Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
Bekijk Berichten
We hebben nog 'n 325iX touring gehad in Frankrijk. Ik heb daar nauwelijks mee gereden, maar als ik m'n pa hoor vertellen hoe dat kot reed op 't droge, op gewone baan. Oei. Ik heb ook de 525iX gereden (E34), en van het sublieme rijgedrag van een BMW is ook in die auto niet veel te merken.
Verser in het geheugen ligt echter de (E46) 325xi touring. 't Is een beetje misplaatst om dat hier nu zo te zeggen ... maar ... dat ding reed als een doorsnee Audi. Onderstuurd, gevoelloze voortrein, vooral onprecies ook.
Oké, tractie = vet en zo, maar als je zo hard op stuurprecisie moet inboeten en de kans dus groot is dat je die extra tractie nadien gaat nodig hebben om je auto uit de wei te rijden die je niet kon ontwijken omdat je auto een andere kant op ging dan die waar je stuur naar wees ... mjah, no thanks, dan.
Vandaar vind ik die nieuwste X-Drive dan ook zo impressionant. Ik had altijd gedacht dat de BMW 4WD's maar kneusjes zouden zijn, maar niks is minder waar.
Dit gezegd zijnde: 70% van de beau-monde Suisse rijdt Audi (R)S, dus 't is niet dat BMW zo hard potten breekt met z'n systeempje.
Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG
Bekijk Berichten
Trouwens, ik heb nooit een test tussen die drie auto's gevonden, al wou ik wel. Ik herinner me wel een test waarin de A6 3.2 FSI quattro de E 350 4-matic het nakijken gaf qua tractie en wegligging? Is die 4-matic dan toch drie keer zo goed als de Audi en de BMW samen?
Comment