Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier ben ik dan, moe maar jammer genoeg niet voldaan na een lange dag.
Deze ochtend om 4u vertrokken, helaas zat het weer, weer niet meer;
Na luik zat alles POT POT dicht omdat er meer dan 15 cm sneeuw lag en 1) onze technische diensten het niet nodig achten zo vroeg de weg te ruimen
2) er truckers zijn die denken dat ze een 8x8 hebben en dan toch zich vastrijden op de hellingen;
Gevolg, een lijdensweg met als resultaat meer dan 5 uur later in Genève.
Voor ik naar de Nissan stand kon gaan had ik nog een afspraak, maar na anderhalf uur was het toch zover (inmiddels was het denk ik bijna half zes vanavond)
met de uitnodiging op zak konden we (mijn collega was erbij) in een aparte GT-R ruimte;
Hier stond deze GT-R:
Ok al het PR gedoe en gepraat door een vriendelijk madammeke moest voor mij niet, niets nieuws onder de zon...
ON TOP werd de toon slecht gezet nl. ze kon niets vertellen over prijzen omdat het vandaag enkel voor pers mensen was ..hmhm
Wat ze wel kon vertellen was bovendien ERG slecht nieuws;
Globale Europese markt intro is voorzien op maart 2009
HALLO KROKET denken ze dat ik zo lang kan wachten?
Soit ff doorslikken, daar komen we wel uit;
Doel was om eindelijk een real life indruk te krijgen.. enkele franse piewies hadden de wagen tot de hunne geëigend, wat ze daar achteraan met hun 2 kes op de achterbank gingen zoeken is me een raadsel, alsof ze de wagen kopen als een gezinswagen...
Ik bespaar u de andere 10minuten, ondertussen wat (slechte kwal. foto's met iphone) genomen, betere volgen later.. van de buitenkant;
De auto in het zwart valt in real life echt beter mee dan op foto;
De remmen zijn indrukwekkend maar niet zo WOW als die van de Corvette ZR-1; De uitlaten zijn ronduit HUGE; De wagen is beduidend groter dan een 911. Leuke details zijn de deurklink de luchthappertjes etc..
De eerste indruk dan van het interieur;
Nice nice, it fits like a glove; eerlijk is eerlijk je hebt meer gevoel van auto rondom je dan in de porsche, de zetels zitten super, zicht rondom perfect;
Rijdhouding is zeer goed maar er bestaat beter. Dit door oa het ontbreken van een diepte regeling van het stuur;
Dan moet ik toch toevoegen dat de afwerking zeer goed is maaaaaar belange niet het niveau van een porsche kan benaderen; sorry dat moet ik eerlijk durven zeggen; Nu er is voldoende leer afwerking maar ik heb het over de inserts die uitermate plastiekerig zijn (dat worden dus carbon replacements) het ontbreken van bijv een alcantara hemel zoals de 997 turbo in de plaats ervan krijg je zoals in elke andere nissan een "heerlijk" onaangenaam bleek stofje.
Deze wagen is dus GEEN europe spec. Ook al staat het stuur juist het is eentje uit de US meer bepaald California. Nu goed veel verschil zal er niet zijn, de miles staan boven de Km/u aanduiding en benzine tank word in MPG aangegeven.
Samengevat, ik ben nog steeds enthousiast maar er meer dan een jaar op wachten ga ik niet doen. De prestaties zullen indrukwekkend zijn, dat straalt ie uit , zei het wel op een bescheiden manier. (morgen maybe een testrit .. maar ik reken er niet op) Genoeg gadgets aan boord om maandenlang de playstation aan de kant te zetten.
De prachtprestaties tov de turbo moeten enigszins genuanceerd worden, bij het zien van de banden wist ik hoe laat het was, het zijn halve cup banden; en sorry ik weet wat een wereld van verschil dit kan betekenen.
De ZR-1 is bom, meer zelfs dan deze GT-R maar deze heeft een totaalpakket dat me volledig aanstaat.
Kwa kleuren keuze ben ik geen stap verder; Slechts 2 kleuren zijn er; Zilver en zwart;
Tot slot kunnen jullie in deze dir alle andere fotokes bekijken:
Typisch Japans hé. In Japan is die al verkrijgbaar sinds oktober 2007, Europa mag wachten tot maart 2009. En keuze tussen zilver en zwart? Japan zal al de rest van de kleurtjes wel krijgen.
Is dat wel mogelijk? Ik had ergens gelezen dat Nissan elk bedrijf/verkoper en koper van een geïmporteerde GT-R een proces ging aansmeren.
Een proces wegens wat? Het transatlantisch laten transporteren van een stuk metaal? Die hebben geen poot om op te staan. En jij uiteraard géén garantie, géén dealer die uitgerust/getraind is om dat ding te servicen, enzovoort.
Een proces wegens wat? Het transatlantisch laten transporteren van een stuk metaal? Die hebben geen poot om op te staan. En jij uiteraard géén garantie, géén dealer die uitgerust/getraind is om dat ding te servicen, enzovoort.
Wat een bescheten commissie, zeg.
Weet ik veel wat. Ik weet alleen dat Nissan (net als de andere Japanse merken) moeilijk kunnen doen en graag hebben dat hun auto's in Europa een saai imago hebben.
Comment