Misschien in de toekomst niet meer.
Het meest potente dat Japan momenteel te bieden heeft, is afkomstig uit de stal van Nissan. De GT-R draait alweer wat jaartjes mee, en z'n opvolger moet van goeden huize komen om het huidige model te overtreffen. Als we de geruchten mogen geloven, gaat dat wel lukken.
Aanvankelijk kwam de spiritueel opvolger van de R34 Skyline Coupé met minder dan 500 pk op de markt, maar inmiddels pompt de GT-R 550 pk uit z'n geblazen 3,8-liter V6. Andy Palmer, Directeur Engineering van Nissan, wist eerder al te vertellen dat de aankomende R36 GT-R een hybride-aandrijflijn krijgt. Vandaag vangen we op dat het vermogen in de buurt van de 800 pk moet kunnen komen.
Dat blijkt uit berichtgeving van 7tune, dat z'n informatie weer van Japanse ingewijden heeft gekregen. De 3,8-liter V6 uit de huidige GT-R wordt gekoppeld aan één of meerdere elektromotoren, waardoor het totale vermogen op 800 pk uit moet kunnen komen. Een sprint naar de 100 km/h zou de nieuwe GT-R, waar Nissans sportafdeling Nismo een grotere rol speelt bij de ontwikkeling, in 2,7 seconden kunnen afleggen. Z'n topsnelheid zou in de buurt van de 340 km/h komen te liggen.
De keuze voor een elektromotor is helemaal geen vreemde. Porsche, Ferrari en McLaren hebben hun hypercars al van een dergelijke krachtbron voorzien. De elektromotor levert koppel op de momenten waarop de verbrandingsmotor dat minder doet en uitstoottechnisch gezien vallen er mooiere cijfers te behalen. Vermoedelijk kunnen we Godzilla's nakomeling eind volgend jaar al op een autobeurs verwachten.
Bron
Het meest potente dat Japan momenteel te bieden heeft, is afkomstig uit de stal van Nissan. De GT-R draait alweer wat jaartjes mee, en z'n opvolger moet van goeden huize komen om het huidige model te overtreffen. Als we de geruchten mogen geloven, gaat dat wel lukken.
Aanvankelijk kwam de spiritueel opvolger van de R34 Skyline Coupé met minder dan 500 pk op de markt, maar inmiddels pompt de GT-R 550 pk uit z'n geblazen 3,8-liter V6. Andy Palmer, Directeur Engineering van Nissan, wist eerder al te vertellen dat de aankomende R36 GT-R een hybride-aandrijflijn krijgt. Vandaag vangen we op dat het vermogen in de buurt van de 800 pk moet kunnen komen.
Dat blijkt uit berichtgeving van 7tune, dat z'n informatie weer van Japanse ingewijden heeft gekregen. De 3,8-liter V6 uit de huidige GT-R wordt gekoppeld aan één of meerdere elektromotoren, waardoor het totale vermogen op 800 pk uit moet kunnen komen. Een sprint naar de 100 km/h zou de nieuwe GT-R, waar Nissans sportafdeling Nismo een grotere rol speelt bij de ontwikkeling, in 2,7 seconden kunnen afleggen. Z'n topsnelheid zou in de buurt van de 340 km/h komen te liggen.
De keuze voor een elektromotor is helemaal geen vreemde. Porsche, Ferrari en McLaren hebben hun hypercars al van een dergelijke krachtbron voorzien. De elektromotor levert koppel op de momenten waarop de verbrandingsmotor dat minder doet en uitstoottechnisch gezien vallen er mooiere cijfers te behalen. Vermoedelijk kunnen we Godzilla's nakomeling eind volgend jaar al op een autobeurs verwachten.
Bron
Comment