Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan GT-R
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De Nissan GT-R in perspectief
De GT-R heeft een schokgolf door autoland veroorzaakt. Of je hem nu mooi of lelijk vindt, iedereen is het er in ieder geval over eens dat de auto waanzinnig snel is voor het prijskaartje dat eraan komt te hangen. Eigenlijk is het moeilijk om een stempel te drukken op deze waanzinnige auto.
Over ruim een jaar telt ons land twee dozijn GT-R's (meer waren er helaas niet te vergeven). Tot die tijd zal er genoeg geschreven zijn over deze machtige Japanner om de hoeveelheid tekst van een stapeltje Bijbels te kunnen evenaren: zijn prestaties op de Ring, hoe hij zijn fabriekscijfers meer dan waarmaakt, een testje hier en daar en berichten over wijzigingen die nu al worden doorgevoerd. En dat is alleen al op Petrolhead. We krijgen geen genoeg van deze vreemde eend in de bijt. Waar moet je de auto mee vergelijken?
Car and Driver zette de auto af tegen twee andere maatstaven van de sportievere klasse om een licht te werpen op de zaak. De GT-R nam het op tegen de Porsche 911 Turbo, door Nissan zelf aangebracht als de te kloppen tegenstander, en de BMW M3. Laatstgenoemde is misschien een wat vreemde keus: geen turbo en flink minder kracht aan boord. Hij is echter wat goedkoper dan de GT-R en minstens net zo praktisch, iets dat van de Porsche niet echt gezegd kan worden.
Comment
-
Wat blijkt? De heren van Car and Driver vonden de GT-R beter dan de 911 Turbo. In de eerste plaats door het enorme prijsverschil. De GT-R kost iets meer dan de helft van de machtige Turbo en veegt op het circuit de vloer aan met de beul uit Stuttgart. Hoewel de 911 iets speelser is dan de serieuze GT-R en buitengewoon goed kan accelereren, moet de Elf in de Jap zijn meerdere erkennen.
Iedereen die bovenstaande alinea in zich opneemt, heeft het drietal al in de juiste volgorde staan, toch? De GT-R staat op de eerste plaats, de Turbo op twee en de M3 mag met brons naar huis. Niets is echter minder waar. Zoals het een BMW betaamt, veegt ook deze M3 de vloer aan met de andere twee. Niet in een rechte lijn, laat dat duidelijk zijn. Daarvoor komt de M3 serieus paardenkrachten en Newtonmeters tekort. Ook op het circuit zet de M niet de snelste tijd neer. Wat maakt hem dan zo goed? Ondanks zijn veel lagere vermogen en koppel rondde de M3, onder het genot van een soundtrack die de andere twee niet kunnen evenaren, het circuit met een gemiddelde snelheid van slechts 0,5 km/u minder dan de Turbo! Verder wordt de M3 gehuldigd om zijn betrouwbaarheid en de absolute controle die de bestuurder altijd heeft over de auto. Sterker nog: in de test werd er met geen negatief woord gerept over de M3.
Wat leert deze test ons dus? De 911 Turbo is koning, de GT-R keizer en de M3 de beste. En dat is maar goed ook, want laatstgenoemde is stukken goedkoper dan de Turbo en scherper geprijsd dan de GT-R. Bovendien krijgt Nederland wel meer dan vierentwintig M3's, dus dat scheelt een hoop gedrang in de showroom.
Via Car and Driver
Bron: http://www.petrolhead.nl/2008/06/de_...erspectief.php
Comment
-
Dezemorgen om 6u heb ik mij maar snel de nieuwe Autowereld gehaald en onmiddellijk doorgebladerd naar de test van de GT-R !
Damn NAS en cdpcdp (als je het zo schrijft toch ), I'm so fucking jealous !
Prijs/Kwaliteit/Prestaties/Fun is het de beste wagen die je kan kopen.
Ze schrijven tevens ook dat hij in België uitverkocht is tot september 2010, kan iemand dit bevestigen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
Wat blijkt? De heren van Car and Driver vonden de GT-R beter dan de 911 Turbo. In de eerste plaats door het enorme prijsverschil. De GT-R kost iets meer dan de helft van de machtige Turbo en veegt op het circuit de vloer aan met de beul uit Stuttgart. Hoewel de 911 iets speelser is dan de serieuze GT-R en buitengewoon goed kan accelereren, moet de Elf in de Jap zijn meerdere erkennen.
Iedereen die bovenstaande alinea in zich opneemt, heeft het drietal al in de juiste volgorde staan, toch? De GT-R staat op de eerste plaats, de Turbo op twee en de M3 mag met brons naar huis. Niets is echter minder waar. Zoals het een BMW betaamt, veegt ook deze M3 de vloer aan met de andere twee. Niet in een rechte lijn, laat dat duidelijk zijn. Daarvoor komt de M3 serieus paardenkrachten en Newtonmeters tekort. Ook op het circuit zet de M niet de snelste tijd neer. Wat maakt hem dan zo goed? Ondanks zijn veel lagere vermogen en koppel rondde de M3, onder het genot van een soundtrack die de andere twee niet kunnen evenaren, het circuit met een gemiddelde snelheid van slechts 0,5 km/u minder dan de Turbo! Verder wordt de M3 gehuldigd om zijn betrouwbaarheid en de absolute controle die de bestuurder altijd heeft over de auto. Sterker nog: in de test werd er met geen negatief woord gerept over de M3.
