Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenEn gij kunt dat lichtgrijs plastiekske met BMW erop zomaar weerstaan ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichtenstaat er al een tijdje op
Comment
-
Deze passen hier ook thuis,
piccies van Frankfurt
Comment
-
En het sleutelwoord is.... juist !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk BerichtenDeze passen hier ook thuis,
David, jij bent de laatste tijd toch ook wel een zeer hevige BMW-fan geworden, niet? En dat voor iemand die voordien met een Lancia rondtufte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk BerichtenHé, een contaminatie!
David, jij bent de laatste tijd toch ook wel een zeer hevige BMW-fan geworden, niet? En dat voor iemand die voordien met een Lancia rondtufte.
De BMW-infectie is de laatste tijd heviger dan ooit, dat moet ik toegeven.
Nu, voor mijn Lancia (een soort van verplicht nummer als bedrijfswagen, omdat de 1-serie nog niet uit was en een 3 niet binnen het budget zat) heb ik nog een E46 318d facelift gehad (zo'n 5-6 jaar geleden). Die heb ik toen met spijt aan mijn vader verkocht.
Sinds die E46 ben ik zot van de bimmers. Die 3,5 jaar in de Lancia waren een soort van zelfkastijding
Maar financieel was die bedrijfswagen de betere keuze toen. Hoe graag ik ook met mijn BMW reed.
Ik verzamel ondertussen al een tijdje BMW's op 1/18 en de prospekten van de huidige generatie BMW's.
Toch wel een hevige fan ja
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
De BMW-infectie is de laatste tijd heviger dan ooit, dat moet ik toegeven.
Nu, voor mijn Lancia (een soort van verplicht nummer als bedrijfswagen, omdat de 1-serie nog niet uit was en een 3 niet binnen het budget zat) heb ik nog een E46 318d facelift gehad (zo'n 5-6 jaar geleden). Die heb ik toen met spijt aan mijn vader verkocht.
Sinds die E46 ben ik zot van de bimmers. Die 3,5 jaar in de Lancia waren een soort van zelfkastijding
Maar financieel was die bedrijfswagen de betere keuze toen. Hoe graag ik ook met mijn BMW reed.
Ik verzamel ondertussen al een tijdje BMW's op 1/18 en de prospekten van de huidige generatie BMW's.
Toch wel een hevige fan ja
Bij mij is die merkliefde ook wel toegenomen.
Had ik destijds geweten wat ik nu weet, ik had ofwel een jonge tweedehandse 3' Compact, ofwel een Mini Cooper gekocht, denk ik.
In feite heb ik die wagens destijds nooit getest.
Enfin, de eerstkomende jaren zal het nog bij de Mégane blijven. Immers, ik heb mijn geld voor andere dingen nodig. Ik plan nog vier jaar rond te bollen met de Renault. Het is nog lang, maar goed ... Het zou moeten zijn dat ik iets zou tegenkomen dat ik niet kan laten schieten, maar dergelijke kansen doen zich zelden voor natuurlijk.
Comment
-
Ik hoop dat dit dus het juiste subforum/topic is. Zoniet verplaats naar believen.
Ik heb dus de editie van AW nr.202 achteraf besteld en vandaag aangekregen. Ik weet niet of dat hier al besproken is dus dit is mijn deel dan.
Natuurlijk als de BMW-lover die ik ben kon ik het niet laten om hier enkele stukjes tekst, bevinding en citaten neer te zetten. Dus:
De titel is als volgt: Maten, makkers, MOTORSPORT
De alweer 4de generatie van de M3 hou je dus beter te vriend
De M3 blijft de gulste gever als het op puur en onversneden rijplezier aankomt
Ons zou het alvast verbazen mocht de M3 Touring er niet komen
Hoewel de achtpitter zich het best vermaakt als hij tegen de rode zone mag aanschurken, gedraagt hij zich ook verrassen gewillig bij lagere omwentelingssnelheden
De remmen blijven de achilleshiel van de M3. Het uithoudingsvermogen van de zwevende remklauwen met slecht een zuiger blijft ondermaats.
Naast zijn haast nymfomane gewilligheid pronkt hij ook met razendsnelle spurtnummers, flitsende hernemingen en een aanvaardbaar verbruik.
Enkel bij intensief circuitgebruik verlang je naar een nog strakkere schokdemping
Ook de superzachte Michelin Pilot Sport banden en het variabele sperdifferentieel dat tot 100% van de power naar een van de beide achterwielen kan sturen, doen een flinke duit in het zakje
Een week en 3.000 km later moesten we de sleutel teruggeven. Snik
De prestaties zijn intussen gekend maar mss nog even de prijs en kosten meegeven:
Catalogusprijs (incl. BTW!) 68.950 euro
BIV 4.957 euro
Verkeersbelasting 1.702,01
Dan heb je na 6 bladzijden de test gelezen en draai je het laatste blad om:
BMW M3 contra Audi RS4
HARD TEGEN ONZACHT
Binnenin valt vooral het leeftijdsverschil op, het dashboard van de RS4 geraakt behoorlijk gedateerd, de nieuwe a4 is dan ook helemaal klaar
Hoewel ze elkaar in pure prestaties nauwelijks ontlopen, draagt het M3-blok onze voorkeur weg
Dat de RS4 het tot voornaamste opponent van de M3 schopt, is een hele prestatie. Niet alleen omdat de BMW al jaren als referentie geldt, maar ook omdat de RS-producten tot dan nog geen onvergetelijke indruk hadden gemaakt. De M3 bezorgt zijn bestuurder nog steeds meer entertainment, toch blijft de RS4 verrassend lang in zijn spoor, zo lang dat enkel een fotofinish echt uitsluitstel geeft.
Voor ons de M3, graag
Voor alle duidelijkheid dit is dus bijlange niet alles wat er gezegd en getest is, ik moet wel zeggen dat de mensen van autowereld het uitstekend gedaan hebben.
De test is echt de moeite waard met prachtige foto's!
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenhttp://www.2dehands.be/bmw-e30-316-1...0&qq=316%20lpg
ik moet deze gewoon hebbe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk BerichtenAls we een E60 hadden genomen, zouden er deze velgen opstaan:
Spijtig dat je de velgen zo weinig ziet...
Comment
Comment