akkoord, als je uitlaten er zo uitzien moeten er vlammen uitkomen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan GT-R
Collapse
X
-
zie hier voor de criticasters: het VERLIES van de GT-R tegen een LP640
+ YouTube Video
Ow ja gTa om even terug te komen uit een post van de ZR-1;
Het ging mij niet zozeer om het idealiseren van puur auto rijden an sich want daar ben ik eveneens voorstander van, maar el naar de onderliggend opbouwend kwinkslag die nu al te horen is nl; dat het "easy" zal zijn om met die machine toptijden neer te zetten, of maw het zal de wagen wel zijn. En daar ben ik het dus niet mee eens.
soit het is idd wel niet de moeite om er druk over te doen .. ma het warme weer zorgt blijkbaar voor sneller aankoken
Comment
-
Mjah, valt te bekijken wat je "makkelijk" noemt, hè. Feit is dat 'ie zo goed is dat 'ie minder 'bagage' vereist (maar 't is niet omdat iemand ermee rijdt dat die geen bagage heeft!!), daar kan je niet om heen.
Alleen al het feit van de gerobotiseerde versnellingsbak. Met een M3 of met een M3 SMG keihard aanremmen, insturen met nog wat trail braking, en ondertussen nog tiphielend terugschakelen zonder de apex te missen en zonder de grip van de banden te gaan verliezen ... dat is een PAK makkelijker met een SMG dan met een manuele bak. Driekwart van de forummers hier zou dat met een SMG na 2 keer proberen meteen goed hebben, zet ze daarna in een manuele en de helft ervan zal meteen weer de apex missen of misschien zelfs achterstevoren staan.
Met een GT2 uit een snelle bocht (b.v. 120 km/u acceleren) is een PAK moeilijker dan met een gewone turbo, gewoon door z'n 4WD. Een 4WD "trekt" zich veel meer recht.
En zo zijn er nog een aantal elementen, je kent ze ook wel. Een auto met automaat (of iets dat "zelf" schakelt), 4WD, en dikke turbo-motor is per definitie makkelijker te rijden, omdat de motor in elk toerental power levert (dus je hebt minder last van 't kiezen van een verkeerde versnelling), je kan niet misschakelen, je remzones zijn veel cleaner (omdat de bak vanzelf terugschakelt of toch 't moeilijkste werk doet), en bij 't uitaccelereren hoef je je bijna niks aan te trekken van wanneer of hoe hard je 't gaspedaal instampt. Allez, grof gesteld, hè, maar dat geldt wel in meerdere of mindere mate voor elke auto. Een hypernerveuze, piekerige, lichte, RWD-kar met manuele versnellingsbak is een pak moeilijker te rijden, veel kans dat je er ook trager mee zal zijn, en de kans dat je ermee in de muur belandt is ook groter. Dus "beter" is het zeker niet, of toch niet op elk punt.
Ik heb nooit gezegd dat jij niet kan rijden, of dat je nooit zo goed zult kunnen rijden dan iemand met een GT2 (wie ben ik om zo'n uitspraken te doen, laat staan dat ik zou willen), maar je kan toch écht niet ontkennen dat het inderdaad veel makkelijker is voor iemand met vrij weinig tot geen circuitervaring (daar bedoel ik jou niet mee!), om daar verbluffende tijden mee neer te zetten, dan b.v. met een GT2. En dat is niet enkel een 'negatief' gevolg van het feit dat 'ie 'gemakkelijk' zou zijn, maar vooral een 'positief' gevolg van het feit dat 'ie zo'n verbluffende prestaties biedt. Het sluit trouwens ook perfect aan bij een argument dat je zelf nog tegen me gebruikte, namelijk dat de GT-R een allround auto diende te zijn, en ook is : makkelijk te rijden, ook als daily perfect te gebruiken. Als je de reviews leest/bekijkt, lijkt dat ook zo te zijn wanneer je echt zeer hard wil gaan -> de GT-R legt je geen stroobreed in de weg, en doet zeer veel voor je. Dus, en ik bedoel dat woord niet in de negatieve betekenis, dat is dus 'n veel makkelijker auto dan die zgn. "widowmakers".
Wat het beste, of het leukste is, moet iedereen voor zich uitmaken. Ik ga nooit zeggen dat de GT-R minder goed zou zijn, daardoor. Ik zeg alleen dat ik meer uitdaging wens. Mocht ik in die klasse kunnen/willen kopen, ik zou de GT-R niet nemen, net daarom.
Ik kan me gewoon niet van de indruk ontdoen dat je niet zo makkelijk kritiek op die auto verdraagt. Ik begrijp dat, als je van je auto (of toekomstige auto) houdt, als rasechte liefhebber, is zoiets niet leuk. Ik had m'n '1 nog niet of er waren al enkelen die 'm, gewoon pardoes in 't topic, al een retelelijke kar noemden zonder enige proportie of wat dan ook. Je mag dan nog weten van wie 't komt, en bovendien ook zelf overtuigd zijn van 't feit dat smaken verschillen en iedereen recht heeft om z'n mening te zeggen : je hoort dat toch niet graag.
