Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 'kinetic' facelift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    samenwerking tussen volvo valt duidelijk op. Want die deuk op de motorkap zie je ook op de C30.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      samenwerking tussen volvo valt duidelijk op. Want die deuk op de motorkap zie je ook op de C30.

      Ik denk dat het eerder overgenomen is van de Mondeo






      Comment


      • #63
        'k wist zelfs niet meer dat de mondeo ook zo'n sterke bult had op de motorkap. zo lang is het al geleden.

        in dezelfde klasse van wagens moest ik echter direct aan de c30 denken. maar de mondeo heeft er idd ook van.

        Comment


        • #64
          Twee designfilosofieën dooreengehaald, en het resultaat is om van te huilen vind ik. Het totaalbeeld klopt voor geen meter meer. De vorige was dan misschien wat saai, hij was tenminste consistent in zijn vormgeving. Het oude model Focus is nog steeds veruit de mooiste.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
            Twee designfilosofieën dooreengehaald, en het resultaat is om van te huilen vind ik. Het totaalbeeld klopt voor geen meter meer. De vorige was dan misschien wat saai, hij was tenminste consistent in zijn vormgeving. Het oude model Focus is nog steeds veruit de mooiste.
            idem...

            Soms heb ik de indruk dat ford nog steeds op zoek is naar een soort imago, een designrichting.

            Comment


            • #66
              normaal zouden leveringsdata en meer informatie de dealers eind deze week bereiken.
              Dan maar eens langs gaan bij de dealers om te horen wat ie moet kosten.
              Kan hij mijn saaie astra 1.7cdti 2004 vervangen..

              Comment


              • #67
                informatie komt in de loop van volgende week beschikbaar.
                De basisprijs zou 300 euro duurder zijn dan de vorige. Hopelijk is de basis uitrusting ook iets vollediger.

                Comment


                • #68
                  basisprijs Trend 1.6 tdci 90pk 5deur: € 18650 (450 euro duurder dus dan pre-facelift)

                  nieuw in het gamma is de eco-netic, met co2 uitstoot van 114gr/km en 4.3l/100km.
                  Deze heeft boven de Trend als meeruitrusting een sportophanging en natuurlijk het 'aerodynamic pack' en is enkel verkrijgbaar in 5deur of clipper.
                  prijs voor de 1.6 TDCi 90pk 5deur komt dan op € 19000

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                    basisprijs Trend 1.6 tdci 90pk 5deur: € 18650 (450 euro duurder dus dan pre-facelift)

                    nieuw in het gamma is de eco-netic, met co2 uitstoot van 114gr/km en 4.3l/100km.
                    Deze heeft boven de Trend als meeruitrusting een sportophanging en natuurlijk het 'aerodynamic pack' en is enkel verkrijgbaar in 5deur of clipper.
                    prijs voor de 1.6 TDCi 90pk 5deur komt dan op € 19000
                    Staat dit al ergens online?
                    Welke motoren beschikbaar?

                    Comment


                    • #70
                      ben ook heel erg benieuwd! alle informatie is welkom...
                      blijft ook de 1.8tdci beschikbaar en komt die in de variant die nu ook in de mondeo steekt (dus met 125pk?)

                      Comment


                      • #71
                        toch nog eens posten:

                        Officieel, dit is de nieuwe Ford Focus:

                        "Het is niet gemakkelijk om iets te verbeteren dat al goed is en zichzelf ruimschoots heeft bewezen. Als je niet zorgvuldig genoeg bent, bestaat altijd het risico dat iets goeds onnodig wordt veranderd, zonder dat het er beter van wordt. We wilden in de Ford Focus, die bekend staat als een uitstekende auto, geen overbodige wijzigingen aanbrengen. Niettemin zijn we erin geslaagd de nieuwe Focus in bepaalde opzichten nog beter te maken. Maar we zijn er ook trots op dat we veel eigenschappen van de Focus gewoon konden laten voor wat ze zijn. Men kan zich dus nog steeds verheugen op de unieke rijdynamiek van de Focus."Gunnar Herrmann, C-Car Vehicle Line Director, Ford Europa.

