Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 'kinetic' facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door retlaw Bekijk Berichten
    Mja, ik zou wel willen maar bij ons op t werk krijg je geen budget waarbinnen je een wagen moet kiezen, enkel een lijst met bepaalde modellen en uitvoeringen op.
    Ik vrees dus in mijn geval dat 'geprul' onvermijdelijk zal zijn. Enig idee of het vervangen van die panelen haalbaar zou zijn?
    Is wel haalbaar maar nu ben ik er niet zeker van of er ook van die stroken in de deurpanelen zitten (als dat het geval is ---> afblijven ).
    Maar hoe je het ook draait of keert, die namaak houtstroken wennen wel na een tijdje hoor. Had vroeger een Focus Ghia en ik stoorde me er absoluut niet aan.

Comment

• Ik denk niet dat er in de deurpanelen iets van hout gaat zitten. Bij mijne (titanium) is er toch niks van inlegplaatjes in de deuren.
      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
        Dan moet het eentje worden zoals deze hier...

Ben benieuwd :-)
        Ja! Dat is hem gewoon. Super! Bedankt eh Luke. Alleen lees ik dat zijn clipper xenon koplampen en led achterlichten heeft. Dat heb ik dus niet besteld. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg maar ik zie het verschil niet. Zal eens googlen om het verschil te zoeken

Groeten!

Comment

• Toevallig niemand paar interieurfoto's van een Ghia met businesspack? (en dan vooral van de sierhouten middenconsole)

Thx
          Last edited by ; 20/10/2008, 22:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
            Ghia is altijd met aangespoeld namaak wrakhout
            Neem dan gewoon direct een Titanium ipv een Ghia, kost evenveel en dan heb je geen geprul met het vervangen van de panelen

Beter dan dat kan je het niet verwoorden!

Comment

• inderdaad beter kan je het niet verwoorden

de versie titanium is veel mooie dan de ghia vind ik persoonlijk
              het verschil zit in de opties en ja het interieur
              weet niet zeker of er de koplampen ook een zwarte behuizing hebben bij een ghia

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                Voor de Ford kenners hier...

Is er trouwens al een oplossing beschikbaar om een IPOD op een degelijke manier aan te sluiten op de radio? En waarbij dus de bediening van de IPOD via de radio mogelijk is? (Dus niet via de AUX in, die kwaliteit is gewoon om te huilen).

Voor een Prefacelift (10/2007) uitgerust met een Sony radio.

Mijn dealer kwam totaal uit de lucht gevallen en had blijkbaar nog nooit van een IPOD gehoord

thx
                Vandaag uitgetest en goedgekeurd: De USB-poort en AUX-ingang in de middenarmsteun. Zat in een Titanium clipper. Zowel de USB-poort als de AUX-ingang moeten aangesloten worden (twee kabels dus, al blijkt er een Y-oplossing te bestaan, een kabel met op 1uiteinde twee fiches)! Daarnaast was de auto ook voorzien van de 5" navigatie. Mooi kleurenscherm en heel overzichtelijke menu. Het scrollen door menu en de playlisten zelf gaat niet supersnel maar alles werkt goed.
                Enige nadeel (buiten het geklungel met de twee kabels) is dat je 2 opties moet aanvinken voor deze oplossing: De USB en AUX (zit bij Voice-control en Bluetooth en kost 500euro!) én de Sony radio met 8LS (230euro) of navigatie...
                Ik weet niet of dit eventueel achteraf nog in te bouwen valt. Moet je maar eens navragen bij je dealer (als 'm al weet dat dit beschikbaar is).

Comment

• Mijn blaupunkt gps 5" met kleurenscherm heeft het begeven, scherm naar de kleurpotloden, verschillende garages vertelden me dat een update van software soelaas zou brengen, echter niemand slaagde er in dit op te lossen, batterij ontkoppelen ook niet.

Ik rij nu al een week zonder radio / gps / bluetooth. Kan ik een klacht indienen bij ford ? of ter compensatie eisen dat ze mij kaarten van 2009 geven ipv 2008 of is hier een inruilactie voorzien ?

Meeste van garage hebben geen radio op voorraad en doen moeilijk over het feit dat ze 1800 euro moeten betalen hiervoor en zeker moeten zijn dat ze hun geld terugkrijgen,
                  ondertussen moet ik wel een paar weken zelf zingen, een schande

iemand suggesties ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stoffeltjen Bekijk Berichten
                    Mijn blaupunkt gps 5" met kleurenscherm heeft het begeven, scherm naar de kleurpotloden, verschillende garages vertelden me dat een update van software soelaas zou brengen, echter niemand slaagde er in dit op te lossen, batterij ontkoppelen ook niet.

