Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
    Op een 7 serie zou ik het persoonlijk ook niet doen, door zijn grootte worden spoilers plots bombastisch
    De designers hebben het al moeilijk gehad om zijn lengte zo dynamisch mogelijk te maken, laat staan dat
    er nog sideskirts of andere bumpers gemonteerd worden

    Te grote velgen maken hem al snel een maffia-car

    Als ik zie wat er op je oprit staat Toerke, dan weet ik dat je smaak hebt
    thx CSL voor het COMPLIMENT

    over zo een 7serie zijn er wel zeer veel vooroordelen van hij is veel te groot en daardoor te log om mee te rijden , maar neem het maar van mij aan dat dit zeker niet waar is hoor
    ik heb eens een volledig weekend een 7serie mogen gebruiken ( toch+500 km) enne ik heb er alles uitgehaald die erin zat
    acceleraties /topsnelheid / bochten

    damn ik heb mij daarmee geamuseerd
    moest ik zeer veel kilometers doen ( wat ik niet doe) is mijn volgende een 7serie

    Comment


    • Ik heb toch 'n pak ervaring met de E65ev (een dikke 10k km ongeveer), alsook met z'n voorganger (de E3.

      Als je de E38 van potent 18" rubber voorzag (en zeker als 'ie de optionele EDC had die in sportstand stond, of de sportophanging van de "sportpakket" versies van 't laatste anderhalve modeljaar), dan had je een auto die in zijn klasse al de rest compleet de broek afdeed. Hij was even comfortabel als een S-klasse, comfortabeler dan een A8, maar reed dubbel zo sportief (indien gewenst) als de andere twee samen.

      Met de E65ev is het wel even anders. Waar BMW in die klasse vroeger de sportievere kaart trok (zonder comfort uit 't oog te verliezen), zijn ze met de laatste '7 een beetje 't noorden kwijtgespeeld. De auto is, gesteld dat 'ie de juiste (of niet de verkeerde) opties heeft, zéér comfortabel, maar eigenlijk niet comfortabeler dan de S-klasse, en slechts marginaal dan de A8. Maar zelfs mét de juiste opties is 'ie niét sportiever te maken dan de huidige A8, en ook de nieuwe XJ voelt speelser aan (qua stuur, bij gewone snelheden, de XJ verdraagt geen hoge tempi). De A8 heeft écht de fakkel van de vorige '7 overgenomen.
      Maar ... ondanks z'n walvis-like looks, is 'ie toch sportiever te rijden dan velen denken. Pas op, gewoon een bocht aan een hoge snelheid kunnen nemen is geen synoniem van sportiviteit, want alle auto's in die klasse (allez, toch de betere) kunnen dat allemaal zonder problemen. Autostradebochten aan 240 per uur, daar heeft geen van allen moeite mee. Maar écht sportief rijden, dus in kortere bochten écht lekker speels gaan sturen, dat kan 'ie eigenlijk nog redelijk goed! Al zou je 'm dat niet geven.

      Feit blijft: die auto's zijn daar niet voor gemaakt. En dat moet je ook in 't achterhoofd houden. Maar 't is leuk om weten dat je met 'n 7 perfect z'n poepeke kan laten glijden als je een industrieterreinbocht goed hard en met een snokje instuurt, en dat 'ie nog genoeg balans heeft om daarna niet middels harde diagonaal-lastwissels de bestuurder compleet de controle te ontnemen.



      Ik denk dat ik zowat alle mogelijke combinaties heb testgereden, dus standaardophanging zowel met 18" als 19", de prefacelift EDC met 18", 19" en 20", de facelift EDC met 19" en 20", en de sportophanging met 19" en 20". En dat allemaal voldoende (niet 'n toertje om de blok heen) om te kunnen vergelijken.

      Ik vind de optionele elektronisch gestuurde ophanging (EDC) met Dynamic Drive voor de '7 eigenlijk een must, maar ik verwacht dan ook iets anders van 'n auto dan de doorsnee '7 rijder. De sportophanging (met 19" of de optionele 20") is naar mijn gevoel een slechte keuze als je eerder gewoon Belgische autostrades en gewone wegen doet: vrij stug, soms droog, en de wegen zijn hier te slecht en de doorsnee rijstijl niet dynamisch genoeg om de sportophanging tot z'n recht te laten komen. Met EDC combineer je 't beste van beide. De 18" zijn niks waard wat sportiviteit betreft (nogmaals, je kan daar ook perfect veilig en stabiel mee autostradebochten doorknallen aan 200+ km/u, maar dat heeft niks met sportiviteit te maken), de 19" zijn OK. De 20" bieden weinig extra, buiten de looks dan, wat sportiviteit betreft ... maar knabbelen wel aan 't comfort (in sportstand) als je over de typische slechte Belgische wegen rijdt. En ze maken de auto ook veel spoorgevoeliger. Ik heb geen ervaring met 21" op de '7.

