Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zal er ook niet bij zijn aangezien ik zaterdag reeds in Ecuyers zit.

Zeg Olivier maar dat ie er eens goed op "sjtoempt"
    Last edited by ; 05/11/2009, 23:47.

Comment

• Comment

• Is deze nu nog altijd zo moeilijk te krijgen?
        Wat is de uiteindelijke prijs? vindt hier niets over terug

Comment

• Hoe bedoel je?
          Bekijk de prijs van de Nissan . Ontdek een compleet overzicht met diepgaande prijsinformatie.

Comment

• Gewoon te koop zonder wachttijd ...

Comment

• Ik heb er vandaag 3 gezien
              1 witte op het tuningsalon
              1 grijze op de parking van het tuningsalon
              1 witte met nummerplaat GTR-666 in Mechelen op weg naar huis
              2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• GT-R Experience Day Le Mans

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                Ik heb er vandaag 3 gezien
                1 witte op het tuningsalon
                1 grijze op de parking van het tuningsalon
                1 witte met nummerplaat GTR-666 in Mechelen op weg naar huis
                Ik heb er afgelopen vrijdag een stuk of 35!!! gezien........

Wat 'n schitterende ervaring op het circuit van Le Mans.
                Nissan Europe had het goed voor elkaar, goed georganiseerd, prachtig weer en mooie configs gezien.
                Tegenvaller was de belangstelling vanuit België, welgeteld 1 belgisch kenteken aanwezig
                Verder ca. 6 nederlanders, 1 luxemburger en de rest fransozen....

Eyecatcher was toch wel een gloednieuwe nederlandse GT-R (van afgelopen donderdag) voorzien van een matzwarte folie.
                Op afstand mooi maar van dichtbij erg goed zichtbaar dat het een folie was
                Wat mij verder nog zeer aangenaam verrast heeft is de GT-R in rood.
                Hele mooie kleur, niet schreeuwend en totaal niet Ferrari-wannabee-achtig.

Ondanks dat ik als introducee aanwezig was toch enkele rondjes, als bijrijder, met een testdriver kunnen maken. Waanzinnige ervaring!!! Die wagen is gewoon NIET van de baan af te krijgen.
                Ook nog de mazzel gehad om samen met een testdriver (60-jarige engelse oud prof rallyrijder) in een 370Z enkele rondjes driftend het circuit rond te gaan. Wat 'n voertuigbeheersing zeg....

Mooi moment was dat ze voor een promo-filmpje met alle wagens tegelijk de baan zijn op gegaan.

Ik kijk al uit naar een volgende keer
                2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                http://www.originelevelgen.be

Comment

• Geen foto's genomen?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                  2012-...
                  '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                    Geen foto's genomen?
                    Yep, foto's genomen en gefilmd, echter met het toestel van kameraad van mij.
                    Wanneer ik ze terug heb zal ik enkele posten

Leuke anekdote nog, van elke owner die zelf gereden heeft werden opnamen gemaakt vanuit de wagen en op een geheugenstick meegegeven.
                    Op de beelden staan: het beeld voor de wagen uit op het circuit, de rijder in beeld, de locatie waar de wagen zich op het circuit bevindt en de gereden snelheid.
                    Alleen, minder goed, tijdens de rit van de kameraad van mij waren alleen de eerste ronden van de testdriver opgenomen. De rest stond er helaas niet op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                      Die wagen is gewoon NIET van de baan af te krijgen.
                      Misvatting van de eeuw.

Ik had 't van in het begin al niet zo héél erg voor deze auto, deels omdat 'ie groot en zwaar is, en deels omdat 'ie zoveel elektronica in zich heeft dat dat minder met mijn manier/opvatting van "active driving" te rijmen valt.

Gisteren heb ik voor 't eerst met een GT-R kunnen rijden, weliswaar in eerder speciale omstandigheden (op een vochtig/nat circuit). 't Was kort (en krachtig), en ik heb me met niks anders bezig gehouden dan 1) in ca. 2 rondes de basics van de kar z'n wegligging/grip/stuurinrichting/tractie eigen te maken en 2) in ca. 3 rondjes gepoogd door wat verschillende stijlen van rijden de balans en het gedrag van de auto te leren kennen (in 2 verschillende modi van 't ESP). Dus ik kan geen goeie review schrijven, maar ik weet wel dit :

