Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volgens mij is een GT-R een stuk gemakkelijker te rijden door zijn elektronica en versnellingsbak, zeker in vergelijking met een GT3.

    Ik ben een benieuwd hoe hij zich verhoudt tegen over een F430 of Gallardo op 't circuit.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Volgens mij is een GT-R een stuk gemakkelijker te rijden door zijn elektronica en versnellingsbak, zeker in vergelijking met een GT3.

      Ik ben een benieuwd hoe hij zich verhoudt tegen over een F430 of Gallardo op 't circuit.
      Correct me if I'm wrong, maar een GT3 is toch dé circuitkar bij uitstek? Als de Skyline het dus daar al van haalt, moet een F430 toch zeker ook te pakken zijn door deze Skyline?

      Ik denk maar luidop, maar ik ben steeds meer onder de indruk van deze nieuwe Skyline!!!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
        Correct me if I'm wrong, maar een GT3 is toch dé circuitkar bij uitstek? Als de Skyline het dus daar al van haalt, moet een F430 toch zeker ook te pakken zijn door deze Skyline?

        Ik denk maar luidop, maar ik ben steeds meer onder de indruk van deze nieuwe Skyline!!!

        Enkel de Gallardo Superlegera was sneller (wat mij logisch lijkt gezien zijn 530 pk en het lichtgewicht waar hij mee omgaat)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
          Correct me if I'm wrong, maar een GT3 is toch dé circuitkar bij uitstek? Als de Skyline het dus daar al van haalt, moet een F430 toch zeker ook te pakken zijn door deze Skyline?

          Ik denk maar luidop, maar ik ben steeds meer onder de indruk van deze nieuwe Skyline!!!
          De GT3 gaat sowieso trager zijn, ondanks z'n lichtere gewicht én banden die op temperatuur moeten komen.

          Een GT-R is zwaar underrated op 470 pk ofzo, eerste dynoruns tonen een vermogen van dik 520 pk

          Meer dan 100 pk meer + meer koppel dan een GT3..

          Ik wil eens een test zien tussen de GT-R, Gallardo SL, F430 Scuderia en de facelift Porsche Turbo.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten

            Ik wil eens een test zien tussen de GT-R, Gallardo SL, F430 Scuderia en de facelift Porsche Turbo.
            Best Motoring in 't oog houden
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

            Comment


            • Scuderia zal hem nog pakken denk ik.

              Comment


              • Euhm, misschien schop ik enkelen tegen de schenen ... maar ... dit is toch in de verste verte geen concurrent voor de Porsche 911 GT3 RS, voor de Ferrari F430 Scuderia, voor de Lamborghini Gallardo Superleggera, en andere retecoole driver's machines?

                Ik zie die (fantastische) GT-R eerder als een 4-zits coupé van toch relatief grote proporties, met een techniek erin die het hypersnel rijden ermee best "makkelijk" maakt (let op de aanhalingstekens), en waarmee een relatieve leek zoals de modale forummer toptijden klokt op Zolder, dit alles nog altijd in relatief comfort en zonder het karakter van een supersportwagen te krijgen.
                Die andere 3 die ik vermeldde, vind ik van een totaal andere orde. Dat zijn circuitwagens, rasechte, naakte, pure driver's machines. Niet dat de GT-R dat niet is, maar 't is wel compleet anders. Naar mijn gevoel toch.

                Ik zou die GT-R eventueel naast een Porsche 911 turbo Tiptronic zetten, of beter nog naast de komende Porsche 911 turbo met Porsche-DSG. Daar past 'ie al iets beter naast, al blijft 'ie mij in eerste plaats nog altijd teveel aandoen als een "gewone" personenwagen, in plaats van een sportwagen (hoe gek en speciaal en prachtig en opvallend z'n design ook is). Mocht ik een ideale concurrent mogen voorstellen, het zou een Audi RS5 zijn met de twin turbo V10 uit de RS6, met quattro dus en automatische versnellingsbak. Zo voelt die GT-R aan bij mij, en dan met nog een serieuze kwak Japan-saus eroverheen.

