Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eigenlijk is het een beetje gelijk de CLS. Rijdt goed, héél knap interieur, en als je er in zit zie je die buitenkant niet. Als je uitstapt moet je gewoon weglopen zonder om te kijken, dan is het in orde.
Ik ben nog steeds erg sceptisch tegenover dit model.
Maar uit ervaring weet ik dat elk bmw-model gewenning nodig heeft.
Ik vind dit soort van reacties héél erg intrigerend. BMW is blijkbaar één van de enige merken die het recht heeft "tijd voor gewenning" te eisen. Opvallend hoeveel reacties in deze richting gaan. Een Mazda, Ford, ... hebben dat recht niet. Die worden neergesabeld bij de eerste foto die er niet goed uit ziet.
Slotsom is altijd dezelfde: BMW wordt uiteindelijk altijd mooi gevonden, zelfs de lelijkste. Dat is slechts op één manier mogelijk: je definitie van "mooi" aanpassen aan het laatste design van BMW.
Dus toch... het logo is de beste voorspellende factor voor hoe mooi een wagen uiteindelijk zal gevonden worden. Een tweede al bijna even voorspellende factor is het aantal pagina's dat een model verzamelt op forums als deze.
Zeg wat je wil, maar niet dat elk model/merk op dezelfde objectieve manier bekeken wordt hé
Ik vind dit soort van reacties héél erg intrigerend. BMW is blijkbaar één van de enige merken die het recht heeft "tijd voor gewenning" te eisen. Opvallend hoeveel reacties in deze richting gaan. Een Mazda, Ford, ... hebben dat recht niet. Die worden neergesabeld bij de eerste foto die er niet goed uit ziet.
Slotsom is altijd dezelfde: BMW wordt uiteindelijk altijd mooi gevonden, zelfs de lelijkste. Dat is slechts op één manier mogelijk: je definitie van "mooi" aanpassen aan het laatste design van BMW.
Dus toch... het logo is de beste voorspellende factor voor hoe mooi een wagen uiteindelijk zal gevonden worden. Een tweede al bijna even voorspellende factor is het aantal pagina's dat een model verzamelt op forums als deze.
Zeg wat je wil, maar niet dat elk model/merk op dezelfde objectieve manier bekeken wordt hé
Natuurlijk. Kijk maar hoeveel mensen de 5 serie (laatste model) in het begin lelijk vonden en hoeveel er nu al van gedacht veranderd zijn. Ik hoor hier ook bij trouwens.
Toch maar goed dat onze kijk op auto's verandert want anders zou elk nieuw model praktisch niets mogen verschillen van het vorige.
Tja, 't is dat het zo'n knappe bak is. Altijd dat typische geklaag op merkverliefdheid.
Dit ding ziet er gewoon uit als een plastieken koekendoos. Een lelijke dan nog wel. Alleen al die velgen zeggen alles, zo zielloos.
Ik heb toevallig het "genoegen" om sinds een tijd met een ssangyong kyron rond te rijden, mijn ouders hebben thuis ook een X5 staan waar ik al eens mee mag rondbollen. Ik kan u vertellen dat het verschil tussen die 2 niet groter kan zijn. De eerste rijdt vreselijk oncomfortabel(de demping is onbestaande, ik vraag mij soms af of er wel schokdempers opzitten) en de wegligging trekt op niets(hij wiegt in de bochten). Het stuur is bij momenten zelfs gevaarlijk omdat het enige terugkeernijging volledig ontbeert, dit gekoppeld met een veel te ontdubbeld stuur geeft belachelijke toestanden als je een straat inrijdt en tot de constatatie komt dat ge richting gracht bolt omdat uw stuur nog vollop bezig is terug te keren. Op vlak van interieur is er ook een enorm verschil, bij de Kyron is het 1 en al harde plastiek, de zetels bieden geen enkele steun en de verstelmogelijkheden zijn zeer beperkt. Wat betreft ruimte scoren ze wel beiden goed.
