Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Hoe kom je dan aan die steenslag?

    Mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat dat is van te dicht op je voorligger te rijden.

    Ook wel dat de E17 (in u omgeving) daar meer last van heeft dan de andere snelwegen
    Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
    echt he!! E17 is de koning der steenslag!

    heb ook redelijk wat last daarvan op de punto, en dat komt echt niet van kontkleven..dat lukt namelijk niet

    Steenslag?


    Wat is dat?

    Comment


    • Wel, eerlijkgezegd vind ik dat op de Espace eigenlijk ook nog meevallen.

      Maar die ligt natuurlijk wel ietsjes hoger

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        't is een test van AMS, als je wil scan ik die wel eens in.
        Hé ja, nu je 't zegt, die test heb ik ook zeker onder ogen gehad. Duitse AMS'en, ik mis er zo goed als géén.

        Comment


        • Tis hier al wat rustiger vandaag

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Hé ja, nu je 't zegt, die test heb ik ook zeker onder ogen gehad. Duitse AMS'en, ik mis er zo goed als géén.
            Ik ze bijna allemaal. Buiten één keer per jaar het testjaarboek. Da's vriendelijker voor een studentenbankrekening

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat je écht niet zomaar een 'getal' of richtwaarde kunt plakken op zoiets. Zélfs als je erbij zegt "op uitzonderingen na"... want dan nog.
              Dat is een feit.

              Ik weet nog dat ik de schokdempers van mijn Fiat Brava achteraan al mocht vervangen op 100.000 km. Er was er één die begon te lekken.

              Nu ja, het is wel Italiaans

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Jeeemig. En dat noemt zichzelf "autokenner"...

                De nieuwe '3, zelfs mét runflats, versloeg de vorige C en A4 (toen de '3 nieuw was) met mijlen voorsprong op 't vlak van comfort. Zelfs nu, tegen de nieuwe versies daarvan, staat 'ie z'n mannetje. 't Is misschien niet dé meest comfortabele, maar "niet comfortabel" is je reinste onzin. Zelfs tegen de nieuwste concurrenten (nieuwe Mazda 6, nieuwe Mondeo, 407, nieuwe Laguna, nieuwe C, nieuwe A4, Passat, ...) scoort 'ie nog in de eerste helft, wat dat onderdeel betreft.

                Sorry gTa, maar dat was weldegelijk gebaseerd op persoonlijke ervaring, niet op cijfertjes uit boekjes

                Tijdens een testrit met een E90 318d vond ik dat dat ding enorm stijf en droog reed, vluchtheuvels waren gewoon een stijve *boenk* als je er af reed, kasseien lieten je vibreren op je stoel en de minste hobbel in de weg voelde je serieus goed doorgegeven worden...

                En ja, dan vind ik de fransoos hier thuis een pak comfortabeler dan dat ding hoor

                Sportief is het inderdaad, maar dan komt er net het probleem van een 1600 in een sportief afgestelde auto.

                "Niet comfortabel" heb ik gewoon gebruikt om dat punt wat sterker uit te drukken, een E90 is eerder sportief, zoiets koop je niet om comfortabel te rijden en PERSOONLIJK vond ik ook dat 'ie daar niet al te best in is

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                  Dat is een feit.

                  Ik weet nog dat ik de schokdempers van mijn Fiat Brava achteraan al mocht vervangen op 100.000 km. Er was er één die begon te lekken.

                  Nu ja, het is wel Italiaans

                  True.

                  Italiaans = brol. Dat weet iedereen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                    Je bent fout, TomT.



                    Die richtwaarde van '180-220k km', dat is je reinste zever eh. En dat weet jij ook, Tom. Je studeert immers hetzelfde als ik.

