Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
    zo'n 324td... echt wel een super romig motortje

Dan erger ik mij als ik terug in m'n o zo moderne en technisch hoogstaande 4-cilinder common rail stap!

Evolutie noemen ze dat
    td heeft geen intercooler.

intercooler niet zo duur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      td heeft geen intercooler.

intercooler niet zo duur
      als ie komt intercooler ook komt

Maar nog ff afwachten... wagen was mij vrij positief bevallen, maar ik moet er nog eens over nadenken:
      Ik vind een 2.4 toch redelijk veel taks, voor het vermogen dat je er van terugkrijgt
      2.4td is toch wel redelijk zwaar op de neus
      ik vond het switchasixpackplan toch wel heel aantrekkelijk

Comment

neen.

Die 4cilinder common rail is niet van mij (alleen). Dus die blijft.
        Oeps, da's iets anders natuurlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        En hij is wel een heel tikje zuiniger dan die old sixpack, alles heeft z'n voor - en nadelen
        Da's waar.

Comment

zo'n 324td... echt wel een super romig motortje

Dan erger ik mij als ik terug in m'n o zo moderne en technisch hoogstaande 4-cilinder common rail stap!

Evolutie noemen ze dat

324td

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            324td
            Om 'n 324td deftig en easy wat anabolen te geven kan je best de mechanische injectie van een 524td installeren. Of je moet gaan chippen.

-> nadeel

Comment

• dit is leuk

En niet gek veel geld. Als ze niet ingelopen zijn tenminste...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                10k?

8-9l?

Thnx, en rijdt dat beetje deftig zo een 323Ci?

Comment

324td
                  een 2.5 turbodiesel verslaat dat elk moment

en dit snap ik niet

Comment

• een 324 td maakt kabaal
                    heeft minder loopkultuur
                    en zuipt als een tempelier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                      Thnx, en rijdt dat beetje deftig zo een 323Ci?
                      Geen ervaring mee. Ik denk dat tulpje en co zo eentje heeft/had.

Comment

• + dan nog eens dat een e30 geen baan houdt

Comment

• Het is een 325Ci van T&Co

Comment

• six cylindros

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              een 2.5 turbodiesel verslaat dat elk moment

en dit snap ik niet
                              Welke 2.5 turbodiesel? Die van Benz? of die uit een x25tds?

En op welk vlak?

(zowiezo begrijpelijk, benz>>bmw, en de 2.5tds is nieuwer...)

Comment

• de vijfcylinder

op verbruik, decibels en snelheid

niet op rijplezier, want das persoonlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  een 324 td maakt kabaal
                                  heeft minder loopkultuur
                                  en zuipt als een tempelier
                                  kabaal viel goed mee.
                                  Klonk zelfs knap zwaar, maar duidelijk zescilinder, en geen dieseltractorgeluid.
                                  Loopcultuur viel me dus ook heel goed mee. Draaide mooi rond, trok zeer lineair, soepel, trillingsvrij etc.
                                  Zo'n beetje gelijk matteus z'n 300...

En dat zuipen: plak er eens een getal op? Want daar ging die verkoper de mist in: hij zei dat 'm zo een 7l/100km verbruikte bij een normale rijstijl, en iets later was het 'met 50 euro een goei 400km'

Comment

Om 'n 324td deftig en easy wat anabolen te geven kan je best de mechanische injectie van een 524td installeren. Of je moet gaan chippen.

-> nadeel

mechanische injectie van de 524td?

De 324td en 524td hebben toch beide identiek dezelfde motor (M21)?
                                    Met de eerste elektronisch geregelde injectiepomp in een diesel personenewagen.

'chippen' is dan ook nogal een groot woord. Je moet in de elektronica op de pomp gaan prullen.

Ga nog eens tegoei vragen aan m'n pa hoe hij dat vroeger deed.

Comment

kabaal viel goed mee.
                                      Klonk zelfs knap zwaar, maar duidelijk zescilinder, en geen dieseltractorgeluid.
                                      Loopcultuur viel me dus ook heel goed mee. Draaide mooi rond, trok zeer lineair, soepel, trillingsvrij etc.
                                      Zo'n beetje gelijk matteus z'n 300...

En dat zuipen: plak er eens een getal op? Want daar ging die verkoper de mist in: hij zei dat 'm zo een 7l/100km verbruikte bij een normale rijstijl, en iets later was het 'met 50 euro een goei 400km'

zespitters hebben altijd een mooie loopcultuur, of het nu naften of diesels zijn.

Comment

zespitters hebben altijd een mooie loopcultuur
                                        toerentalgeilheid staat niet gelijk aan loopkultuur

Comment

mechanische injectie van de 524td?

De 324td en 524td hebben toch beide identiek dezelfde motor (M21)?
                                          Met de eerste elektronisch geregelde injectiepomp in een diesel personenewagen.

'chippen' is dan ook nogal een groot woord. Je moet in de elektronica op de pomp gaan prullen.

Ga nog eens tegoei vragen aan m'n pa hoe hij dat vroeger deed.
                                          Neen.

Bij de 524td is alles mechanisch geregeld, bij de 324 worden inspuiting, turbodruk etc. digitaal geregeld. Dus er is wel degelijk een verschil

Als je dat eens aan je pa wil vragen: graag. Ik ga deze week nog een paar blikkendozen bekijken en zou dan eens een knoop willen doorhakken...

Comment

Working...
                                          X