Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ford heeft de vernieuwde Focus Coupé-Cabriolet onthuld. Net als de hatchbacks, de Wagon en de Sedan is ook de vernieuwde Focus Coupé-Cabriolet voorzien van een vleugje Kinetic Design. Tegelijkertijd met deze facelift werd het interieur opgewaardeerd en heeft Ford de auto ook onderhuids verder verbeterd.
De afgelopen maanden heeft Ford ons kennis laten maken met een grondig vernieuwde Focus-range. Na de presentatie van de drie- en vijfdeurs hatchback volgden de Wagon, de ST en de Sedan. Nu is het de beurt aan de vernieuwde Coupé-Cabriolet. Dat model rond het gamma voorlopig af totdat we in 2009 kennis gaan maken met een compleet nieuwe Focus RS.
Kinetic Design
De facelift voor de Focus Coupé-Cabriolet is zeer voorspelbaar. Het front is compleet vernieuwd en één-op-één overgenomen van de hatchback. We zien daarbij nieuwe koplampunits, een nieuwe grille en ook nieuwe zijschermen en een aangepaste motorkap. Ford heeft hierdoor een vleugje Kinetic Design op de Focus weten over te brengen. De achterzijde is niet gewijzigd en dat is ook niet vreemd. De Coupé-Cabriolet is immers nog maar kort op de markt en het Italiaanse design (Pininfarina) is redelijk tijdloos.
Interieur
Ook het interieur werd opgewaardeerd. Behalve het nieuwe instrumentencluster zien we ook een geheel nieuwe middenconsole. Bovendien is er veel aandacht besteed aan de geluidsisolatie en levert Ford een start-/stopknop. De kofferruimte is ongewijzigd en biedt nog steeds een inhoud van 534 liter. Tijdens het open rijden blijft er nog altijd 248 liter over. Eveneens nieuw in het interieur is de audio-connenctiviteitsmodule waardoor het mogelijk is USB-apparaten aan te sluiten en bovendien via Bluetooth een carkit te koppelen. Het nieuwe Sony DAB-systeem zorgt voor een goede geluidkwaliteit.
Motoren
Het motorengamma bestaat ongewijzigd uit twee Duratec benzinemotoren en een Duratorq dieselkrachtbron. Het instapmodel is de 1.6 met een vermogen van 100 pk. Daarboven vinden we de 2.0 liter met een vermogen van 145 pk. Het dieselgamma wordt gevormd door de 2.0 liter TDCi-motor met een vermogen van 136 pk.
Voorjaar
De vernieuwde Ford Focus Coupé-Cabriolet debuteert tijdens de Autosalon van Genève (begin maart). Nog dit voorjaar staat het model bij de dealers.
't Is nu al de 2de keer dat Ford LED achterlichten op haar lijst plaatst (remember Mondeo, initieel stond er LED achterlichten, nadien gewijzigd naar LED achterremlicht) en dat er geen LED achterlichten te bespeuren zijn.
Op de Focus krijg je zogezegd LED achterlichten als je xenons neemt. Als je echter de lichten van dichtbij bestudeerd dan zie je dat de lichten een LED look hebben maar dat er een gewone gloeilamp inzit. Op het salon stond zo een wagen en ondertussen ben ik er nog eentje tegengekomen
't Is nu al de 2de keer dat Ford LED achterlichten op haar lijst plaatst (remember Mondeo, initieel stond er LED achterlichten, nadien gewijzigd naar LED achterremlicht) en dat er geen LED achterlichten te bespeuren zijn.
Op de Focus krijg je zogezegd LED achterlichten als je xenons neemt. Als je echter de lichten van dichtbij bestudeerd dan zie je dat de lichten een LED look hebben maar dat er een gewone gloeilamp inzit. Op het salon stond zo een wagen en ondertussen ben ik er nog eentje tegengekomen
gps is waarschijnlijk een landkaart die in het handschoenkastje zit
Weet iemand of er ondertussen een garage is in West- of Oostvlaanderen die een Focus (liefst in 1.8tdci) voor test staan heeft?