                    Er zijn inderdaad auto's waarbij de dempers op 150.000km versleten kunnen zijn. Dit zijn in vele gevallen sportieve auto's, die door hun eigenaars in de meeste gevallen niet werden gespaard. Het mooiste voorbeeld is de E30 318is. De meeste karretjes hun dempers zijn 'gaar' rond de 150-200.000km.
                    Maar als jij anders met zo'n kar zou rijden, gaan de dempers ongetwijfeld langer meegaan.
                    Met dat laatste ben ik het 100% eens.
                    Maar enkele weken geleden vroeg ik aan Segers of er een richtwaarde kon op geplakt worden, en hij zei me dan dat bij de meeste auto's, kan wel van véél factoren afhangen (rijstijl, auto,...), je best de schokdempers vervangt rond de 180-220k. Niet dat ze dan kapot zijn, verre van, maar je rijdt je banden toch ook niet op tot ze 0mm profiel hebben?(ok ja, jij wel) Hij zei dat zijn Z3 nu 215-220k km had, en dat die daar dringend vervangen moesten worden, en dat je dat vooral merkt als je een uitwijkingsmanoeuvre moet doen op hogere snelheid.
                    Akkoord, Segers is niet heilig en almachtig, maar als ik iets dergelijks vraag aan m'n docent die het vak voertuigtechnieken geeft, dan mag ik er toch van uit gaan dat dit ongeveer zal kloppen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Met dat laatste ben ik het 100% eens.
                      Maar enkele weken geleden vroeg ik aan Segers of er een richtwaarde kon op geplakt worden, en hij zei me dan dat bij de meeste auto's, kan wel van véél factoren afhangen (rijstijl, auto,...), je best de schokdempers vervangt rond de 180-220k. Niet dat ze dan kapot zijn, verre van, maar je rijdt je banden toch ook niet op tot ze 0mm profiel hebben?(ok ja, jij wel) Hij zei dat zijn Z3 nu 215-220k km had, en dat die daar dringend vervangen moesten worden, en dat je dat vooral merkt als je een uitwijkingsmanoeuvre moet doen op hogere snelheid.
                      Akkoord, Segers is niet heilig en almachtig, maar als ik iets dergelijks vraag aan m'n docent die het vak voertuigtechnieken geeft, dan mag ik er toch van uit gaan dat dit ongeveer zal kloppen?
                      Segers heeft wel 100kg extra op zijn achteras liggen ook natuurlijk

                      Maar veel hangt inderdaad van rijstijl af.
                      Die van onze opel waren na 150.000km al versleten, en die van de Espace hebben 300.000km eronder gezeten. (en deze zijn weer versleten bijna, 100.000km vroeger,....)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Sorry gTa, maar dat was weldegelijk gebaseerd op persoonlijke ervaring, niet op cijfertjes uit boekjes

                        Tijdens een testrit met een E90 318d vond ik dat dat ding enorm stijf en droog reed, vluchtheuvels waren gewoon een stijve *boenk* als je er af reed, kasseien lieten je vibreren op je stoel en de minste hobbel in de weg voelde je serieus goed doorgegeven worden...

                        En ja, dan vind ik de fransoos hier thuis een pak comfortabeler dan dat ding hoor

                        Sportief is het inderdaad, maar dan komt er net het probleem van een 1600 in een sportief afgestelde auto.

                        "Niet comfortabel" heb ik gewoon gebruikt om dat punt wat sterker uit te drukken, een E90 is eerder sportief, zoiets koop je niet om comfortabel te rijden en PERSOONLIJK vond ik ook dat 'ie daar niet al te best in is
                        Hoeveel km stonden er al op die 318d?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          't Is nog erger dan dat, zelfs. Een BMW-navigatiesysteem zal je, tenminste als het werkt want dat doet het eigenlijk ook nooit, altijd zo laten rijden dat je geen drempels tegenkomt, want 'ie geraakt daar, door z'n doorslippende RWD, zelfs niet over. 't Is ook zo dat een BMW geen veerweg heeft, vandaar ook de afwezigheid van comfort, en dat 'ie dus in stukken uiteen valt als je een te grote hobbel neemt (alles met 'n niveauverschil van 2 cm en meer, eigenlijk).

                          Welja, als je het zelf al zegt...


                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Das handig

                          Die van Mercedes laat u gegarandeerd gewoon verloren rijden
                          Echt eh, probeer vooral niet naar G-fiddy toe te rijden op Benz GPS

                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik wéét dat je gelijk hebt, wat matteus betreft. Ik ben echter niet zo zeker van sommige anderen.
                          Jos, je weet goed genoeg wat ik écht van BMW denk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Af en toe BMW bashen mag toch wel

                          En een 316i uitbrengen is er gewoon om vragen he
                          Voila

                          Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Hell, zo lang Mercedes nog A en B-klasses produceert waar je een dikke loser voor moet zijn om nog maar in gezien te willen worden kun je moeilijk commentaar geven op een 316i.
                          Een A-klasse, nu dát is pas hard afgeveerd

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Hoeveel km stonden er al op die 318d?
                            Geen idee, 20k ofzo?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten



                              Echt eh, probeer vooral niet naar G-fiddy toe te rijden op Benz GPS
                              Been there, done that!

