Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw X6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    iets minder dan een jaar ...
    vorige week nog een babbelke gedaan met een verkoper van BMW en die vertelde als je nu een X6 besteld dat het voor mei 2009 is
    Exclusiviteit heeft ook z'n vervaldatum natuurlijk. Toen de X5 net gelanceerd werd waren de levertijden ook niet van de poes(wij hebben bijna 1 jaar moeten wachten op onze eerste X5) en nu zie je er om de 2 minuten wel eentje rijden. Dat zal met de X6 niet anders zijn. Naar mijn mening heeft hij te veel minpunten t.o.v. de X5 en biedt hij daarvoor in de plaats weinig extra's.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
      Exclusiviteit heeft ook z'n vervaldatum natuurlijk. Toen de X5 net gelanceerd werd waren de levertijden ook niet van de poes(wij hebben bijna 1 jaar moeten wachten op onze eerste X5) en nu zie je er om de 2 minuten wel eentje rijden. Dat zal met de X6 niet anders zijn. Naar mijn mening heeft hij te veel minpunten t.o.v. de X5 en biedt hij daarvoor in de plaats weinig extra's.
      ik denk toch dat je de X6 veel minder gaat zien dan de X5 hoor , alleen al doordat het maar een 4zit is ...
      het is opvallend hoeveel" welstellende" koppels 3 kinderen hebben dus is een X6 direkt geen optie voor die mensen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ik wel. Zo'n X6 is stukken exclusiever. Ik vind het een beetje als het verschil tussen een Merc E en een CLS...
        Dat vind ik toch een beetje een scheefgetrokken vergelijking. Een CLS staat op het E chassis, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De CLS is exclusiever omdat het qua design een totaal verschillende wagen is, die bovendien enkel met op z'n minst een dikke 6-cilinder leverbaar is. Waar de E een nogal grijze muis is die 80% van de tijd in 200 of 220 CDI uitvoering geleverd wordt (in België), speelt de CLS in een volledig andere klasse. Eén van mijn bazen rijdt met een CLS, maar geen enkele werknemer (daarvan rijden er wel een aantal met een E). Het verhaal E vs CLS gaat dus volgens mij helemaal niet op voor de X5 en X6 - daar betreft het gewoon twee keer identiek dezelfde wagen, op een aflopend dak, standaard sportvering en wat andere details na.

        Exclusiviteit is trouwens niet hetzelfde als (al dan niet kunstmatig gecreëerde) zeldzaamheid. En zeldzaam zal hij zijn de X6, ofwel omdat ze hem niet kwijtraken ofwel omdat ze de productie sterk beperken. En BMW zal het wel slim spelen en het aanbod net onder de vraag houden, om de illusie te wekken dat je idd iets heel 'exclusiefs' gekocht hebt. Het typische koperspubliek voor de X6 lijkt mij sowieso mensen met meer geld dan gezond verstand, die kost wat kost een dergelijke illusie van exclusiviteit nastreven.

        Als je bij BMW iets exclusiefs wil, koop dan een M3 of zo (maar dat moet ik jou niet vertellen)...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
          Als je bij BMW iets exclusiefs wil, koop dan een M3 of zo (maar dat moet ik jou niet vertellen)...
          Een M3 is ook verre van exclusief mijn gedacht. Een 760i individual of een 550i touring, zoiets noem ik exclusief(in Belgie dan toch).

          Voor de rest ga ik volledig akkoord met jouw uitleg.

          Comment


          • Ik heb er eentje gereden. Een sd !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
              Ik heb er eentje gereden. Een sd !
              Wat vond je ervan?

              Comment


              • Deze week ook eentje voor mij zien rijden in Gent. zag er eigenlijk best nog imposant uit

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                  Wat vond je ervan?
                  tgoh... Het was maar een zeer kort ritje.

                  Ik had reeds eens met een E70 X5 3.0d gereden. Voor mij zowiezo een sd! Man... Dat verschil is toch nog enorm.

                  Ik kan er echt weinig van zeggen. het was eerder een blokje rond. Op het eerste gevoel is die kar enorm leuk... Ik moet meer kms ermee doen om een goed beeld te kunnen vormen.

                  Comment


                  • Lekker millieuvriendelijk weer :S

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door viva_mitsubishi Bekijk Berichten
                      Lekker millieuvriendelijk weer :S
                      Is dat niet bij elke auto?

                      Comment


                      • Er stond er een witte met grijs/zwarte velgen in Antwerpen (suikerrui) gisterenavond. Wel die was eigenlijk nog knap (hoewel ik het zelf nooit zou moeten hebben wegens te opzichtig!).

