Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw X6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laat ik het anders uitdrukken.

    Elke auto heeft z'n voor- en tegenstanders. Veel tegenstanders hier hebben al (en dat mogen ze, en ik kan ze zelfs begrijpen) gemeld hier dat ze de X6 niet mooi vinden. Perfect.
    Maar dan nog moeten (en 't zijn vaak dezelfde) sommigen de commentaren van de enkelen die melden dat ze de auto wel mooi vinden (ik zei het al, ik vind 'm subliem, 'k vind 'm gewaagd, ultra-dik en vet en stoer, even nuttig of onzinnig als een X5), proberen afdoen als "het is omdat het een BMW is dat je 'm mooi vindt".

    Onbegrijpelijk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
      "het is omdat het een BMW is dat je 'm mooi vindt".
      Ik heb een nonkel en die is ook altijd zo tegen ons bezig...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Dat is jouw mening, maar dat is niet de waarheid.

        Jij vindt dit een rare auto, of een lelijke auto, en velen met jou. Veel anderen vinden dit echter een knappe auto, los van het merk. En ja, dat is wél zo. Ik zag 'm op 't salon, de concept dan, en ik was op slag verliefd (en daar had het merk niks mee te maken). Die auto is magistraal mooi, in mijn ogen, het geheel klopt. Toegegeven, 't is speciaal en (bijna) ongezien, maar is iets daardoor per definitie lelijk?

        Bullshit, and you know it. En 't ergste is : er zijn er zeer veel die hier stellingen komen droppen, die de auto nog niet eens live gezien hebben.
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Uiteraard! Maar voor een hoop forummers die 't niet hoog op hebben met BMW (en dat is hun goed recht) valt dat niet aan het verstand te brengen.
        Dat is net het vreemde. Ik vind een BMW1 een prachtige wagen en als ik 't geld had stond er zeker en vast al eentje op de oprit. Dat heb ik trouwens al een paar keer gezegd.

        En toch ben ik 't eens met Josenjef. Indien dit Kia of Mitsubishi was geweest, zelfs met dezelfde rijkwaliteiten en even goede motoren, was 'ie door heel wat forummers niet zo 'goed' bevonden geweest. Ook door jou niet, daar ben ik van overtuigd.

        BMW heeft heel wat met badge-marketing. En dat is hun goed recht, dat hebben ze tenslotte moeten opbouwen. Net als 'dé Golf' goed zal blijven verkopen dankzij z'n badge, ongeacht die nu als lelijk of saai wordt aanzien. Een merk die dat kan, die hebben iets bereikt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Kan ik alleen maar beamen en is natuurlijk weer typisch. Op foto niet geheel mijn ding, maar in realiteit een heel knap masjien. Heb erin gezeten op het Autosalon in Brussel in die aparte ruimte achter de schermen en ik was serieus positief onder den indruk.
          Wat ik wel kan begrijpen, is dat deze auto inderdaad veel tegenstanders creëert.
          1. 't Is een BMW (enough said).
          2. 't Is een grote, brede, volumineuze, zware, chique Duitse auto ... i.e. duur + milieu-onvriendelijk + de ogen uitstekend.
          3. 't Is een ding dat pretendeert (én waarmaakt) even goed te rijden als hogere middenklasse berlines, ondanks hoogte en gewicht ... en er zijn er die daar maar niet in willen/kunnen komen.
          4. 't Is iets nieuws, of beter: iets bijna nieuws. Een sowieso polariserend merk als BMW komt met iets dat al gedaan is door een "derderangsmerk" (maar dan wel met een belabberd resultaat) -> koren op de molen van argumenten als "toch niet eerst", "kopie" of "even lelijk".
          Inderdaad, zo'n X6 3.0d is een férm "asociale" auto in de ogen van de groene jongens, zij die andermans ogen het licht niet gunnen, zij met jaloerse trekjes, enz.

          Blijft 't feit : ik vind 'm subliem. Die in Brussel heb ik niet gezien, wel de twee modellen in Genève. De concept was magistraal, de serieversies blijven ultra-knap (imo), alleen stonden ze er in de verkeerde kleuren. Dat rood metallic en dat wit, twee kleuren die auto's maar zelden flatteren.
          Een zwarte of donkerblauwe zal m.i. de meesten IRL verbluffen. 't Is inderdaad ook een feit dat 'ie op foto zéér slecht pakt. Zelden een auto gezien die zo moeilijk mooi op foto te zetten is...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Laat ik het anders uitdrukken.

