Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 'kinetic' facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
    Het is geen bedrog, Ford communiceert gewoon naar het grote publiek dat het first edition pack gratis is, maar dat zit verrekend in de totale korting dat de verkopers mogen geven, en velen kunnen daar niet mee overweg om dit te vertalen naar de klant toe

U bent blijkbaar verkoper bij ford....want die zeggen 't juist 't zelfde
    Dus is 't wel "boerenbedrog" of "lucht" verkopen wat ze doen , u gebruikt alleen een mooiere zin ervoor!
    Ik heb eens een vergelijkende test gedaan bij oa. Seat & Opel ....daar word nochtans geen lucht verkocht(krijg er zelfs veel meer dan wat beloofd wordt) & daar is 't gratis pack ECHT gratis!!!!

Comment

• Heb ook prijsofferte laten maken bij Ford.
      Het F.E.P. stond op de offerte als optie aangeduid aan 1780€ catalogusprijs. In een kolom daarvoor stond 1225€ promoprijs.
      Bij de voordelen stond dan nog eens Packvoordeel 555€ (1225+555=1780), eco overname van 750 en "uitzonderlijke" korting 2184€.
      Je krijgt naast de gewone korting (2184) dus nog een kleine korting op het F.E.P. van in dit geval ongeveer 32procent... Niet gratis dus. Of ben ik hier verkeerd aan 't redeneren..?

Trouwens bij verschillende offertes leer ik dat de ene garage het First edition pack eerst als optie toevoegd, bij de andere garage vertrek je gewoon van een Ford Focus die en die motorisatie, die versie en First edition pack. Als je dan in 't tweede geval gaat kijken naar de optielijst zie je dat pack daar dus niet staan.
      Last edited by ; 17/02/2008, 14:41.

Comment

• Iemand enig idee wat de levertermijn is al je nu een focus besteld ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
          Heb ook prijsofferte laten maken bij Ford.
          Het F.E.P. stond op de offerte als optie aangeduid aan 1780€ catalogusprijs. In een kolom daarvoor stond 1225€ promoprijs.
          Bij de voordelen stond dan nog eens Packvoordeel 555€ (1225+555=1780), eco overname van 750 en "uitzonderlijke" korting 2184€.
          Je krijgt naast de gewone korting (2184) dus nog een kleine korting op het F.E.P. van in dit geval ongeveer 68procent... Niet gratis dus. Of ben ik hier verkeerd aan 't redeneren..?

Trouwens bij verschillende offertes leer ik dat de ene garage het First edition pack eerst als optie toevoegd, bij de andere garage vertrek je gewoon van een Ford Focus die en die motorisatie, die versie en First edition pack. Als je dan in 't tweede geval gaat kijken naar de optielijst zie je dat pack daar dus niet staan.

Idd. ze maken 't volgens mij moedwillig ingewikkeld om de mensen op 't verkeerde spoor te zetten....das 't minste wat je kan zeggen!
          Op 't F.E.P. krijg je idd. 555€ korting (denk eerder 32 procent) ,maar volgens website is 't wel degelijk 0 € + korting(salon,mirakel ....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stoffeltjen Bekijk Berichten
            Iemand enig idee wat de levertermijn is al je nu een focus besteld ?
            Ik dacht een 14 weken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
              Idd. ze maken 't volgens mij moedwillig ingewikkeld om de mensen op 't verkeerde spoor te zetten....das 't minste wat je kan zeggen!
              Op 't F.E.P. krijg je idd. 555€ korting (denk eerder 32 procent) ,maar volgens website is 't wel degelijk 0 € + korting(salon,mirakel ....)
              Dat lossen ze bij de garage dan op door te zeggen dat je het ook zo kan bekijken: Als je het FEP volledig gratis beschouwt, wordt de 'uitzonderlijke' korting gewoon kleiner...

Comment

U bent blijkbaar verkoper bij ford....want die zeggen 't juist 't zelfde
                Dus is 't wel "boerenbedrog" of "lucht" verkopen wat ze doen , u gebruikt alleen een mooiere zin ervoor!
                Ik heb eens een vergelijkende test gedaan bij oa. Seat & Opel ....daar word nochtans geen lucht verkocht(krijg er zelfs veel meer dan wat beloofd wordt) & daar is 't gratis pack ECHT gratis!!!!
                Ik snap niet wat je daar nu bedrog aan kan noemen.
                Ford communiceert het bvb zo: (let op dit zijn fictieve bedragen jongens !)

nieuwe focus 5d 1.6tdci catalogus 19000 euro
                first edition pack twv 1375 euro : gratis
                extra mirakelkorting : 600 euro
                (eventuele overnamepremie : 750 euro)

Wat ik denk dat de meeste verkopers dus doen is het volgende in hun offerte:

focus : 19000 euro
                first edition pack : 800 euro
                extra mirakelkorting: 1175 euro

zelfde prijs, maar dus zoals ik al zei: ford communiceert dat 'aantrekkelijker' dan de meeste verkopers op hun offerte laten blijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                  Ik snap niet wat je daar nu bedrog aan kan noemen.
                  Ford communiceert het bvb zo: (let op dit zijn fictieve bedragen jongens !)

nieuwe focus 5d 1.6tdci catalogus 19000 euro
                  first edition pack twv 1375 euro : gratis
                  extra mirakelkorting : 600 euro

