Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Die eurocyclus mag je absoluut geen rekening mee houden, is eigenlijk een belachelijke manier van het verbruik te meten.....
    ik zit nu onder die cyclus-cijfers...met de clk ook, zelfs op gas

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten

      De nieuwe Mini Cooper D nog niet getest, maar ik wil mij gerust opgeven als testpiloot om een ingereden Mini te checken op reëel verbruik in dagdagelijks verkeer.
      wel ik ben echt kurjeus naar de kleinen zijn resultaten, ook in vergelijking met zijn micra

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        BMW geeft voor de mijne een verbruik van 7,4 liter.
        Ik heb de standaardbanden.
        Ik haal een verbruik tussen 8 en 8,5 liter (afhankelijk van meer of minder snelweg, file, e.d.).
        Het laagste dat 'm ooit heb gekregen is 6,8 over een afstand van 350 km uitsluitend autosnelweg.
        Zodra je een beetje stadsverkeer doet, kan je onmogelijk aan die 7,4 liter geraken.
        Oefenen é Het verbruik dat je scoort, is helemaal niet slecht. 't Is een halve liter tot één liter meer dan het opgegeven verbruik. De rijstijl die je aanhoudt tijdens dagdagelijks gebruik is zelden de rijstijl die je moet aanhouden om precies het opgegeven verbruik te kunnen scoren. Wat file, een paar keer teveel op- en afremmen door stommiteiten van anderen waardoor je niet kunt anticiperen, net iets te hoog in toeren laten gaan, bandenspanning niet optimaal,...
        BMW E46 318d '05

        VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          wel ik ben echt kurjeus naar de kleinen zijn resultaten, ook in vergelijking met zijn micra
          Ik zou pas beginnen meten na één jaar. De kleinen zal nu gewoon veel teveel plezier beleven aan het rijgedrag van de Mini in tegenstelling tot de Micra, dat hij niet "optimaal" zal rijden om een laag verbruik te kunnen bereiken. Lekker optrekken met dat motortje, in de bocht smijten (optrekken en afremmen),... zijn ontzettend leuk maar hebben hun gevolgen op het verbruik. En dan nog het loskomen van de motor... bij mij is't lichtjes blijven zakken tot ongeveer 50.000 km. Nu is't constant geworden en vooral in stadsverkeer liggen de uitersten (min-max) dichter bij elkaar. 't Duurt dus een tijdje vooraleer de kleinen een schoon verbruik zal scoren.

          /edit : bij mij kun je het best zien op de spritmonitor, tijdens mijn laatste vakantie (1/07 -> 21/07). Volgeladen wagen, veel snelle autostraderitten, file op de autosnelweg, 1 week rondgecrost in de Alpen bij temperaturen rond het vriespunt,... : 5,20 , 5,35 , 5,13 en 5,67. Constant verbruik voor zo'n divers parcours. De 5,67 verklaar ik door het klote-Parijse-avondspitsverkeer, waar ik van 't zuiden naar 't noorden door moest : file, file, file.
          Last edited by Caesar2; 09/10/2007, 12:09.
          BMW E46 318d '05

          VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

          Comment


          • allez tis goe,
            sorry bmw-lovers

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              allez tis goe,
              sorry bmw-lovers
              BMW E46 318d '05

              VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                met 19" M-velgen



                http://www.e90post.com
                zalig met die velgen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  allez tis goe,
                  sorry bmw-lovers

                  Comment


                  • Ik vind dat Bobo wel gelijk heeft. BMW optimaliseert z'n auto's ZOdanig voor die (artificiële) verbruiksmetingen, dat het verschil tussen het opgegeven verbruik en het daadwerkelijke verbruik doorgaans iets groter is dan bij de modale andere auto.

                    Anderzijds moet je wel rekening houden met nog twee feiten die op dat vlak belangrijk zijn :
                    • BMW's worden gemiddeld gezien ook iets sportiever gereden dan de modale andere auto
                    • BMW's worden gemiddeld gezien ook vaker met bredere banden gekocht dan de modale andere auto (en bredere banden hebben 'n enorme invloed op 't verbruik, zoals Caesar2 aanhaalt meet ik inderdaad een goeie liter verschil, met dezelfde rijstijl).
                    En dat BMW zeer zuinig kan zijn, zo zuinig als hun cijfers op papier doen vermoeden, bewijst b.v. de nieuwe 2-liter turbodiesel uit de 120d, die zuiniger blijkt dan de A3 2.0 TDI (140 of 170 pk), en daarmee in de klasse van de "luxe-hatches" met veel vermogen, de zuinigste is van de hoop.

                    Nog meer : bij de zescilinders op benzine is BMW al jaaaaren met ENORME voorsprong 't zuinigst. De sixpacks van BMW leverden prestaties die gelijkaardig waren aan het modelletje-krachtiger van Benz en Audi, maar wel tegen 'n verbruik dat significant lager lag (soms zelfs 2 liter minder). Doe hen dat maar na.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ik vind dat Bobo wel gelijk heeft. BMW optimaliseert z'n auto's ZOdanig voor die (artificiële) verbruiksmetingen, dat het verschil tussen het opgegeven verbruik en het daadwerkelijke verbruik doorgaans iets groter is dan bij de modale andere auto.
                      En da's dan ook een stuk de verdienste van BMW, dat ze door relatief veel kleine ingrepen een prachtige verbruiksscore kunnen opgeven, met fiscale gevolgen. Dat zien we nu ook bij de toekomstige 520dA, die zo goed als besteld is. Geen enkel ander merk kan financieel een dergelijk interessant exemplaar naar voor brengen. Niet alleen ligt het verbruik lager, maar die CO2-uitstoot heeft ook gevolgen voor de CO2-belasting én de aftrekbaarheid van de kosten die hoger ligt. (bijvoorbeeld in vergelijking met een E220CDIA, die daardoor véél duurder is, alle kosten in rekening genomen)
                      BMW E46 318d '05

                      VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                      Comment


                      • Ik ga gemakkelijk een halve liter onder het opgegeven verbruik met m'n 328i...

                        Enkel in't stad beginnen die dingen wat meer te drinken.. Constant dat gewicht in beweging brengen en weer stoppen, zal er wel voor iets tussen zitten hé
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment






                        • Comment


                          • Achterwielen staan minstens een halve centimeter te breed.

                            En die witte pinkers blijf ik superongepast vinden.

                            Comment


                            • Ja, die staat wel wat 'te' breed om geslaagd te zijn ...

                              Gelukkig is de winter in aantocht ... anders lag m'n touring al terug plat met 'n schroefkitje :p

                              Comment


                              • Nice !

                                "][/

                                Comment


                                • heel schoon!

                                  Comment


                                  • En zo'n mooie staat van de lak

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                      Ja, die staat wel wat 'te' breed om geslaagd te zijn ...

                                      Gelukkig is de winter in aantocht ... anders lag m'n touring al terug plat met 'n schroefkitje :p
                                      Eindelijk iemand die weet wat verlagen is

                                      Maar als ik je zin zo lees ga je het dus niet doen. Dat is dan weer niet goed hé

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                        Eindelijk iemand die weet wat verlagen is

                                        Maar als ik je zin zo lees ga je het dus niet doen. Dat is dan weer niet goed hé

                                        Ik ga hem nu niet meer verlagen, omdat de winter in aantocht is, en het dan zowieso al een pak minder aangenaam rijden is.

                                        Wacht maar tot na de winter ..................

                                        Comment


                                        • Een beetje verlagen zou wel mooi staan ja

                                          Comment

                                          Working...
                                          X