Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gezien je leeftijd vermoed ik dat smaak zich bij jou nog moet ontwikkelen. Geen paniek, dat komt nog. De BMW '3 werd verweten te lijken op een Nissan, nochtans. En toch vind je 'm niet mooi. Er scheelt iets met je merkenblindheid, denk ik.
Ik denk dat iedereen wel een periode heeft meegemaakt van 'merkblindheid'. Zo'n 5 jaar geleden was ik ook weg van alle Seats, zelfs de Toledo vond ik toen knap. Ik had toen gewoon oogkleppen op, die ik even later ben kwijt geraakt.
Enerzijds geloof ik wel dat je zot kan zijn op een GT-R, het is dan ook een magnifieke wagen. Maar het is erg moeilijk om objectief te blijven ten opzichte van andere Nissans of de concurrerende merken als je zó verliefd bent, niet waar?
Ik vraag me af wat je van die Patrol zou denken, mocht er een BMW-logo op staan. En gelieve hier niet op te antwoorden.
Maar hey, no offence intended. Je bent vrij je mening te uiten op een openbaar forum.
Wat zou eigenlijk "beter" zijn, voor een merk als Nissan?
Een GT-R bouwen, die verkopen aan een (vergeleken met de concurrentie) belachelijk lage prijs, maar 'm exclusief houden door de productie op 'n laag pitje te zetten? Helpt de GT-R dan om het imago van Nissan in z'n geheel te verbeteren, of slechts weinig of zelfs niet?
Een GT-R bouwen, en die verkopen aan een (vergeleken met de concurrentie) belachelijk lage prijs, en er een HOOP van bouwen zodat 'ie binnen de 2 maand leverbaar is, en zodoende een pak GT-R op de markt loslaten en veel geld verdienen.
Zou de GT-R, niet enkel hier in Europa maar b.v. ook in de States, ook zo oerend hard verkopen, mochten ze readily available zijn?
Wie heeft gezegd dat ik ALLE bmw's lelijk vind?
Ik vind de 6, 3 coupé en 5 reeks verdomd knappe karren, ik vind de 5 zelfs de mooiste berline die je kunt krijgen op de europese markt.
En ook de X5 en vorige 7 vind ik zeer knappe auto's.
En ja, ik vond zelfs de vorige 3 serie een zeer knappe auto
Overigens, niet ver van m'n ouders woont er een koppel met kinderen, en meneer en de twee zoons zijn zeer zeeeer zeer zeeeeeeeeer zeer zeer hard Nissan-adept. Ik weet nog toen ze hun huidige Primera haalden, dat 'ie 'es fijntjes kwam zeggen dat de '7 waar m'n pa toen mee reed, zelfs geen optie van camera-achteruitrijsysteem KON hebben.
Enfin, vorig weekend drop ik bij m'n ouders binnen (controle, ze zijn op reis), en een half uurtje later wil ik weer vertrekken, en 'ie staat me op te wachten. Had m'n 120d nog niet gezien, wou 'm 'es van dichtbij bekijken (eigenlijk 'n echte autoliefhebber maar zo hard Nissan-oogkleppen op, ongelofelijk, in ALLES is Nissan 't beste, en elk voordeel van een andere auto dan een Nissan countert 'ie door een ander voordeel van een Nissan dat die eerste auto dan niet heeft ... al weet 'ie, diep vanbinnen, ook andere zaken meer dan te appreciëren, alleen zal je 'm dat nooit horen zeggen).
We babbelen een beetje (mijn auto is dus in alles slechter dan een Nissan, dat had ik uit het gesprek geleerd), en 't gesprek komt op de GT-R.
Uh-oh.
't Is mooi, die merkenliefde, maar miljaar. Niet alleen was die GT-R een industrieel kunstvoorwerp waar we over 100 jaar nog altijd vol bewondering zouden naar kijken in een museum (zo'n perfect design is volgens hem nog nooit vertoond sinds de eerste auto ooit), qua techniek en prestaties is de GT-R het summum van de automobielbouw, (en nu haal ik z'n eigenste woorden aan) "andere merken gelijk Porsche en Ferrari hebben door de jaren heen gepoogd om zo'n perfecte auto te bouwen maar ze hebben de bal behoorlijk misgeslagen, want alleen Nissan kan dat, en nu is het zover", en naar 'ie wist te vertellen is zo'n GT-R ook "dubbel zo snel dan een Porsche", zelfs "beter op circuit dan een race-wagen".
Z'n ogen fonkelden serieus hard terwijl 'ie dat allemaal vertelde. 't Was prachtig om te zien.
Jammer dat er ook mensen zijn die op dergelijke manier over b.v. godsdienst (eender welke) spreken, en op basis daarvan bepaalde daden verrechtvaardigen die eigenlijk in meerdere of mindere mate misdrijven tegen de menselijkheid zijn...
Wie heeft gezegd dat ik ALLE bmw's lelijk vind?
Ik vind de 6, 3 coupé en 5 reeks verdomd knappe karren, ik vind de 5 zelfs de mooiste berline die je kunt krijgen op de europese markt.
En ook de X5 en vorige 7 vind ik zeer knappe auto's.
En ja, ik vond zelfs de vorige 3 serie een zeer knappe auto
Wie heeft 't hier nou over BMW? 't Gaat hier over Nissan!