't Is gewoon ... pak die auto zoals 'ie is. Jij ziet 'm graag, ik ook hoor. Dat die auto minder veeleisend is naar de bestuurder toe, en dat 'ie dus (let's face it) veel makkelijker is om verbluffende rondentijden mee neer te zetten dan enkele die-hard widowmakers of spartaans spul op wielen, dat is gewoon een eigenschap van die kar. En daar is niks mis mee.
Comment
-
Wat ik dan weer niet snap.
Als ze een Porsche testen gaat het altijd over de fenomenale prestaties, de ongelofelijke grip en tractie, de bochtensnelheid die je kan halen etc etc etc. En als er dan eens een kar langskomt die dat allemaal effe net nog wat beter doet en goedkoper, dan is het ineens precies een "negatief" punt dat die kar betere prestaties kan voorleggen, dan is het ineens "een playstation", of een auto waar je "niet meer voor moet kunnen rijden" waar je "geen drivers-involvement" meer voor nodig hebt etc etc.
Had Porsche al die technologie in hun nieuwste telg gestoken (pakweg in een nieuwe GT2 ofzo) dan zou iedereen er zonder verpinken lyrisch over doen, en dat er veel (electronische) hulpmiddelen inzitten, dat zou dan ineens geen argument meer zijn. Uiteindelijk is (bv) PASM ook een vorm van playstation eh ...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
in atmosferische vorm klinkt hij beter, zoals in de 370Z
Comment
-
Nissan GT-R op Nederlandse bodem
4 augustus 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen
Zondag 17 augustus komt de Nissan GT-R voor het eerst in actie op Nederlandse bodem. Hij zal voor de Formule 1 bolides uitrijden tijdens Bavaria City Racing. Er staan nu 26 GT-R’s voor Nederland in bestelling en Nissan Nederland probeert er nog meer los te peuteren.
Met het optreden als pace car tijdens Bavaria City Racing beleeft de GT-R zijn Nederlandse debuut, in maart 2009 nemen de eerste landgenoten hun bolide in ontvangst. In 2009 kunnen in elk geval 26 Nederlanders met hun GT-R op pad. Nissan Visscher Amsterdam, de enige dealer die de supersnelle Nissan levert, heeft samen met een van de Nederlandse klanten een speciale verzekering in het leven geroepen. De GT-R-polis heeft gunstige voorwaarden voor de GT-R-eigenaar. Wat de verzekering precies inhoudt wordt op 14 augustus bekend gemaakt. De Nederlanders hebben tussen de 111.100 en 115.100 euro betaald, afhankelijk van de uitvoering die zij gekozen hebben. Om een bestelling te plaatsen moest overigens eerst 5.000 als voorschot overgemaakt wordenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenje hoort echt zo goed dat het een VQ V6 is, zelfs al heet Nissan hem anders..
in atmosferische vorm klinkt hij beter, zoals in de 370Z
Ik wacht of verwacht dat Nismo binnenkort wel iets moois op de markt brengt, want als ik IR Fuel zijn geluid vergelijk met het standaard dan is dat ook een wereld van verschil
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenIk wacht of verwacht dat Nismo binnenkort wel iets moois op de markt brengt, want als ik IR Fuel zijn geluid vergelijk met het standaard dan is dat ook een wereld van verschil
En dan zou je eens het geluid moeten horen van mijn auto !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDie LP640 kost dan wel 4 keer zoveel als een GTR, dus eigenlijk is da nog zo slecht ni
Het is toch al meermaals gebleken dat die Lambo's op circuit niet echt het ding zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWat ik dan weer niet snap.
Als ze een Porsche testen gaat het altijd over de fenomenale prestaties, de ongelofelijke grip en tractie, de bochtensnelheid die je kan halen etc etc etc. En als er dan eens een kar langskomt die dat allemaal effe net nog wat beter doet en goedkoper, dan is het ineens precies een "negatief" punt dat die kar betere prestaties kan voorleggen, dan is het ineens "een playstation", of een auto waar je "niet meer voor moet kunnen rijden" waar je "geen drivers-involvement" meer voor nodig hebt etc etc.
Had Porsche al die technologie in hun nieuwste telg gestoken (pakweg in een nieuwe GT2 ofzo) dan zou iedereen er zonder verpinken lyrisch over doen, en dat er veel (electronische) hulpmiddelen inzitten, dat zou dan ineens geen argument meer zijn. Uiteindelijk is (bv) PASM ook een vorm van playstation eh ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtende 370Z
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk BerichtenKomt omdat in dit geval eigenlijk het niet gaat om een uitlaatlijn met cats enz .. maar gewoon een straight titanium buis is ..
Ik wacht of verwacht dat Nismo binnenkort wel iets moois op de markt brengt, want als ik IR Fuel zijn geluid vergelijk met het standaard dan is dat ook een wereld van verschil
Comment
Comment