Ik rij nu al een week zonder radio / gps / bluetooth. Kan ik een klacht indienen bij ford ? of ter compensatie eisen dat ze mij kaarten van 2009 geven ipv 2008 of is hier een inruilactie voorzien ?

Meeste van garage hebben geen radio op voorraad en doen moeilijk over het feit dat ze 1800 euro moeten betalen hiervoor en zeker moeten zijn dat ze hun geld terugkrijgen,
                    ondertussen moet ik wel een paar weken zelf zingen, een schande

iemand suggesties ?

teruggaan naar je dealer

en vragen of je geen tijdelijk ruiltoestel kan krijgen

Comment

• Is het een nieuwe wagen? Dan móeten ze het toch onder garantie maken?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                        Is het een nieuwe wagen? Dan móeten ze het toch onder garantie maken?!

Ja de wagen is nog geen 5 maand oud, en is onder garantie ja, niets meer op scherm

enige wat ze gedaan hebben is batterij ontkoppeld waardoor ik zelf op de tast mijn keycode kon ingeven, en nu maar moet rieken welke radiopost ik heb.

Wat betreft vervangtoestel, da hebben ze zomaar niet op stock liggen, laat staan dat ze al weten hoe die eruit te halen en wat ze moeten doorgeven, terwijl ik denk dat je met serienummer en keycode en chassis nummer genoeg hebt ?

Morgen gaan ze hem nog eens uithalen om alles door te sturen, ondertussen zit ik al iets meer of 2 weken zonder gps

ik heb die wel dagelijks nodig, heb wel nog mijne pda maar die is ook al op leeftijd, en voor men werk heb ik dit nodig.

Kan ik hiervoor geen schadevergoeding of iets anders eisen ?

Comment

• Ja, je vraagt of je de baas van de garage kan spreken en zegt hem dat dit gewoon amateuristisch is! Vraag hem als schadevergoeding een tankkaart of gratis onderhoud ofzo... Of betere navigatie dan diegene die er al insteekt (als dat kan)...?
                          Ik kan gewoon niet begrijpen dat iets dat kapot gaat in een nieuwe wagen zo'n gedoe kan geven!
                          Toch de normaalste zaak van de wereld dat je dat als dealer zo snel mogelijk in orde brengt onder garantie! Dit is wat ze steeds als belangrijk punt naar voren schuiven; service na verkoop!

Comment

• Normaalgezien moeten ze dat toch onmiddellijk kunnen vervangen. Mijn alternator was stuk (oké, iets heel anders) en ze hebben naar het centraal magazijn van Ford gebeld en dezelfde avond hebben ze het stuk geleverd en de dag erna ben ik mijn wagen kunnen gaan afhalen. Dus ik denk dat ze dat met een navigatiesysteem toch ook moeten kunnen hé. Slechte garage denk ik!
                            http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                              Normaalgezien moeten ze dat toch onmiddellijk kunnen vervangen. Mijn alternator was stuk (oké, iets heel anders) en ze hebben naar het centraal magazijn van Ford gebeld en dezelfde avond hebben ze het stuk geleverd en de dag erna ben ik mijn wagen kunnen gaan afhalen. Dus ik denk dat ze dat met een navigatiesysteem toch ook moeten kunnen hé. Slechte garage denk ik!

Deze morgen hebben ze nog maar eens alles uitgehaald, en dan de nummers opgeschreven, volgens mij staat daar niet meer op of een serienummer
                              Die doen moeilijk om het feit dat ze moeten zeker zijn of ze hun 1800 euro terug krijgen.
                              Dus ja er is zelf nog gene besteld
                              laat staan dat ze een vervangtoestel hebben,

Comment

• Heb gemerkt bij collega dat hij nu een gear shifter heeft in zijn focus econetic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stoffeltjen Bekijk Berichten
                                  Deze morgen hebben ze nog maar eens alles uitgehaald, en dan de nummers opgeschreven, volgens mij staat daar niet meer op of een serienummer
                                  Die doen moeilijk om het feit dat ze moeten zeker zijn of ze hun 1800 euro terug krijgen.
                                  Dus ja er is zelf nog gene besteld
                                  laat staan dat ze een vervangtoestel hebben,
                                  Gisteren kreeg ik na 4 weken wachten uiteindelijk mijn nieuwe radio, en deze morgen moest ik vaststellen dat deze het ook heeft begegeven, dus terug nieuwe laten bestellen

Comment

Working...
                                  X