Zalig bruuuuuuuuuuuut!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan GT-R
Collapse
X
-
Hoe de buitenkant eruitziet, lijkt mij bij dergelijk ding iets minder belangrijk. In zo'n wagen moet je in zitten om plezier aan te beleven.
Op gebied van interieur kan ik moeilijk akkoord gaan met degene die hier vindt dat het "Japans" blijft. Het ziet er me zeker even degelijk en goed afgewerkt uit als de Duitse producten en zeker een stuk aangenamer dan al dat somber VW gedoe.
Hopelijk hebben ze bij Nissan het aandrijfsysteem van de vroegere Skyline overgenomen en verbeterd. Dat was namelijk de fenomenale troef van die wagen, naast zijn 2.6 turbo motor die echt makkelijk getuned kon worden.
In UK rijden er echt pareltjes van Skyline's rond met een stuk boven de 500pk vaak
Persoonlijk zou ik ten zeerste aangetrokken zijn door dergelijk ding. Nu de prijzen afwachten in Europa
G55AMG,... De taks is inderdaad lager dan die voor een C63. 'k Vraag me alleen af of degene die zich dat kan permitteren daar ook echt wakker van ligt.Last edited by The Swede; 02/11/2007, 19:58.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTi
Mijn nieuwe droombak ,wat is hem toch bloedmooi geworden ,het lange wachten word eindelijk beloont
En ja ,voor sommigen die zeggen dat ze liever de neus hadden van de concept ,die komt er ook
De neus van de concept zal op de v-spec versie staan ,die in december word voorgesteld ,nissan heeft hier al een teaser van uitgegeven waar je het goed kunt op zien dat hem de carbon 'platen' heeft onder de lichten .Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenOp autoTV vertellen ze dat em sneller over dat duitse circuit is gegaan dan de GT2....Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenOp gebied van interieur kan ik moeilijk akkoord gaan met degene die hier vindt dat het "Japans" blijft. Het ziet er me zeker even degelijk en goed afgewerkt uit als de Duitse producten en zeker een stuk aangenamer dan al dat somber VW gedoe.
Hopelijk hebben ze bij Nissan het aandrijfsysteem van de vroegere Skyline overgenomen en verbeterd. Dat was namelijk de fenomenale troef van die wagen, naast zijn 2.6 turbo motor die echt makkelijk getuned kon worden.
In UK rijden er echt pareltjes van Skyline's rond met een stuk boven de 500pk vaak
Het interieur is.. wel jah.. een Nissan hoe je het nu draait of keert. Ziet er niet uit, en qua materiaalkeuze (dit kan je zelf al afleiden uit de foto's) zal het ook niet veel soeps zijn.
Nu, daar draait het niet om bij de Skyline (of GT-R whatever).. waar het wel om draait is hoe hij rijdt en dat zal naar alle waarschijnlijkheid zeer in orde zijn.
Het onderstel zou nog beter moeten zijn als de R34, ditto de versnellingsbak (er komt een manuele 6-bak voor de puristen heb ik opgevangen) en het algemeen comfort.
Helaas is de heerlijke 2.6 6-inline motor gedumpt voor de lelijk(er) klinkende Nissan VQ V6 van 3.8 liter (hiermee gaan ze Porsche acherna). Hét grote nadeel is dat de turbo's geintegreerd zijn in de exhaust-manifolds.. met andere woorden tunen zal veel moeilijker worden!
Kort opgesomd is de nieuwe R35:
- meer een GT geworden (zwaarder, automaat, toch wat meer luxe,..)
- meer een technisch wonder
- lelijk (z'n nickname is niet voor niets Godzilla)
- ******* snel en efficient
- misschien een beetje 'koel'
- een betere allrounder
- minder "rice" en meer volwassen (puur op de looks dus, ik kan mij niet echt inbeelden dat deze auto in de The Fast & The Furious zou passen)
- geen 6-inline meer (weg naturally balanced ) en véél minder tuningmogelijkheden
Ik ben niet akkoord met een aantal beslissingen dat Nissan genomen heeft, soms lijkt het alsof de echt essentie van de Skyline verloren is gegaan. Of misschien is het nog iets té vroeg voor z'on uitspraken.
Ofwel dient deze GT-R om de 997 Turbo van zijn troon te stoten (wat nooit zal lukken, zeker niet qua verkoopcijfers) en komt er in de toekomst terug een échte hard-core variant. V-spec, M-spec, V-spec Nür, .. wie weet?