Is het onlogisch dat een Ssangyong heel wat minder te bieden heeft dan een X5, natuurlijk niet, zeker niet gezien het prijsverschil(alhoewel ik de Kyron sterk overprijsd vind) maar de 2 zijn wel in niets te vergelijken. Een BMW X6 vergelijken met een Ssanyong is zoals het vergelijken van een prachtig geraustaureerd herenhuis in hartje Brugge met een fabriekswoning in de Borinage omdat ze beiden toevallig 2 verdiepingen tellen. Ook al was die fabriekswoning er eerst, toch zal enkel het herenhuis beziens krijgen.
Daar gaat het niet om. Deze wagen is qua concept door heel velen als belachelijk bestempeld, wanneer BMW met hetzelfde idee komt aanhuppelen is het plots fantastisch.
Dat wordt hier toch niet gezegd. Bij mijn weten ging de discussie hier tot nog toe enkel over de auto op zich. Ik heb al meer dan eens geschreven dat ik het een ridicuul concept vind en dat er geen rationele elementen zijn om dit te kopen, maar dan nog: een auto-aankoop moet niet rationeel zijn dus wat maakt het eigenlijk uit.
Dat wordt hier toch niet gezegd. Bij mijn weten ging de discussie hier tot nog toe enkel over de auto op zich. Ik heb al meer dan eens geschreven dat ik het een ridicuul concept vind en dat er geen rationele elementen zijn om dit te kopen, maar dan nog: een auto-aankoop moet niet rationeel zijn dus wat maakt het eigenlijk uit.
Dat gebeurt hier in mijn ogen wel. Dat die BMW een deftige auto is ben ik ook van overtuigd, maar dat BMW tegenwoordig met elk concept en design wegkomt bij een deel van het publiek ben ik ook van overtuigd. Op zich geen probleem maar men moet daar consequent in zijn.
Je kan een bepaald merk niet verwijten dat het op basis van 1 wagen een of meerdere afgeleiden maakt en dan bejubelen dat een ander merk hetzelfde doet. BMW tracht hier met een minimum investering zijn slag te slagen, ik heb daar alle bewondering voor. Maar ik heb net zo goed bewondering voor VAG die met al zijn Golf afgeleiden net hetzelfde doet. En dat is net wat ik hier dan vaak lees als het over een niet-BMW gaat, dan zijn plots de normen anders voor sommigen, het is dat wat velen in de tegenreactie doet gaan.
Ik vind dit soort van reacties héél erg intrigerend. BMW is blijkbaar één van de enige merken die het recht heeft "tijd voor gewenning" te eisen. Opvallend hoeveel reacties in deze richting gaan. Een Mazda, Ford, ... hebben dat recht niet. Die worden neergesabeld bij de eerste foto die er niet goed uit ziet.
Slotsom is altijd dezelfde: BMW wordt uiteindelijk altijd mooi gevonden, zelfs de lelijkste. Dat is slechts op één manier mogelijk: je definitie van "mooi" aanpassen aan het laatste design van BMW.
Dus toch... het logo is de beste voorspellende factor voor hoe mooi een wagen uiteindelijk zal gevonden worden. Een tweede al bijna even voorspellende factor is het aantal pagina's dat een model verzamelt op forums als deze.
Zeg wat je wil, maar niet dat elk model/merk op dezelfde objectieve manier bekeken wordt hé
Volledig mee eens!
"Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...."
Omdat jij alleen maar naar BMW's kijkt, en enkel die herkent.....
Het ging er om wat jij schreef. Als het blijkt dat BMW liefhebbers enkel naar een logo kijken, dan zouden ze hun merk er ook niet uit kunnen halen als die geen logo had
"Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...."
Weeral zo'n dwaze/domme opmerking.
Mensen houden van zulke merken omdat ze er van houden Jullie wagens(Aziaten) zijn niet herkenbaar zonder aanwezigheid van een logo of merktype. Dus wie koopt hier gewoon omdat het om een Aziatisch merk/logo 'X' of 'Y' gaat?
Mensen houden van zulke merken omdat ze er van houden Jullie wagens(Aziaten) zijn niet herkenbaar zonder aanwezigheid van een logo of merktype. Dus wie koopt hier gewoon omdat het om een Aziatisch merk/logo 'X' of 'Y' gaat?