            Elke auto heeft z'n voor- en tegenstanders. Veel tegenstanders hier hebben al (en dat mogen ze, en ik kan ze zelfs begrijpen) gemeld hier dat ze de X6 niet mooi vinden. Perfect.
            Maar dan nog moeten (en 't zijn vaak dezelfde) sommigen de commentaren van de enkelen die melden dat ze de auto wel mooi vinden (ik zei het al, ik vind 'm subliem, 'k vind 'm gewaagd, ultra-dik en vet en stoer, even nuttig of onzinnig als een X5), proberen afdoen als "het is omdat het een BMW is dat je 'm mooi vindt".

            Onbegrijpelijk.
            Dat er zijn die zeggen dat dit juweeltje zal verkopen omdat het een BMW is, is mss nog niet verkeerd (geldt bijvoorbeeld ook voor de Cayenne). En dat er mensen zijn die hem mooi vinden omdat hij het BMW-logo draagt, is mss ook wel waar. Maar dat dit forum maar weer eens een stempel moet dragen als zijnde vooral een forum van BMW-freaks, is idd weer de kortzichtigheid zelve. Spijtig, maar nog eens: typisch

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

              Blijft 't feit : ik vind 'm subliem. Die in Brussel heb ik niet gezien, wel de twee modellen in Genève. De concept was magistraal, de serieversies blijven ultra-knap (imo), alleen stonden ze er in de verkeerde kleuren. Dat rood metallic en dat wit, twee kleuren die auto's maar zelden flatteren.
              Een zwarte of donkerblauwe zal m.i. de meesten IRL verbluffen. 't Is inderdaad ook een feit dat 'ie op foto zéér slecht pakt. Zelden een auto gezien die zo moeilijk mooi op foto te zetten is...
              Die in Brussel was geen prototype meer, maar wel een pre-productie versie. Dat was nog te zien aan een aantal kleine akkefietjes (zoals slecht afgewerkte kofferruimte (zelfde probleem als bij de X5 toen die werd voorgesteld op het salon van 2007) en een slechte (hard plastieken) materiaalkeuze voor de binnenkant van de koffer.

              De zone waarin die stond, was wel mooi, maar te klein om de proporties van het model goed in te schatten, omdat je er teveel met je neus op stond. Maar het is idd een indrukwekkende SUV

              In Genève heb ik de tijd niet gehad om de X6 van dichtbij te bekijken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Dat is jouw mening, maar dat is niet de waarheid.

                Jij vindt dit een rare auto, of een lelijke auto, en velen met jou. Veel anderen vinden dit echter een knappe auto, los van het merk. En ja, dat is wél zo. Ik zag 'm op 't salon, de concept dan, en ik was op slag verliefd (en daar had het merk niks mee te maken). Die auto is magistraal mooi, in mijn ogen, het geheel klopt. Toegegeven, 't is speciaal en (bijna) ongezien, maar is iets daardoor per definitie lelijk?

                Bullshit, and you know it. En 't ergste is : er zijn er zeer veel die hier stellingen komen droppen, die de auto nog niet eens live gezien hebben.
                Dat zeg ik toch ook, ik vind hem lelijk en anderen vinden hem mooi. BMW komt er gewoon veel beter mee weg. Zonder die badge las je hier veel meer negatieve reacties. Dat is knap van BMW, hun marketing klopt, chapeau.

                Wat nog knap is is dat ze op een relatief goedkope manier een heel nieuwe markt opzoeken. Ik juich dat toe, maar als het bijvoorbeeld VW was geweest dan las je hier reacties van waarom is dit nodig, hoeveel variaties gaan ze nog maken op dit thema.

                Ik heb die auto niet gezien, maar het concept bevalt me gewoon niet, dat heb ik hier al vermeld. Een Roomster is ook niet alledaags en die vind ik wel mooi.

                Ik heb niks tegen BMW of de X6 op zich, het zijn gewoon de mensen die het merk verafgoden die het een beetje verbrodden voor mij. Elk topic dat hier wordt geopend over een niet BMW krijgt altijd volk op bezoek die moeten komen zeggen wat ze er van BMW inzien, dat de afwerking niet op niveau is, wie koopt er nu zoiets, ... Ook zonder die wagen gezien te hebben.

