Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Cabrio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prachtig is die van jou. Donkere kleur, wat chroom hier en daar, en de meest sublieme velgen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Snowdude Bekijk Berichten

      Zoals ik al schreef is de A3C niet het verwachte succes geworden....is hij dan mislukt?
      Nee, ik denk het niet. Ik denk dat de CC-hype een beetje op zijn einde begint te geraken. Geruchten gaan dat de nieuwe Renault Cabrio een stoffenkap gaat krijgen. De Eos heeft net als zijn CC broertjes last van wateroverlast....vraag is of ook hij nog terug zal komen als CC of als stoffenkapje. Audi heeft net als BMW weer laten zien dat een stoffen bij een cabrio hoort....tuurlijk is een CC makkelijker in de winter en tegen zaken als inbraak maar mooi kan je het niet noemen. Al vind ik het systeem erg mooi om te zien als het open of dicht gaat.
      Ieder zijn of haar smaak en keuze.
      Ik kies resoluut voor een metalen dak. Wateroverlast heeft te maken met slecht ontwerp, niet met een metalen dak. In mijn Volvo C70 druppelt het nooit binnen, zelfs niet tijdens een wolkbreuk.

      Dat de CC op zijn retour is wishful thinking denk ik. In het algemeen is het aantal verkocht cabrio's de laatste jaren pijlsnel de hoogte in gegaan. Dat is voor een groot deel op het conto van de metalen daken te schrijven denk ik.

      Over de voorkeur voor metalen dak of stoffen kap kan veel gezegd worden, en dat heb ik ook al gedaan. Mijn appreciatie gaat alvast uit naar auto's die er mooit uit zien mét metalen dak. En zo zijn er wel degelijk! Zulk ontwerp maken is héél erg moeilijk. Iedereen kan een rechthoekig blok met opstaande chromen A-stijlen maken en daarop dan een tentje. Dat is niet alleen makkelijk, ik vind het ook niet mooi. Anderen zullen daar anders over denken, so be it, maar het is de meerderheid die het verkoopspotentieel bepaalt, en wat dat betreft denk ik dus dat de metalen daken goed boeren. Ik zie alvast zéér veel BMW 3-series rondrijden. De Volvo C70 aan de andere kant verkoopt ongeveer 3x zo goed als zijn voorganger met stoffen kap...

      Comment


      • Bij z'n voorganger met stoffen kap, waren er veel minder koopjes te doen.
        Dat was echt een grote klassebak.

        Comment


        • klein testverslag.

          deze week met een cabrio een testrit kunnen doen.
          -Kleurcombinatie condor grijs - rood nappa leder
          -uitvoering ambition
          -motor 1.9tdi 5-bak105pk

          Heel knap in mijn ogen, een mat-achtig grijskleurtje, gecombineerd met een rode kap en rood nappa lederen sportzetels. Het openen en sluiten van het dak gaat snel wegens geen afgesloten dakafdekking, wat me wel opviel was dat de ruiten niet terugkeren naar gesloten toestand bij het sluiten of openen van het dak. ze blijven dus halverwege staan. Rare redenering en wat storend in mijn ogen.
          De zetels hebben een ideale pasvorm en er is een klein licht stuur dat gewillig reageert op de bewegingen. de sportzetels sluiten perfect aan en geven voldoende steun op een bochtig parcours. De 5-bak schakelt vlot en precies, leuk is ook de schakelindicator voor het economy rijden. De 105 pk deden goed hun werk in mijn ogen, maar bij sportief rijden moet je natuurlijk wat hogerop in de toeren gaan spelen. toch wordt het nooit storend zowel qua geluid als qua reactie vermogen.

          De testrit is dus heel goed meegevallen in mijn ogen. een vlot bakje dat je knap kan aankleden maar spijtig genoeg ook niet van de goedkoopste. testexemplaar schommelde rond de 38000€

          wat vergelijkende tekeningen.


          wimoptiek.be op

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
            Ik kies resoluut voor een metalen dak. Wateroverlast heeft te maken met slecht ontwerp, niet met een metalen dak. In mijn Volvo C70 druppelt het nooit binnen, zelfs niet tijdens een wolkbreuk.

            Dat de CC op zijn retour is wishful thinking denk ik. In het algemeen is het aantal verkocht cabrio's de laatste jaren pijlsnel de hoogte in gegaan. Dat is voor een groot deel op het conto van de metalen daken te schrijven denk ik.

