Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik blijf het voornamelijk ook 'n zéér subjectieve mening vinden. In de meeste tests die je leest, scoort de BMW '3 goed op 't vlak van comfort, beter zelfs dan de vorige A4 en C-klasse, en in de laatste test in AMS (die gammatest) beter dan alle niet-Duitse karren (inclusief Laguna).

    Me dunkt dat, wanneer één onderdeeltje van een eigenschap niet goed wordt bevonden, hier al snel wordt uitgegaan van het feit dat die auto dan op dat gehele gebied niet deugt.

    Ik vond het veercomfort niet goed -> die auto heeft geen comfort. Mjah.


    Maar bon.
    Ik zou het wel durven stellen dat een Laguna comfortabeler is. Ongeveer 3/4 van de geleverde Laguna's zitten op 16" en staan op hogere poten(zonder sportvering!) Dan hun typische Franse fauteuils/zetels, die veren meer, wat ook nog eens beter comfort geeft.

    Een BMW is niet oncomfortabel maar ook niet comfortabel. Het is gewoon een andere soort auto. Het geeft een beter contact/gevoel met de weg door aan de bestuurder(zeker met een sportonderstel).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      Met dat laatste ben ik het 100% eens.
      Maar enkele weken geleden vroeg ik aan Segers of er een richtwaarde kon op geplakt worden, en hij zei me dan dat bij de meeste auto's, kan wel van véél factoren afhangen (rijstijl, auto,...), je best de schokdempers vervangt rond de 180-220k. Niet dat ze dan kapot zijn, verre van, maar je rijdt je banden toch ook niet op tot ze 0mm profiel hebben?(ok ja, jij wel) Hij zei dat zijn Z3 nu 215-220k km had, en dat die daar dringend vervangen moesten worden, en dat je dat vooral merkt als je een uitwijkingsmanoeuvre moet doen op hogere snelheid.
      Akkoord, Segers is niet heilig en almachtig, maar als ik iets dergelijks vraag aan m'n docent die het vak voertuigtechnieken geeft, dan mag ik er toch van uit gaan dat dit ongeveer zal kloppen?
      Zou een meting(zoals bij technische controle) ook niet precies zijn? Want zo'n km schatting vind ik toch maar onduidelijk/onprecies hoor.

      Comment


      • Een trucje.
        Duw eens goed op je motorkap. Als je auto gewoon terug naar z'n beginpositie komt zijn je schokdempers nog goed. Als 'ie daarentegen enkele keren 'naveert' uitzichzelf, dan zijn je dempers aan vervanging toe.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Een trucje.
          Duw eens goed op je motorkap. Als je auto gewoon terug naar z'n beginpositie komt zijn je schokdempers nog goed. Als 'ie daarentegen enkele keren 'naveert' uitzichzelf, dan zijn je dempers aan vervanging toe.


          Is wederom afhankelijk van auto tot auto.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Een trucje.
            Duw eens goed op je motorkap. Als je auto gewoon terug naar z'n beginpositie komt zijn je schokdempers nog goed. Als 'ie daarentegen enkele keren 'naveert' uitzichzelf, dan zijn je dempers aan vervanging toe.
            Dat is een oude truc, maar toch niet de correcte. En dan moet je maar eens schuins over je motorkap kijken, dan zie je nog de lichte indeukingen van erop te duwen Op die manier moeten ze dat bij mij NIET meten hoor

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Zou een meting(zoals bij technische controle) ook niet precies zijn? Want zo'n km schatting vind ik toch maar onduidelijk/onprecies hoor.
              Das de enige correcte manier.

              Comment


              • En dan nog moet je rekening houden met de bandenspanning.


                Voor mij persoonlijk: rij ermee. Als schokdempers echt versleten zijn, voel je dat meteen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  En dan nog moet je rekening houden met de bandenspanning.


                  Voor mij persoonlijk: rij ermee. Als schokdempers echt versleten zijn, voel je dat meteen.
                  Bij onze opel voelde ik dat niet omdat ik altijd met die schokdempers gereden had.

                  Maar op de keuring bleek het maar 10% wegcontact te zijn.

                  Comment


                  • Ben daarnet effe langs geweest bij de garage en ja de dieselpomp van de 3serie is kapot.Gaat iets van 350 € kosten voor het inorde te brengen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Das de enige correcte manier.
                      Dat lijkt mij idd. ook de enige mogelijkheid om ze precies te meten.

                      Comment


                      • M3



                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Ben daarnet effe langs geweest bij de garage en ja de dieselpomp van de 3serie is kapot.Gaat iets van 350 € kosten voor het inorde te brengen
                          klassiek.