                Zeg je iets dat niet in het kraam past over een BMW dan ben je hier plots niet objectief en kan je niet oordelen tot je hem gezien hebt.

                gTa, je weet ook waarover ik het heb denk ik en je weet ook dat dit niet persoonlijk naar jou is.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • De Cayenne heeft zo zijn troeven die hem ook doen verkopen. (en deze X6 ongetwijfeld ook).

                  Ik zou nooit een Cayenne kopen omdat ik dat geen echte Porsche vind, en op de koop toe nog eens lelijk ook. Maar telkens ik met eentje aan het rijden ben zou ik het liefst van al gewoon blijven rijden.

                  En dat is bij BMW ook. Ze rijden verdomd goed (als ik de vergelijkingen tss Dynamic Drive en PDCC als waar mag nemen tenminste) en voor een wagen die goed rijdt, met een goed imago, kunnen "kleine" onvolmaaktheden op optisch vlak al wel eens vergeten worden.

                  dus wat heb je dan:

                  - Mensen die hem knap vinden => willen hem kopen
                  - Mensen die hem niet knap vinden, maar die er wel graag mee rijden => willen hem kopen

                  Enkel de mensen die hem lelijk vinden en er niet graag mee rijden, of er nog niet mee gereden hebben gaan resoluut tegen deze wagen zijn en niet begrijpen welke gezonde geest zoiets zou kopen.

                  Comment


                  • Hier kom ik niet meer in tussen, want deze discussie heb ik al wel 346 keer gelezen... ik laat het aan jullie over

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      .

                      En dat is bij BMW ook. Ze rijden verdomd goed (als ik de vergelijkingen tss Dynamic Drive en PDCC als waar mag nemen tenminste) en voor een wagen die goed rijdt, met een goed imago, kunnen "kleine" onvolmaaktheden op optisch vlak al wel eens vergeten worden.
                      Die zijn echt aan mekaar gewaagd en daar kan (voorlopig toch) geen enkele andere SUV aan tippen. Ik heb beiden kunnen vergelijken en ik kan geen voorkeur uitspreken

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        En toch ben ik 't eens met Josenjef. Indien dit Kia of Mitsubishi was geweest, zelfs met dezelfde rijkwaliteiten en even goede motoren, was 'ie door heel wat forummers niet zo 'goed' bevonden geweest. Ook door jou niet, daar ben ik van overtuigd.
                        Ja, dan wel, maar dat is ook compleet ireëel. Mitsubishi kan een quasi identieke auto maken, maar laat staan dat 'ie even hoogwaardig zal zijn, even sublieme motoren zal hebben, en eenzelfde rijgedrag zal kennen.

                        Dat is de verdienste van een merk-imago. Als je een BMW koopt, heb je zo goed als de grootste kans (van alle doorsnee merken) dat je een auto koopt met een top-rijgedrag, een top-motor, en een zeer zeer ordentelijke, degelijke, hoogwaardige afwerking. Uiteraard speelt dat bij iedereen mee, 't zal wel zijn.
                        Dus daarom wordt zo'n X6 (die objectief gezien een PAK beter ineen zit, visueel, dan die SsangYung) ook veel positiever onthaald. 100% normaal.




                        En mocht een ander merk een identieke, even goed rijdende auto maken, dan zou ik die wél even positief onthalen. Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar ik kan heus wel door een merkbadge heen zien, en iets evalueren (gebruikseigenschappen, looks, prijs/kwaliteit) zonder me in die mate te laten leiden door die markbadge dat die de evaluatie een compleet ander resultaat geeft.
                        Bijvoorbeeld de Nissan GT-R. Ik vond 'm van in het begin razend knap en dat vermeerderde enkel maar naarmate je meer foto's begon te zien, en z'n fantastische eigenschappen steeds meer in de verf werden gezet. En nochtans is Nissan een merk waar ik bijna ogenblikkelijk diarree van krijg.
                        Of nog, de Peugeot 407 Coupé, daar was ik van de éérste seconde fan van, en Peugeot kan me anders nochtans nauwelijks bekoren. En toch vind ik die auto van pal achteraan bekeken een beetje een plompe kont hebben, en mocht het een BMW zijn geweest dan had ik net hetzelfde gevonden.
                        Ik was en ben gek van de Infiniti FX, subliem ogende auto, die nochtans helemaal niet zo goed rijdt, en inzake kwaliteit binnenin, materiaalkeuze en afwerking zéér pover scoort. En toch ben ik er weg van, en 't is géén BMW.
                        En zo kan ik nog tientallen voorbeelden opsommen.

