Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    Is dat X-drive systeem zo innoverend dan in uw ogen?
    Ok, het rijdt schitterend voor een 4x4 te zijn, maar bmw's hebben altijd schitterend gereden.
    I strongly disagree.

We hebben nog 'n 325iX touring gehad in Frankrijk. Ik heb daar nauwelijks mee gereden, maar als ik m'n pa hoor vertellen hoe dat kot reed op 't droge, op gewone baan. Oei. Ik heb ook de 525iX gereden (E34), en van het sublieme rijgedrag van een BMW is ook in die auto niet veel te merken.

Verser in het geheugen ligt echter de (E46) 325xi touring. 't Is een beetje misplaatst om dat hier nu zo te zeggen ... maar ... dat ding reed als een doorsnee Audi. Onderstuurd, gevoelloze voortrein, vooral onprecies ook.
    Oké, tractie = vet en zo, maar als je zo hard op stuurprecisie moet inboeten en de kans dus groot is dat je die extra tractie nadien gaat nodig hebben om je auto uit de wei te rijden die je niet kon ontwijken omdat je auto een andere kant op ging dan die waar je stuur naar wees ... mjah, no thanks, dan.

Vandaar vind ik die nieuwste X-Drive dan ook zo impressionant. Ik had altijd gedacht dat de BMW 4WD's maar kneusjes zouden zijn, maar niks is minder waar.

Dit gezegd zijnde: 70% van de beau-monde Suisse rijdt Audi (R)S, dus 't is niet dat BMW zo hard potten breekt met z'n systeempje.

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    Begrijp me niet verkeerd, ik wil jouw argumentatie niet afbreken, maar ik zie niet direct de innovatie van dit systeem in. Ok, een actief en intelligent diff, dat kan wonderen doen, maar ik denk dat BMW noemenswaardigere innovaties op z'n naam heeft dan dit
    Mjah, ik begrijp je wel ... maar dan vind jij b.v. de Audi RS4 inzake z'n quattro-eigenschappen ook niet innovatief? Innovativiteit hoeft niet per se extern te zijn, dat kan ook intern. Ik vind, persoonlijk, het feit dat Audi (en dan nog murmelend, alsof ze zich 'n beetje schamen) de RS4 een acterwielaangedreven karakter mee probeerden te geven, zéér innoverend! Zeker voor Audi! En een BMW met 4WD die ook nog 'es goed rijdt én de uitvinder van de 4WD (so to speak ) op z'n doos geeft, dat vind ik, naast het feit dat er zeker innoverende technische zaken in die aandrijving zitten/zaten, dus weldegelijk 't vermelden waard.

Trouwens, ik heb nooit een test tussen die drie auto's gevonden, al wou ik wel. Ik herinner me wel een test waarin de A6 3.2 FSI quattro de E 350 4-matic het nakijken gaf qua tractie en wegligging? Is die 4-matic dan toch drie keer zo goed als de Audi en de BMW samen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Wat is er in godsnaam mis met een 316i?

Hell, zo lang Mercedes nog A en B-klasses produceert waar je een dikke loser voor moet zijn om nog maar in gezien te willen worden kun je moeilijk commentaar geven op een 316i.
      Euhm... de mama hier heeft een A160... Dank.

Comment

Dat is het punt niet.

Leg mij uit wat er mis is met een 316i.
        die motor is gewoon te licht voor een BMW van 1500kg.

ze zouden een regel moeten maken dat een kar van 1500kg minstens 150pk moet hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
          Euhm... de mama hier heeft een A160... Dank.
          Het gaat over mijn persoonlijke mening he. Daar is het een forum voor.

Ik PERSOONLIJK schaar A en B-klasses over dezelfde kam als Atosjes en Matizjes. Hoge kleine auto's voor oudere mensen...

My 2 cents.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            die motor is gewoon te licht voor een BMW van 1500kg.

ze zouden een regel moeten maken dat een kar van 1500kg minstens 150pk moet hebben
            Is het ooit al in u opgekomen dat er mensen zijn die niet als eerste weg willen zijn bij het licht en in plaats liever een laag verbruik hebben?

En die tóch een BMW willen rijden.

Comment

Dat is inderdaad zwart/wit ja.

Mag provoceren ook al niet meer?

Een integraal onderdeel van het comfort van een wagen is bij mij dat het aantal beschikbare plaatsen volgestoken kunnen worden en waarin je zonder stoppen (theoretisch) mee naar het zuiden van frankrijk rijden kunt zonder dat iemand zich ongemakkelijk begint te voelen.

En dat gaat (imho) niet met een 3-serie.
              Met een 7-serie wel
              Dat een '7 comfortabeler is dan een '3, is nogal wiedes. Een '3 "geen comfort" toedichten is echter compleet verkeerd, sorry. Dat is hetzelfde als een Porsche Boxster "niet sportief" noemen, omdat 'ie niet sneller is dan de snelste diesels. Of een Range "geen terreinwagen" noemen, omdat 'ie te hoogwaardig is afgewerkt om 'm over rotsen te gaan slepen.

Comment

• Het enige opmerkelijke vind ik dat die auto niet onder de 130g/km CO2 duikt, dit had ik wel verwacht van deze auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Of een Range "geen terreinwagen" noemen, omdat 'ie te hoogwaardig is afgewerkt om 'm over rotsen te gaan slepen.
                  Ga dan ff bij Benz-lovers kijken straks.

G-class vs Range

Comment

Die stelling van de E46 onderschrijf ik ook hoor...

