Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
    al iets vernomen over de leveringsdatum?
    Nope .. gij?

    Bericht dat ik overal lees is dat we voor of ten laatste op 30 mei onze productie datum kennen en dat dit via het login scherm zichtbaar wordt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
      Nope .. gij?

      Bericht dat ik overal lees is dat we voor of ten laatste op 30 mei onze productie datum kennen en dat dit via het login scherm zichtbaar wordt.
      nog niets,
      zelfs nog gen officiële bestelbon
      die ging ook per post worden toegestuurd met aanvullende info over de gtr
      dan maar wachten zeker

      Comment


      • Comment


        • Comment


          • Comment


            • Wat een kar, wat een kar !

              Is het dashboard eigenlijk in leder ? Is er carbon verwerkt in het interieur ? Evt. optioneel ?

              Nas, welke kleur heb je nu eigenlijk genomen ? (Ik ben btw niet al te gek van de zwart/rood gecombineerde zetels)

              Doe mij maar een FULL BLACK !

              Comment


              • tziet er prachtig afgewerkt uit...

                350Z is ook prachtig afgewerkt, en die is zo ondergewaardeert, op het autosalon stond die moederziel alleen zonder belangstelling. Ondanks al zijn kwaliteiten zou ik geen 350z moeten hebben, hij oogt veel te banaal om een droomwagen te zijn, spijtig. Maar deze GT-R heeft daar geen last van, echt super-looks.
                Juist spijtig van dat playstation gedoe, ma daar kan ik mij over zetten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                  Wat een kar, wat een kar !

                  Is het dashboard eigenlijk in leder ? Is er carbon verwerkt in het interieur ? Evt. optioneel ?

                  Nas, welke kleur heb je nu eigenlijk genomen ? (Ik ben btw niet al te gek van de zwart/rood gecombineerde zetels)

                  Doe mij maar een FULL BLACK !
                  Ultimate Silver;

                  er gaan er al genoeg in het zwart rond rijden.

                  Comment


                  • GT-R vs Lambo Superleggera

                    + YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                    zonder launch control!!

                    Comment


                    • Lambo vertrekt later ..

                      Vette sound van die S L btw.. je hoort de GT-R gewoon niet meer

                      het valt me wel op hoe groot die kar is, ofwel is de jap zo klein (zijn hoofd is bijna even groot als de GT-R z'n spiegels)

                      Comment


                      • En dan nog kies ik voor de GT-R !

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Ik dacht toch al 3, nee?


                          Wie dan? Ik heb enkel weet van Nas.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                            Wie dan? Ik heb enkel weet van Nas.
                            Ook CdpCdp heeft er eentje in bestelling staan , een premium versie.

                            Maakt dus 2

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                              Een ander filmpje waar het duidelijk wordt dat ge toch ook nog wat rijders skills nodig hebt ..

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Ik vind dit eerder een filmpje waaruit blijkt dat ge als chauffeur van eender welke superkrachtige auto éérst en vooral hersenen nodig hebt, in plaats van driving skills. Die GTR-driver rijdt daar m.i. (i know, Porker, you disagree) volledig onbezonnen snel op die tragere GT3 toe, gaat m.i. te laat en op de limiet van het gas af en krijgt aldus ne zware lift-off oversteer in z'n scrotum gebuffeld. Ik vind dit een zeer duidelijk "eigen schuld, dikke bult"-manoeuver.

                              Ik denk bovendien dat de GT-R één van de weinige auto's is die dit manoeuver nog zo goed kan laten aflopen, een andere auto (zelfs 'n sportkar) zou waarschijnlijk al vroeger en zwaarder z'n grip verloren zijn. Kudos voor de kar, dus. En Kudos voor de driver omdat 'ie 'm met veel geluk nog net uit de muur kan houden, maar ik neem 'm z'n Kudos ook meteen weer af omdat 'ie zo stom is geweest zichzelf in zo'n situatie te brengen door zo op die tragere voorligger te knallen.







                              @ Nas

                              Schitterende kleurkeuze!!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                                Ook CdpCdp heeft er eentje in bestelling staan , een premium versie.

                                Maakt dus 2
                                Ah, excuus, wist ik niet.

                                Cool, gullie kunt dan ook al ne meeting houden.

                                Comment


                                • + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                  Comment


                                  • directe injectie?