Wat ik denk dat de meeste verkopers dus doen is het volgende in hun offerte:

focus : 19000 euro
                  first edition pack : 800 euro
                  extra mirakelkorting: 1175 euro

zelfde prijs, maar dus zoals ik al zei: ford communiceert dat 'aantrekkelijker' dan de meeste verkopers op hun offerte laten blijken

Zo is 't dus niet & ik kan erover meespreken(ben in 5 garages geweest)
                  Uw voorbeeld word nergens op die manier toegepast.....om met uw cijfers verder te gaan....
                  Tis dus in de garage van : oftewel 1375€ voor F.E.P. betalen & een korting (mirakel) van 600 €............oftewel 1375€ die 0€ word(dus gratis) & dan krijg je die 600€ gewoon niet.
                  Dus is 't toch bedrog , want via de officiele kanalen word duidelijk geschreven dat je recht hebt op beiden !!!!

Comment

Zo is 't dus niet & ik kan erover meespreken(ben in 5 garages geweest)
                    Uw voorbeeld word nergens op die manier toegepast.....om met uw cijfers verder te gaan....
                    Tis dus in de garage van : oftewel 1375€ voor F.E.P. betalen & een korting (mirakel) van 600 €............oftewel 1375€ die 0€ word(dus gratis) & dan krijg je die 600€ gewoon niet.
                    Dus is 't toch bedrog , want via de officiele kanalen word duidelijk geschreven dat je recht hebt op beiden !!!!
                    Idd, zeer vreemd...

Wil je in PM is zeggen welke garage's je al bent geweest?

Comment

• geldt dit niet alleen voor de fleetpacks? ik denk dat ik offertes heb met die 600 euro korting én first edition pack. Bij het nemen van een fleetpack (executive) krijg je zeker geen 600 euro korting. maar misschien dat het inderdaad toch bij beide soorten packs hetzelfde is.

in elk geval, daar is het zo: ofwel neem je het pack gratis, ofwel neem je een korting van 600 euro.

op zich klopt dit wél, want in beide situaties vertrek je van de basisprijs van een voertuig.
                      je krijgt dan 600 euro korting, of neemt een heleboel opties in een gratis pakket.

nu als slimme consument snap je dan natuurlijk meteen dat het "gratis" pack je dan eigenlijk 600 euro kost. toch vind ik niet dat ford hier in de fout gaat. deze praktijk heb je trouwens voortdurend bij alle merken.

Comment

• Ik heb hem nu al een paar keer in het wild gezien, en ik vind de voorkant echt niet om aan te zien. Pakken lelijker als die van voor de facelift.
                        De achterkant is dan wel weer mooier geworden, maar de voorkant vind ik echt mottig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wasco Bekijk Berichten
                          geldt dit niet alleen voor de fleetpacks? ik denk dat ik offertes heb met die 600 euro korting én first edition pack. Bij het nemen van een fleetpack (executive) krijg je zeker geen 600 euro korting. maar misschien dat het inderdaad toch bij beide soorten packs hetzelfde is.

in elk geval, daar is het zo: ofwel neem je het pack gratis, ofwel neem je een korting van 600 euro.

op zich klopt dit wél, want in beide situaties vertrek je van de basisprijs van een voertuig.
                          je krijgt dan 600 euro korting, of neemt een heleboel opties in een gratis pakket.

nu als slimme consument snap je dan natuurlijk meteen dat het "gratis" pack je dan eigenlijk 600 euro kost. toch vind ik niet dat ford hier in de fout gaat. deze praktijk heb je trouwens voortdurend bij alle merken.

nope , niet bij alle merken hoor....ga eens kijken bij bvb. Seat & Opel , gratis is echt gratis + dikke korting er boven op!

Comment

• - Titanium interieur; met optionele sony MP3 8LS, automatische airco en cruisecontrol (4spaaks stuurwiel tov 3-spaaks)
                            Je ziet op deze foto de structuur van de faciaplaat niet zo goed, dit is eigenlijk een 'carbon'-achtige look en iets donkerder dan hier zichtbaar.

- Trend/econetic interieur; met optionele automatische airco en cruisecontrol (4spaaks stuurwiel)

- Seagrey 5 deurs met optionele 16" alu velgen. (ipv gewone wieldoppen; optie op trend/econetic)
                            Bijgevoegde Bestanden
                            Last edited by ; 18/02/2008, 11:23.

Comment

• vervolg
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Iemand een foto van de nieuwe focus clipper Panter Black en donkere ramen ?
                                Hebben de donkere ramen trouwens impact op een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel ?

Comment

• naar wat ik al gezien heb zijn die verdonkerde ramen wel echt heeeel donker, té donker naar mijn zin eigenlijk.

Comment

• Mmmm ... En dit ook op een zwarte auto ?
                                    Ik heb me net de GIA versie aangeschaft maar moet er wel wat geduld op hebben. Vandaar de vraag. Zolang ik geen chassisnr. heb zou ik kunnen bijbestellen.

Comment

• dat vind ik toch al vrij donker

Comment

• Heb er net eens Paintshop opgezet ... Zwart met zwarte ramen achteraan vind ik (persoonlijk) wel mooi ! Bedankt voor de foto.

Comment

• Is dit het nieuwe "Francorchamps" pack? Ziet er mooi uit..!

Mvg,
                                          =================
                                          2016 Skoda Octavia RS

Comment

Working...
                                          X