                But that's just me...

                Comment


                • Je hebt gelijk.

                  Maar het is toch altijd eens leuk om te zien hoe hij zich verhoudt tegenover die circuit karren

                  't Is eigenlijk een beetje een mini-Veyron, dixit Chris Harris.

                  Comment


                  • Welja, daar kan ik mee akkoord gaan. Of toch bijna.

                    De Bugatti Veyron bulkt van de goddellijke finesse, loopt over van geraffineerde stijl, 'ie is simpelweg door niks te overklassen, en z'n hypersportieve karakter wordt donker gekleurd door z'n fenomenale prestaties (in rechte lijn én in bochten, getuige de video waarin 'ie met de vingers in de neus de GT3 RS, de Superleggera en ander hypersportief spul afdroogt) en z'n donkerdonkerblauwe bloed.
                    Terwijl de Nissan GT-R mij eerder overkomt als een nog half puberende Japanse IT-nerd die middels tonnen ingenieuze gimmicks en bits&bytes-goochelarij skyrocketete en met allerlei dure fancy spullen om z'n met anabolica gepimpte lijf z'n succes wil komen bewijzen.

                    Kind of.

                    Ik respecteer die GT-R enorm, maar qua klasse en standing is die auto écht wel quasi-nul. Jammer genoeg, want dat zal 'm een groot deel van succes kosten in Europa.
                    Anderzijds: Nissan zal er meer dan voldoende van verkopen in hun bakermat en in de States, dus ik denk dat ze niet zo héél hard zullen malen om het (vermoedelijk) povere succes in Europa.

                    Comment


                    • Een wagen als deze hoeft helemaal geen klasse en standing uit te stralen. Deze wagen lijkt mij veeleer funtioneel. Bovendien mag je niet vergeten deze wagen een zeer lage Cx-waarde heeft (ik weet wel niet exact meer hoe laag ze juist ligt), ook al lijkt het op het eerste zicht helemaal niet zo te zijn.
                      Dit is een wagen voor iemand die gewoon snel wil zijn en daarbij ook nog behoorlijk wat plezier wel (ja toch?). Helemaal niets mis mee.
                      Ik kan wel best begrijpen dat mensen die er helemaal niets van kennen (nog minder dan ik dus, want ik heb hem niet gereden) een beetje op deze wagen neerkijken, maar volgens wat ik er van weet, is dat volledig onterecht.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Welja, daar kan ik mee akkoord gaan. Of toch bijna.

                        De Bugatti Veyron bulkt van de goddellijke finesse, loopt over van geraffineerde stijl, 'ie is simpelweg door niks te overklassen, en z'n hypersportieve karakter wordt donker gekleurd door z'n fenomenale prestaties (in rechte lijn én in bochten, getuige de video waarin 'ie met de vingers in de neus de GT3 RS, de Superleggera en ander hypersportief spul afdroogt) en z'n donkerdonkerblauwe bloed.
                        Terwijl de Nissan GT-R mij eerder overkomt als een nog half puberende Japanse IT-nerd die middels tonnen ingenieuze gimmicks en bits&bytes-goochelarij skyrocketete en met allerlei dure fancy spullen om z'n met anabolica gepimpte lijf z'n succes wil komen bewijzen.

                        Kind of.

                        Ik respecteer die GT-R enorm, maar qua klasse en standing is die auto écht wel quasi-nul. Jammer genoeg, want dat zal 'm een groot deel van succes kosten in Europa.
                        Anderzijds: Nissan zal er meer dan voldoende van verkopen in hun bakermat en in de States, dus ik denk dat ze niet zo héél hard zullen malen om het (vermoedelijk) povere succes in Europa.
                        Ik doelde eigenlijk meer op het technische aspect

                        Toch bedankt voor je uiteenzetting

                        Comment


                        • Uiteraard valt hij daarmee niet te vergelijken, maar zoals Blake zei: het is wel eens tof om te zien hoe hij toch van dergelijke wagens wint.
                          Nu mijn super droomkar, de Scuderia zal hij wel niet overwinnen, maar toch impressionant om te zien hoe hij die GT3 ook inrekent.

