evenmin (ik heb een zwartbruin vermoeden dat Babs 'r dempers zéér ver heen waren). Het ligt me wel, ik vind 't niet té.
Alleen, die banden hè. Jongens toch wat een brolrubber.
Da's waar. Achteraan dan toch. De achterbank is echt niet comfortabel. Vooraan echter was mijn Babs enorm comfortabel voor 'n auto met zo'n performant onderstel. Je zou nou 'es in m'n eendje achteraan moeten zitten. Miljaar, dat is pas hard.
En eigenlijk: Babs was helemaal niet zo hard afgeveerd, 't zal dus deels een verkeerde indruk zijn die je had. Een Audi A4 of A3 met sportophanging is, zowel vooraan gezeten als achteraan, écht wel harder en vooral droger afgeveerd dan m'n Babs.
Maar bon, je hebt ook maar een zeer kort stukje in 'r meegereden, en dan nog op Zolder, en dan nog achteraan, en dan nog met 4 man erin, en dan nog met 'n half aan gort gereden voortrein dus 't is niet echt een goeie referentie.
kan zijn, en het waren dan ook vooral die gele worsten die vrij hard doorkwamen. Gelukkig liggen die niet in elke bocht op de openbare weg.
maar ook hier is dat geen directe kritiek. Dat ding reed schitterend, het viel me enkel op dat ik nog maar zelden zo droog/stug/direct schokken heb doorgekregen als toen tijdens dat ritje. En het daarop volgende ritje met de zacht over die gele worsten schommelende Silvia zette dat nog extra in de verf
Gilles, jij leest veel dingen en interpreteert die véél te letterlijk en 'vijandig'...
Beetje humor af en toe (), mag er ook wel eens tussen zeker?
Ja, kan zijn, sorry, maar een hele pagina vol notoire Benz-lovers die een beetje met compleet foute beweringen het BMW-topic verzieken. Daardoor verlies je wel 'es een beetje 't zicht op de zaak.
Lees jij eigenlijk heel het topic even gewoon door, VOOR je zomaar op vanalle posts begint te replyen?
Soms heb ik de indruk dat jij leest... 'oh, wat een reactie'--> BATS gTa ding erachter.... verderlezen... 'Oh, nog zo één!'--> BATS (néén, niet BABS...)..
Ja, zoe doe ik dat altijd. Ik ben al wat ouder, en als ik een topic met 3 pagina's (ik heb 't forum ingesteld op 50 posts per pagina bij mij) moet doorlezen, ben ik tegen dat ik op 't eind ben, al 99% vergeten van de dingen waarop ik wou reageren.
Anderzijds is 't ook een eerlijke reactie, want ... was ik online geweest toen de posts waarop ik reageerde, werden geschreven, ik zou identiek hebben gereageerd.
maarja... dat wordt dan nergens in een onderschrift geplaatst zeker...
Ik mag niet, met m'n spritzmonitor-meterken en m'n geckootje in m'n onderschrift mag er niks meer bij, anders zegt TTN dat m'n onderschrift te groot is.
Ik mag niet, met m'n spritzmonitor-meterken en m'n geckootje in m'n onderschrift mag er niks meer bij, anders zegt TTN dat m'n onderschrift te groot is.
Ik weet wat het is om met een zware kas met veel te lichte motor rond te rijden. En ik weet ook wat het is om met een wagen rond te rijden die een motor heeft die goed, of zelfs te zwaar is voor de kas.
Ik lach mezelf ook altijd een kreuk als ikzelf weer eens met onze Espace een brug opmoet en zie dat die toeren superhard wegzakken, of als ik met de hymer tegen 50 een heuveltje op moet rijden omdat die gewoon niet sneller kan.
Mag ik dan niet lachen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Een beetje leedvermaak zeg maar?
Natuurlijk.
Maar jij weet ook goed genoeg dat er een groot verschil is tussen een beetje onschuldig bedoeld leedvermaak, en iets kraken onder het mom van leedvermaak.
Ik kan (of beter: kon, ik probeer dat niet meer te doen, 't komt slecht over bij veel mensen) daar ook wel wat van, dus probeer me niet van 't tegendeel te overtuigen, 'k heb gelijk.
Je veralgemeent op zéér verregaande wijze hier. 't Is onjuist wat je zegt: ten eerste is dit niet het enige topic waar "alles" altijd "goed" wordt bevonden (eigenlijk is dat zo goed als in elk lovers topic zo), hier worden ook zeer vaak kritische standpunten besproken, minpunten besproken, enzovoort. En merkblindheid is ook geen monopolie van BMW, wel integendeel. En tot slot moet het jou, gezien jouw toch propere dosis gezond verstand, toch al láng duidelijk zijn dat een merk met een terecht ijzersterk jong en sportief imago (of dat nu auto's zijn of iets anders), en dat zeer veel aanhangers kent, en vooral ook veel jongeren, op een internetforum een nog grotere groep bewonderaars of aanhangers kent? Dat is niet abnormaal, dat is normaal.
En ja, natuurlijk zijn er altijd mensen met oogkleppen. En gezien de grotere groep BMW-aanhangers, zullen er dus in absoluut aantal méér oogkleppen in dit topic te vinden zijn dan in andere topics. Ook dat is, zelfs statistisch, normaal.
Daar heb je een punt. En ik geef graag toe: er zijn bij de mercedes-lovers eveneens enkele merkenblinde aanhangers, voor wie zelfs een multipla met een ster op best wel knap zou zijn.
Maar ik durf ook te zeggen dat er een deel van de posters toch wel het nodige gezond verstand hebben om kritisch te staan tegenover het merk dat ze liefhebben, en die kritisch is dan nog licht uitgedrukt...
Matteus is er eentje van, en ik naar mijn aanvoelen enigszins ook, als ik dat zo mag zeggen . Ik heb enigszins een voorliefde voor het merk, maar als ik nu een wagen koop is de kans groter dat hij van een ander merk zal zijn dan dat het een mercedes zal zijn. Omdat er andere merken zijn waar ik me in filosofie enigszins beter kan vinden. En dan heeft dat niet noodzakelijk met budgetaire of andere rationele redenen te maken...
Comment