Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan GT-R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    klinkt zoveel mooier als een Akrapovic (en denk ook wel goedkoper)

Die uitlaat steekt ook op robert himmler zijn blauwe geedeear je moet eens kijken op youtube naar zijn filmpje id bergen

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
      Die uitlaat steekt ook op robert himmler zijn blauwe geedeear je moet eens kijken op youtube naar zijn filmpje id bergen
      Deze: http://www.youtube.com/embed/PftTDHHUJrc ???
      Last edited by ; 24/10/2012, 18:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
        Ja die GTR. Maar in de descriptie staat dat er eem AAM uitlaatsysteem opzit. Dus hij heeft de uitlaat al verandert. Op een blog had ik gelezen dat hij zo'n passwordJDM uitlaat had gekocht samen met de onderlippen.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
          Rij je nu Porsche? Had dat precies ergens opgevangen?
          Reed, dankzij dirupo&co

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door delou Bekijk Berichten
            Reed, dankzij dirupo&co
            Join the club
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Comment

• Comment

• 2013 GT-R.

Comment

• Comment

• Comment

• Wellicht 1 van de beste wagens ooit gebouwd, maar rijplezier = 0

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                          Wellicht 1 van de beste wagens ooit gebouwd, maar rijplezier = 0
                          En waarom is het rijplezier 0. ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            En waarom is het rijplezier 0. ???
                            Wel, omdat de wagen volgestouwd zit met elektronica die alles regelt.

Op zich schitterend, en het werkt allemaal zeer goed, echt indrukwekkend hoe ze het voor mekaar krijgen, maar dat herleidt het rijplezier tot 0, het voelt allemaal zeer kunstmatig aan, letterlijk iedereen kan met zo'n wagen zeer snel rijden zonder risico's te nemen.

Zeer snel, maar zo voelt het niet echt, 120 km/u voelt als 60, en wagen is erg zwaar, log zelfs, en dat voel je, evenals de grootte van de wagen.

Schakelen gebeurt automatisch (zeer vlotte bak) of met 'flappy paddles', dus beiden niet echt leuk voor een sportwagen. De 'flappies' zijn leuk voor een paar keer, echt schakelen is eigenlijk zoveel leuker !

Heb recentelijk 3 dagen een Black Edition onder mijn kont gehad, en ik wou liever mijn Elise of Noble nemen die laatste mooie dag, ware het niet dat ik de GTR moest nemen om 'm terug te brengen.

Je kunt die elektronica overigens wel (deels) afzetten, maar zoveel pk's kan een modale mens toch niet meester

Besluit: fenomenale wagen, indrukwekkend wat de ingenieurs ontwikkeld hebben, maar zeer klinisch. Dan verkies ik persoonlijk voor iets wat een stelletje Britse autoliefhebbers bouwen in hun 'shed' ergens op de boerebuiten

Comment

• Met je laatste zin kan ik akkoord gaan: ik heb 't ook eerder voor minimalistisch rij-ijzer. Add lightness, shed power, eliminate assistance, optimize feedback, enjoy control.

Maar persoonlijk vind ik de stelling dat een GT-R nul rijplezier biedt, grondig verkeerd. Mij verraste de GT-R, elke keer als ik er mee kon rijden, met z'n quickness en 't feit dat 'ie lichter aanvoelt dan 'ie is, en dat 'ie (weliswaar op een heel andere manier) plezier biedt. En de grootste misvatting over de GT-R is dat die auto alles voor jou doet: je kan weldegelijk goed rijden met de rijhulpsystemen uitgeschakeld, en dan wordt het (zoals bij elke auto) pas interessant. In het geval van de GT-R zal je sneller zijn met alle rijhulpsystemen aan, maar als je rijplezier zoekt dan zet je ze (deels of volledig) uit en ben jij het die 't verschil maakt en de auto temt. En dat is, ook in het geval van de GT-R, zeer plezant. Op die manier is 't een levensgevaarlijke auto die heel wat skills vraagt en bijzonder rewarding kan zijn als je 't goed doet en 'm kan controleren. Met rijhulpsystemen aan is elke auto m.i. (in mindere of meerdere mate) saai, en er geen kunst aan om snel te rijden.

Comment

• Ik heb het er ooit eens met Andy (Skylimit) daarover gehad.
                                Ik weet dat hij toen met de GT-R aan het testen was geweest.
                                Ik vroeg hem of de GT-R nu echt zo steriel is zoals sommige beweren ,hij zegt nochtans dat het best een beest van een wagen is als je maar snel genoeg kan gaan

Anyhow , mijn beste maat heeft binnenkort zijn nieuwe GT-R specV, kunnen we het zelf eens gaan ondervinden.
                                Al zou een specV toch een stuk bruter en "venijniger" zijn...

Comment

• Het steeds vaker ontbreken van de keus voor een handgeschakelde bak vind ik een slechte ontwikkeling.
                                  Ik heb een bloed hekel aan automatische bakken, DSG's, S-tronic's en hoe ze ook genoemd worden.

Het gerucht dat bv de volgende generatie Audi TT RS alleen als DSG verkrijgbaar gaat worden zoals nu al het geval is met de RS3 vind ik nu al zeer kwalijk.

De Nissan GT-R met handbak zou zo maar bij mijn voor de deur kunnen staan, maar de automaat mogen ze houden, die moet ik niet hebben.

Comment

• Comment

• Is dat nog altijd zo dat de garantie vervalt als je alle rijhulpsystemen uitschakelt?

Comment

• deze aub, rijplezier verzekerd ;-)

Comment

Working...
                                        X