Time will tell, sooner or later.
Comment
-
Nissan&Infiniti, op het vlak van prestaties is Godzilla (niet negatief bedoeld - maar zo heet 'ie nu gewoon) net zoals zijn voorgangers een briljante auto en verslaat hij het merendeel van zijn concurrenten. Hij stond altijd bekend omwille van zijn tuningsmogelijkheden en relatief lage prijs in vergelijking met andere auto's die zo'n prestatie's leveren.
Wat de nieuwe Skyline wilt doen, is in de (upper-) klasse de 911 Turbo en anderen verslaan maar daarvoor heb je veel meer nodig dan alleen rauwe prestatie's. Je hebt heritage, pedigree, een uniek karakter en een knap design voor nodig. Net die dingen mist de R35. Daarom zei ik dat hij zijn ziel een beetje verliest..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk BerichtenEr zijn al 2300 pre-orders geplaats voor deze wagen, zelfs Nissan valt achterover bij deze cijfers
als je het totaalconcept bekijkt heb je een superwagen voor zijn prijs.
Veel mensen kennen de Skyline niet, en zullen het veel geld vinden voor gewoon een Nissan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenNissan&Infiniti, op het vlak van prestaties is Godzilla (niet negatief bedoeld - maar zo heet 'ie nu gewoon) net zoals zijn voorgangers een briljante auto en verslaat hij het merendeel van zijn concurrenten. Hij stond altijd bekend omwille van zijn tuningsmogelijkheden en relatief lage prijs in vergelijking met andere auto's die zo'n prestatie's leveren.
Wat de nieuwe Skyline wilt doen, is in de (upper-) klasse de 911 Turbo en anderen verslaan maar daarvoor heb je veel meer nodig dan alleen rauwe prestatie's. Je hebt heritage, pedigree, een uniek karakter en een knap design voor nodig. Net die dingen mist de R35. Daarom zei ik dat hij zijn ziel een beetje verliest..
...maar een vleugje extra bescheidenheid kan geen kwaad t.ov. de gevestigde waarden zoals M3, 911 Turbo en ander kabaal. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat een 911 Turbo bezitter geneigd zou zijn om verleid te worden door deze nieuwe GT-R. Om verschillende redenen, trouwens. Zelfde redenen als waarom een 911 Turbo eigenaar niet vlug geneigd zal zijn om binnenkort een Lexus LF-A te kopen... of zeg maar een eventuele opvolger van de Honda NSX... Niet omdat het Japanse producten zijn (integendeel !), maar gewoon omdat een imago niet wordt gehaald met een paar straffe producten op de markt te brengen, wel door jaar in jaar uit het imago op te bouwen (cfr. Audi !)
Ik vraag me trouwens af of het in de ogen van sommige mensen al niet beter zou zijn om dit fantastische product te lanceren onder de merknaam Infiniti i.p.v. Nissan, als je als GT-R rijder een product koopt uit dezelfde stal als de Nissan Micra...
Wat dat interieur betreft: ziet er toch echt wel verschrikkelijk banaal uit. En inderdaad niet beter dan een aantal Ferrari's. Maar dat is enkel mijn bescheiden persoonlijke smaak, natuurlijk. Het valt mij trouwens op hoe dikwijls een orgineel of knap exterieur-design tegenwoordig niet wordt verdergezet in het interieur. De GT-R is daar een goed voorbeeld van, net zoals bijvoorbeeld de Citroën C6...
Al bij al: proficiat aan Nissan voor dit super masjien, maar no way dat dit een gevestigde waarde wordt, ook al is hij de koning van de Nürburgring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenIk vraag me trouwens af of het in de ogen van sommige mensen al niet beter zou zijn om dit fantastische product te lanceren onder de merknaam Infiniti i.p.v. Nissan, als je als GT-R rijder een product koopt uit dezelfde stal als de Nissan Micra...
Nu, ik blijf het een zalige wagen vinden. Maar een R34 blijft toch nog getrouwd aan zijn roots.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTiIk denk dat jullie allemaal de geschiedenis van de GT-R niet kennen aangezien sommige reactie's hier. De Nissan GT-R heeft een evengrote geschiedenis als de 911 en hij heeft zelfs een groter race-palmares dan de 911. Dat zijn dingen die vele mensen niet weten.
Trouwens, jij dacht dat 'Godzilla' beledigend was .... terwijl je die term net zou terug vinden in de geschiedenis van een GT-R.
Comment
Comment