                        De Ford Focus, waarvan er in Europa inmiddels zo'n 5 miljoen stuks zijn geproduceerd, is de eerste en, tot op heden, de enige auto in de wereld die zowel in Europa als in Noord-Amerika tot 'Auto van het Jaar' werd uitgeroepen. Alleen al in Europa won de Ford Focus meer dan 80 prijzen. De auto heeft binnen de autowereld grote invloed gehad en bracht tegelijkertijd in Europa een succesvolle koerswijziging voor Ford op gang. Dit succesverhaal is nog lang niet ten einde dankzij de nieuwste versie van de Ford Focus, die naar verwachting vanaf eind 2007 van de productielijnen begint te rollen en wordt aangeboden als 3-deurs en 5-deurs hatchback en als Wagon. Het Focus-assortiment wordt vervolgens in 2008 nog verder uitgebreid met de 4-deurs sedan, de Focus Coupé-Cabriolet en het sportieve paradepaardje Focus ST

                        De nieuwe Ford Focus - Design:
                        "Energie in beweging. Is er één auto van Ford te noemen waarbij Fords filosofie van 'kinetic design' beter past dan de Focus? Met name dankzij de Focus heeft Ford een uitstekende reputatie opgebouwd op het gebied van rijdynamiek. Dankzij het uitgekiende evenwicht tussen dynamiek en harmonie is de nieuwe Focus onze mooiste Focus ooit."
                        Martin Smith, Executive Director Design, Ford Europa.

                        Exterieurdesign:
                        Stefan Lamm, die het designteam voor het exterieur leidde, kreeg alle vrijheid bij het ontwerpen van een nieuwe Ford Focus. "De positieve reacties op het vernieuwde design van de nieuwe Ford C-MAX gaf ons het vertrouwen om met het design van de nieuwe Focus nog iets verder te gaan. Het resultaat is onmiskenbaar kinetic, onmiskenbaar Ford Focus en een duidelijk herkenbaar lid van de nieuwe Ford-familie." Stefan Lamm, Chief Designer Exteriors, Ford Europa.

                        De nieuwe Ford Focus toont een uitdagend nieuw gezicht aan de wereld: trapeziumvormige grilles, naar achteren gebogen koplampen en sportieve, grote oppervlakken. Het zijn allemaal tekenen van het nieuwe karakter van het merk Ford. De omgekeerd trapeziumvormige benedengrille valt in de duurdere Ghia- en Titanium-varianten nu meer op door de elegante, verchroomde sierlijst. Deze benedengrille wordt in evenwicht gehouden door een kleinere bovengrille met een verchroomde strip. Hierdoor toont de nieuwe Focus in visueel opzicht verwantschap met de laatste 'kinetic design' modellen van Ford, zoals de Mondeo en nog recenter de C-MAX. Het ontwerpteam heeft ook veel aandacht besteed aan het aanzien van de koplampen. De spectaculaire, naar achteren gebogen behuizing zit vol met de allernieuwste technologie, zoals HID Bi-Xenon of AFS (Adaptive Front lighting System). Deze technologieën worden geaccentueerd door verschillende afwerkingen voor de diverse seriemodellen, bijvoorbeeld zwart en verchroomd voor Titanium-modellen en geheel verchroomd voor andere varianten.

                        De Zijkant – Dynamisch en stoer:
                        Aan het zijprofiel van de nieuwe Focus is het nieuwe 'kinetic design' duidelijk te zien, bijvoorbeeld in de opvallende geprononceerde wielkasten en de krachtige horizontale lijn die van de voorkant naar de achterkant van de auto loopt. Door deze dynamische koppeling tussen voor- en achterkant heeft de auto een nieuw, gestroomlijnd uiterlijk. De zijkant van de carrosserie is helder en overzichtelijk. "Afwerkingsranden, zoals stootstrippen aan de zijkant, zouden een negatief effect hebben gehad op het mooie design van het zijaanzicht. En dat wilden we absoluut voorkomen", aldus Lamm. "Dankzij de expressieve vormgeving van het zijaanzicht van de auto mag de nieuwe Focus zich met recht een volwaardig lid van de 'kinetic design' familie noemen."

                        De achterkant - Een elegante afronding:
                        Aan de achterkant van de auto zijn diverse elementen van het 'kinetic design' te zien, zoals de nieuw vormgegeven achterruit, de geaccentueerde achterklep, de nieuwe achterlampen en de achterbumper. Door de combinatie van al deze elementen ziet de nieuwe Focus er breder en doelgerichter uit. Een nieuwe bovenste achterspoiler in carrosseriekleur (voor de Ghia- en Titanium-series) vervolmaakt de look. Het nieuwe design van de achterlampen kan optioneel met de laatste LED-technologie worden geleverd. "We hebben geen enkel compromis gesloten wat betreft het design van de nieuwe Focus en het designteam voor het exterieur is dan ook bijzonder trots op het eindresultaat", aldus Stefan Lamm.