Als je de redenering van Mazdastruction overneemt koop je een BMW omdat er een "BMW logotje ophangt" en omdat mensen zeggen: "Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...."
Waarom kopen mensen voor hetzelfde geld niet een nieuwe auto van een goedkoper merk ipv een 2de hands BMW(waar de redenering van: "Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...." )? Hier kan onmogelijk die redenering opgaan, gezien een nieuwe wagen beter is en hierop nog eens garantie op zit,....
Mensen kopen gewoon een BMW omdat ze van het merk houden, punt!
Ik begrijp niet dat je als autoliefhebber zo'n dwaze/domme opmerking aanneemt, maar soit.
Als je de redenering van Mazdastruction overneemt koop je een BMW omdat er een "BMW logotje ophangt" en omdat mensen zeggen: "Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...."
Waarom kopen mensen voor hetzelfde geld niet een nieuwe auto van een goedkoper merk ipv een 2de hands BMW(waar de redenering van: "Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...." )? Hier kan onmogelijk die redenering opgaan, gezien een nieuwe wagen beter is en hierop nog eens garantie op zit,....
Mensen kopen gewoon een BMW omdat ze van het merk houden, punt!
Ik begrijp niet dat je als autoliefhebber zo'n dwaze/domme opmerking aanneemt, maar soit.
Ik had het meer over van dat Aziatische autos niet herkenbaar zouden zijn zonder logo of merktype. Die worden ook gekocht door autoliefhebbers.
Als je de redenering van Mazdastruction overneemt koop je een BMW omdat er een "BMW logotje ophangt" en omdat mensen zeggen: "Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...."
Waarom kopen mensen voor hetzelfde geld niet een nieuwe auto van een goedkoper merk ipv een 2de hands BMW(waar de redenering van: "Ah tis BMW, tzal wel goed en mooi zijn , (want da kost veel geld)...." )? Hier kan onmogelijk die redenering opgaan, gezien een nieuwe wagen beter is en hierop nog eens garantie op zit,....
Omdat een bmw meer indruk maakt op de buren?
Ik vind de achterpartij van de X6 spuuglelijk, net zoals ik de achterpartij van de Sangyong spuuglelijk vind. Anyway, verkopen zal het wel zeker...?
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Wat een gezever hier... BMW is een fantastisch merk. Natuurlijk zijn niet alle modellen even mooi, maar het is en blijft kwaliteit. Wegligging, motoren, rijgedrag...solide, degelijk, sober en strak interieur. Je hebt trendsetters en trendvolgers. BMW is echt een trendsetter wat mij betreft. Persoonlijk vind ik de X3 de minste van allemaal. De X6 is ook voor mij wennen. Veel te groot wat mij betreft, maar wat een machtige, exclusieve auto! En toch weer typisch BMW.
Mensen houden van zulke merken omdat ze er van houden Jullie wagens(Aziaten) zijn niet herkenbaar zonder aanwezigheid van een logo of merktype. Dus wie koopt hier gewoon omdat het om een Aziatisch merk/logo 'X' of 'Y' gaat?
1. Het zijn niet mijn wagens. Ikzelf heb gewoon een voorkeur voor Mazda, maar ik weet ook welke goeie auto's Audi, Mercedes, bmw, ... maken.
2. "Jullie wagens(Aziaten) zijn niet herkenbaar zonder aanwezigheid van een logo of merktype."
Wat je hier zegt is toch ongelooflijk uit de lucht geslagen? Moest ons land dichter bij Japan gelegen zijn, en niet zo dicht bij Duitsland, was deze stelling misschien wel omgekeerd geweest.
3. Ik heb niets tegen het merk BMW, alleen vind ik dat de X6 door velen eerst lelijk wordt bevonden (zeker als conceptmodel), maar nu door veel meer wensen wordt gesmaakt, omdat ze hun grenzen van 'mooi-zijn' gewoon verleggen OMDAT het BMW is. Bij gelijk welke andere niet-Europese autobouwer werpt men er een blik op, vindt hem lelijk en kijkt er voor de rest niet meer naar.
Comment