Wat leert deze test ons dus? De 911 Turbo is koning, de GT-R keizer en de M3 de beste. En dat is maar goed ook, want laatstgenoemde is stukken goedkoper dan de Turbo en scherper geprijsd dan de GT-R. Bovendien krijgt Nederland wel meer dan vierentwintig M3's, dus dat scheelt een hoop gedrang in de showroom.
Via Car and Driver
Bron: http://www.petrolhead.nl/2008/06/de_...erspectief.php
De conclusie klopt niet ..
het verhaal van Car and driver is wel juist ; Zij zeggen dat de M3 wint omdat ze 'er een beter gevoel in hebben" Wat ik volkomen kan begrijpen;
Hell ge kunt perfect plezier beleven in een Golf GTI ..
wat prijs betreft;
appels bij appels vergelijken en niet zomaar een catalogus prijs nemen;
Ik heb zowel een offerte opgevraagd van de M3 DKG als de Porsche Turbo; En de M3 met gelijke uitrusting als de GT-R kost 3480 euro meer ..
De Porsche kost haast het dubbele maar daar heb ik me dan ook laten gaan tot het exclusive programma..
Ik heb ondertussen gereden met de M3, en het is een zalige wagen, maar hij mist punch. Tov mijn wagen audi S4 stuurt een M3 10x zo scherp,is ie veel gebalanceerder maar de helft zo muzikaal..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenDezemorgen om 6u heb ik mij maar snel de nieuwe Autowereld gehaald en onmiddellijk doorgebladerd naar de test van de GT-R !
Damn NAS en cdpcdp (als je het zo schrijft toch ), I'm so fucking jealous !
Prijs/Kwaliteit/Prestaties/Fun is het de beste wagen die je kan kopen.
Ze schrijven tevens ook dat hij in België uitverkocht is tot september 2010, kan iemand dit bevestigen ?
Waar hebben ze hem getest?
Comment
-
Op het circuit van Estoril.
Het is wel de Japanse versie, zou de Europese versie ook aangekleed worden met betere materialen of is het exact hetzelfde ?
Wanneer ga jij hem de eerste keer kunnen testen ?
Ze hebben hem vergeleken met de Audi R8, Bmw M6, Corvette Z06, Ferrari 430 Scuderia, Ferrari F599 Fiorano, Lamborghini LP 560-4, Porsche 911 GT2 en tenslotte de Porsche 911 Turbo.
GT-R komt er het snelste uit, 7.29 op de Nürburgring.
Love it or love it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenOp het circuit van Estoril.
Het is wel de Japanse versie, zou de Europese versie ook aangekleed worden met betere materialen of is het exact hetzelfde ?
Wanneer ga jij hem de eerste keer kunnen testen ?
Ze hebben hem vergeleken met de Audi R8, Bmw M6, Corvette Z06, Ferrari 430 Scuderia, Ferrari F599 Fiorano, Lamborghini LP 560-4, Porsche 911 GT2 en tenslotte de Porsche 911 Turbo.
GT-R komt er het snelste uit, 7.29 op de Nürburgring.
Love it or love it.
De europese versie krijgt enkele upgrades,maarmeer in afstelling; Zo worden enkele rubbers vervangen, zou de versnellingsbak ook al een update hebben enz ..
Maar ik begrijp wat ge wilt zeggen;
Daarom heb ik ook de Black Edition genomen, die heeft bijvoorbeeld een zwarte binnenbekleding, ook voor het dak; Dat beige vind ik maar niks;
Bovendien, ga ik nog wat upgrades zelf laten doorvoeren, maar dat staat al in mijn topic..
me alcantara lover
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
Wanneer ga jij hem de eerste keer kunnen testen ?
Ze hebben ons 2 rijstages beloofd;
We zijn in ieder geval uitgenodigd om hem nog eens irl te bewonderen op 16 Juli;
Normaal zou er rond die periode en in September ook de rijstage volgen;
Maar ik koester er niet teveel hoop op; Je zal wellicht toch niet zelf mogen rijden..
Het echte testen zal dus voor april volgend jaar zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichtennet leveringsdatum ontvangen per mail
ergens in april 2009
later dan beloofd
NAS jij al iets vernomen
chek deze post in de topic mijn wagen;
CdpCdp, maak anders ook eentje aan van jou GT-R!
Komt ge de 16e juli ook?
Comment
-
Denk niet dat dit hier al gepost is.
Video van de 7.29 op de Ring
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Een GT-R in het Mat zwart .. heeft ook wel iets
Bijgevoegde Bestanden
Comment
Comment