                        Interieurdesign:
                        Het interieur heeft uitgebreide verbeteringen ondergaan, waarmee een nog prettigere en gebruiksvriendelijke ruimte is gecreëerd voor de passagiers in een nieuwe Focus. Ook wordt het nieuwe dynamische exterieurdesign weerspiegeld in het interieur. Voor de bestuurder heeft dit geresulteerd in instrumenten met een nieuw ontwerp die beter afleesbaar zijn en nu, net als alle andere bedieningselementen, rood worden verlicht. Ook de bedieningselementen van de nieuwe audioapparatuur en de airconditioning met twee zones zijn ergonomisch verbeterd.
                        Verder bevatten de luxere uitvoeringen nu een nieuw ontworpen middenconsole die het gestroomlijnde uiterlijk van het 'kinetic design' heeft. Naast een verstelbare armleuning en een opbergvak met een capaciteit van 4 liter biedt de achterkant van de console extra opbergmogelijkheden voor passagiers op de achterbank of optionele items, zoals een 230-volt adapter of een aansluitpunt voor USB-audioapparatuur. Een andere voorziening van de console zal vanaf begin 2008 als optie beschikbaar zijn: de Ford Power-knop, die dichtbij de versnellingspook wordt geplaatst. Niet alleen de functionaliteit van het interieur is verbeterd, er is ook speciale aandacht besteed aan de kwaliteit. Er is met name belang gehecht aan het selecteren en combineren van oppervlaktematerialen en kleuren. Nu is het hele dashboard, evenals de bekleding aan de bovenkant van de voorportieren, vervaardigd van nieuw, zacht aanvoelend synthetisch materiaal. Nieuwe kleuren zijn toegevoegd om het uiterlijk te complementeren. Een aantal contrasterende afwerkingen markeert de centrale functionele gebieden van de middenconsole en het dashboard. De bekleding van de stoelen en interieurpanelen heeft eveneens een nieuw ontwerp en vanaf de Trend-serie is een innovatieve geweven dakbekleding aangebracht.

                        De nieuwe Ford PowerShift-transmissie:
                        De Ford PowerShift-transmissie is naar verwachting vanaf begin 2008 leverbaar in de Ford Focus. Deze volledig nieuwe transmissie met zes versnellingen en dubbele koppeling combineert de efficiëntie en rijdynamiek van een handgeschakelde transmissie met het bedieningsgemak van een automatische transmissie. De combinatie met een 136-pk (100-kW) 2.0-liter Duratorq TDCi common-rail turbodieselmotor toont overduidelijk aan dat ontspannen rijden niet tot hoge CO2-emissieniveaus hoeft te leiden.
                        De Ford PowerShift-transmissie, die is ontwikkeld door GETRAG FORD Transmissions GmbH (een 50:50 samenwerkingsverband van Ford en GETRAG), bestaat in feite uit twee transmissies met hulpassen die parallel werken, elk met een eigen vloeistof koppeling. Dankzij de lay-out van de tussenassen (een voor de oneven versnellingen 1, 3 en 5 en de andere voor de even versnellingen 2, 4 en 6) kan het schakelen worden voorbereid door de volgende versnelling vooraf te selecteren terwijl normaal wordt door gereden. Het schakelen gebeurt dan via de tegenovergestelde activering van beide koppelingen, waarbij de koppelingsactiveringen zo worden gecoördineerd dat er geen koppelonderbreking optreedt.
                        In vergelijking met een conventionele automatische transmissie biedt de technische basisconfiguratie van de Ford PowerShift-transmissie een groot aantal voordelen. Er zijn geen complexe subsystemen vereist, zoals koppelomvormers, een planetaire versnellingsbak, meerdere natte koppelingen en meerdere rembanden, die allen de efficiëntie van de versnellingsbak aanzienlijk verminderen, vanwege de effecten van traagheid en wrijving. Het resultaat is indrukwekkend: de Ford PowerShift-transmissie biedt nu zowel het gemak en de permanente beweging van een conventionele automatische transmissie, als de prestaties van een handgeschakelde transmissie. De transmissie zorgt ook voor snel en sportief schakelen, gecombineerd met een hoge mate van soepelheid. Nog een voordeel van de Ford PowerShift-transmissie is de hoge koppelcapaciteit en de vrije keuze van overbrengingsverhoudingen, die deze transmissie tot een ideale partner van moderne en krachtige dieselmotoren maakt.