Welke ouderdomsverschijnselen?
                    Dempers = soep. Ophangingsrubbers = overgekookte soep (ga anders nog wat meer op circuit raggen, gTa ). Slijtageplekken op 't alcantara. Veel steenslag (al was de voorkant natuurlijk al herspoten, dus geen originele lak meer), ook op de lichten. Enzovoort.

Maar 'k heb dat wijffie geenszins gespaard, wel integendeel. Dus 't mag wel, in zekere zin. Of erger nog: volgens wat ik met die auto allemaal heb uitgespookt, heeft ze 't eigenlijk ZEER lang uitgezongen zonder kosten. Voortreffelijk, dus.

'k Ga voorzichtiger zijn met Sabine. 'k Heb niet zoveel vertrouwen in de huidige BMW-producten als ik had in de E46. En alhoewel ik altijd respectvol was tav. Babs: Sabine is wel écht van mij, nu.

Comment

Zie een 3-serie is niet comfortabel
                      ... maar biedt wel méér dan voldoende comfort.

Comment

... maar biedt wel méér dan voldoende comfort.
                        Laten we afspreken dat ik die voortaan overal achter zet.
                        Dan nemen de mensen dat niet zo serieus op wat ik zeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                          kan zijn, en het waren dan ook vooral die gele worsten die vrij hard doorkwamen. Gelukkig liggen die niet in elke bocht op de openbare weg.

maar ook hier is dat geen directe kritiek. Dat ding reed schitterend, het viel me enkel op dat ik nog maar zelden zo droog/stug/direct schokken heb doorgekregen als toen tijdens dat ritje.
                          Ik heb dat ook nog nooit ervaren, hoor, zoals toen. FOK die dingen zijn killers, daar moete dus écht van blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                            Van uwe 5 zaliger Maxime?
                            "mijn"... ik snap wat je bedoelt! Inderdaad! Vette foto hé!?

Comment

Dempers = soep. Ophangingsrubbers = overgekookte soep (ga anders nog wat meer op circuit raggen, gTa ). Slijtageplekken op 't alcantara. Veel steenslag (al was de voorkant natuurlijk al herspoten, dus geen originele lak meer), ook op de lichten. Enzovoort.

Maar 'k heb dat wijffie geenszins gespaard, wel integendeel. Dus 't mag wel, in zekere zin. Of erger nog: volgens wat ik met die auto allemaal heb uitgespookt, heeft ze 't eigenlijk ZEER lang uitgezongen zonder kosten. Voortreffelijk, dus.

'k Ga voorzichtiger zijn met Sabine. 'k Heb niet zoveel vertrouwen in de huidige BMW-producten als ik had in de E46. En alhoewel ik altijd respectvol was tav. Babs: Sabine is wel écht van mij, nu.
                              veel steenslag is typisch BMW-kontkleverij he...

En kijk, de vooroordelen tov leasebakrijders worden ook terecht gestaafd door die laatste paragraaf

Ahja:

Comment

Het gaat over mijn persoonlijke mening he. Daar is het een forum voor.

Ik PERSOONLIJK schaar A en B-klasses over dezelfde kam als Atosjes en Matizjes. Hoge kleine auto's voor oudere mensen...

My 2 cents.
                                Mja, uw persoonlijke mening mag er dan ook bij stilstaan dat hoge en kleine auto's hun nut kunnen hebben, al is dat voor iemand's gezondheid, financiële situatie of gewoon smaak.

Edith zegt dat "smaak" met een korreltje zout genomen mag worden.

Comment

@Gilles: welke ouderdomsverschijnselen had BABS?

Met die km-stand zou dat toch eigenlijk niet mogen.
                                  Dude, ik heb daar 4 namiddagen Zolder mee afgejakkerd. En ik spaarde 'r niet, enkel op de laatste Zolder-meeting was ik minder hard voor 'r. Ook op de Nordschleife dat ding werd tot 't eind van 'r kunnen overal door en over gejakkerd. In Frankrijk en Duitsland reed ik daar minutenlang continu volle pétard mee (en ze was ge weet wel, dus da's dan een pak extra belasting voor de mechaniek). Ze heeft een kleine 135.000 km gereden, maar "afgezien" zoals waarschijnlijk de modale 320d touring nog niet op 300.000 km doet, daar ben ik zeker van.

Comment

• het zijn maar auto's hoor...

ik hou niet van bmw omdat ik de bediening van die nieuwe bimmers zo hyper vind...alles reageert zo keisnel en direct en je weet niet wat eerst te doen!!

bediening op speed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten
                                      Mja, uw persoonlijke mening mag er dan ook bij stilstaan dat hoge en kleine auto's hun nut kunnen hebben, al is dat voor iemand's gezondheid, financiële situatie of gewoon smaak.
                                      Sowieso, maar dan begrijp ik op mijn beurt niet dat je een Mercedes koopt. Er zijn veel goedkopere alternatieven die hetzelfde doen.

Comment

Sowieso, maar dan begrijp ik op mijn beurt niet dat je een Mercedes koopt. Er zijn veel goedkopere alternatieven die hetzelfde doen.
                                        hetzelfde, en eigenlijk ook beter...

Comment

Laten we afspreken dat ik die voortaan overal achter zet.
                                          Dan nemen de mensen dat niet zo serieus op wat ik zeg
                                          Deal.

En die staat daar niet om m'n instemming met jouw stelling te doen wankelen. Of wel. Denk ik.

Comment

Working...
                                          X