Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 Cabrio
Collapse
X
-
Ik heb er een beetje een Punto Cabrio (dé badkuip onder iet of wat recente toplozen) gevoel bij....
Met de kap dicht vind ik 'm veel mooier; Tijd voor een A3 'coupé'!
Comment
-
Artikel:
Oorspronkelijk geplaatst door AutoBlogGisteren heb ik een heldhaftige poging gedaan om bij de onthulling van de Audi A3 Cabriolet te zijn. Dat bleek nog niet zo heel makkelijk te zijn.
De onthulling vond plaats in de Audi fabriek in het Hongaarse Gyor. Als gast van Audi vloog ik naar Wenen, waarna de Nederlandse delegatie samen met journalisten uit diverse andere Europese landen per touringcar naar Hongarije werd vervoerd. Daaronder was een allercharmantste Oostenrijker met een sik. Hij vond het (samen met twee anderen) niet nodig om een paspoort mee te nemen. De reactie van de Hongaarse douane was duidelijk: zelfs met een coole sik kom je het land niet in zonder paspoort. Helaas was daar wel enig overleg voor nodig en een dik uur later mochten we onze weg vervolgen. De drie paspoortlozen werden bij de grens achtergelaten en wij vervolgden onze weg. Precies toen de persconferentie en de onthulling waren voltooid, stormden wij dan ook de Audi fabriek binnen. Onderweg naar binnen heb ik de Hongaarse president Laszlo Solyom nog een handje geschud en gecomplimenteerd met de rechtlijnigheid en standvastigheid van zijn ambtenaren.
Enfin, terug naar waarvoor we naar Hongarije reisden: de A3 Cabriolet. De reacties op de persfoto’s zijn helder: de gemiddelde bezoeker vindt de A3 Cabriolet niet mooi. Op foto was ik er ook niet kapot van, maar vreemd genoeg waren de gevoelens bij het live zien van de auto heel anders. In het echt vind ik de Audi A3 Cabriolet wel mooi, dus laten we voor Audi hopen dat meer mensen dit hebben.
Het motorenpalet van de A3 Cabriolet roept wel wat vragen op, maar liefst twee diesels voor een lifestyle product als een cabriolet. Dat lijkt wat veel, maar Audi verwacht dat het leeuwendeel van de kopers voor een TDI zal kiezen. Sterker nog: de 1.9 TDI heeft Audi nu ingeschat op 25% van de verkopen en de 2.0 TDI moet pakweg 33% van het aantal klanten gaan verleiden. Ruim meer dan de helft van de A3 Cabrio’s zal dus uit zelfontbranders bestaan, een bijzonder hoog aantal voor een open auto. Natuurlijk kon ik het ook niet laten om te informeren of er nog spannendere varianten van de A3 Cabriolet op stapel staan. Een S3 Cabriolet komt er volgens de verantwoordelijke Audi-man in ieder geval niet, de huidige S3 blijft het enige driedeurs S-model van Audi.
Audi is er bijzonder trots op dat de A3 een volwaardige en praktische vierzitter is geworden. De kofferbak lijkt inderdaad ruim genoeg en de achterbank kan in twee delen worden neergeklapt. Voor de bagage lijkt er dus voldoende ruimte. In eerste instantie lijken de achterpassagiers ook een redelijke plek te hebben. Optioneel is er zelfs verwarming voor de achterzetels leverbaar, dus koude billen zul je in de A3 Cabriolet niet snel hebben. Met mijn 1 meter 95 kon ik mijn benen redelijk kwijt als de voorstoel enigszins naar voren gezet was. Bleef er slechts een klein probleempje over: met kap dicht paste mijn hoofd niet meer. De hoofdruimte schiet voor mij meerdere centimeters te kort.
In de gallery zijn ruim 30 foto’s van de A3 Cabriolet te vinden.
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2007/...i-a3-cabriolet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenMits juiste keuze van kleur (vooral van de kap dan) is dit echt een mooie wagen.
Interieur is net als bij alle Audi's bijzonder geslaagd, enkel met kap toe vind ik hem nog wat vreemd overkomen op foto.
Ik ben er helemaal zot van! 'K zou het nooit kopen, daarvoor is hij net iets te vrouwelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenMet de kap toe vind ik hem minstens even mooi als open!
Ik ben er helemaal zot van! 'K zou het nooit kopen, daarvoor is hij net iets te vrouwelijk.
Met juiste velgen,kleur valt dat best mee denk ik dat 'vrouwelijk' karakter
Comment
-
Niet slecht, maar zou het nooit kopen!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
Genuinely good looking!
Comment
Comment