      Dus :
      • standaardophanging + 18" of evt. 19" (als je geen sportiviteit zoekt, of als 't budget krap zit)
      • EDC + 19" of 20" (als je 't maximum aan comfort én ook een best verrassende dosis agiliteit wil)
      Voor België, dan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Ik heb toch 'n pak ervaring met de E65ev (een dikke 10k km ongeveer), alsook met z'n voorganger (de E3.

        Als je de E38 van potent 18" rubber voorzag (en zeker als 'ie de optionele EDC had die in sportstand stond, of de sportophanging van de "sportpakket" versies van 't laatste anderhalve modeljaar), dan had je een auto die in zijn klasse al de rest compleet de broek afdeed. Hij was even comfortabel als een S-klasse, comfortabeler dan een A8, maar reed dubbel zo sportief (indien gewenst) als de andere twee samen.

        Met de E65ev is het wel even anders. Waar BMW in die klasse vroeger de sportievere kaart trok (zonder comfort uit 't oog te verliezen), zijn ze met de laatste '7 een beetje 't noorden kwijtgespeeld. De auto is, gesteld dat 'ie de juiste (of niet de verkeerde) opties heeft, zéér comfortabel, maar eigenlijk niet comfortabeler dan de S-klasse, en slechts marginaal dan de A8. Maar zelfs mét de juiste opties is 'ie niét sportiever te maken dan de huidige A8, en ook de nieuwe XJ voelt speelser aan (qua stuur, bij gewone snelheden, de XJ verdraagt geen hoge tempi). De A8 heeft écht de fakkel van de vorige '7 overgenomen.
        Maar ... ondanks z'n walvis-like looks, is 'ie toch sportiever te rijden dan velen denken. Pas op, gewoon een bocht aan een hoge snelheid kunnen nemen is geen synoniem van sportiviteit, want alle auto's in die klasse (allez, toch de betere) kunnen dat allemaal zonder problemen. Autostradebochten aan 240 per uur, daar heeft geen van allen moeite mee. Maar écht sportief rijden, dus in kortere bochten écht lekker speels gaan sturen, dat kan 'ie eigenlijk nog redelijk goed! Al zou je 'm dat niet geven.

        Feit blijft: die auto's zijn daar niet voor gemaakt. En dat moet je ook in 't achterhoofd houden. Maar 't is leuk om weten dat je met 'n 7 perfect z'n poepeke kan laten glijden als je een industrieterreinbocht goed hard en met een snokje instuurt, en dat 'ie nog genoeg balans heeft om daarna niet middels harde diagonaal-lastwissels de bestuurder compleet de controle te ontnemen.



        Ik denk dat ik zowat alle mogelijke combinaties heb testgereden, dus standaardophanging zowel met 18" als 19", de prefacelift EDC met 18", 19" en 20", de facelift EDC met 19" en 20", en de sportophanging met 19" en 20". En dat allemaal voldoende (niet 'n toertje om de blok heen) om te kunnen vergelijken.

        Ik vind de optionele elektronisch gestuurde ophanging (EDC) met Dynamic Drive voor de '7 eigenlijk een must, maar ik verwacht dan ook iets anders van 'n auto dan de doorsnee '7 rijder. De sportophanging (met 19" of de optionele 20") is naar mijn gevoel een slechte keuze als je eerder gewoon Belgische autostrades en gewone wegen doet: vrij stug, soms droog, en de wegen zijn hier te slecht en de doorsnee rijstijl niet dynamisch genoeg om de sportophanging tot z'n recht te laten komen. Met EDC combineer je 't beste van beide. De 18" zijn niks waard wat sportiviteit betreft (nogmaals, je kan daar ook perfect veilig en stabiel mee autostradebochten doorknallen aan 200+ km/u, maar dat heeft niks met sportiviteit te maken), de 19" zijn OK. De 20" bieden weinig extra, buiten de looks dan, wat sportiviteit betreft ... maar knabbelen wel aan 't comfort (in sportstand) als je over de typische slechte Belgische wegen rijdt. En ze maken de auto ook veel spoorgevoeliger. Ik heb geen ervaring met 21" op de '7.