                        Comment


                        • Voor het eerst gezien vandaag en ben niet gestopt ...
                          Het enigste dat ik kan zeggen van de X6 is dat het is .
                          Wat is nu het verschil met de X5 ?? De coupélijn ??? Wat is het volgende , een ZX4 een Z4 met chassis van een X3 ?? Sh***tt mag BMW niet op gedachten brengen .
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                            Is dat niet bij elke auto?
                            Nou ja die grote bakken zuipen wel veel meer dan een middenklasser.. Deze BMW is trouwens echt lelijk... De X5 vind ik wel mooi, maar het blijft een grote, dure, zwaar millieuvervuilende asobak.. Maarja, grote, dure, zwaar millieuvervuilende asobakken zijn wel mooi!! Dat is het nadeel met die dingen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                              Voor het eerst gezien vandaag en ben niet gestopt ...
                              Het enigste dat ik kan zeggen van de X6 is dat het is .
                              Wat is nu het verschil met de X5 ?? De coupélijn ??? Wat is het volgende , een ZX4 een Z4 met chassis van een X3 ?? Sh***tt mag BMW niet op gedachten brengen .
                              ²²²²²²²²²²²

                              jezus... ik zag 'm vandaag ook voor 't eerst ... in Gent. Op 't Autosalon zag 't er nog "wowie" uit zo onder spots en al.. maar zo op de baan is 't echt een mottig geval en 't doesn't make sense at all zo'n onding. Ik zou me helemaal niet stoer ofzo voelen in zo'n X6 ... eerder op m'n ongemak ...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                Een M3 is ook verre van exclusief mijn gedacht. Een 760i individual of een 550i touring, zoiets noem ik exclusief(in Belgie dan toch).

                                Voor de rest ga ik volledig akkoord met jouw uitleg.
                                Ik denk dat de nieuwe M3, met zijn zuipende 8-cilinder en stevig prijskaartje toch wel een exclusieveling zal blijken te zijn, veel meer dan de vorige (nog enigzins betaalbare) versie. Iets als een 760i Individual of 550i is zo mogelijk nog zeldzamer, maar ik weet nog niet of dat ze ook exclusief maakt (lijkt mij eerder dat niemand er in geïnteresseerd is).

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                  Dat vind ik toch een beetje een scheefgetrokken vergelijking. Een CLS staat op het E chassis, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De CLS is exclusiever omdat het qua design een totaal verschillende wagen is, die bovendien enkel met op z'n minst een dikke 6-cilinder leverbaar is. Waar de E een nogal grijze muis is die 80% van de tijd in 200 of 220 CDI uitvoering geleverd wordt (in België), speelt de CLS in een volledig andere klasse. Eén van mijn bazen rijdt met een CLS, maar geen enkele werknemer (daarvan rijden er wel een aantal met een E). Het verhaal E vs CLS gaat dus volgens mij helemaal niet op voor de X5 en X6 - daar betreft het gewoon twee keer identiek dezelfde wagen, op een aflopend dak, standaard sportvering en wat andere details na.
                                  Uiterlijk zijn de verschillen tussen een X5 en X6 toch wel duidelijk hoor.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten

                                    Het typische koperspubliek voor de X6 lijkt mij sowieso mensen met meer geld dan gezond verstand, die kost wat kost een dergelijke illusie van exclusiviteit nastreven.
                                    Is bij vele auto's zo hé. Kan je beter een Suzuki Swift kopen ofzo, want dan kan je ook van A naar B rijden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door MrTC Bekijk Berichten
                                      exclusiviteit nastreven.

                                      Als je bij BMW iets exclusiefs wil, koop dan een M3 of zo (maar dat moet ik jou niet vertellen)...
                                      Wat is 'exclusiviteit' hé? Als je naar een Ferrari meeting gaat, dan zie je daar ook vele Ferrari's

                                      Maar ja begrijp wat je bedoelt, het is gene Peugeot 207 ofzo

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door viva_mitsubishi Bekijk Berichten
                                        Nou ja die grote bakken zuipen wel veel meer dan een middenklasser.. Deze BMW is trouwens echt lelijk... De X5 vind ik wel mooi, maar het blijft een grote, dure, zwaar millieuvervuilende asobak.. Maarja, grote, dure, zwaar millieuvervuilende asobakken zijn wel mooi!! Dat is het nadeel met die dingen

                                        Vind je? Toch eerst enkele voorbeelden: co² BMW X5 3.0sd = 216g/km. Nen Chrysler Voyager zit daar fors boven (diesel!), nen Ford S-Max (benzine) zit daar ook boven, en zo zijn er nog talloze voobeelden.
                                        Maar ik lees nooit ergens dat Chryslers en Ford 'zwaar' milieuvervuilende asobakken zijn.

                                        Comment


                                        • ff tussendoor: in mijn optiek is de X6 't niet zozeer een milieuvervuilende asobak maar gewoon een asobak

                                          Comment

                                          Working...
                                          X