Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Overigens, niet ver van m'n ouders woont er een koppel met kinderen, en meneer en de twee zoons zijn zeer zeeeer zeer zeeeeeeeeer zeer zeer hard Nissan-adept. Ik weet nog toen ze hun huidige Primera haalden, dat 'ie 'es fijntjes kwam zeggen dat de '7 waar m'n pa toen mee reed, zelfs geen optie van camera-achteruitrijsysteem KON hebben.

Enfin, vorig weekend drop ik bij m'n ouders binnen (controle, ze zijn op reis), en een half uurtje later wil ik weer vertrekken, en 'ie staat me op te wachten. Had m'n 120d nog niet gezien, wou 'm 'es van dichtbij bekijken (eigenlijk 'n echte autoliefhebber maar zo hard Nissan-oogkleppen op, ongelofelijk, in ALLES is Nissan 't beste, en elk voordeel van een andere auto dan een Nissan countert 'ie door een ander voordeel van een Nissan dat die eerste auto dan niet heeft ... al weet 'ie, diep vanbinnen, ook andere zaken meer dan te appreciëren, alleen zal je 'm dat nooit horen zeggen).

We babbelen een beetje (mijn auto is dus in alles slechter dan een Nissan, dat had ik uit het gesprek geleerd), en 't gesprek komt op de GT-R.

Uh-oh.

't Is mooi, die merkenliefde, maar miljaar. Niet alleen was die GT-R een industrieel kunstvoorwerp waar we over 100 jaar nog altijd vol bewondering zouden naar kijken in een museum (zo'n perfect design is volgens hem nog nooit vertoond sinds de eerste auto ooit), qua techniek en prestaties is de GT-R het summum van de automobielbouw, (en nu haal ik z'n eigenste woorden aan) "andere merken gelijk Porsche en Ferrari hebben door de jaren heen gepoogd om zo'n perfecte auto te bouwen maar ze hebben de bal behoorlijk misgeslagen, want alleen Nissan kan dat, en nu is het zover", en naar 'ie wist te vertellen is zo'n GT-R ook "dubbel zo snel dan een Porsche", zelfs "beter op circuit dan een race-wagen".

Z'n ogen fonkelden serieus hard terwijl 'ie dat allemaal vertelde. 't Was prachtig om te zien.

Jammer dat er ook mensen zijn die op dergelijke manier over b.v. godsdienst (eender welke) spreken, en op basis daarvan bepaalde daden verrechtvaardigen die eigenlijk in meerdere of mindere mate misdrijven tegen de menselijkheid zijn...

haha goed voor die jongen dan, zal wel doodgelukkig zijn als hij ooit zijn 350z ('of gt-r als hij geluk heeft) heeft. Al overdrijft hij wel, je moet anders es vragen of hij liever een quasquai of liever een 911 turbo heeft

Comment

'k Heb hetzelfde gevoel, maar je ziet toch geregeld 't omgekeerde, in de autowereld. Kijk naar de Alfa Romeo 8C. Daar kunnen ze er 500 per maand van kwijt, als ze willen, in plaats van 500 wereldwijd forever. Maar ze doen 't niet.
      Gelukkig maken ze nog een 8c cabrio en nog een 8c gta. Dat zie je dan ook wel weer vaak, als er echt een grote vraag is verzint men altijd wel iets. Enzo's en F50's zijn er ook meer dan er eigenlijk zouden moeten zijn. Van de CLK dtm hebben ze achteraf ook een cabrio gemaakt om er toch nog es 150 te kunnen verkopen, want op zich slaat dat model nergens op. Maar tis idd zonde er niet meer te maken, maar zo werkt het nu eenmaal, beter een paar dan geen.

Comment

• de buur van gTa zn ouders heeft wel gelijk he mennekes

Comment

• Ik heb alleszins het gevoel dat de GT-R voor een enorme imagoboost heeft gezorgd bij Nissan. Het is te hopen dat ze het karakter van de GT-R weten door te trekken naar de andere modellen, zonder het design uit te melken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
            Ik heb alleszins het gevoel dat de GT-R voor een enorme imagoboost heeft gezorgd bij Nissan. Het is te hopen dat ze het karakter van de GT-R weten door te trekken naar de andere modellen, zonder het design uit te melken.
            Meestal niet, al vallen nissans wel mee. Bij alfa heeft men, na de hoop die gecreëerd werd door de 8c ook al gezegd dat ze toch nog altijd sucky auto's gaan maken, ipv lichte rwd's met karakter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Meestal niet, al vallen nissans wel mee. Bij alfa heeft men, na de hoop die gecreëerd werd door de 8c ook al gezegd dat ze toch nog altijd sucky auto's gaan maken, ipv lichte rwd's met karakter.
              Dat is inderdaad ook jammer bij Alfa, dat is echt een merk waarbij het imago van de 8C past: sportiviteit, stijl, achterwielaandrijving. Bij Nissan kunnen we dat eigenlijk niet echt verwachten, dit is nog steeds een merk dat prijs/kwaliteit-verhouding voorop stelt. Zo is de GT-R eerder een concept car waarin ze hun knowhow tentoon stellen, maar die ze dus ook echt verkopen. Daarom zorgt het dan ook voor zo'n imagoboost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                de buur van gTa zn ouders heeft wel gelijk he mennekes
                't Is een verre buur.

En 'ie heeft gelijk volgens zijn standaarden, ja. Als er maar één deelnemer is, dan wint die, da's nogal wiedes.

Comment

Was jij die kerel niet die veel te vaak bepaalde Duitse merken afbreekt als "lelijk"? Jongens toch, en dan is dit "mooi"? Wip 'es binnen bij tuscani, die verkoopt goei brillekes.
                  Ela, ik heb ook een Patrol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                    Ela, ik heb ook een Patrol.
                    Patrols zijn ruig ! Schoon is iets anders

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                      Patrols zijn ruig ! Schoon is iets anders
                      Er bestaan veel lelijkere autos.

Comment

• Patrols zijn inderdaad ruig, al zijn de laatste (naar mijn mening) veel minder mooi geworden tegenover die van de jaren '90. Die waren de max.

Comment

Patrols zijn inderdaad ruig, al zijn de laatste (naar mijn mening) veel minder mooi geworden tegenover die van de jaren '90. Die waren de max.
                          ²²²²²²²²²²²²²²²²

Comment

Patrols zijn inderdaad ruig, al zijn de laatste (naar mijn mening) veel minder mooi geworden tegenover die van de jaren '90. Die waren de max.

Copy that!

en in actie:

maar nu ben ik ook wel fel
                            snorry

Comment

• Dus speciaal voor gTa die zo een BBS LM spullen lover is:

Comment

• Comment

• Comment

• Comment

• En zo zijn we dus terug on topig

Comment

• ik vind het echt niet passen, precies een rare mix tussen Europa en Azië

die uitlaat is wel zalig

Comment

• Die uitlaat lijkt op speelgoed.
                                          Ik haat het als ze die uitlaten zo nep laten verkleuren, als het nu nog zou komen door er effectief zo mee te rijden...

Comment

Working...
                                          X