Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik probeer m'n keuze te maken voor een lease wagen, maar ik twijfel sterk tussen de Clipper of de 4-deurs.
Clipper heb ik al gezien en mee gereden. Maar van de 4-deurs vind ik niet al te veel info terug, buiten de foto's die hier reeds gepost zijn.
Klopt het dat de eerste pas in maart van de band rollen ?
Of is er al ERGENS een dealer met deze in de showroom ?
De dealers die ik al gebeld heb, wisten me te vertellen dat de 4-deurs geen populaire wagen is in België. Klopt dit ? Enig idee waarom ?
Alle info die ik van de 4-deurs kan vinden is welkom. Foto's, persoonlijke meningen waarom Clipper of 4-deur, eventueel een dealer die hem al heeft staan, ...
Clipper vond ik mooi en zeer goed rijden, maar de 4-deur vind ik op foto toch weer net dat tikkeltje sportiever.
Zeer moeilijke keuze dus
Geen idee wanneer deze juist in produktie gaan.
Bekijk zeker de achterzijde van deze wagen. Vandaag de dag, vind ik deze persoonlijk minder mooi. Zie eens op www.ford.de ( Pkw Konfigurator - 3D )
Zelf heb ik de clipper gekocht. Het is mijn 3de momenteel en sinds de introductie van voor de face-lift een totaal andere wagen. Ik heb hier nog geen spijt van !
De clipper heeft wat weg van de V50 van Volvo. Zelfde afrondingen achteraan.
België is traditioneel een break land, 4 deurs koffer modellen halen hier nooit echt hoge verkoopcijfers. Dit is waarschijnlijk gewoon een kwestie van smaak en gewoonte.
Als je altijd breaks ziet rijden ben je zelf rapper geneigd om er ook 1 te kopen.
Om een voorbeeld te geven, in alle omliggende landen is de dacia logan (4deurs) een groot succes, in België daarentegen verkoopt het model amper. Maar nu met de Dacia Logan MCV (break/monovolume achtig) is verkoop van Dacia al meer dan verdubbelt in 1 jaar.
Je moet gewoon zelf afwegen of je die praktische koffer van de clipper niet gaat missen.
Als dit niet zo is en je vindt de 4 deurs mooier dan zou ik niet twijfelen. En inderdaad de 4 deurs focus is leverbaar vanaf begin/midden maart.
by the way ik heb ook de nieuwe clipper (1.6 tdci ghia ) besteld als fleet wagen.
Ik twijfelde lang tussen de astra break , de nieuwe golf break of de focus clipper. Maar toen ik de fleetvoorwaarde zag bij de golf ben ik rap gaan lopen. De astra is ruim voorzien maar is toch wel al aanzienlijk verouderd naar mijn mening. Dus het werd de rijkelijk uitgeruste focus ghia clipper met business pack. (plus nog enkele leuke opties natuurlijk )
Ik heb een econetic break 1.6 tdci 109 pk besteld als leasewagen met businesspack, parkeersensoren, auto dub airco, verstelbare pedalen, donker getinte ruiten, luxemiddenconsole met armsteun , quickclear snelle voorruitontdooiing
volgens garage zou de econetic pas vanaf mei geproduceerd worden ? klopt dit ?
Hmm, m'n keuze begint toch meer en meer over te hellen naar de 4-deur Sedan.
Iemand enig idee of je hierbij de achterste zetels kan plat leggen voor het geval dat je eens extra bagageruimte nodig hebt ?
Hmm, m'n keuze begint toch meer en meer over te hellen naar de 4-deur Sedan.
Iemand enig idee of je hierbij de achterste zetels kan plat leggen voor het geval dat je eens extra bagageruimte nodig hebt ?
Indien ja, denk ik dat m'n keuze gemaakt is
Bij de meeste sedans is dat tegenwoodrig toch mogelijk, dus ik vermoed dat dat bij de Focus dan ook wel zo zal zijn zeker?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Hmm, in de catalogus staat bij bagagecapaciteit van de 4-deur:
- Opstelling met 5 stoelen: 0.526 m³
- Opstelling met 2 stoelen: n.v.t.
...dus ik vrees er toch voor...
Morgen maar eens bellen voor de zekerheid.
Zou ook kunnen dat het niet standaard is, maar een optie!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Kent er iemand een goede site met tips & trics voor de focus ? Ik had ooit eentje gevonden maar ben hem vergeten ... Eén van de tips was bv. enkele malen op de rode knop te drukken van het slot voor uw gordel, om geen beeps meer te krijgen.
Enfin, sommige dingen kunnen soms handig zijn
Weet iemand of er bij een econetic gewoon mistlampen kunnen geinstalleerd worden. (zonder extra zicht pack)
Want had een best buy en mag er eigelijk niets bij kiezen van opties maar mistlampen zou ik toch graag hebben.
Is die bekabeling voorzien al ? of is die een nieuwe voorkant.
Op de duitse prijslijsten kan je mistlampen voor 160 euro krijgen
Op de interne prijslijst van een maand geleden ofzo stonden de mistlichten niet apart als optie te kiezen. Telkens in pack.
Maar ondertussen moet er toch stilaan een officiële catalogus uitkomen en dan kan 't zijn dat het optiebeleid is veranderd. Ze geven nu nog altijd die brochuurkes mee die op 't autosalon werden rondgedeeld...
Comment