Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    1) Volledig akkoord.

    Maar dat is m'n punt niet. Ik zie de R35 niet echt als een 'waardige' opvolger van de R34.

    Op het vlak van performance is hij nu al legendarisch, maar de technische kant zint me niet. (geen RBxxDETT motor na al die jaren, integrated turbos in the exhaust manifold, unhackable ECU, dual-clutch versnellingsbak, geen manuele bak, ..etc)

    't Is net of hij z'n ziel verkocht heeft om de 911 Turbo het leven lastig te maken. Ze zijn nooit concurrenten geweest. Een Porsche is zoveel meer als gewoon 'performance', dat is iets wat ze bij Nissan (in't algemeen de Oosterse merken) niet begrijpen. Dat extra bij Porsche wordt gecompenseerd bij Nissan door de lagere prijs. Een Corvette doet dit ook, maar die pretendeert nooit een competitor te zijn van de topklasse. (F430, Gallardo, 911 TT, ... etc)

    Lexus, Acura, Infiniti, (de zogenaamde Japanse 'premium'-merken) doen dit al jaren. Met succes in the States maar in Europa (waar de koper meer soul/pedigree/heritage-focused is) lukt het na 20 jaar nog niet.
    Al moet ik wel toegeven dat Lexus één van de beste marketing machines heeft in de wereld, en diezelfde machine laat de LS600h goed verkopen. 'k Geef toe, Lexus hybrids zijn rubbish maar ze verkopen wel. Maar die discussie heb ik al zoveel gevoerd en na een lange dag blokken wil ik ze niet nog eens herhalen.

    Nu, 't lijkt wel of ik de GT-R R35 volledig haat ofzo.. niets is minder waar: I love it. Just not as a 'Skyline'.
    het antwoord is zo simpel: nissan is geen nissan meer = nissan is van renault
    daarom dat alle skyline fanaten zeggen dat de R34 de laaste was en het is waar ook maar ik zou toch de gt-r boven een porsche nemen. Tell me something: als je naar knokke gaat hoeveel porsche ziet ge? het antwoord is 100000000000000... maar geen R34 geen supra geen RX7 ben ik de enige die van exclusiviteit houd?? en niet beginne zeveren over het dashboard of de afwerking zo'n machine is gemaakt om snel te rijden, niet om het dashboard te kijken! en voor degene die zeggen "oh tis maar ne nissan" dus eigenlijk koop je een porsche niet voor zijn prestatie's maar voor het imago? naam? zielig hoor!

    en ik haat niet de duitse merken; mijn dagelijkse wagen is een mercedes c-klasse dus... mijn punt is je koopt een wagen niet voor zijn grote naam maar omdat JIJ het mooi vindt

    greetz

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk Berichten
      Ok ,maar een GTR zal zelfs minder kosten dan een carrera 997S
      ja maar dan rijd je maar met een nissan rond. Porsche is toch nog helemaal iets anders vind ik. En VEEL mooier dan die nissan.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mibu2007 Bekijk Berichten
        en voor degene die zeggen "oh tis maar ne nissan" dus eigenlijk koop je een porsche niet voor zijn prestatie's maar voor het imago? naam? zielig hoor!
        Zo zijn er zeker , maar mij jaag je er wel mee op stang, met die uitspraak!
        Rij maar even met me mee, dan merk je wel dat het niet alleen om het imago te doen is maar om de pure passie voor het merk en de prestaties.

        In één ding kan ik je 110% gelijk geven , als je alleen naar de prestaties kijkt is de GTR niet te kloppen qua prijs/prestaties.

        maar je moet hem ook nog graag zien hé, en daar wringt in het interieur vooral bij mij het schoentje.

        Comment


        • Het lijkt me wel dat als
          Nissan de opvolger gaat maken van deze wagen
          1. de prestaties zullen zeker iets beter worden i guess.
          2. ze aan het interieur zouden werken en dit echt toppie maken.
          3. de prijs ongeveer gelijk blijft als nu
          => dit wel een heel aantrekkelijke wagen zou worden.
          Maar dan schiet door men hoofd, Nissan => japanse fabrikant.=> veel plastiek...
          Denken jullie dat nissan de komende tijd wagens zoals deze GT-R zou kunnen uitrusten met luxe interieur zoals we gewend zijn van onze duitse wagens? Als dit hen lukt....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
            Maar dan schiet door men hoofd, Nissan => japanse fabrikant.=> veel plastiek...
            Denken jullie dat nissan de komende tijd wagens zoals deze GT-R zou kunnen uitrusten met luxe interieur zoals we gewend zijn van onze duitse wagens? Als dit hen lukt....
            Tuurlijk, zoals elke Japanse fabrikant kan Nissan dat. Alleen gaan wij die wagens nooit zien.