                              En vroeger met de CL500 van een kennis ook steevast verkeerdrijden

                              "Hier rechts"
                              -"neenee, de GPS zegt links"
                              "Jamaar, geloof mij, hier moet je rechts"
                              *draait linksaf*
                              -"Ah, blijkbaar loopt deze straat dood"

                              Comment


                              • Ik blijf het voornamelijk ook 'n zéér subjectieve mening vinden. In de meeste tests die je leest, scoort de BMW '3 goed op 't vlak van comfort, beter zelfs dan de vorige A4 en C-klasse, en in de laatste test in AMS (die gammatest) beter dan alle niet-Duitse karren (inclusief Laguna).

                                Me dunkt dat, wanneer één onderdeeltje van een eigenschap niet goed wordt bevonden, hier al snel wordt uitgegaan van het feit dat die auto dan op dat gehele gebied niet deugt.

                                Ik vond het veercomfort niet goed -> die auto heeft geen comfort. Mjah.


                                Maar bon.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ik blijf het voornamelijk ook 'n zéér subjectieve mening vinden. In de meeste tests die je leest, scoort de BMW '3 goed op 't vlak van comfort, beter zelfs dan de vorige A4 en C-klasse, en in de laatste test in AMS (die gammatest) beter dan alle niet-Duitse karren (inclusief Laguna).

                                  Me dunkt dat, wanneer één onderdeeltje van een eigenschap niet goed wordt bevonden, hier al snel wordt uitgegaan van het feit dat die auto dan op dat gehele gebied niet deugt.

                                  Ik vond het veercomfort niet goed -> die auto heeft geen comfort. Mjah.


                                  Maar bon.
                                  Comfort is in mijn ogen grotendeels "ophangcomfort", yup
                                  Op gebied van motorgeluid presteert zo'n BMW écht goed vind ik, van de motor hoor je bitter weinig. Qua windgeluid is het iets minder, maar ook nog steeds een heel pak beter dan een fransoos.

                                  Maar vooral niet vergeten dat ik reageerde op de stelling "een 316i is ideaal voor een bomma die comfort en klasse zoekt".
                                  Klasse, yup.
                                  Comfort, nee, een bomma gaat niet letten op lawaai of rammels, dat hoort ze toch niet
                                  Maar wel op hoe hard (niet de snelheid ) een auto rijdt en hoe goed de zetels zitten (ik zie bomma al sportzetels bestellen). En dat zijn 2 dingen die dan in mijn ogen niet samengaan met "comfort".

                                  Niettegenstaande wil ik ook even verduidelijken dat ik voor mijn eigen het daar niet zo moeilijk over zou maken. De Corsa van mijn vriendin heeft ook baggercomfort op gebied van zetels en ophanging, dat ding is zo zacht dat 'ie keihard is, ook niet echt ideaal. En dan krijg je ook nog niet sportiefs in de plaats.
                                  Een A-klasse is enorm stug opgehangen, dat is vervelend als je het anders gewoon bent, maar als je ontdekt wat je daarvoor in de plaats krijgt...
                                  De Xsara hier is enorm comfortabel opgehangen, maar kan toch nog door bochten gegooid worden. Maar op alle andere gebied van het noemertje "comfort" is het dan wel "iets" minder
                                  Ik zou dus zeker tevreden zijn met een E90, maar toch liever een E46 eigenlijk, kwestie van looks er ook nog bij te hebben

                                  Enfin ja, grotendeels subjectief inderdaad, maar ik denk niet dat ik de enige ben die dat vind...zeker niet vanuit het bomma standpunt

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Been there, done that!

                                  En vroeger met de CL500 van een kennis ook steevast verkeerdrijden

                                  "Hier rechts"
                                  -"neenee, de GPS zegt links"
                                  "Jamaar, geloof mij, hier moet je rechts"
                                  *draait linksaf*
                                  -"Ah, blijkbaar loopt deze straat dood"
                                  Zoveel problemen heb ik nochtans nog niet gehad met de GPS eigenlijk, alleen die keer bij Robin en dan in Hasselt ben ik ook eens 5 keer in een rondje blijven rijden omdat dat kutding de straat niet tegoei aanduidde

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

                                    Italiaans = brol. Dat weet iedereen.
                                    Minstens 2000 posts geleden dat jij nog is iets nuttigs hebt gezegd.
                                    Last edited by ; 05/01/2008, 15:38.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                      Minstens 2000 posts geleden dat jij nog is iets nuttigs hebt gezegd.

                                      Op de eerste nuttige post van u wachten wij nog steeds.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Op de eerste nuttige post van u wachten wij nog steeds.
                                        Ik ben hier niet om nuttige dingen te posten.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                          Ik ben hier niet om nuttige dingen te posten.

                                          Waar heb je gehoord dat ik dat wel ben?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X