                          Nu eerlijk: ik zou hem nog wel overwegen had ik dat geld.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                            Uiteraard valt hij daarmee niet te vergelijken, maar zoals Blake zei: het is wel eens tof om te zien hoe hij toch van dergelijke wagens wint.
                            Nu mijn super droomkar, de Scuderia zal hij wel niet overwinnen, maar toch impressionant om te zien hoe hij die GT3 ook inrekent.

                            Nu eerlijk: ik zou hem nog wel overwegen had ik dat geld.
                            Idem. Eerlijk waar, ik durf hem te kopen.

                            Maar verhoog m'n budget met een aantal (tien-)duizend euro en we spreken al over iets anders

                            Comment


                            • Die kar heeft gewoon geen ziel... who cares wat voor technische hoogstandjes hij biedt. Als je in de markt bent voor een supersportwagen wil je toch vooral een brute, zalig ogende bolide van een tot de verbeelding sprekend merk.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                                Die kar heeft gewoon geen ziel... who cares wat voor technische hoogstandjes hij biedt. Als je in de markt bent voor een supersportwagen wil je toch vooral een brute, zalig ogende bolide van een tot de verbeelding sprekend merk.
                                Sorry, maar een Skyline GT-R zielloos noemen in de reinste bullshit.

                                Zo'n ding heeft een historie en heritage waarop hij trots mag zijn, en dat kan je van maar heel weinig Japanse wagens zeggen.

                                Comment


                                • Bwah, vind ik eigenlijk niet echt. Die oude Skylines hadden wel wat soul, maar de GT-R vind ik echt extreem saai en steriel.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                                    Bwah, vind ik eigenlijk niet echt. Die oude Skylines hadden wel wat soul, maar de GT-R vind ik echt extreem saai en steriel.
                                    Wij zitten gewoon aan de andere kant van de aarbol bij wijze van spreken om genoeg over die skyline te kunnen spreken.

                                    In japan en USA heeft die kar eindeloos respect, even veel als een Porsche hier, als het op ziel en heritage aankomt. Qua présence spreken we uiteraard iets anders ....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                      Nu eerlijk: ik zou hem nog wel overwegen had ik dat geld.
                                      Hell yeah ik ook! Z'n gebrek aan whatever maakt 'ie meer dan goed met z'n fenomenale prestaties. Ik vind 'm simpelweg knap ook, zelfs.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Hell yeah ik ook! Z'n gebrek aan whatever maakt 'ie meer dan goed met z'n fenomenale prestaties. Ik vind 'm simpelweg knap ook, zelfs.
                                        Ben ik verkeerd als ik hem iets prijziger verwacht dan een M3? Genre 80k?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                                          Die kar heeft gewoon geen ziel... who cares wat voor technische hoogstandjes hij biedt. Als je in de markt bent voor een supersportwagen wil je toch vooral een brute, zalig ogende bolide van een tot de verbeelding sprekend merk.
                                          O jawel die heeft ziel, een duidelijke hightech Japanse ziel. Tjokvol typische zaken van het land van de Playstation, en voor de rest met zaken die ze niet zelf hebben uitgevonden maar wél tot quasi-perfectie hebben bekeken en verbeterd. Ik vind die GT-R wel ziel hebben, alleen een compleet andere ziel dan b.v. een Ferrari.

                                          Veel Europese sportwagens verliezen geleidelijk aan ook een beetje hun ziel, vind ik. Mooiste voorbeeld is b.v. de Lamborghini Gallardo ... vind ik nauwelijks nog ziel hebben, is té Duits en te clean en te koel geworden. Maar da's persoonlijk.

                                          Als je ziel wil hebben moet je bij Ferrari zijn, vind ik. Zo'n F430 Spider spreekt tot 100 keer meer tot de verbeelding dan z'n open pendant met V10 uit Sant'Agata Bolognese?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X