Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan GT-R
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenVet kot, maar het dashbord...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDit 'doodt' al voor een groot deel de tuning mogelijkheden.. samen met de 'unhackable ECU' ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten'k Begrijp het ook niet, de Skyline GT-R's zijn zowat dé tuningsbakken bij uitstek...en dan doen ze zoiets
Hij gaat ook een pak duurder worden.
Ook de naam "Skyline" is ook gedumpt, nu is't gewoon "GT-R". Deze auto ga je ook niet zo snel zien in de opvolger van de The Fast & The Furious..
'k Ben geen fan van de R35, maar 't zal wel een magistrale auto zijn.
Neen, de R34 was de laatste echte.. dat staat vast.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTiDe r35 is niet veel duurder als de r34 indertijd hoor Hou zou hier rond de 80.000 euro moeten gaan kosten.
Jammer voor jou, maar de r35 speelt ook mee in de volgende the fast & the furious, dat staat al vast
2) Komt 'ie echt naar de volgende TF&TF? Heb je daar een bron van?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NiSSan&iNFiNiTi1) Voor de geleverde prestatie's die de GT-R R35 levert, is 80.000 euro een koopje.
2) Ja inderdaad, ik zal straks ofzo naar het artikel zoeken
Maar dat is m'n punt niet. Ik zie de R35 niet echt als een 'waardige' opvolger van de R34.
Op het vlak van performance is hij nu al legendarisch, maar de technische kant zint me niet. (geen RBxxDETT motor na al die jaren, integrated turbos in the exhaust manifold, unhackable ECU, dual-clutch versnellingsbak, geen manuele bak, ..etc)
't Is net of hij z'n ziel verkocht heeft om de 911 Turbo het leven lastig te maken. Ze zijn nooit concurrenten geweest. Een Porsche is zoveel meer als gewoon 'performance', dat is iets wat ze bij Nissan (in't algemeen de Oosterse merken) niet begrijpen. Dat extra bij Porsche wordt gecompenseerd bij Nissan door de lagere prijs. Een Corvette doet dit ook, maar die pretendeert nooit een competitor te zijn van de topklasse. (F430, Gallardo, 911 TT, ... etc)
Lexus, Acura, Infiniti, (de zogenaamde Japanse 'premium'-merken) doen dit al jaren. Met succes in the States maar in Europa (waar de koper meer soul/pedigree/heritage-focused is) lukt het na 20 jaar nog niet.
Al moet ik wel toegeven dat Lexus één van de beste marketing machines heeft in de wereld, en diezelfde machine laat de LS600h goed verkopen. 'k Geef toe, Lexus hybrids zijn rubbish maar ze verkopen wel. Maar die discussie heb ik al zoveel gevoerd en na een lange dag blokken wil ik ze niet nog eens herhalen.
Nu, 't lijkt wel of ik de GT-R R35 volledig haat ofzo.. niets is minder waar: I love it. Just not as a 'Skyline'.
Comment
-
Ik had vroeger (1990) een 200SX en in '92 een 300ZX tt , dat waren allebei fantastische auto's en prettig om mee te rijden.
(vooral de 200, die was speelser dan de tt).
Ik twijfel dan ook geen moment dat deze fabuleuze GTR een betrouwbare en formidabele driverscar wordt...
Echter , een vriend vroeg mle vandaag nog: "als je die zo fantastisch vind, zou je er dan een kopen?"
Ik moest toegeven van niet...
Na de tt kwam er een porsche 965, een 993targa, 996 cab en nu een 997S cab..; Deze porsches zijn dan wel niet zo snel als de GTR, maar ze hebben meer ziel...De ontelbare rondritten en circuituitstapjes van de laatste 12 jaar hebben zo een band gesmeed met het merk, een groep enthousiaste vrienden met zich meegebracht , dat de kwaliteiten van de GTR niet opwegen tegen het kunnen delen van een passie als die voor porsche...
Mocht ie datzelfde bieden zou ik echter niet twijfelen , want dit is zeker , het is een "Killer" van formaat... Porsche zal moeten wakker worden;
Comment
-
Don't worry, de 911 Turbo is nog steeds een fractie sneller in een rechte lijn als hij echt hard gepusht wordt.
Binnenkort komt er ook een facelift aan, met directie injectie, +20 hp en eindelijk de langverwachte DSG-bak. Die laatste zou de slushbox van een Tiptronic moeten vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenDon't worry, de 911 Turbo is nog steeds een fractie sneller in een rechte lijn als hij echt hard gepusht wordt.
Binnenkort komt er ook een facelift aan, met directie injectie, +20 hp en eindelijk de langverwachte DSG-bak. Die laatste zou de slushbox van een Tiptronic moeten vervangen.
Comment
Comment