            Over de voorkeur voor metalen dak of stoffen kap kan veel gezegd worden, en dat heb ik ook al gedaan. Mijn appreciatie gaat alvast uit naar auto's die er mooit uit zien mét metalen dak. En zo zijn er wel degelijk! Zulk ontwerp maken is héél erg moeilijk. Iedereen kan een rechthoekig blok met opstaande chromen A-stijlen maken en daarop dan een tentje. Dat is niet alleen makkelijk, ik vind het ook niet mooi. Anderen zullen daar anders over denken, so be it, maar het is de meerderheid die het verkoopspotentieel bepaalt, en wat dat betreft denk ik dus dat de metalen daken goed boeren. Ik zie alvast zéér veel BMW 3-series rondrijden. De Volvo C70 aan de andere kant verkoopt ongeveer 3x zo goed als zijn voorganger met stoffen kap...
            Het is maar goed dat we niet allemaal voor het zelfde kiezen......
            Het grappige is nu er cabrio's rondrijden met een CC dakje men de stoffenkappen ineens slecht of lelijk vind. Iets wat natuurlijk nergens op slaat. Het is het zelfde als met bv kleding, de een wil alleen maar zwart en de ander zweert bij een blauwe spijkerbroek...
            Het is geen wishful thinking dat de CC op zijn retour is. Ik weet dat er veel problemen zijn geweest en nog zijn met de CC daken. Heb 3 mensen in mijn vriendenkring en alleen hebben problemen daarmee. (2x 307CC en Eos). En tuurlijk zitten erbij die geen last hebben daarvan. Maar wees eerlijk er is maar een merk die echt een succes heeft gehad met de CC en dat is peugeot. Kijk naar de verkopen van de 206cc en 307cc. Allen die daarna kwamen konden niet tippen aan de verkopen van de 2 peugeot's. Ook Volvo niet met zijn CC. Wil niet zeggen dat het geen mooie auto is hoor.
            Persoonlijk heb ik niks met Volvo en zou eerder voor een Saab 9-3 cabrio gaan. Ja ja, met een stoffenkap ...Zoals ik al schreef hebben we gelukkig allemaal een andere smaak wat het weer leuk maakt op de wegen.

            Mijn partner rijdt nu in een 206 CC van de zaak. Leuke wagen maar toch klopt er iets niet aan het ontwerp. En dat ding heeft een zware kont. Dat merk je al als je de kofferklep open moet maken. (logisch met die constructie)

            Je maakt je er wel heel erg makkelijk vanaf om te zeggen dat de cabrio's met stoffenkap een vierkant hok is met een tent erop. Ik denk dat je vergeet dat dit ook om een andere constructie vraagt dan bij een normale auto. Dezelfde dingen die nodig zijn om ook een CC te maken , stijfheid, gewicht, openen en sluiten van de kap, geluid, etc etc.

            Nog een vraagje, hoe lang rij jij al cabrio? Is dit je eerste of heb je ook al cabrio's met een stoffenkap gehad

            Naast de 206CC, de A3C heb ik nog een oude MGB roadster...totaal wat anders maar ook met een stoffenkapje. Je kan dus wel zeggen dat ik een cabriotik heb

            In ieder geval , geniet van het weer met de cabrio want daar hebben we hem voor...en hopelijk hebben we veel zon deze zomer.

            Adios

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              klein testverslag.

              deze week met een cabrio een testrit kunnen doen.
              -Kleurcombinatie condor grijs - rood nappa leder
              -uitvoering ambition
              -motor 1.9tdi 5-bak105pk

              Heel knap in mijn ogen, een mat-achtig grijskleurtje, gecombineerd met een rode kap en rood nappa lederen sportzetels. Het openen en sluiten van het dak gaat snel wegens geen afgesloten dakafdekking, wat me wel opviel was dat de ruiten niet terugkeren naar gesloten toestand bij het sluiten of openen van het dak. ze blijven dus halverwege staan. Rare redenering en wat storend in mijn ogen.
              De zetels hebben een ideale pasvorm en er is een klein licht stuur dat gewillig reageert op de bewegingen. de sportzetels sluiten perfect aan en geven voldoende steun op een bochtig parcours. De 5-bak schakelt vlot en precies, leuk is ook de schakelindicator voor het economy rijden. De 105 pk deden goed hun werk in mijn ogen, maar bij sportief rijden moet je natuurlijk wat hogerop in de toeren gaan spelen. toch wordt het nooit storend zowel qua geluid als qua reactie vermogen.

              De testrit is dus heel goed meegevallen in mijn ogen. een vlot bakje dat je knap kan aankleden maar spijtig genoeg ook niet van de goedkoopste. testexemplaar schommelde rond de 38000€

              wat vergelijkende tekeningen.