Wat zou eigenlijk "beter" zijn, voor een merk als Nissan?
Een GT-R bouwen, die verkopen aan een (vergeleken met de concurrentie) belachelijk lage prijs, maar 'm exclusief houden door de productie op 'n laag pitje te zetten? Helpt de GT-R dan om het imago van Nissan in z'n geheel te verbeteren, of slechts weinig of zelfs niet?
Een GT-R bouwen, en die verkopen aan een (vergeleken met de concurrentie) belachelijk lage prijs, en er een HOOP van bouwen zodat 'ie binnen de 2 maand leverbaar is, en zodoende een pak GT-R op de markt loslaten en veel geld verdienen.
Zou de GT-R, niet enkel hier in Europa maar b.v. ook in de States, ook zo oerend hard verkopen, mochten ze readily available zijn?
Ik denk dat men niet zo heel veel meer GT-R's zou verkopen als men er meer zou maken. Het blijft een beetje voor liefhebbers, de verkopen zouden hooguit verdubbelen, en dat is dan nog niet zo heel veel als ge ziet hoeveel er nr belgie komen. Nu zijn ze heel succesvol, want meteen uitverkocht, met een ongelimiteerde productie zouden ze helemaal niet zo succesvol zijn, want hij zou zoizo slechter verkopen dan M's of porsches. En het blijft natuurlijk gewoon een imagobouwer voor nissan. Ik zelf zou wel voor een onbeperkte productie kiezen mocht ik daarover mogen bepalen, puur omdat het zonde is weinig van deze auto's te maken, al is dat voor u merk misschien minder goed.
Ik denk dat men niet zo heel veel meer GT-R's zou verkopen als men er meer zou maken. Het blijft een beetje voor liefhebbers, de verkopen zouden hooguit verdubbelen, en dat is dan nog niet zo heel veel als ge ziet hoeveel er nr belgie komen. Nu zijn ze heel succesvol, want meteen uitverkocht, met een ongelimiteerde productie zouden ze helemaal niet zo succesvol zijn, want hij zou zoizo slechter verkopen dan M's of porsches. En het blijft natuurlijk gewoon een imagobouwer voor nissan. Ik zelf zou wel voor een onbeperkte productie kiezen mocht ik daarover mogen bepalen, puur omdat het zonde is weinig van deze auto's te maken, al is dat voor u merk misschien minder goed.
'k Heb hetzelfde gevoel, maar je ziet toch geregeld 't omgekeerde, in de autowereld. Kijk naar de Alfa Romeo 8C. Daar kunnen ze er 500 per maand van kwijt, als ze willen, in plaats van 500 wereldwijd forever. Maar ze doen 't niet.
Overigens, niet ver van m'n ouders woont er een koppel met kinderen, en meneer en de twee zoons zijn zeer zeeeer zeer zeeeeeeeeer zeer zeer hard Nissan-adept. Ik weet nog toen ze hun huidige Primera haalden, dat 'ie 'es fijntjes kwam zeggen dat de '7 waar m'n pa toen mee reed, zelfs geen optie van camera-achteruitrijsysteem KON hebben.
Enfin, vorig weekend drop ik bij m'n ouders binnen (controle, ze zijn op reis), en een half uurtje later wil ik weer vertrekken, en 'ie staat me op te wachten. Had m'n 120d nog niet gezien, wou 'm 'es van dichtbij bekijken (eigenlijk 'n echte autoliefhebber maar zo hard Nissan-oogkleppen op, ongelofelijk, in ALLES is Nissan 't beste, en elk voordeel van een andere auto dan een Nissan countert 'ie door een ander voordeel van een Nissan dat die eerste auto dan niet heeft ... al weet 'ie, diep vanbinnen, ook andere zaken meer dan te appreciëren, alleen zal je 'm dat nooit horen zeggen).
We babbelen een beetje (mijn auto is dus in alles slechter dan een Nissan, dat had ik uit het gesprek geleerd), en 't gesprek komt op de GT-R.
Uh-oh.
't Is mooi, die merkenliefde, maar miljaar. Niet alleen was die GT-R een industrieel kunstvoorwerp waar we over 100 jaar nog altijd vol bewondering zouden naar kijken in een museum (zo'n perfect design is volgens hem nog nooit vertoond sinds de eerste auto ooit), qua techniek en prestaties is de GT-R het summum van de automobielbouw, (en nu haal ik z'n eigenste woorden aan) "andere merken gelijk Porsche en Ferrari hebben door de jaren heen gepoogd om zo'n perfecte auto te bouwen maar ze hebben de bal behoorlijk misgeslagen, want alleen Nissan kan dat, en nu is het zover", en naar 'ie wist te vertellen is zo'n GT-R ook "dubbel zo snel dan een Porsche", zelfs "beter op circuit dan een race-wagen".
Z'n ogen fonkelden serieus hard terwijl 'ie dat allemaal vertelde. 't Was prachtig om te zien.
Jammer dat er ook mensen zijn die op dergelijke manier over b.v. godsdienst (eender welke) spreken, en op basis daarvan bepaalde daden verrechtvaardigen die eigenlijk in meerdere of mindere mate misdrijven tegen de menselijkheid zijn...
Geweldig, vooral die laatste zin eigenlijk. Al is dat serieus offtopic.
Comment