            Comment


            • i'll stick to the germans . ze mogen dan wel iets minder snel zijn. qua luxe zijn we al veel gewend van hen. als je die GT-R bv vergelijkt met een M3. de gt-r een goede seconde sneller naar 100 maar qua luxe en opties . de GT-R kost dan ook iets meer dan een M3, wrm zou men een GT-r kopen? (waar zit ik fout ? )

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Mibu2007 Bekijk Berichten
                en voor degene die zeggen "oh tis maar ne nissan" dus eigenlijk koop je een porsche niet voor zijn prestatie's maar voor het imago? naam? zielig hoor!

                en ik haat niet de duitse merken; mijn dagelijkse wagen is een mercedes c-klasse dus... mijn punt is je koopt een wagen niet voor zijn grote naam maar omdat JIJ het mooi vindt

                greetz

                Klopt. Je koopt een wagen omdat je die graag ziet. Maar veel mensen doen het voor het imago.
                Ik heb al gemerkt dat er op dit forum veel zijn die alleen maar het beste en het krachtigste willen en weinig interesse en respect hebben in de mindere auto's.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  1) 80.000 euro voor een Nissan is er toch wat over. Dat bevestigt mijn punt volledig

                  2) Komt 'ie echt naar de volgende TF&TF? Heb je daar een bron van?
                  Mijn partner zijn BMW 3 E46 Cabrio heeft 70.000 (Duitse) euro's gekost wat er toch ook over is?

                  Kwaliteit en prestaties hebben nu een dure prijs, en dat maakt weinig verschil of het nu een Japanse of Duitse of éénder welke andere auto is.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                    i'll stick to the germans . ze mogen dan wel iets minder snel zijn. qua luxe zijn we al veel gewend van hen. als je die GT-R bv vergelijkt met een M3. de gt-r een goede seconde sneller naar 100 maar qua luxe en opties . de GT-R kost dan ook iets meer dan een M3, wrm zou men een GT-r kopen? (waar zit ik fout ? )
                    Ik versta geen snars van wat je eigenlijk wil zeggen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                      Mijn partner zijn BMW 3 E46 Cabrio heeft 70.000 (Duitse) euro's gekost wat er toch ook over is?

                      Kwaliteit en prestaties hebben nu een dure prijs, en dat maakt weinig verschil of het nu een Japanse of Duitse of éénder welke andere auto is.
                      Twee maal ja.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                        Ik versta geen snars van wat je eigenlijk wil zeggen
                        laat maar nu ik het herlees is het inderdaad ongelooflijk slecht geschreven. Ik was net aan het studeren en ik was als pauze even op dit forum aan het rondsurfen. Maar opgekropt van de frustraties van fysica, kon ik blijkbaar moeilijk een deftige zin posten.

                        Comment


                        • Joenges toch, wat ik hier voor zever lees
                          Don't worry, de 911 Turbo is nog steeds een fractie sneller in een rechte lijn als hij echt hard gepusht wordt.
                          Niet waar, de GT-R is een pak rapper en hij trekt rapper op als de 911 turbo.
                          i'll stick to the germans . ze mogen dan wel iets minder snel zijn. qua luxe zijn we al veel gewend van hen. als je die GT-R bv vergelijkt met een M3. de gt-r een goede seconde sneller naar 100 maar qua luxe en opties . de GT-R kost dan ook iets meer dan een M3, wrm zou men een GT-r kopen? (waar zit ik fout ? )
                          Héhé, de GT-R heeft dingen waarvan een m3 alleen maar van kan dromen.
                          Kijk alleen al maar naar het polyphony digital beeldscherm, dan weet je al genoeg. Hier trouwens een filmpje van het systeem.




                          Hier trouwens nog een paar prachtige pics van de GT-R


                          Comment




                          • Comment



                            • Comment




                              • Comment





                                • Comment


                                  • Ik ben er gene fan van, maar dat rood staat hem ongelooflijk goed, vind ik. En er zijn niet veel karretjes die mooi staan met die kleur...

                                    Comment


                                    • Ik ben er gene fan van, maar dat rood staat hem ongelooflijk goed, vind ik. En er zijn niet veel karretjes die mooi staan met die kleur...
                                      Inderdaad, is me ook al opgevallen. Als ik ooit het geld zou hebben om me er ene te kopen, dan zou het ofwel een rooie of een zwarte zijn.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X