Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus 'kinetic' facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Focus 'kinetic' facelift

Hopelijk staat dit hier nog niet eerder, indien wel, sorry mods

Ford’s Kuga crossover bears the face of what’s to come from behind the blue oval’s doors, but few cars exemplify the make’s present design philosophy as well as the Focus. The newly redesigned Focus will be unveiled at today’s Frankfurt Motor Show, facelifted to mesh well with its bigger brother, the Mondeo.
    Set for a late 2007 launch, the new Euro-spec Focus will be the first vehicle to feature Ford’s new low-CO2 ECOnetic technology and is expected to emit a scant 115g/km CO2. Featuring Ford’s new ‘kinetic design’ exterior styling, the new Focus will also sport an optional PowerShift six-speed double-clutch transmission, and a turbodiesel alternative to the ECOnetic motor that emits only 120g/km CO2. Other new features include a capless refueling system, tire pressure warning system, a 230V socket, and LED rear lights.
    The new GETRAG-developed Ford PowerShift transmission will function in a manner similar to the latest F1 transmissions, with a dual-clutch system pre-selecting the next gear even while the current gear remains engaged and under power. As the computer manages the transfer from one gear to the next, the two clutches ensure no torque interruption occurs.

In addition to the ECOnetic and turbodiesel 1.6 TDCi engines mentioned above, the Focus will also be available with a 1.8L Duratec Flexifuel variant, and a 2.0L Duratorq TDCi. When paired with the new PowerShift transmission the 2.0L diesel is expected to yield 10% better fuel economy and lower CO2 emissions than the same motor mated to a conventional six-speed automatic. The Flexifuel motor will run on E85 or standard petrol.
    The interior will also see some new touches, including upgraded plastics and fabrics, plus a redesigned instrument cluster enhanced with red illumination that also backlights the other controls. Beginning in early 2008, the Focus can be optionally fitted with the Ford Power Button, allowing keyless, push-button starts, as long as the driver has the key in the car. Two light presses fire the engine up, another touch turns it off again - but those with curious kids need not worry, Ford’s built in a stop-gap to prevent the button from operating while the car is in motion.

bron: http://www.motorauthority.com/news/h...ift/#more-3387

Comment

Blijft duf

Misschien zelfs duffer, want die 'oude' voorlichtunits waren eigenlijk agressiever
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

OMG Het is ... lelijk

Comment

Vanachter had 'ie wat mogen veranderen maar vooraan vind ik hem zeker en vast niet lelijk. Vergelijk hem met 2 directe concurenten (Golf en Astra) en ik vind z'n neus zelfs mooi geslaagd!

Comment

Knap, echt knap, net dat beetje pit wat die saaie focus nodig had!!!

zakelijk stijlvol en toch nog sportief... mooi!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Blijft duf

Misschien zelfs duffer, want die 'oude' voorlichtunits waren eigenlijk agressiever
              Die vouw in de deurpannelen vind ik nochthans wel echt geslaagd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Vanachter had 'ie wat mogen veranderen maar vooraan vind ik hem zeker en vast niet lelijk. Vergelijk hem met 2 directe concurenten (Golf en Astra) en ik vind z'n neus zelfs mooi geslaagd!
                De neus is mooi, maar past er niet echt op. Zijn er geen foto's van de break?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
                  Die vouw in de deurpannelen vind ik nochthans wel echt geslaagd
                  Die kan het niet redden, voor mij...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Een verbetering tov de huidige... Enerzijds spijtig dat m'n nieuwe in bestelling staat doch anderzijds een "geluk" aangezien de 1.8TDCI precies niet meer leverbaar is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                      Een verbetering tov de huidige... Enerzijds spijtig dat m'n nieuwe in bestelling staat doch anderzijds een "geluk" aangezien de 1.8TDCI precies niet meer leverbaar is?
                      Zei je niet eerder dat Ford nu zelf instaat voor de productie van de 1.6TDCI?

Comment

Ik vond het vorige model mooier, zeker die versies die je ziet met voorbumper van de CC. Maar dit...

Oud en nieuw design passen niet bij elkaar. Ze hadden beter kleinere wijzigingen doorgevoerd, zoals bij de C-max. Deze neus past niet bij de rest van de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Zei je niet eerder dat Ford nu zelf instaat voor de productie van de 1.6TDCI?
                          Ja, dat klopt, maar ik blijf de 1.8TDCI nog steeds de betere motor vinden uit het huidige aanbod bij Ford...

Ik heb gisteren nog eens met een 1.6 gereden in een Volvo C30 en het is toch dat niet hoor... Geef mij maar de 1.8 of desnoods de 2.0...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                            Ja, dat klopt, maar ik blijf de 1.8TDCI nog steeds de betere motor vinden uit het huidige aanbod bij Ford...

Ik heb gisteren nog eens met een 1.6 gereden in een Volvo C30 en het is toch dat niet hoor... Geef mij maar de 1.8 of desnoods de 2.0...
                            Maar puur kwalitatief gezien gaan ze erop vooruit volgens jou?

Comment

Bwa ik vind het toch een verbetering. Iemand een foto van de cc met de nieuwe neus?

Comment

Ik vind 'm wel oké, alleen dat chromé lipje helemaal vooraan de motorkap past niet. De motorkap zelf heeft een mooiere vorm. En de snoet is ook sjiek. De kont had wel een beetje anders gemogen. Ik denk dat de lichten achteraan zelfs bijna dezelfde vorm hebben dan voor de facelift. Die vouw over de lengte van de wagen is ook heel mooi. De kleine bumpers links en rechts vooraan zijn weg... Dat is een goede zaak. :-)
                                Vanbinnen lijkt deze foto exact hetzelfde als de het interieur van de huidige titaniumversie.

Comment

OMG die lichtunits vooraan zijn om te

De rest is wel een verbetering ( int en de vouw in de zijkant )

Hopelijk is het nu ook wat beter afgewerkt

Comment

Ziet er tamelijk goed uit, alhoewel ik "oude" model schoner vind.
                                    Maar enfin dat is wel met de meeste merken zo, alhoewel ik bij ford de meeste nieuwe modellen wel mooi vind.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

wat zou hij mooi kunnen zijn, mocht hij nu eindelijk eens die dynamische poep krijgen die hij verdient
                                      clipper vind ik dan weer wel , met die nieuwe snoet wordt die leuk!

Comment

De achterkant (vooral de achterlichten) zijn er wel op verbeterd maar de voorkant zegt me niets...

Comment

Working...
                                        X