                          Comment


                          • Klassiek Heinz of BMW?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              klassiek.
                              ja? dieselpomp springt precies niet aan als je wilt starten na een stuk of 5x contant op een aan te zetten hoor je hem precies en dan start die.Maar de wagen wordt gemaakt en verkocht

                              Comment


                              • bmw toch? Dacht ik iig, en 2 kennissen van ons hebben het al gehad (en eentje turbo, maar dat is zéker zo )

                                anyhow, ask gTa

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  bmw toch? Dacht ik iig, en 2 kennissen van ons hebben het al gehad (en eentje turbo, maar dat is zéker zo )

                                  anyhow, ask gTa
                                  Kapotte Turbo ook al gehad ,maar is gratis vervangen door BMW ondanks Heinz Power

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                    en wat voor één

                                    na de E30 M3 zou dit de eerste M3 zijn die in me opkomt

                                    En dan een E36 M3 3.2 S50 Sedan. SMG weet ik nog niet, nog niet 100% overtuigd
                                    Je mag eens met mijn kar rijden

                                    Ik ben gewoon weg van die SMG: ALS je al eens rustig wilt rijden kan je hem gewoon in de Economy stand zetten waar ie bij zacht gebruik heeel vlot schakelt zonder schokken of dergelijke maar toch het gevoel hebben dat er geschakeld word.

                                    Bij de meeste automaten schakelt de auto zonder dat je het voelt, ik zou dit nooit willen...

                                    Dan heb je de imo sublieme S-stand van de SMG, je kan de pook gewoon van E naar S stand brengen zonder gas te moeten lossen of iets anders en dan begint echt rijplezier:

                                    Gewoon gas geven, de pook achteruit trekken is opschakelen en vooruit duwen is terugschakelen. Dit rijd echt lekker, je voelt hem schakelen en dat is leuk dan weet je, nu gaat het komen. Zelfs bij volledige kickdown kan je het gas volledig ingedrukt houden en opschakelen.

                                    Bij het indraaien van een straat schakelt de bak vanzelf terug naar 2 zowel in E als S stand. Als je voor het rode licht moet stoppen gaat ie vanzelf terug in zen 1, handig. Je kan ook direct 2 of meerdere versnellingen terugschakelen of opschakelen.

                                    Ik kan nog uren doorgaan over die SMG, er zijn er velen die er hun twijfels over hebben awel ze mogen altijd eens een testrit komen doen en dan mij hun mening zeggen...

                                    M-optic heeft er ook mee gereden en dat is toch een echte handbakrijder en hij zei dat het echt leuk en goed reed en ik heb eerlijk zijn mening gevraagd...

                                    greetz...

                                    Comment


                                    • Beetje tuning maar niet teveel dus vond ik het nog niet hier kunnen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tdi 001 Bekijk Berichten
                                        Je mag eens met mijn kar rijden

                                        Ik ben gewoon weg van die SMG: ALS je al eens rustig wilt rijden kan je hem gewoon in de Economy stand zetten waar ie bij zacht gebruik heeel vlot schakelt zonder schokken of dergelijke maar toch het gevoel hebben dat er geschakeld word.

                                        Bij de meeste automaten schakelt de auto zonder dat je het voelt, ik zou dit nooit willen...

                                        Dan heb je de imo sublieme S-stand van de SMG, je kan de pook gewoon van E naar S stand brengen zonder gas te moeten lossen of iets anders en dan begint echt rijplezier:

                                        Gewoon gas geven, de pook achteruit trekken is opschakelen en vooruit duwen is terugschakelen. Dit rijd echt lekker, je voelt hem schakelen en dat is leuk dan weet je, nu gaat het komen. Zelfs bij volledige kickdown kan je het gas volledig ingedrukt houden en opschakelen.

                                        Bij het indraaien van een straat schakelt de bak vanzelf terug naar 2 zowel in E als S stand. Als je voor het rode licht moet stoppen gaat ie vanzelf terug in zen 1, handig. Je kan ook direct 2 of meerdere versnellingen terugschakelen of opschakelen.

                                        Ik kan nog uren doorgaan over die SMG, er zijn er velen die er hun twijfels over hebben awel ze mogen altijd eens een testrit komen doen en dan mij hun mening zeggen...

                                        M-optic heeft er ook mee gereden en dat is toch een echte handbakrijder en hij zei dat het echt leuk en goed reed en ik heb eerlijk zijn mening gevraagd...

                                        greetz...

                                        Heb je er niet wat foto's van ? Close-up van pook en schakelpatroon enz ?
                                        Hoe gaat het in zen werk qua starten ? Sleutel in stand1, bak in neutraal brengen, secondje wachten en starten met indrukte rem? (zo is't voor de SMGII)
                                        Verschillende standen qua schakelsnelheid ?

                                        Edit: uiteindelijk toch iets gevonden

                                        Comment


                                        • Waarvoor dient dat SMG knopje ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X