Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het is maar te hopen voor diegenen die er 1 besteld hebben. Je zal zo maar een type I toekrijgen, heb je direct een oud model
Bwa mij zou dat niet schelen;
Wat is oud? de benzinebak die 3 liter groter is bij MY 2009
een herprogrammatie van de chip zodanig dat ge + 5pk hebt en het normverbruik met een half literke afneemt, wel dat zullen ze in de HPC's ook wel kunnen doen
Jammer dat de brakecallipers geen Brembo meer als opschrift hebben.
Maar ik verwacht dat we ALLEMAAL MY 2009 zullen krijgen.
Wat een risico in zal houden gezien Nissan Australie al heeft laten weten dat de Launch control ontbreekt op hun MY2009
Daar zou ik wel niet mee kunnen lachen.
Wat een risico in zal houden gezien Nissan Australie al heeft laten weten dat de Launch control ontbreekt op hun MY2009
Daar zou ik wel niet mee kunnen lachen.
Misschien halen ze gewoon de "VDC OFF" knop van het dashboard
Net gelezen in EVO "if your idea of fun is humiliating big-gun supercars with only a modest investment in driving talent, the GT-R is the car to have"
Een beetje zoals ik 't eerder in dit topic stelde, keihard gaan op trackdays zonder eigen waardevolle input...
Not my cup of tea...
Deze inbreng van u is al even nutteloos als het statement dat ge maakt of quote;
Iemand zonder rijdersskills zal nooit toptijden met de wagen rijden.
En als het de bedoeling is dat snelle wagens per definitie duur en exclusief moeten zijn .. komt dit wel erg elitair over.
Is het uitdagender om met een oude RWD te rijden?
Ik ben persoonlijk van mening dat het me niet uitmaakt of het FWD , RWD of AWD is het zijn verschillende types waar je elke een andere rijstijl voor nodig hebt. het is de kunst net n'importe quoi / whatever car you drive ge de wagen in een mum van tijd kunt beheersen
zo is het voor mij totaal niet bewezen dat iemand die jaren met dezelfde RWD auto betere skills heeft;
Heeft ie meer ervaring: JA zeker weten
ieder zijn ding, als het de uw niet is prima maar oordelen voor ge er mee gereden hebt .. niet prima;
Ik heb al tonnen plezier beleeft met onze oude BMW 530i uit '89, maar ik weet dat ik in een adner perspectief en op een ander niveau zeker zoveel fun heb ervaren met het rijden met de GT-R!
Net gelezen in EVO "if your idea of fun is humiliating big-gun supercars with only a modest investment in driving talent, the GT-R is the car to have"
Een beetje zoals ik 't eerder in dit topic stelde, keihard gaan op trackdays zonder eigen waardevolle input...
Not my cup of tea...
De juiste lijn en snelheid kiezen moet ge nog steeds in de zelfde mate doen, alleen het corrigeren in de bocht en het uitbreken zal wel minder zijn. Of dat echt een gemis is voor iemand die niet meer dan nu en dan een trackday doet en vooral op straat rijdt weet ik niet, misschien heeft hij er wel meer plezier aan omdat hij iets verder kan gaan. Maar ik kan best begrijpen dat het niet uw kop thee is
Ik kan me ook in beide stellingen vinden. Oordelen voor ge zelf gereden hebt is misschien wel bedenkelijk, maar we doen het continu en ge kunt u ook baseren op andere ervaringen die gelijkaardig zijn (b.v. E92 M3 manueel vs. E93 M3 DCT -> de DCT is duidelijk sneller maar ik vind 'm veel sterieler en niet zo leuk, ook al is 't een betere auto). Bovendien kunt ge, tenzij ge continu over perswagens beschikt van allerlei slag, ook vaak niet veel meer dan afgaan op tests.
Anderzijds ... die auto is zo verdomde snel, dat ik denk dat dat "steriele" (if any) bliksemsnel wegebt als ge 't ding rond een circuit knalt. Als ge u met moeite in uwe zetel kunt houden door de G-krachten, denkt ge toch aan iets anders dan aan met uwe linkerpoot een koppeling induwen, b.v.
Z'n grootste voordeel is z'n prijs, en met die prijs is het totaalpakket onweerstaanbaar. Mocht 'ie nu nog vlot verkrijgbaar zijn... maar dan zou 'ie weer een deel van z'n aantrekkingskracht verliezen misschien, omdat 'ie dan niet meer zo exclusief zou zijn.