                        De nieuwe Ford Focus 2.0-liter Duratorq TDCi met Ford PowerShift-transmissie:
                        De Ford PowerShift-transmissie is naar verwachting vanaf begin 2008 leverbaar in de nieuwe Ford Focus en de Ford C-MAX, in combinatie met de 136-pk (100-kW) 2.0-liter Duratorq TDCi motor. Deze aandrijvingscombinatie benut alle voordelen van de nieuwe Ford PowerShift-transmissie. Hierdoor is in deze configuratie het gemiddelde brandstofverbruik ongeveer 10% minder en is de CO2-uitstoot lager, vergeleken met een conventionele automatische transmissie met koppelomvormer en zes versnellingen. Definitieve officiële gegevens over brandstofverbruik en CO2-uitstoot, evenals prestatiegegevens voor de Ford Focus met deze nieuwe transmissietechnologie, zullen op een later tijdstip, kort voor de introductie van de auto bekend gemaakt worden.

                        De nieuwe Ford Focus ECOnetic:
                        De nieuwe Ford Focus ECOnetic laat zien dat een gunstig brandstofverbruik en een aanzienlijk verlaagde CO2-uitstoot kunnen worden gerealiseerd met conventionele rijtechnologie, gekoppeld aan een slimme combinatie van afzonderlijke maatregelen voor brandstofbesparing. Aangedreven door een 109-pk (80-kW) 1.6-liter Duratorq TDCi met een standaard dieselpartikelfilter (DPF) is het gemiddelde officiële verbruik van deze auto 4,3l/100 km. Dit komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van slechts 115 g/km, het beste resultaat voor een conventionele auto in dit segment. Een tweede variant met een nog lagere CO2-uitstoot is momenteel in ontwikkeling.
                        De al zeer zuinige gewone 109-pk versie met dieselpartikelfilter (DPF) is als basis gebruikt en het uitgangspunt voor het realiseren van dergelijke waarden was het verlagen van de rijweerstand. Om de aerodynamische eigenschappen te verbeteren, werd de auto aan de voorkant 10 mm en aan de achterkant 8 mm verlaagd. Daarnaast is er standaard een aerodynamische kit die bestaat uit een gewijzigde voorbumperskirt, zijskirts en een achterspoiler. Ook werden ter verbetering van de aerodynamische eigenschappen de buitenste gebieden van de benedengrille voorzien van afsluitplaten aan de binnenkant. In combinatie met 195/65R15-banden wordt een heel goede luchtweerstandscoëfficiënt van 0,31 bereikt.
                        Een andere maatregel voor het verlagen van de rijweerstand die voor het eerst werd getest tijdens de ontwikkeling van de Focus ECOnetic, was de introductie van een nieuwe transmissieolie met lage viscositeit die is ontwikkeld door Ford-partner BP. De voordelen zijn zo duidelijk dat deze olie momenteel wordt geïntroduceerd in andere Ford-producten in het C- en CD-segment. Naast een herkalibratie van de motormodule onderstreept de verlaging van het energieverbruik in combinatie met de elektrohydraulische stuurinrichting (EHPAS) het feit dat soms zelfs geringe oorzaken een belangrijk voordeel kunnen produceren. Door het herkalibreren van het nullastvermogen van de elektrische servopomp werd het bijbehorende stroomverbruik voldoende verlaagd om te resulteren in een verminderd brandstofverbruik.
                        Nieuwe Ford Focus 1.6-liter TDCi-varianten realiseren 120 g/km CO2
                        Een ander direct resultaat van het Ford ECOnetic-initiatief is dat alle 1.6-liter TDCi-varianten een CO2-uitstoot van maar 120 g/km hebben. Door het herkalibreren van de motormodule en de elektrohydraulische EHPAS-stuurmodule en het gebruik van een transmissieolie die weinig frictie geeft, hebben alle versies van de nieuwe Ford Focus die zijn uitgerust met de veelgeroemde 1.6-liter TDCi-motor een gemiddelde CO2-uitstoot van 120 g/km of zelfs minder en dit is ongeacht vermogen, carrosserievariant en velgafmetingen.
                        Dr. Thilo Seibert, Supervisor Performance and Economy, Ford Europa, legt uit: "De Focus ECOnetic, die is ontwikkeld op basis van een al zeer zuinige auto, combineert nieuwe ideeën en benaderingen. Het resultaat is een uiterst bruikbare en extreem zuinige en schone auto met gunstig geprijsde conventionele rijtechnologie. We zijn met name trots op het feit dat we in staat waren om onze streefwaarden te bereiken zonder dat we de lengte van de overbrengingsverhoudingen hoefden te vergroten. Daardoor rijdt de Focus ECOnetic net zo goed als je van een Focus verwacht. Nog belangrijker is dat met de consequente toepassing van Ford ECOnetic-ideeën in de kernmodellen van de nieuwe Ford Focus we weer een flinke stap hebben genomen in de richting van betaalbare en duurzame mobiliteit."

