Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenMja keuzes keuzes keuzes....ik denk dat de beste optie is een mega laatste kwartaal draaien en voor een 335d gaan
Ach, waarom?
Ik bedoel: de auto die je nu zoekt, om die bepaalde functie te vervullen, daarmee heb je inderdaad ruim voldoende met een 320d.
Een 335d is 'hetzelfde' als de RS6, imo; m.a.w. zwaar overdreven voor de ritjes waarvoor je hem wilt gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenVolgens mij zijn de vroege 535d's redelijk betaalbaar aan het worden, is dat dan niks voor jou?
Ik vind een 335d veel decenter dan een 535d.
Zo'n 535d is meteen zo imposant
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenAh, ik dacht karren waarmee "hard" wordt gereden, zoals jij doet bv
Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.
Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEen 335d is 'hetzelfde' als de RS6, imo; m.a.w. zwaar overdreven voor de ritjes waarvoor je hem wilt gebruiken.
Ik weet het, mijn verklaringen zijn van tijd tot tijd wat tegenstrijdig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenga voor die skoda man!
chippen en een 330d op z'n doos geven!
BMW
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenga voor die skoda man!
chippen en een 330d op z'n doos geven!
*please don't hate me
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.
Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.
snel, hard, 1 pot nat. Maar ik begrijp je punt hoor, no worries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenSorry ik chip niet.
*please don't hate me
Ik denk aan de letters MTM...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenSorry ik chip niet.
*please don't hate me
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.
Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenMag ik even lachen?
Ik denk aan de letters MTM...Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenok kzal die mannen van mtm zeggen dat ze hem terug stock mogen zetten
Fak! Ik was dat eerlijk waar compleet vergeten
Lap daar gaat men integriteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDa's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?
In die situatie: om koppeling te 'sparen'.
Ik weet het, het klinkt onnozel, maar vele kleine beetjes helpen wel degelijk, om de levensduur van de koppeling te verlengen.
Maar just for the record: ik doe dat bijlange niet ALTIJD hé...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenDa's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenGot it. Maar bij uitbollen of remmen heeft het dus geen enkel nut? En zoals jij het doet gaat de motor dus wel meer toeren draaien maar je voelt het niet?
Maar je kan met 'n gevoelige linkervoet ook zonder énige voelbare schok koppelen in een lagere versnelling, dat doe 'k ook soms, als ik lui ben.
Tiphielen echter heeft enkel nut als je tijdens het remmen MOET schakelen om al remmend voor de bocht (of in een bochtencombinatie) een betere versnelling te pakken te krijgen, zonder dat je die "schok" wil hebben (die bij 'n zeer hoog tempo en wanneer de banden zowiezo al richting gripgrens gaan door 't tempo, wel 'es voor zo'n mate instabiliteit kan zorgen dat je de rijlijn verliest of erger, achterstevoren gaat [RWD] of zwaar ondersturend [FWD] in 't decor).
Comment
Comment