De Nissan GT-R is zodanig krachtig, verbazend lichtvoetig en direct (zeker voor dat gewicht, no way voelde dat als 1,7 ton aan, eerder als 1,3 ton) en dermate efficiënt (goeie feedback naar de bestuurder inzake grip van de beide assen, geen al te bruuske reacties m.a.w. je krijgt voldoende de tijd om te gaan corrigeren en het directe stuur maakt het corrigeren er zeker niet moeilijker op), dat je eigenlijk erg snel al aan enorme tempi rijdt. Je rijdt m.a.w. met je vingers in je neus richting gripgrens.
                      Maar dan begint het pas. Elke (bij wijze van spreken) idioot kan met een GT-R met alle rijhulpsystemen op relatief goeie tijden neerzetten, immers de auto doet alles voor je (of toch veel). Maar het is wanneer je in de buurt van de gripgrens begint te rijden dat het wél werken wordt.
                      Ik reed enkele rondjes in R-mode rond, waarbij de auto nog altijd ingrijpt (ik heb 't niet aangedurfd om zelfs dat te deactiveren alhoewel ik me in R-mode nog eigenlijk vrij zwaar gesnoerd/beperkt voelde, de auto liet naar mijn smaak nog altijd veel te weinig driver's envolvement toe ... ik had gewoon m'n gevoel moeten volgen en met alles uit moeten rijden, heb nu wat spijt dat ik dat niet eventjes geprobeerd heb toch) maar wel de eerste reactie aan de bestuurder overlaat. Onderstuur bij te snel insturen, kont die komt opzetten (lift-off overstuur), power oversteer, over de vier wielen glijden ... en dat allemaal aan tempo's die je eigenlijk niet eens beseft (ik ging voorbij andere deelnemers aan hoog tempo zonder dat ik dat besefte, 't ding is dus verbazingwekkend snel en daar moet je je als GT-R driver echt continu rekenschap van geven). Er zijn meerdere momenten geweest dat ik met (door oefening aangeleerde) snelle en niet overdreven reacties de auto op de baan hield, waar iemand die geen kaas heeft gegeten van active driving, de auto vermoedelijk kwijt zou zijn geweest. En als je met een GT-R van de baan gaat omdat je de fysica tracht uit te schakelen, dan is dat aan een zodanig tempo dat je je doorgaans hard pijn zal doen.

Ik ben erg content dat ik er 'es mee heb kunnen rijden, nu weet ik tenminste (een beetje) wat/hoe een GT-R is. Ik weet enkele zaken zeker, namelijk : 1) hoe ongehoord duizelingwekkend goed en efficiënt die auto ook is, het is geen auto die ik ooit zou kopen, omdat 'ie een andere vorm van driving servicet (namelijk zo hard mogelijk gaan met optimaal gebruik van alle high tech die bestaat, om de piloot zoveel mogelijk te ontlasten en 'm toe te staan al die power en motriciteit aan te wenden om gewoon zo weinig mogelijk tienden van een seconde te verliezen ... terwijl ik eerder een driver ben die graag de mechaniek voelt in de pook (schakelsnelheid aanpassen aan de feedback die je krijgt van de synchro-meshen b.v., met alle spieren in de voet en het been zo koppelen/ontkoppelen dat het zo efficiënt en snel mogelijk verloopt en dat tegelijk zoveel mogelijk mechanieksparend te doen, tiphielen, de koppeling als driving aid gebruiken (ter stabilisatie van de auto in/voor bochten), enz.), en 2) het is geen PlayStation. Met dat laatste bedoel ik : niemand kan er ongestraft mee onnozel doen, daarvoor is het overduidelijk grote-mensen-speelgoed met enkele serieus gevaarlijke kanten. Steek er een nobrainer in, en die rijdt er zich dood mee. Ondanks alle elektronica en driving aids en de fantastische tractie.

"Niet van de baan te krijgen" = dus enkel en alleen een verdienste van de piloot, en niet van de auto. En dat geldt - bij uitbreiding - voor alle auto's.

Comment

• Eindelijk nog es een lange post van gta

Comment

• @Kevin, die witte was de mijne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
                            @Kevin, die witte was de mijne
                            amaai gelukzak proficiat met je auto
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Misvatting van de eeuw.

"Niet van de baan te krijgen" = dus enkel en alleen een verdienste van de piloot, en niet van de auto. En dat geldt - bij uitbreiding - voor alle auto's.
                              Natuurlijk heb je gelijk gTa, je moet die uitspraak ook wat genuanceerder bekijken.
                              Uiteindelijk krijg je elke auto van de baan en is dat zeker een verdienste van de piloot.
                              Wat ik alleen wilde benadrukken is dat die auto zo volgestouwd zit met hulpmiddelen dat je het wel heel erg bont moet maken wil dit lukken.

Complimenten voor de mooie review van jou rijervaring met de GT-R.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Misvatting van de eeuw.

Ik had 't van in het begin al niet zo héél erg voor deze auto, deels omdat 'ie groot en zwaar is, en deels omdat 'ie zoveel elektronica in zich heeft dat dat minder met mijn manier/opvatting van "active driving" te rijmen valt.