                        Overige alternatieve toepassingen in de Ford Focus-serie:
                        De Flexifuel-versie van de 1.8-liter Duratec viercilinder benzinemotor, die nu ook onder de Ford ECOnetic-vlag wordt gepresenteerd, kan rijden op als alternatief voor conventionele ongelode benzine, of op elke mix van bio-ethanol en benzine met een maximum van 85% bio-ethanol. Bio-ethanol is een hernieuwbare brandstof die wordt gemaakt van biomassa. De uitstoot van het broeikasgas CO2 wordt daardoor gedurende de hele levenscyclus met 30-80 procent verlaagd, zonder dat afbreuk wordt gedaan aan prestaties en rijplezier.
                        Ford verkoopt in Zweden al sinds 2001 Focus Flexifuel-modellen en ze zijn nu ook beschikbaar op verschillende andere Europese markten. Ongeveer 80 procent van de verkoop van de Ford Focus in Zweden bestaat uit Flexifuel-modellen.
                        In andere versies van de Ford Focus-serie kunnen als alternatieve brandstoffen CNG (Compressed Natural Gas) en LPG (Liquefied Petroleum Gas) worden gebruikt. Beide motoren zijn gebaseerd op de 2.0-liter Duratec-benzinemotor. De beschikbaarheid van deze versies hangt af van marktvoorkeuren voor deze alternatieve brandstoffen.

                        Nieuwe uitrusting en opties

                        Easyfuel Capless Refuelling System:
                        Net als de nieuwe Mondeo is ook de nieuwe Focus nu voorzien van het veelgeprezen doploze tanksysteem van Ford. Behalve dat het eenvoudig en schoon in het gebruik is, is het systeem ontworpen om het tanken van de verkeerde brandstof en de bijbehorende schade, ongemakken en onkosten te voorkomen.

                        Ford Power-knop (vanaf begin 200
                        Met de optionele Ford Power-knop kan de auto gemakkelijk en in stijl starten, zonder dat men een sleutel in het contact hoeft te steken en te draaien. Zolang de bestuurder de sleutel bij zich heeft in de auto, communiceert de Focus draadloos met een microchip in de sleutel om het ontstekingssysteem te activeren. De bestuurder hoeft alleen maar de Ford Power-knop twee keer licht aan te raken en de motor start. Als de knop nog eens wordt aangeraakt, worden de motor en de ontsteking uitgeschakeld. De knop werkt om veiligheidsredenen niet als de auto in beweging is.

                        Waarschuwingssysteem voor bandenspanning
                        Rekening houdend met de verschillende rijsituaties controleert een sensorsysteem de draaisnelheid van de wielen en rapporteert het met een waarschuwingslampje op het dashboard abnormale situaties, waarin de diameter van de banden afneemt vanwege een lagere bandenspanning. Eenvoudig, effectief en veilig. Het is optioneel voor elke nieuwe Ford Focus.
                        230-volt stopcontact.
                        Alle auto's met de middenconsole van de luxere uitvoeringen kunnen worden besteld met een optioneel 230-volt stopcontact. In de console bevindt zich een adapter en het stopcontact is aan de achterkant van de middenconsole geplaatst, waar het gemakkelijk door de passagiers op de achterbank kan worden gebruikt. Met deze optie kunnen op elk gewenst moment gewone elektrische apparaten met een vermogen tot 150 watt worden aangesloten, zonder dat een speciale adapter voor elk afzonderlijk apparaat nodig is.
                        LED-achterlichten
                        Alle 3- en 5-deurs hatchbacks en de Wagon waarvoor koplampen met AFS (Adaptive Front lighting System) of Bi-Xenon-koplampen zijn gespecificeerd, zijn uitgerust met LED-achterlichttechnologie.
                        De Planar Light Guide-technologie geeft de achterlichten een uniek aanzien. In het midden van de achterlichteenheid bevindt zich een verborgen element met zes LED's (Light Emitting Diodes). Deze LED's brengen hun lichtenergie via verticale optische vezels over naar de achterkant van de achterlichtlenzen. Deze optische vezels worden op hun beurt doorkruist door horizontale dwarsbalken met randen die onder een hoek van 45 graden staan. De lichtenergie wordt via deze balken verspreid en naar buiten gestraald. Het visuele resultaat is uniek en een primeur voor de auto-industrie.

