Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ja, maar wel van de eerste keer de juiste!
    er steekt één onder

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Mja keuzes keuzes keuzes....ik denk dat de beste optie is een mega laatste kwartaal draaien en voor een 335d gaan






      Ach, waarom?


      Ik bedoel: de auto die je nu zoekt, om die bepaalde functie te vervullen, daarmee heb je inderdaad ruim voldoende met een 320d.
      Een 335d is 'hetzelfde' als de RS6, imo; m.a.w. zwaar overdreven voor de ritjes waarvoor je hem wilt gebruiken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Volgens mij zijn de vroege 535d's redelijk betaalbaar aan het worden, is dat dan niks voor jou?

        Ik vind een 335d veel decenter dan een 535d.
        Zo'n 535d is meteen zo imposant

        Comment


        • ga voor die skoda man!
          chippen en een 330d op z'n doos geven!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Ah, ik dacht karren waarmee "hard" wordt gereden, zoals jij doet bv


            Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.

            Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Een 335d is 'hetzelfde' als de RS6, imo; m.a.w. zwaar overdreven voor de ritjes waarvoor je hem wilt gebruiken.
              True! Maar die zou'k dan toch meer kunnen inzetten zonder echt snelheid te missen zeg maar. Die zou ook best eens een ritje Duitsland mogen doen dan.

              Ik weet het, mijn verklaringen zijn van tijd tot tijd wat tegenstrijdig.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                ga voor die skoda man!
                chippen en een 330d op z'n doos geven!
                Het gaat niet altijd over 'chippen en op een doos geven' he.
                BMW

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  ga voor die skoda man!
                  chippen en een 330d op z'n doos geven!
                  Sorry ik chip niet.


                  *please don't hate me

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                    Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.

                    Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.

                    snel, hard, 1 pot nat. Maar ik begrijp je punt hoor, no worries

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Sorry ik chip niet.


                      *please don't hate me
                      Mag ik even lachen?

                      Ik denk aan de letters MTM...

                      Comment


                      • RWD

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Sorry ik chip niet.


                          *please don't hate me
                          ok kzal die mannen van mtm zeggen dat ze hem terug stock mogen zetten

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                            Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.

                            Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.
                            Da's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Mag ik even lachen?

                              Ik denk aan de letters MTM...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              ok kzal die mannen van mtm zeggen dat ze hem terug stock mogen zetten

                              Fak! Ik was dat eerlijk waar compleet vergeten


                              Lap daar gaat men integriteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                Da's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?

                                In die situatie: om koppeling te 'sparen'.


                                Ik weet het, het klinkt onnozel, maar vele kleine beetjes helpen wel degelijk, om de levensduur van de koppeling te verlengen.

                                Maar just for the record: ik doe dat bijlange niet ALTIJD hé...

                                Comment


                                • Maar hoe? Allez, wat draagt dat bij ik zal het zo vragen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                    Da's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?
                                    Omdat ik onmiddellijk van 3e naar 2e ga, in plaats van 'm eerst nog wat te laten bollen. En in plaats dat de aangedreven wielen (in casu dan de achterwielen) het motortoerental van pakweg 2.000 naar 3.000 tpm moeten tillen (wat resulteert in 'n schokje naar voor vallen, voor de inzittenden), geef ik 'n kleine dot tussengas zodat de motor op eigen kracht naar 3.000 tpm gaat, zodat ik onmiddellijk naar 2e kan schakelen. Schokloos. En 't is beter voor de mechaniek (al is dat eigenlijk eerder de gedachte die telt, want in die omstandigheden slijt je de koppeling zo goed als niet).

                                    Comment


                                    • Got it. Maar bij uitbollen of remmen heeft het dus geen enkel nut? En zoals jij het doet gaat de motor dus wel meer toeren draaien maar je voelt het niet?

                                      Comment


                                      • Zonet een 130i M zien en horen wegscheuren
                                        Wat een kar

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                          Got it. Maar bij uitbollen of remmen heeft het dus geen enkel nut? En zoals jij het doet gaat de motor dus wel meer toeren draaien maar je voelt het niet?
                                          Jawel, het heeft altijd nut om je motor op eigen kracht in toeren te laten klimmen zodat je geen "schok" meer hebt bij 't koppelen in een lagere versnelling. Anders moeten je aangedreven wielen dat doen, wat dus die tijdelijke "extra vertraging" of "schok" teweegbrengt.

                                          Maar je kan met 'n gevoelige linkervoet ook zonder énige voelbare schok koppelen in een lagere versnelling, dat doe 'k ook soms, als ik lui ben.

                                          Tiphielen echter heeft enkel nut als je tijdens het remmen MOET schakelen om al remmend voor de bocht (of in een bochtencombinatie) een betere versnelling te pakken te krijgen, zonder dat je die "schok" wil hebben (die bij 'n zeer hoog tempo en wanneer de banden zowiezo al richting gripgrens gaan door 't tempo, wel 'es voor zo'n mate instabiliteit kan zorgen dat je de rijlijn verliest of erger, achterstevoren gaat [RWD] of zwaar ondersturend [FWD] in 't decor).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X