Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan GT-R
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichtendacht dat er een volledig nieuw model kwam ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb een tijdje geleden met een GTR 530pk gereden en dat was een hele belevenis.
Blijft leuk speelgoed, snelle auto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb een tijdje geleden met een GTR 530pk gereden en dat was een hele belevenis.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Het was mijn auto niet Het was inderdaad gemakkelijk om daar waanzinnig hard mee te gaan. Traag rijden is vreemd genoeg moeilijker: je hebt precies geen overzicht in zo'n auto. Al bij al een zeer speciale belevenis en direct de meest krachtige wagen waarmee ik heb gereden.
Comment
-
-
Wij mochten als enige Nederlandse medium op pad met de bruutste GT-R ooit: de 600 pk sterke Nismo. Een rauwdouwer die zo subtiel is als een T-Rex op speed.
Als je mensen over de Nissan GT-R vertelt en zijn nadelen opsomt, komen zaken als 'te langzaam' en 'te soft' niet snel langs. Het vermogen van de GT-R steeg door de jaren heen van 480 naar 550 pk en nu is daar het ultieme klapstuk: de GT-R Nismo met 600 pk.
Het is tevens het uitzwaaimodel; binnen twee jaar verschijnt er een goednieuwe GT-R. De Nismo (voor Nissan Motorsport) is wilder, harder, extremer en sneller dan de ‘gewone’ versie, maar verwacht niet zulke grote verschillen als tussen een 911 Carrera een een GT3 of een 335i en een M3.
Zo heeft de Nismo in de basis dezelfde motor, al zijn de twee turbo’s van IHI speciaal voor de GT-R Nismo gemaakt en gebaseerd op de versie uit de GT3-race GT-R. De carbon achterspoiler en andere aerodynamische aanpassingen zorgen voor 100 kg méér downforce bij 300 km/h in vergelijking met de gewone GT-R, en het onderstel is nu zó hard dat pokdalig asfalt serieuze aanslagen op je ruggengraat doet.
Daartegenover staan imponerende prestaties. Om rechtuit een dragrace te verliezen, moet je naast een nieuwe generatie hypercar van het niveau Porsche 918 staan, maar ook in bochten verbaast de Nismo keer op keer. Juist omdat hij best groot en ook wel log aanvoelt. Maar elke keer dat je denkt dat de auto rechtdoor schiet, word je gered door wagonladingen mechanische grip en tractie. Verfijning en scherpte op de millimeter zijn 'm vreemd; de GT-R Nismo biedt brute explosieve turbokracht met het raffinement van de Hulk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWij mochten als enige Nederlandse medium op pad met de bruutste GT-R ooit: de 600 pk sterke Nismo. Een rauwdouwer die zo subtiel is als een T-Rex op speed.
Als je mensen over de Nissan GT-R vertelt en zijn nadelen opsomt, komen zaken als 'te langzaam' en 'te soft' niet snel langs. Het vermogen van de GT-R steeg door de jaren heen van 480 naar 550 pk en nu is daar het ultieme klapstuk: de GT-R Nismo met 600 pk.
Het is tevens het uitzwaaimodel; binnen twee jaar verschijnt er een goednieuwe GT-R. De Nismo (voor Nissan Motorsport) is wilder, harder, extremer en sneller dan de ‘gewone’ versie, maar verwacht niet zulke grote verschillen als tussen een 911 Carrera een een GT3 of een 335i en een M3.
Zo heeft de Nismo in de basis dezelfde motor, al zijn de twee turbo’s van IHI speciaal voor de GT-R Nismo gemaakt en gebaseerd op de versie uit de GT3-race GT-R. De carbon achterspoiler en andere aerodynamische aanpassingen zorgen voor 100 kg méér downforce bij 300 km/h in vergelijking met de gewone GT-R, en het onderstel is nu zó hard dat pokdalig asfalt serieuze aanslagen op je ruggengraat doet.
Daartegenover staan imponerende prestaties. Om rechtuit een dragrace te verliezen, moet je naast een nieuwe generatie hypercar van het niveau Porsche 918 staan, maar ook in bochten verbaast de Nismo keer op keer. Juist omdat hij best groot en ook wel log aanvoelt. Maar elke keer dat je denkt dat de auto rechtdoor schiet, word je gered door wagonladingen mechanische grip en tractie. Verfijning en scherpte op de millimeter zijn 'm vreemd; de GT-R Nismo biedt brute explosieve turbokracht met het raffinement van de Hulk.
GT-R Nismo 600pk krijgt in een dragrace op z'n kl*t*n van de Porsche 991 Turbo S.
Comment
Comment