Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Een hard gereden 330d heeft zelfs standaard op ca. 120k km al 't beste gehad van z'n koppeling. Best dus die meteen vervangen, als je er een tweedehandsje in huis haalt, en laat dan een sterkere steken, die wat directer aangrijpt (somewhat "race"-koppeling, waardoor je de 330d ook een pak makkelijker dwars kan zetten in de bocht). Ik dacht dat Sachs een sterkere koppeling heeft die o.a. ook in de 330d z'n versnellingsbak past, en die tot makkelijk 550 Nm trekt (zonder enig probleem dan). Zou dat 'es moeten opzoeken.
    Interessant

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Ja, dat weet ik ook wel. Maar dat is bij de meeste (deftige) diesels met handbak zo.

      Heb er zo twee weken geleden eens 3,5 uur over gedaan van Oostduinkerke tot in Sint-Niklaas, met de 300TD. Dat wordt inderdaad extréém irritant in de file.

      Maar dat weegt (voor mij persoonlijk) niet op tegen het rijplezier dat ik daarna van die handbak heb.

      Tuurlijk, maar je rijdt ook wat minder kms he.

      Trouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?

      edit: hangt er natuurlijk van af wat voor een file het is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Tuurlijk, maar je rijdt ook wat minder kms he.

        Even over het hoofd gezien.



        I agree dan, jij hebt automaat nodig.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Een hard gereden 330d heeft zelfs standaard op ca. 120k km al 't beste gehad van z'n koppeling. Best dus die meteen vervangen, als je er een tweedehandsje in huis haalt, en laat dan een sterkere steken, die wat directer aangrijpt (somewhat "race"-koppeling, waardoor je de 330d ook een pak makkelijker dwars kan zetten in de bocht). Ik dacht dat Sachs een sterkere koppeling heeft die o.a. ook in de 330d z'n versnellingsbak past, en die tot makkelijk 550 Nm trekt (zonder enig probleem dan). Zou dat 'es moeten opzoeken.

          mmm... daarmee impliceer je dus indirect dat het best gevaarlijk is een tweedehandse 330d te kopen met meer als pakweg 75.000 km?

          Ander koppeling, quanta costa?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Trouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?
            Ben ik ook wel eens benieuwd naar, ik doe dat eigenlijk dikwijls...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              mmm... daarmee impliceer je dus indirect dat het best gevaarlijk is een tweedehandse 330d te kopen met meer als pakweg 75.000 km?

              Ander koppeling, quanta costa?
              Voor een E39 M5 1200 euri inclusief vliegwiel bij de dealer.

              Zie M5 Matthi.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                I agree dan, jij hebt automaat nodig.

                Helaas pindakaas


                Nu ja, kheb nog die kadett en de rs2, daarmee kan ik me dan wel uitleven!



                Maar als ik een comfortcruiser zoek, dan liefst een automaat. Hoewel dat geen conditio sine qua non is.
                (en FAK dat laatste klinkt nerdy)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Trouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?


                  Ja.
                  Met een naft kan je dat ook. Alleen minder gemakkelijk als bij een diesel.

                  Dat is net 'goed' voor de koppeling. Liever in eerste wat laten bollen, en tot 1500 toeren gaan in een kruip/stilstaande file, dan in tweede steken en met de koppeling je snelheid regelen (wat ook perfect gaat, uiteraard; maar tis meer slijtage voor je koppeling).

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Alleen ik blijf erbij dat een 330d eigenlijk een automaat moet hebben. Ook al is de handgeschakelde iets sneller.
                    Ik denk er hetzelfde van. Ik zou 'n 330d zooh-wee-zooh als automaat hebben genomen, past veel beter bij die auto.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Voor een E39 M5 1200 euri inclusief vliegwiel bij de dealer.

                      Zie M5 Matthi.
                      1790,- met werkuren inclusief.

                      Comment


                      • Moest ik van die 'problemen' nooit gehoord hebben, zou ik resoluut voor een handbak gaan in een 330d...


                        Nu immers....


                        Achja, automaatje is ook wel nog 'fun', natuurlijk.

                        Koppel.

                        Comment


                        • koppeling steken?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
                            1790,- met werkuren inclusief.
                            My mistake.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              koppeling steken?


                              Ja, maar wel van de eerste keer de juiste!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                mmm... daarmee impliceer je dus indirect dat het best gevaarlijk is een tweedehandse 330d te kopen met meer als pakweg 75.000 km?
                                Neen, ik zei "een hard gereden 330d", dat zijn dus de karren waarmee zéérvaak is gesprint, of die hun eerste leven hebben gekend met gasten die niet weten wat koppelingsparend rijden is.

                                Er lopen massa's 330d rond die zelfs op 200.000 km nog geen krimpje gaven in hun koppeling.

                                Ander koppeling, quanta costa?
                                Geen idee, nooit voor gehad dat 'k dat moest laten vervangen. 't Is wel een typische factuur waarop de werkuren duidelijk 't leeuwendeel voor hun rekening nemen, vergeleken met de kostprijs van 't stuk.

                                Comment


                                • Mja keuzes keuzes keuzes....ik denk dat de beste optie is een mega laatste kwartaal draaien en voor een 335d gaan

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Neen, ik zei "een hard gereden 330d", dat zijn dus de karren waarmee zéérvaak is gesprint, of die hun eerste leven hebben gekend met gasten die niet weten wat koppelingsparend rijden is.

                                    Ah, ik dacht karren waarmee "hard" wordt gereden, zoals jij doet bv

                                    Ach ja, bij tweedehands weet je het nooit zeker.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Mja keuzes keuzes keuzes....ik denk dat de beste optie is een mega laatste kwartaal draaien en voor een 335d gaan
                                      Volgens mij zijn de vroege 535d's redelijk betaalbaar aan het worden, is dat dan niks voor jou?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        Ja, maar wel van de eerste keer de juiste!
                                        HARD

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Trouwens, met een diesel valt dat soms nog best mee, dat bolt toch nog wel wat zonder gas te geven? Of is dat slecht voor de koppeling?
                                          Neen, helemaal niet. Ik kan mijn Babs zonder gas geven tot in 6e krijgen. Gewoon zeer gevoelig omspringen met de koppeling. Maar die ziet niet af, aangezien er quasi geen krachten op komen, hè.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X