Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Ja, maar wel van de eerste keer de juiste!
    er steekt één onder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Mja keuzes keuzes keuzes....ik denk dat de beste optie is een mega laatste kwartaal draaien en voor een 335d gaan

Ach, waarom?

Ik bedoel: de auto die je nu zoekt, om die bepaalde functie te vervullen, daarmee heb je inderdaad ruim voldoende met een 320d.
      Een 335d is 'hetzelfde' als de RS6, imo; m.a.w. zwaar overdreven voor de ritjes waarvoor je hem wilt gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        Volgens mij zijn de vroege 535d's redelijk betaalbaar aan het worden, is dat dan niks voor jou?

Ik vind een 335d veel decenter dan een 535d.
        Zo'n 535d is meteen zo imposant

Comment

• ga voor die skoda man!
          chippen en een 330d op z'n doos geven!

Comment

Ah, ik dacht karren waarmee "hard" wordt gereden, zoals jij doet bv

Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.

Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Een 335d is 'hetzelfde' als de RS6, imo; m.a.w. zwaar overdreven voor de ritjes waarvoor je hem wilt gebruiken.
              True! Maar die zou'k dan toch meer kunnen inzetten zonder echt snelheid te missen zeg maar. Die zou ook best eens een ritje Duitsland mogen doen dan.

Ik weet het, mijn verklaringen zijn van tijd tot tijd wat tegenstrijdig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                ga voor die skoda man!
                Het gaat niet altijd over 'chippen en op een doos geven' he.
                BMW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  ga voor die skoda man!
                  Sorry ik chip niet.

*please don't hate me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ik rijd snel, niet hard. Mijn koppeling geeft nog geen krimp. En ik heb 125.000 km. Enjeweetwel.

Ik belast m'n koppeling zéér weinig, 'k heb zoals Matteus een koppelingschonende rijstijl. Zo sprint ik b.v. nooit in 1e versnelling, en geef ik bijna altijd tussengas bij 't terugschakelen.

snel, hard, 1 pot nat. Maar ik begrijp je punt hoor, no worries

Comment

Sorry ik chip niet.

*please don't hate me
                      Mag ik even lachen?

Ik denk aan de letters MTM...

Comment

• RWD

Comment

Sorry ik chip niet.

*please don't hate me
                          ok kzal die mannen van mtm zeggen dat ze hem terug stock mogen zetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Da's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                              Mag ik even lachen?

Ik denk aan de letters MTM...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              ok kzal die mannen van mtm zeggen dat ze hem terug stock mogen zetten

Fak! Ik was dat eerlijk waar compleet vergeten

Lap daar gaat men integriteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                                Da's nu eens iets wat ik nooit fatsoenlijk begrepen heb zie. Als ik aan 50 per uur van 3e naar 2e ga, dan laat ik de wagen een stukje uitbollen met koppeling ingedrukt en bij 40 laat ik ze op om hem niet te hoog in toeren te jagen. Waarom geef je dan tussengas?

In die situatie: om koppeling te 'sparen'.

Ik weet het, het klinkt onnozel, maar vele kleine beetjes helpen wel degelijk, om de levensduur van de koppeling te verlengen.

Maar just for the record: ik doe dat bijlange niet ALTIJD hé...

Comment

• Maar hoe? Allez, wat draagt dat bij ik zal het zo vragen?

Comment

Omdat ik onmiddellijk van 3e naar 2e ga, in plaats van 'm eerst nog wat te laten bollen. En in plaats dat de aangedreven wielen (in casu dan de achterwielen) het motortoerental van pakweg 2.000 naar 3.000 tpm moeten tillen (wat resulteert in 'n schokje naar voor vallen, voor de inzittenden), geef ik 'n kleine dot tussengas zodat de motor op eigen kracht naar 3.000 tpm gaat, zodat ik onmiddellijk naar 2e kan schakelen. Schokloos. En 't is beter voor de mechaniek (al is dat eigenlijk eerder de gedachte die telt, want in die omstandigheden slijt je de koppeling zo goed als niet).

Comment

• Got it. Maar bij uitbollen of remmen heeft het dus geen enkel nut? En zoals jij het doet gaat de motor dus wel meer toeren draaien maar je voelt het niet?

Comment

• Zonet een 130i M zien en horen wegscheuren
                                        Wat een kar

Comment

Got it. Maar bij uitbollen of remmen heeft het dus geen enkel nut? En zoals jij het doet gaat de motor dus wel meer toeren draaien maar je voelt het niet?
                                          Jawel, het heeft altijd nut om je motor op eigen kracht in toeren te laten klimmen zodat je geen "schok" meer hebt bij 't koppelen in een lagere versnelling. Anders moeten je aangedreven wielen dat doen, wat dus die tijdelijke "extra vertraging" of "schok" teweegbrengt.

Maar je kan met 'n gevoelige linkervoet ook zonder énige voelbare schok koppelen in een lagere versnelling, dat doe 'k ook soms, als ik lui ben.

Tiphielen echter heeft enkel nut als je tijdens het remmen MOET schakelen om al remmend voor de bocht (of in een bochtencombinatie) een betere versnelling te pakken te krijgen, zonder dat je die "schok" wil hebben (die bij 'n zeer hoog tempo en wanneer de banden zowiezo al richting gripgrens gaan door 't tempo, wel 'es voor zo'n mate instabiliteit kan zorgen dat je de rijlijn verliest of erger, achterstevoren gaat [RWD] of zwaar ondersturend [FWD] in 't decor).

Comment

Working...
                                          X