Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Tiptronic eruit, de Nissan heeft geen koppelomvormer.

Manuele bak met verkorte schakelwegen is eerlijker.
    En waarom?
    "nen automatique" is "nen automatique" he, allez, qua gebruik wil ik zeggen. Ik weet ook wel dat daar tig verschillende systemen van bestaan die helemaal anders werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat een manuele versnellingsbak in die GT-R ook lichter zou zijn.

Comment

1/4 mile of 0-200 is een veel betere test om het verschil aan te tonen.
      Standing 1/4-mile: 11.6 s at 190 km/h (118 mph)

Mercedes SLR:
      Car and Driver achieved a 0-60 time of 3.6 seconds, and a quarter-mile time of 11.6 seconds at 125 mph (201 km/h).

Comment

• Dus dit toont eigenlijk aan (wegens de hogere eindsnelheid) dat de GT-R sneller wegschiet maar naarmate het sneller gaat toch zal worden ingehaald door de SLR? Wat eigenlijk ook logisch is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Standing 1/4-mile: 11.6 s at 190 km/h (118 mph)

Mercedes SLR:
          Car and Driver achieved a 0-60 time of 3.6 seconds, and a quarter-mile time of 11.6 seconds at 125 mph (201 km/h).
          Wat wil je hiermee zeggen?

De GT-R heeft z'n AWD als voordeel, maar als je kijkt naar de trap-speed zie je dat de SLR nog steeds duidelijk sneller is. 11 kmh is immens op een 1/4 mile.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
            Dus dit toont eigenlijk aan (wegens de hogere eindsnelheid) dat de GT-R sneller wegschiet maar naarmate het sneller gaat toch zal worden ingehaald door de SLR? Wat eigenlijk ook logisch is...
            Ja als ge pure dragracers wilt zult ge er altijd wel vinden .. die sneller zijn;

Mij ineteresseert het meer dat het geheel mooi afgestemd is.

Een SLR .. of w8 ik zal het anders uitdrukken, De SLR koop je mijn inziens niet in de eerste plaats om zijn rij-eigenschappen maar wel om zijn exclusiviteit. Je hebt 5 of 6 R35's voor de aanschafprijs van zo een SLR;

Dat die du boven de 200 sneller is gaat mij een worst wezen;

Ivm het gewicht; Ik geloof dat hier nog mogelijkheden zijn naar de toekomst; Men spreekt van Magnesium behuizingen (kwanta kosta???) enz

Momenteel weegt de DCT van Nissan (die ism BorgWarner ontwikkeld is) 117kg, dat is niet weinig, maar rekeninghoudend met de krachten dat het beestje moet doorstaan snap ik dat wel;

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Wat wil je hiermee zeggen?

De GT-R heeft z'n AWD als voordeel, maar als je kijkt naar de trap-speed zie je dat de SLR nog steeds duidelijk sneller is. 11 kmh is immens op een 1/4 mile.

Duidelijk sneller?

In theorie is mijn huidige wagen ook duidelijk sneller dan een 330d in praktijk kan ik u verzekeren moet den deze alles uit de kast halen om er van weg te rijden .. los rijden lukt al helemaal niet .. IN NORMALE omstandigheden cfr daily drive / autobaan etc .. op circuit is het al wat anders.

EN net daar durf ik te stellen dat een SLR zeker niet duidelijk sneller ga zijn. Trouwens gasten met wat zijn we aan het vergelijken hé

wagen 70k euro (pak nog 80) en eentje van 400 k
              als ik voor 25k euro aan upgrading doe dan is het helemaal bye bye SLR

Ik beschouw de GT-R zoals zijn naam zegt ook als super GT en niet als supersport car, daarvoor is ie net iets te zwaar, mag hij een handsgeschakkelde bak voor mij hebben enz enz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                Duidelijk sneller?