                        Of je dat nou gelooft of niet, is niet mijn probleem. Feit is : sommigen vinden die auto mooi, sommigen niet. Elk het zijne, en beperk je tot de evaluatie van je eigen mening, ga andermans mening nou niet gaan afdoen als "het is omdat het een BMW is dat je dat zegt". Oké, er zijn mensen met oogkleppen, ook hier, en iedereen heeft daar zelfs in bepaalde mate last van (100% objectiviteit is een utopie), maar je moet niet veralgemenen.

                        Ja, 't is waar, Alfa Romeo, BMW en Porsche kunnen bij mij minder snel iets fout doen dan een ander merk, omdat ze zo diep in m'n hart zitten ... maar dat neemt niet weg dat ik (zo) objectief (als mogelijk) naar die auto's blijf zien. Ik kocht geen Brera met een réden (rijgedrag, zithouding). Ik kocht géén BMW '3 touring met een reden (lelijke kont + dashboardstyling).





                        Enfin, back to X6.

                        Ik blijf het zeggen : mond houden tot je 'm live gezien hebt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik blijf het zeggen : mond houden tot je 'm live gezien hebt.
                          Als we die regel veralgemenen naar 't forum zal 't hier stil worden

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            Dat zeg ik toch ook, ik vind hem lelijk en anderen vinden hem mooi. BMW komt er gewoon veel beter mee weg. Zonder die badge las je hier veel meer negatieve reacties. Dat is knap van BMW, hun marketing klopt, chapeau.

                            Wat nog knap is is dat ze op een relatief goedkope manier een heel nieuwe markt opzoeken. Ik juich dat toe, maar als het bijvoorbeeld VW was geweest dan las je hier reacties van waarom is dit nodig, hoeveel variaties gaan ze nog maken op dit thema.

                            Ik heb die auto niet gezien, maar het concept bevalt me gewoon niet, dat heb ik hier al vermeld. Een Roomster is ook niet alledaags en die vind ik wel mooi.

                            Ik heb niks tegen BMW of de X6 op zich, het zijn gewoon de mensen die het merk verafgoden die het een beetje verbrodden voor mij. Elk topic dat hier wordt geopend over een niet BMW krijgt altijd volk op bezoek die moeten komen zeggen wat ze er van BMW inzien, dat de afwerking niet op niveau is, wie koopt er nu zoiets, ... Ook zonder die wagen gezien te hebben.

                            Zeg je iets dat niet in het kraam past over een BMW dan ben je hier plots niet objectief en kan je niet oordelen tot je hem gezien hebt.

                            gTa, je weet ook waarover ik het heb denk ik en je weet ook dat dit niet persoonlijk naar jou is.
                            Yep. Ik reageerde ook eerder algemeen, hoor. En deze post hier, daar ga ik 100% mee akkoord. Op dit na "Zeg je iets dat niet in het kraam past over een BMW dan ben je hier plots niet objectief en kan je niet oordelen tot je hem gezien hebt.", daarmee ga ik niet akkoord. Dat strekt zich uit tot alle merken waar 'k een boon voor heb, en als ik persistente "onwaarheden" (naar mijn mening, en ik ben ook maar een mens) zie. Zoals het gevoel dat de vele reacties van sommigen in dit topic mij gaven, namelijk "zij die zeggen dat ze die kar mooi vinden, zeggen dat enkel maar omdat het een BMW is, want geef toe, zo'n lelijk ding, dat kan niemand mooi vinden". Dat kan ik niet hebben, en van véél merken niet.
                            Dat ik nooit zo zal reageren op zo'n opmerking ten aanzien van een Nissan of een Opel, is logisch, omdat die merken me zo goed als niks interesseren, en ik ook niet te signaleren ben in topics over die karren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Die zijn echt aan mekaar gewaagd en daar kan (voorlopig toch) geen enkele andere SUV aan tippen. Ik heb beiden kunnen vergelijken en ik kan geen voorkeur uitspreken
                              Dat bedoel ik

                              Ik heb enkel nog maar met PDCC gereden, Dynamic Drive nog niet, maar iedereen die met beide gereden heeft zegt dat ze zéér aan elkaar gewaagd zijn.

                              En aangezien de X6 volgens mij met die Dynamic Drive gaat komen moet die wagen gewoonweg ongelooflijk goed rijden. (in combinatie met het bekende stuurgedrag, zetels, ergnomie van een BMW). Qua rijden gaat het zeker en vast goed zitten.