              Dit was de kleur die ik zou genomen hebben (weliswaar met zwarte kap en lichtgrijs interieur) indien ik later niet het amethystgrijs irl was tegengekomen in een toonzaal.

              Het halverwege open blijven van de vensters, dit is bij mijn cabje niet het geval, deze gaan steeds weer mooi tot boven dicht.
              Last edited by ; 05/05/2009, 16:10.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Snowdude Bekijk Berichten

                Je maakt je er wel heel erg makkelijk vanaf om te zeggen dat de cabrio's met stoffenkap een vierkant hok is met een tent erop. Ik denk dat je vergeet dat dit ook om een andere constructie vraagt dan bij een normale auto. Dezelfde dingen die nodig zijn om ook een CC te maken , stijfheid, gewicht, openen en sluiten van de kap, geluid, etc etc.
                Ik maak me er niet gemakkelijk vanaf. IK ben niet degene die vindt dat een cabrio met stalen dak ALTIJD een mooie lijn moet hebben en een cabrio met stoffen dak enkel een mooie lijn met dak open! Want daar gaat het om, bvb. een A4 cabrio is op zich is een recht blok met chromen A-stijlen en een tentje op. Bekijk dat model eens goed en je gaat me moeten gelijk geven. Open is het een mooie wagen, maar gesloten? Vervang het stof door metaal en vélen gaan dat lelijk vinden. Is dat logisch? Neen, dat is dogmatisch denken!

                Dàt is wat ik bedoel met het feit dat voor CC's de klat vaak wat hoger komt te liggen! Allee, de BMW E92 wordt mooi gevonden, de E93 vaak niet terwijl de lijn 95% hetzelfde is, enkel is er de knik achter het dak die er niet is bij de coupé. En dat is dan een reden om die wagen niet mooi te vinden! Een tent erop en het is een mooie wagen, sorry maar ik kan daar niet bij hoor! En dan het argument van de naden. Bij een CC wordt dat lelijk gevonden, bij een stoffen dak kan je de beugels gewoon zien zitten en daar valt dan niemand over... ik snap er niks van!

                Overigens een 208CC (of is het 207CC) vind ik wel een leuk karretje! Maar het is duidelijk dat je je conservatieve verwachtingen van hoe een wagen moet zijn moet laten varen. Een 308CC is een monster, dat geef ik grif toe...

                Comment


                • Een stoffen dak zorgt voor een speciale charme, waardoor je veel vergevingsgezinder bent voor tekortkomingen. Geef mij ook maar een stoffen dakje

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Ik maak me er niet gemakkelijk vanaf. IK ben niet degene die vindt dat een cabrio met stalen dak ALTIJD een mooie lijn moet hebben en een cabrio met stoffen dak enkel een mooie lijn met dak open! Want daar gaat het om, bvb. een A4 cabrio is op zich is een recht blok met chromen A-stijlen en een tentje op. Bekijk dat model eens goed en je gaat me moeten gelijk geven. Open is het een mooie wagen, maar gesloten? Vervang het stof door metaal en vélen gaan dat lelijk vinden. Is dat logisch? Neen, dat is dogmatisch denken!

                    Dàt is wat ik bedoel met het feit dat voor CC's de klat vaak wat hoger komt te liggen! Allee, de BMW E92 wordt mooi gevonden, de E93 vaak niet terwijl de lijn 95% hetzelfde is, enkel is er de knik achter het dak die er niet is bij de coupé. En dat is dan een reden om die wagen niet mooi te vinden! Een tent erop en het is een mooie wagen, sorry maar ik kan daar niet bij hoor! En dan het argument van de naden. Bij een CC wordt dat lelijk gevonden, bij een stoffen dak kan je de beugels gewoon zien zitten en daar valt dan niemand over... ik snap er niks van!

                    Overigens een 208CC (of is het 207CC) vind ik wel een leuk karretje! Maar het is duidelijk dat je je conservatieve verwachtingen van hoe een wagen moet zijn moet laten varen. Een 308CC is een monster, dat geef ik grif toe...
                    Ik denk dat het is een kwestie van gevoel of nog beter emotie wat een bepaalde type auto in dit geval bij je opwekt.
                    De keuze voor een CC of stof heeft daar ook mee te maken. Geen van beide zijn een slechte keuze in dit geval. Alles heeft te maken met je voorkeur en waar jij je het prettigst bij voelt.
                    Het is ook moeilijk te begrijpen waarom mensen het de ene keer wel mooi vinden en door een kleine wijziging ineens niet meer.
                    Dat zie je heel erg bij nieuwe modellen die vooral in de lease erg hot zijn het eerste jaar. Zodra de facelift komt is het niet meer in trek bij de mensen. Heeft natuurlijk ook te maken dat men tegenwoordig niet meer zo merkentrouw is als vroeger.