        Dus :
        • standaardophanging + 18" of evt. 19" (als je geen sportiviteit zoekt, of als 't budget krap zit)
        • EDC + 19" of 20" (als je 't maximum aan comfort én ook een best verrassende dosis agiliteit wil)
        Voor België, dan.
        een klein woordje uitleg van gTa

        ik bedoelde eigenlijk gewoon dat zo een vlaggeschip zoals een 7serie of Audi A8 toch nog zeer sportief te rijden is ...

        oja ...de A8 zie ik niet graag

        en ja een 7serie is een wagen die ik direkt zou willen , maar ik doe te weinig km voor zo een auto , anders direkt

        Comment


        • 'k Heb onlangs nog (allez, net voor de zomer eigenlijk) een mooi tripje kunnen doen met een A8, en ik blijf bij m'n standpunt : de Audi A8 is, in die klasse, dé auto van 't moment voor mensen met 'n zwak voor sportieve auto's. De nieuwe S rijdt hémels, maar straalt 'n totaal andere sfeer uit. En de '7, mjah, 't is en blijft een moeilijk geval.

          Ik zou metéén voor een A8 gaan. Die rijdt even goed als een '5.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              'k Heb onlangs nog (allez, net voor de zomer eigenlijk) een mooi tripje kunnen doen met een A8, en ik blijf bij m'n standpunt : de Audi A8 is, in die klasse, dé auto van 't moment voor mensen met 'n zwak voor sportieve auto's. De nieuwe S rijdt hémels, maar straalt 'n totaal andere sfeer uit. En de '7, mjah, 't is en blijft een moeilijk geval.

              Ik zou metéén voor een A8 gaan. Die rijdt even goed als een '5.
              moa kzie nie geirne nen A8 dus njet nie vo mie da

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                Comment


                • Ja, uiteindelijk zijn auto's uit die klasse, de 7, de S-klasse en de A8, gemaakt om comfortabel snelwegkilometers te vreten. Ondanks hun relatieve levendigheid, zijn ze door hun lange wielbasis en gewicht benadeeld om kort bochtenwerk te doen.

                  Er is natuurlijk een tendens dat meneer zich niet meer laat voeren, maar dat hij zelf aan het stuur gaat zitten. De chauffeur wil dan ook zelf het rijplezier beleven.

                  Het lijkt me niet slecht van BMW om toch het comfort na te streven bij een dergelijke wagen. Als je inderdaad kijkt naar de vorige 7, dan zie ik daar qua proporties veel meer een A8 in. De S-klasse kiest gewoon resoluut voor komfort.

                  Qua gewicht is een A8 met zijn aluminium in het voordeel. Dat maakt ook dat hij levendiger zal zijn. De ophanging is meer sportief gericht.

                  Ik kan me goed inbeelden gTA dat de A8 op dit moment het sportiefst moet zijn van die 3.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                    De S-klasse kiest gewoon resoluut voor komfort.
                    Onderschat die auto niet, hè. Die rijdt (vind ik) in ALLE opzichten beter dan de '7, zonder enige twijfel, ook qua sportiviteit. 'Ie is minder nukkig. Bij de vorige was 't wel eventjes anders, als je daar sportief mee aan 't werk ging stopte je na een halve minuut vanzelf al omdat je de kar niet vertrouwde (terecht). Dat was een pure TGV: rechtdoor op de autostrade, en schluss damit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      I don't dig it.

                      Wit mag nu zo hárd mode zijn als 't wil ... daar trekt dat nog een béétje op iets, in dat zonnige California (of whatever), maar langs hier vind ik zo'n witte auto (op enkele uitzonderingen na) echt cheap. WC Eend z'n eentje, ja, die zou ik ook zo durven nemen, zéér knap. Maar al de rest? Yuck.

                      Comment


                      • Prachtige foto's,

                        die brochures zijn soms toch echte juweeltjes...
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Comment


                        • Die M5 touring bij die hovercraft

                          Toch gewoonweg zalig

                          jammer dat hij geen M6 velgen heeft

                          Eigenlijk moet dit bij "I love M's" , sorry, maar ik kon het niet laten
                          Last edited by ; 31/08/2007, 23:39. Reden: verkeerde thread

                          Comment


                          • @ Toerke; Die Saffierzwarte 730d van bij bmwfrank die je ooit toonde, die was prachtig!

                            Had shadowline, 20", .. Spijtig genoeg verkocht
                            1991 Mazda MX-5 NA
                            Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                            www.dennisnoten.com - Flickr

                            Comment








                            • Comment






                              • Comment


                                • toerke zijn interieur is toch mooier!

                                  Comment








                                  • 550i

                                    Comment






                                    • Comment






                                      • Comment




                                        • Comment

                                          Working...
                                          X