                              Buitenkant is persoonlijke smaak, en valt af te wegen of je het ervoor over hebt om, gesteld dat je de buitenkant lelijk vind, wilt rijden met een lelijke auto die goed rijdt, of een knappe auto die minder goed rijdt.

                              Ik zou iig de Cayenne verkiezen boven de X6, omdat ik hem knapper vind, en hij even goed rijdt waarschijnlijk.
                              En aangezien 90% van de X5-rijders de ruimte achter niet of nauwelijks nodig hebben, gaat er van dat clientele ook een deel overstappen op de X6 (diegene die hem knapper vinden en/of iets anders dan de rest willen)
                              Maar als je mij vraagt te kiezen tussen een Cayenne S en een ML 500 weet ik het niet. De ML heeft zijn looks mee (in mijn ogen), maar rijdt minder goed.

                              Comment


                              • Misschien kan ik hem ook niet echt smaken omdat we zulke ontwerpen niet gewoon zijn van BMW. Eerder klassieke klassebakken.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Als we die regel veralgemenen naar 't forum zal 't hier stil worden
                                  Ge kunt ook typen terwijl ge uw mond houdt.

                                  Neen, ik ben er rotsvast van overtuigd, dat er véél mensen zullen zijn die hetzelfde doormaken zoals ikzelf, zoals Jef, en zoals nog een aantal anderen hier : dat ze 'm véél knapper live zullen vinden dan op foto. Er zijn auto's die knapper staan op foto dan live (omdat ze live teleurstellen, of te plain zijn, of whatever), en er zijn ook auto's die het omgekeerde doen. Zoals de Subaru WRX STI, b.v., op foto vind ik dat een ordinaire sjonniebak, maar live komt z'n ultra-potente karakter zo door de metallic-partikeltje van z'n lak stralen, damn. En ook de X6 is zo'n auto. Z'n proporties lijken alle verbeelding te tarten op foto, en die auto klopt (zelfs voor mij, nu, op foto, nadat ik 'm al verschillende keren live zag) vanuit sommige hoeken écht niet op foto. Live heb je daar zo goed als geen last van, die auto klopt (qua design) écht wel. Vreemd, maar 't is zo.

                                  Zie je ook al goed op de promotie- of voorstellingsvideo op de bmw-website, waar je dus bewegende beelden hebt (rijdende auto), en waar 't allemaal al veel beter lijkt te zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Yep. Ik reageerde ook eerder algemeen, hoor. En deze post hier, daar ga ik 100% mee akkoord. Op dit na "Zeg je iets dat niet in het kraam past over een BMW dan ben je hier plots niet objectief en kan je niet oordelen tot je hem gezien hebt.", daarmee ga ik niet akkoord. Dat strekt zich uit tot alle merken waar 'k een boon voor heb, en als ik persistente "onwaarheden" (naar mijn mening, en ik ben ook maar een mens) zie. Zoals het gevoel dat de vele reacties van sommigen in dit topic mij gaven, namelijk "zij die zeggen dat ze die kar mooi vinden, zeggen dat enkel maar omdat het een BMW is, want geef toe, zo'n lelijk ding, dat kan niemand mooi vinden". Dat kan ik niet hebben, en van véél merken niet.
                                    Dat ik nooit zo zal reageren op zo'n opmerking ten aanzien van een Nissan of een Opel, is logisch, omdat die merken me zo goed als niks interesseren, en ik ook niet te signaleren ben in topics over die karren.
                                    Ik zei dan ook dat een deel van de mensen die kar smaken omdat de badge er op staat, dus dat is geen probleem

                                    Ik verdedig geen enkel merk, elk merk heeft zijn sterke en zijn zwakke punten.

                                    Tiens, ik lees net een post van jou in een Opel topic
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      En aangezien 90% van de X5-rijders de ruimte achter niet of nauwelijks nodig hebben, gaat er van dat clientele ook een deel overstappen op de X6 (diegene die hem knapper vinden en/of iets anders dan de rest willen)
                                      Maar als je mij vraagt te kiezen tussen een Cayenne S en een ML 500 weet ik het niet. De ML heeft zijn looks mee (in mijn ogen), maar rijdt minder goed.
                                      Dat van die plaats achteraan, daar kan ik inkomen. Hoewel, MB heeft zijn R-klasse moeten aanpassen naar 7-zit mogelijkheid omdat 6 zetels niet voldoende waren. Let's see...