                    Moet zeggen dat ik de A4C ook met dakje dicht een mooie auto blijf vinden . Zelfde heb ik met de oude peugeot 306 cabrio , vind ik nog steeds een tijdloos mooi model.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                      Ik maak me er niet gemakkelijk vanaf. IK ben niet degene die vindt dat een cabrio met stalen dak ALTIJD een mooie lijn moet hebben en een cabrio met stoffen dak enkel een mooie lijn met dak open! Want daar gaat het om, bvb. een A4 cabrio is op zich is een recht blok met chromen A-stijlen en een tentje op. Bekijk dat model eens goed en je gaat me moeten gelijk geven. Open is het een mooie wagen, maar gesloten? Vervang het stof door metaal en vélen gaan dat lelijk vinden. Is dat logisch? Neen, dat is dogmatisch denken!
                      Je hebt kort door de bocht gaan, en je hebt dit.
                      A4 Cabrio is tot op heden nog altijd één van de mooiste moderne cabrio's, schoonheid schuilt in eenvoud. Als jij dat een tent vindt, tja...



                      Ja, je ziet de beugels, en toch... Als je dat door metaal vervangt is het inderdaad lelijk. Dus misschien is het wel onverklaarbare charme, maar wat ben ik blij dat ze eraan trouw zijn gebleven met de A5. Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel van een stalen dak t.o.v. een stoffen...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                        Je hebt kort door de bocht gaan, en je hebt dit.
                        A4 Cabrio is tot op heden nog altijd één van de mooiste moderne cabrio's, schoonheid schuilt in eenvoud. Als jij dat een tent vindt, tja...



                        Ja, je ziet de beugels, en toch... Als je dat door metaal vervangt is het inderdaad lelijk. Dus misschien is het wel onverklaarbare charme, maar wat ben ik blij dat ze eraan trouw zijn gebleven met de A5. Ik zie eigenlijk geen enkel voordeel van een stalen dak t.o.v. een stoffen...
                        1 voordeel .. Ze kunnen er niet met een mes doorzitten. Voor de rest ..

                        Prachtige A4 trouwens

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten


                          Blijft een knappe cabrio

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten


                            Dit was de kleur die ik zou genomen hebben (weliswaar met zwarte kap en lichtgrijs interieur) indien ik later niet het amethystgrijs irl was tegengekomen in een toonzaal.

                            Het halverwege open blijven van de vensters, dit is bij mijn cabje niet het geval, deze gaan steeds weer mooi tot boven dicht.
                            zalig kleurtje is dat. iets mat achtig qua schijn. heel mooi in het echt want op kleurstaal zou ik het niet nemen denk ik.
                            wimoptiek.be op

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                              zalig kleurtje is dat. iets mat achtig qua schijn. heel mooi in het echt want op kleurstaal zou ik het niet nemen denk ik.
                              Bij de eerste Audi-garage waar ik langs was geweest voor een offerte, werd me dit condorgrijs voorgesteld door de verkoper maar idd, een kleurenstaal zegt niet voldoende. Gelukkig stond er een TT in deze kleur in de toonzaal én met lichtgrijs interieur. Ik vond het direct wel iets hebben maar achteraf bekeken, want heb nadien een A3C in deze kleur én met zwarte kap irl gezien, ben ik toch iets meer te tevreden met mijn uiteindelijke beslissing.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                Bij de eerste Audi-garage waar ik langs was geweest voor een offerte, werd me dit condorgrijs voorgesteld door de verkoper maar idd, een kleurenstaal zegt niet voldoende. Gelukkig stond er een TT in deze kleur in de toonzaal én met lichtgrijs interieur. Ik vond het direct wel iets hebben maar achteraf bekeken, want heb nadien een A3C in deze kleur én met zwarte kap irl gezien, ben ik toch iets meer te tevreden met mijn uiteindelijke beslissing.
                                grijs met grijs zou wat flets overgekomen hebben vrees ik. dan zit je idd beter met je paarstintje.
                                wimoptiek.be op

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                  grijs met grijs zou wat flets overgekomen hebben vrees ik. dan zit je idd beter met je paarstintje.
                                  Viel best mee in die TT maar idd, zwart leder zou dan wss mooier geweest zijn.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X