In theorie is mijn huidige wagen ook duidelijk sneller dan een 330d in praktijk kan ik u verzekeren moet den deze alles uit de kast halen om er van weg te rijden .. los rijden lukt al helemaal niet .. IN NORMALE omstandigheden cfr daily drive / autobaan etc .. op circuit is het al wat anders.

EN net daar durf ik te stellen dat een SLR zeker niet duidelijk sneller ga zijn. Trouwens gasten met wat zijn we aan het vergelijken hé

wagen 70k euro (pak nog 80) en eentje van 400 k
                als ik voor 25k euro aan upgrading doe dan is het helemaal bye bye SLR

Ik beschouw de GT-R zoals zijn naam zegt ook als super GT en niet als supersport car, daarvoor is ie net iets te zwaar, mag hij een handsgeschakkelde bak voor mij hebben enz enz
                Jouw visie van 'duidelijk sneller' is niet gelijk aan de mijne.

Ik had het echt puur op dragracing en de verschillen zijn naar mijn mening echt wel groot, in het dagelijkse leven ga je met je GT-R zo'n SLR nog relatief 'goed' kunnen volgen hoor.

Nu ja, een rolling start is misschien iets beter want je elimineert tractieproblemen van 0. En dan ga je echt wel een verschil zien tussen de GT-R en SLR. Zeker als je weet dat een SLR al een 599 GTB met een wagenlengte uittrekt..

Voor de rest ga ik volledig akkoord met wat je zegt, en zoals je weet komt er nog een snellere GT-R ...

Een 330d rijd je zo los

Comment

• Wat gaat 'ie nou kosten in België? NAS?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Wat gaat 'ie nou kosten in België? NAS?
                    Ik moest rekening houden met 75k eur maar een exacte prijs ligt nog niet vast. Dat konden ze me pas in mei (!!!) geven.

Ik hoop echter 5 maart uitsluitsel te hebben (In Genf)

Comment

• De eerste is ondertussen gespot op Autogespot.com

Comment

• Ik heb het al gezegd maar het enige spijtige aan de kar zijn de overdreven uitlaten.
                        Voor de rest

Comment

• Zo'n F430 heeft toch een hoge kont eigenlijk

Wel impressionant zo'n GT-R, maar die kleur is een beetje te flets vind ik.

Comment

• Ik vind die uitlaten eigenlijk best wel vet!

Prachtkar is het gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                              Ik heb het al gezegd maar het enige spijtige aan de kar zijn de overdreven uitlaten.
                              Voor de rest
                              Ik vind ze erover, en net daarom schitterend. Design is een kwestie van balanceren, en moesten ze die uitlaten kleiner gemaakt hebben zou het geheel niet meer kloppen.

Comment

• Holy mother of all gods...

Love it!

Comment

Ik vind ze erover, en net daarom schitterend. Design is een kwestie van balanceren, en moesten ze die uitlaten kleiner gemaakt hebben zou het geheel niet meer kloppen.
                                  Mja, je kan gelijk hebben.
                                  Nogmaals: wat een kar

Voor mij deze kleur (die spijtig genoeg custom is)

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Wat beelden van hoe dit beest in elkaar wordt gezet.

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Ik word stilaan verliefd op deze kar, maar om mijn geweten te sussen koop ik me nog een R34 er naast

Comment

Ik word stilaan verliefd op deze kar, maar om mijn geweten te sussen koop ik me nog een R34 er naast
                                        Deal, ik rij wel met de andere als gij met de ene rijdt.

Comment

• Het respect voor deze kar groeit met de moment ... Het is best grappig hoe de Europeanen gewoon te kakken worden gezet door de immer bescheiden japkes.

Ik begin hem echt zwaar te willen ... het bewijs van zijn superiorteit?

Porsche 911 GT3: OWNED
                                          + YouTube Video

En nu de realistischere test : Ook hier verliest de GT3 fel

+ YouTube Video

Porsche 911 Turbo: OWNED

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Comment

Working...
                                          X