Heb al enkele garages opgebeld maar niemand lijkt één te staan hebben om proef te rijden.
Durie in Oostend eis nog een grote Ford garage. Misschien dat die er al een heeft.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Ik dacht dat de vormgeving (kleur) van de achterlichten wel helemaal anders was bij Led achterlichten. In de voorlopige folder staat er een foto van de achterkant van een focus met LED lichtjes. Die plastiek is grotendeels rood. Terwijl de behuizing van de gewone lichtjes grotendeels wit is. Je ziet er inderdaad de gloeilampjes goed onder zitten.
Ik dacht dat de vormgeving (kleur) van de achterlichten wel helemaal anders was bij Led achterlichten. In de voorlopige folder staat er een foto van de achterkant van een focus met LED lichtjes. Die plastiek is grotendeels rood. Terwijl de behuizing van de gewone lichtjes grotendeels wit is. Je ziet er inderdaad de gloeilampjes goed onder zitten.
Klopt
Maar die ik gezien heb hadden xenons en LED design achterlichten maar er stak wel een gewone gloeilamp in
Mss nog een preproductiemodelleke, wie zal het zeggen? Anyway, 't zou niet de eerste keer zijn dat ze terugkomen van de LED lichten
Maar die ik gezien heb hadden xenons en LED design achterlichten maar er stak wel een gewone gloeilamp in
Die gloeilamp is het remlicht..
Op klaarlichte dag is het vrij moeilijk om daar een picje van te maken.. en 's nachts loop ik hier niet op het werk rond...
Heb me hier ook effe geregistreerd na 't lezen van dit topic....om direkt met de deur in huis te vallen;
Ik ben al velen weken bezig voor de aanschaf v/e nieuwe focus titanium 1.6 ti-vct , ik ken de wagen ondertussen al tot in detail(mede door Rebel) & weet er meer van dan alle verkopers van heel vlaams-brabant tesamen!
Voor mij is't een prachtige focus (zeker in titanium-versie) , maar een aankoop zal er niet gebeuren om de eenvoudige redenen dat er veel bedrog is bij de "verkopers" & of ford !!!!
Alle officiele papieren spreken over gratis first edition pack + mirakelkorting tesamen,maar in alle garages zeggen ze dat 't één v/d twee is(ten onrechte dus )
Eerst had ik prijs laten maken voor een titanium + Francorchamps pack , maar die worden pas in productie genomen eind april & ten vroegste geleverd eind juni.
Het strafste van al was : ik moest evenveel betalen voor een gewone titanium & een titanium + franco pack
Voorlopig ga ik dus afwachten , maar vrees dat er nooit nog een ford in mijn bezit zal komen
Heb me hier ook effe geregistreerd na 't lezen van dit topic....om direkt met de deur in huis te vallen;
Ik ben al velen weken bezig voor de aanschaf v/e nieuwe focus titanium 1.6 ti-vct , ik ken de wagen ondertussen al tot in detail(mede door Rebel) & weet er meer van dan alle verkopers van heel vlaams-brabant tesamen!
Voor mij is't een prachtige focus (zeker in titanium-versie) , maar een aankoop zal er niet gebeuren om de eenvoudige redenen dat er veel bedrog is bij de "verkopers" & of ford !!!!
Alle officiele papieren spreken over gratis first edition pack + mirakelkorting tesamen,maar in alle garages zeggen ze dat 't één v/d twee is(ten onrechte dus )
Eerst had ik prijs laten maken voor een titanium + Francorchamps pack , maar die worden pas in productie genomen eind april & ten vroegste geleverd eind juni.
Het strafste van al was : ik moest evenveel betalen voor een gewone titanium & een titanium + franco pack
Voorlopig ga ik dus afwachten , maar vrees dat er nooit nog een ford in mijn bezit zal komen
Het is geen bedrog, Ford communiceert gewoon naar het grote publiek dat het first edition pack gratis is, maar dat zit verrekend in de totale korting dat de verkopers mogen geven, en velen kunnen daar niet mee overweg om dit te vertalen naar de klant toe
Comment