                                    weet er iemand of de gt-r directe injectie heeft
                                    en hoe die wordt gebruikt?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
                                      weet er iemand of de gt-r directe injectie heeft
                                      en hoe die wordt gebruikt?

                                      Hij heeft geen FSI of aanverwant direct injectiesysteem.. wel het goede Nissan EGI injectie systeem

                                      ENGINE
                                      Engine type VR38DETT
                                      Configuration V6 incorporating DOHC
                                      Cylinder bore x stroke mm 95.5 x 88.4
                                      Displacement cm3 3799
                                      Compression ratio 9 : 1
                                      Max. power output kW(PS)/rpm 353 (480) / 6400
                                      Max. torque Nm/rpm 588 / 3200-5200
                                      Fuel supply NISSAN EGI (ECCS) Electronic controlled fuel injection system
                                      Recommended fuel Premium, plus unleaded
                                      Fuel tank capacity l 71



                                      als je wat rondzoekt vind je meer info:

                                      The VR38VETT
                                      Holiday Auto broke the news about the existence of a VR based GT-R engine last month, and since then has gone one further and given us a actual alphanumeric designation: VR38VETT. The VR38 is actually a recreation of the famed VRH35L V8 powering the R390 Le Mans car albeit in V6 form. A lot of knowledge gained from Group C and endurance racing has allowed Nissan to take the performance aspect of the GT-R that little bit further (over say, a VQ based engine) by taking the basic design of the VRH35 and using it for the new GT-R’s V6 engine block and cylinder heads. A surprising feature of the twin turbo system is the ‘Integrated Exhaust Manifold Turbine’ where the exhaust manifold and turbo exhaust housing are formed as one piece. We’re told this is for weight saving, packaging and high response and was chosen over the more costly ‘motor assisted twin turbo system’ that was predicted way back in mid-2004. What all this has resulted in is an engine design that could be viewed as two 1.9L straight 3-cylinder DOHC turbo engines joined by a common crankshaft, with separate intake manifolds and throttle bodies for each bank. The intake manifold is actually the centerpiece of the engine bay, its intake runners being used as a design feature of the VR38VETT as shown in the CG mock up image shown below.

                                      Cosworth’s involvement in the GT-R’s engine development has been mentioned before on many occasions but until now there hasn’t been much information on what they’ve actually done. Holiday Auto tells us the GT-R’s aluminum engine block is a ‘monoblock’ design, meaning it doesn’t use sleeves inside each cylinder bore so that the pistons make direct contact with the block. Cosworth has also reduced the weight of the crankshaft, conrods and pistons to achieve maximum response and a free revving nature that belies its larger 3.8L capacity. It comes as a surprise too that the whole engine looks a lot shorter than what you would expect a 3.8L engine to be, its compact design and light weight being a major contributing factor in the cars overall balance. Many other parts such as the cam covers, timing chain cover, oil pan and a multitude of bolts, screws and washers are all made of magnesium. The GT-R will also use a semi-wet sump system which can handle higher g-forces over a traditional wet sump which start to suffer from ‘oil sloshing’ at around 1.8g. As pointed out in our previous article, the power delivery of the VR38VETT is extremely linear and does not drop off after hitting maximum power at 6,800rpm which was a big factor in proceeding with the development of an all new engine. From as little as 1,500rpm a powerful surge can be felt with - what seems like - all 480ps available with very little throttle application. It has been said that there are very few people with enough skill to drive the new GT-R at its limit, this limit being so high that a driver of average skill level would never be able to test the boundaries of the GT-R’s performance… this could possibly be an exaggeration on Holiday Auto’s part, but the point has been made clear: the new GT-R is every bit a Supercar.

                                      Comment


                                      • Engelse GTR, let op het nummerplaat

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                                          Engelse GTR, let op het nummerplaat
                                          Ge bedoelt een Japans model; de engelse versies worden net als alle andere europese landen pas vanaf april 2009 geleverd.

                                          Ik vermoed dat dit dezelfde wagen is als die van GTC; waar al enkele filmpjes van verschenen zijn;

                                          zie filmpje dat al in deze post stonden:

                                          http://www.autoforum.be/showpost.php?p=2508050&postcount=379
                                          Last edited by ; 03/06/2008, 15:48.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X