                                      De ML vind ik persoonlijk ook mooier vormgegeven dan een Cayenne, maar rijdt idd zompiger, zeker als je er de pees op legt, maar kan vooral ook niet mee qua interieurafwerking en materiaalkeuze. Dan scoort ook een X5 veel beter. Op dat vlak moet je bij de Cayenne bijna verplicht het extra lederpakket nemen, waardoor het dashboard en de bovenkant van de deurpanelen ook in het leder steken. Qua ergonomie en dashboarddesign moet hij het dan weer compleet afleggen tegen de BMW X5 en X6, imho.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                        Misschien kan ik hem ook niet echt smaken omdat we zulke ontwerpen niet gewoon zijn van BMW. Eerder klassieke klassebakken.
                                        Ikzelf ben eerder te vinden voor "eens iets anders", bij elk merk. B.v.
                                        • Ik was fan van het eerste uur van de stationwagons, terwijl anderen (b.v. BMWMB) een veel klassiekere smaak hebben en (nu nog altijd) bij berlines zweren.
                                        • Er zijn veel mensen die het concept SUV/SAV nog altijd niet kunnen vatten -> het ziet eruit als een terreinwagen, dus dat moét rijden als een terreinwagen. Ik heb zelfs mensen naast me gehad in zo'n auto's, die ermee réden, en die simpelweg niet doorheen hun vooroordelen konden breken, ondanks de live sensaties en prestaties op dat moment ... en nog durven beweren dat b.v. een Cayenne of een X5 wiebelt, of niet zo stabiel rijdt als een BMW '7 b.v. Terwijl dat nonsens is.

                                        BMW heeft trouwens ook eens goed bij Mercedes gekeken. Want ooit was er een concept van een SLK op G-klasse onderstel. Magistrale kar was dat, vond ik. Wat mij betreft mochten ze dat ding zo produceren, met de juiste portefeuille kocht ik die kar meteen, was er gék van. Ik vind de X6 in hetzelfde schuifje passen : hoog op z'n poten (stoer, hightech 4WD onderstel), en toch een elegante lijn (terug stoer, maar minder "busje" dan een gewone SUV).

                                        Ik vind dat concept auto's écht leuk. Zeker als ze ook nog 'es fantastisch rijden ... en let's face it : dit is een BMW, dus de kans dat dit niét zo goed als (één van) de best rijdende auto('s) in z'n segment is, is klein. En ik ben een veeleisende bestuurder : een auto moet doen wat ik vraag, wat ik verlang. 97% van de auto's op de markt slagen daar niet in.

                                        (dat elkeen andere standaarden of wensen of verlangens heeft, begrijp ik maar al te best)
                                        Last edited by ; 18/04/2008, 14:14.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Laat ik het anders uitdrukken.

                                          Elke auto heeft z'n voor- en tegenstanders. Veel tegenstanders hier hebben al (en dat mogen ze, en ik kan ze zelfs begrijpen) gemeld hier dat ze de X6 niet mooi vinden. Perfect.
                                          Maar dan nog moeten (en 't zijn vaak dezelfde) sommigen de commentaren van de enkelen die melden dat ze de auto wel mooi vinden (ik zei het al, ik vind 'm subliem, 'k vind 'm gewaagd, ultra-dik en vet en stoer, even nuttig of onzinnig als een X5), proberen afdoen als "het is omdat het een BMW is dat je 'm mooi vindt".

                                          Onbegrijpelijk.
                                          En dat begrijp ik dus niet. Een X6 heeft minder koffer en minder plaats op de achterbankt maar is voor de rest zo goed als identiek aan een x5, afgezien van de nieuwe aandrijving en motoren die binnenkort ook in de X5 zullen komen. Ik begrijp dus niet waarom iemand deze auto zou kopen, althans niet als hij rationeel denkt.

                                          Als je ruimte wilt, en iemand die zo'n beest koopt die heeft, neem ik toch aan, nood aan ruimte koopt gewoon een X5 die ongeveer alles van de X6 heeft behalve de nadelen. Iemand die een snedige coupe wilt(en ja de X6 rijdt waarschijnlijk onwaarschijnlijk snedig voor zo'n groot machien, maar die 2ton cijfer je nooit weg) kan voor hetzelfde geld een m3 binnenhalen. Je kan een X6 kopen omdat hij er cool uitziet, omdat hij er uitspringt, omdat het weer eens iets nieuw is maar het blijft zowat de meest irrationele aankoop die je kan doen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X