                        De nieuwe Ford Focus speelt een centrale rol in het Ford Europa-assortiment en is nog steeds de best rijdende auto in zijn segment. Het ontwerpteam van Martin Smith heeft de Focus met het 'kinetic design' een serieuze facelift gegeven. Exterieur en interieur hebben ingrijpende verbeteringen ondergaan. De nieuwe Focus sluit uitstekend aan bij de nieuwe Mondeo in onze verjongde reeks modellen. De nieuwe Ford Focus wordt eind 2007 geïntroduceerd en ik denk dat het gezien de aard en de omvang van de aangebrachte wijzigingen, een aangename verrassing zal blijken. De nieuwe Ford Focus wordt aan het publiek voorgesteld in Frankfurt:

                        Bron: Media Ford

                        Comment


                        • #72
                          hier wat meer info!


                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by ; 02/11/2007, 18:44.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                            hier wat meer info!
                            Waar heb je die info op de kop getikt?
                            Kunnen we nu al naar de dealer lopen om zeker bij de eerste leveringen te zijn?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten




                              Geslaagde restyling. Rij zelf met het 2005 model, type Ghia, en ben blij dat ze de achterkant ongeveer ongemoeid hebben gelaten.

                              Het enige wat ze bij ford nog moeten leren, is om de basisversie niet ZO basis te maken. Veel firmawagenrijders zouden sneller voor de focus kiezen mocht die niet zo wartburg-achtig zijn in basisversie. Zelfs een VW Golf is beter uitgerust/afgewerkt in standaard versie.

                              Mijn bedrijf heeft beslist om enkel nog standaard versies te verschaffen (mits een paar obligate opties) en dan ben je bij ford bedroevend slecht af. Het ontbreken van een afstandsbediening voor de deuren alleen al zou me doen twijfelen of ik nog een tweede focus zou nemen. Het nogal strenge en plastiekerige interieur dat zelfs de Ghia wat teistert, is verschrikkelijk in de basic of de Trend. Als je dan toch plastiek wil kan je evengoed de VW golf nemen die in basisversie ietsje minder "cheap" oogt.

                              Verder wel tevreden van mijn focus hoor... maar ik betwijfel of ik hem in ooit in basis of trend versie zou genomen hebben. Bij Ford ligt de lat voor "basis" duidelijk veel te laag (met toch een flink prijskaartje eraan). Het lijkt me nogal een Europese maatregel. In de VS zouden ze de Europese basisversie van de focus niet aan de straatstenen kwijt kunnen.
                              Last edited by ; 01/11/2007, 20:01.

                              Comment


                              • #75
                                Jazeker,

                                ik kamp met net hetzelfde probleem. bij Ford krijg je als optie alleen metaalkleur, bij Opel krijg je een Silverpack met GPS en cruise-control en alles wat je wil. Echter blijft mijn hart spreken voor het supieure chassis naar de focus. Vandaar dat ik mijn Astra Gold Pack volgend jaar met plezier zal omruilen voor een Focus Trend (als ik niet teveel moet bijbetalen...) Maar het is niet alleen Ford die wat duur is, maar voornamelijk ook KBC-lease.
                                Blijkbaar kan je geen focus clipper trend hebben voor 645 euro! Bij directlease heb je dezelfde auto voor 80 euro minder! Ongelooflijk.. jammer genoeg wil de firma niet van KBC-Lease afstappen.

                                Comment


                                • #76
                                  Shoves:

                                  Als je nog meer brochures hebt, laat maar komen

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door lancer-evo Bekijk Berichten
                                    Shoves:

                                    Als je nog meer brochures hebt, laat maar komen
                                    fleet & leasing aanbiedingen zijn ook bekend gemaakt, ook waarschijnlijk dus interessant voor jou

                                    zal straks als ik thuis ben hier uploaden !

                                    Comment


                                    • #78
                                      en hop
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by ; 02/11/2007, 18:44.

                                      Comment


                                      • #79
                                        voorkant: zeer mooi & ford
                                        binnekant: ziet er goed uit
                                        achterkant: schijtlelijk
                                        flanken: ja, ok.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Shoves Bekijk Berichten
                                          en hop
                                          Heb je misschien ook al fotokes van de clipper?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X