Mocht ik 100k te spenderen hebben aan een track cat, 'ie zou zéker overwogen worden (maar ik zou niet zo lang willen wachten, denk ik). Maar uiteindelijk zou ook bij mij een GT3 't pleit winnen. 't Mag dan wel zijn dat het "niet hoort" om te oordelen voor men zelf gereden heeft, ik doe 't toch : ook voor mij is een auto waarin je "meer zelf moet doen" (al is het al maar zelf schakelen en de clutch bedienen), en een auto die al bij lagere snelheden (faster = more dangerous) uitdaagt om skills te verbeteren, op vandaag aantrekkelijker. Maar dan spreek ik weer over een zuivere track car, en de GT-R is eigenlijk een über-GT die alles kan en ook nog 'es 't potentieel mee heeft om on track zo goed als alles achter zich te houden.
Deze inbreng van u is al even nutteloos als het statement dat ge maakt of quote;
Iemand zonder rijdersskills zal nooit toptijden met de wagen rijden.
En als het de bedoeling is dat snelle wagens per definitie duur en exclusief moeten zijn .. komt dit wel erg elitair over.
Is het uitdagender om met een oude RWD te rijden?
Ik ben persoonlijk van mening dat het me niet uitmaakt of het FWD , RWD of AWD is het zijn verschillende types waar je elke een andere rijstijl voor nodig hebt. het is de kunst net n'importe quoi / whatever car you drive ge de wagen in een mum van tijd kunt beheersen
zo is het voor mij totaal niet bewezen dat iemand die jaren met dezelfde RWD auto betere skills heeft;
Heeft ie meer ervaring: JA zeker weten
ieder zijn ding, als het de uw niet is prima maar oordelen voor ge er mee gereden hebt .. niet prima;
Ik heb al tonnen plezier beleeft met onze oude BMW 530i uit '89, maar ik weet dat ik in een adner perspectief en op een ander niveau zeker zoveel fun heb ervaren met het rijden met de GT-R!
Nutteloos?
Goh, ja misschien, in de zin dat ik er inderdaad zelf nog niet mee gereden heb, maar volgens mij is 't even 'nutteloos' als zeggen "deze vrouw is niets voor mij" nadat ze je een sms stuurde vol dt-fouten... Akkoord, je hebt er niet mee/op gereden, maar je weet ergens dat 't kind niet het karakter heeft dat je zoekt.
Hetzelfde geldt hier, ik heb niet achter het stuur van de GT-R gezeten, maar toch voel ik, afgaande op de signalen, dat 't niet mijn kar is, ik zou 't zo lang mogelijk zo analoog en puur mogelijk willen houden, da's m'n gevoel en m'n mening, niet nutteloos, gewoon m'n mening...
wat is er mis met een vrouw die soms dt fouten maakt? Op zich niks als ze maar kan koken.
of wijken we af ?
De GT-R is het type wagen waar je graag nog even een blokje mee om zal rijden ipv te maken dat je thuis bent. Dat is het type wagen naar m'n hart. En nee, ik heb er nooit mee gereden en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen, maar ik weet dat het zal klikken, direct
weet het niet meer
niet alleen die LC
maar ook die korte onderhoudsintervallen en de hoge kostprijs ervan doet me nadenken
normaalgezien zou ik zo'n 30000 tot 35000 km per jaar doen
dat wil dus zeggen 3 maal per jaar binnen aan $2000 (wat ik heb gelezen)
Bij Porsche is dit maar 1 keer voor dezelfde prijs
ook de versnellingsbak doet me twijfelen
ben niet van plan hem te sparen maar wil het risico ook niet lopen dat ik ieder jaar nieuwe tandwielen moet steken omdat ze te zwak zijn
dat garantiegeval is ook maar bullshit
ieder geval van breuk aan de aandrijflijn zal niet meer onder de garantie vallen
want iedereen zal de VDC wel eens hebben afgelegd
die extra 5pk zijn er waarschijnlijk 15 minder
nu hebben ze allemaal (op testbanken) minstens 500+ en 650+ Nm
versnellingsbak is maar bestand tegen 600Nm (voor zover ik heb gelezen)
met LC en hoge temperaturen is de kans op breuk dus groot
wat hebben ze dus nu gedaan (volgens mij)
op papier 5 pk meer
maar in werkelijkheid minimum 15 minder en maar slechts maximaal 600Nm
zoals het vroegen ook op papier stond
dus veel minder op het achterwiel en geen LC
waardoor de versnellingsbak gered is
gevolg
prestaties fel naar beneden
en wat was de bestaansreden ook al weer van die wagen
de concurrentie (lees Porsche Turbo) verslaan
resultaat zal zijn dat ze nog net zullen meekunnen met een 911s2 (facelift)
tegen een op het einde van de levensduur een gelijke prijs
wat moet men een mens dan doen
en als dit alles waar is hem misschien aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen
Comment