Gisteren heb ik voor 't eerst met een GT-R kunnen rijden, weliswaar in eerder speciale omstandigheden (op een vochtig/nat circuit). 't Was kort (en krachtig), en ik heb me met niks anders bezig gehouden dan 1) in ca. 2 rondes de basics van de kar z'n wegligging/grip/stuurinrichting/tractie eigen te maken en 2) in ca. 3 rondjes gepoogd door wat verschillende stijlen van rijden de balans en het gedrag van de auto te leren kennen (in 2 verschillende modi van 't ESP). Dus ik kan geen goeie review schrijven, maar ik weet wel dit :

De Nissan GT-R is zodanig krachtig, verbazend lichtvoetig en direct (zeker voor dat gewicht, no way voelde dat als 1,7 ton aan, eerder als 1,3 ton) en dermate efficiënt (goeie feedback naar de bestuurder inzake grip van de beide assen, geen al te bruuske reacties m.a.w. je krijgt voldoende de tijd om te gaan corrigeren en het directe stuur maakt het corrigeren er zeker niet moeilijker op), dat je eigenlijk erg snel al aan enorme tempi rijdt. Je rijdt m.a.w. met je vingers in je neus richting gripgrens.
                                Maar dan begint het pas. Elke (bij wijze van spreken) idioot kan met een GT-R met alle rijhulpsystemen op relatief goeie tijden neerzetten, immers de auto doet alles voor je (of toch veel). Maar het is wanneer je in de buurt van de gripgrens begint te rijden dat het wél werken wordt.
                                Ik reed enkele rondjes in R-mode rond, waarbij de auto nog altijd ingrijpt (ik heb 't niet aangedurfd om zelfs dat te deactiveren alhoewel ik me in R-mode nog eigenlijk vrij zwaar gesnoerd/beperkt voelde, de auto liet naar mijn smaak nog altijd veel te weinig driver's envolvement toe ... ik had gewoon m'n gevoel moeten volgen en met alles uit moeten rijden, heb nu wat spijt dat ik dat niet eventjes geprobeerd heb toch) maar wel de eerste reactie aan de bestuurder overlaat. Onderstuur bij te snel insturen, kont die komt opzetten (lift-off overstuur), power oversteer, over de vier wielen glijden ... en dat allemaal aan tempo's die je eigenlijk niet eens beseft (ik ging voorbij andere deelnemers aan hoog tempo zonder dat ik dat besefte, 't ding is dus verbazingwekkend snel en daar moet je je als GT-R driver echt continu rekenschap van geven). Er zijn meerdere momenten geweest dat ik met (door oefening aangeleerde) snelle en niet overdreven reacties de auto op de baan hield, waar iemand die geen kaas heeft gegeten van active driving, de auto vermoedelijk kwijt zou zijn geweest. En als je met een GT-R van de baan gaat omdat je de fysica tracht uit te schakelen, dan is dat aan een zodanig tempo dat je je doorgaans hard pijn zal doen.

Ik ben erg content dat ik er 'es mee heb kunnen rijden, nu weet ik tenminste (een beetje) wat/hoe een GT-R is. Ik weet enkele zaken zeker, namelijk : 1) hoe ongehoord duizelingwekkend goed en efficiënt die auto ook is, het is geen auto die ik ooit zou kopen, omdat 'ie een andere vorm van driving servicet (namelijk zo hard mogelijk gaan met optimaal gebruik van alle high tech die bestaat, om de piloot zoveel mogelijk te ontlasten en 'm toe te staan al die power en motriciteit aan te wenden om gewoon zo weinig mogelijk tienden van een seconde te verliezen ... terwijl ik eerder een driver ben die graag de mechaniek voelt in de pook (schakelsnelheid aanpassen aan de feedback die je krijgt van de synchro-meshen b.v., met alle spieren in de voet en het been zo koppelen/ontkoppelen dat het zo efficiënt en snel mogelijk verloopt en dat tegelijk zoveel mogelijk mechanieksparend te doen, tiphielen, de koppeling als driving aid gebruiken (ter stabilisatie van de auto in/voor bochten), enz.), en 2) het is geen PlayStation. Met dat laatste bedoel ik : niemand kan er ongestraft mee onnozel doen, daarvoor is het overduidelijk grote-mensen-speelgoed met enkele serieus gevaarlijke kanten. Steek er een nobrainer in, en die rijdt er zich dood mee. Ondanks alle elektronica en driving aids en de fantastische tractie.

'k vind - om alle redenen die je hier neerschrijft - de GT-R beantwoorden aan mijn perfecte track-daily
                                gTa: altijd zalig om te lezen
                                Last edited by ; 16/11/2009, 19:38. Reden: grammatica

Comment

• De ultieme versie van Nissans supersporter GT-R, de Spec V, komt naar Europa. Door een lager gewicht en wat aanpassingen aan de motor is hij nog sneller.

Comment

• GT-R spec-v

GT-R spec-V komt naar Europa???.....
                                    Was afgelopen vrijdag op Le Mans ook al van de partij......een witte

Is echter niet mee gereden geworden, althans heb ik (helaas) niet gezien.

Comment

• + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      Last edited by ; 19/11/2009, 23:27.

Comment

• iemand zicht op de kosten om deze te onderhouden????
                                        her en der (ook nissan-dealer-personeel) hoor ik "wreed duur in onderhoud"
                                        anyone?

Comment

Working...
                                        X