Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
'K zal er eens op letten , maat van mij heeft nu een X6 3.0d en waar hij zijn bedrijfje heeft , zijne gebuur daar : heeft een X6 5.0i en volgens mijne maat is het enige exterieur verschil de uitlaten.
Ik denk niet dat je een verschil kunt zien. Soms zijn de uitlaten van een 3.0d zelfs aangepast zoals de 5.0i (ik denk dat het een optie is)
Klopt
Geen idee eigenlijk voor de rest ... Het zou kunnen dat de 4.4 andere remmen heeft. Voor de rest kan je het alleen zeker zijn als je hem hoort of als je naar de tellers kijkt ..
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Allez, die uitlaattips met bumperplaatjes van de "50i" zijn inderdaad als accessoire te krijgen voor de andere modellen ook, da's waar.
Maar het onderscheid tussen de V8 en de zespitters gaat verder dan enkel maar de uitlaattips. De V8 heeft standaard chroom raamomlijsting, de zespitters standaard gewone zwarte. Als je 'n chroom raamomlijsting ziet is 't dus een V8, want de zespitters kunnen enkel de matte Shadow-Line (standaard), de hoogglans Shadow-Line (optie, std met Sport Pack) en de geborsteld alu versies (satijn alu, eigenlijk) hebben.
En als je een X6 tegenkomt met de uitlaattips van de V8, dan kan je ook al rijdend (erachter) zien of 't een V8 is of niet, aan de binnenzijde van de uitlaattips : de V8 heeft 2 x een dubbele pijp die uit de achterste demper komt. De zespitters hebben 2 x een enkele pijp uit die demper komen. Dus dezelfde truc (met de koplampen in de uitlaat kijken ) die je bij de E60 met ronde uitlaattips toelaat om te zien of 't een 535d of een 545i/550i is.
Ah ja en een 30d heeft standaard zwarte lamelletjes in de nieren, een V8 heeft grijze. De 35d (en nieuwe 40d denk ik) heeft ook de grijze, maar bon, er rijden nog altijd 't meest 30d's rond dus...
En als je een X6 tegenkomt met de uitlaattips van de V8, dan kan je ook al rijdend (erachter) zien of 't een V8 is of niet, aan de binnenzijde van de uitlaattips : de V8 heeft 2 x een dubbele pijp die uit de achterste demper komt. De zespitters hebben 2 x een enkele pijp uit die demper komen. Dus dezelfde truc (met de koplampen in de uitlaat kijken ) die je bij de E60 met ronde uitlaattips toelaat om te zien of 't een 535d of een 545i/550i is.
Leuk om te weten.
Maar hoe kan je nu het verschil zien tussen een 535d en een 545i/550i. Ze hebben beide zelfde uitlaten, maar binnenin is er een verschil ?
Ah ja en een 30d heeft standaard zwarte lamelletjes in de nieren, een V8 heeft grijze. De 35d (en nieuwe 40d denk ik) heeft ook de grijze, maar bon, er rijden nog altijd 't meest 30d's rond dus...
Denk je dat.. Ik heb toch de indruk dat het meer 35d's zijn... en toch zeker bij ons in de buurt.
Die zwarte X6 (007-XX peisk) in Gent die regelmatig ad kinepolis staat zat al geruime tijd met 2*2 uitlaten, lichtjes schuin onder elkaar geplaatst (Ferrari California-style), en toen ik 'm nu deze week zag bleek dus dat ie kofferklep + motokap + dak in het grijs gestoken had
I mean ...
Ook gezien, we hadden zoiets van euhhhhh? Volgens mij is dat een soort anti diefstal beveiliging......
Allez, die uitlaattips met bumperplaatjes van de "50i" zijn inderdaad als accessoire te krijgen voor de andere modellen ook, da's waar.
Maar het onderscheid tussen de V8 en de zespitters gaat verder dan enkel maar de uitlaattips. De V8 heeft standaard chroom raamomlijsting, de zespitters standaard gewone zwarte. Als je 'n chroom raamomlijsting ziet is 't dus een V8, want de zespitters kunnen enkel de matte Shadow-Line (standaard), de hoogglans Shadow-Line (optie, std met Sport Pack) en de geborsteld alu versies (satijn alu, eigenlijk) hebben.
En als je een X6 tegenkomt met de uitlaattips van de V8, dan kan je ook al rijdend (erachter) zien of 't een V8 is of niet, aan de binnenzijde van de uitlaattips : de V8 heeft 2 x een dubbele pijp die uit de achterste demper komt. De zespitters hebben 2 x een enkele pijp uit die demper komen. Dus dezelfde truc (met de koplampen in de uitlaat kijken ) die je bij de E60 met ronde uitlaattips toelaat om te zien of 't een 535d of een 545i/550i is.
Ah ja en een 30d heeft standaard zwarte lamelletjes in de nieren, een V8 heeft grijze. De 35d (en nieuwe 40d denk ik) heeft ook de grijze, maar bon, er rijden nog altijd 't meest 30d's rond dus...
Dat ik niet echt een liefhebber ben van een SUV ga ik niet onder stoelen of banken steken, maar eerlijk is eerlijk. Gisteren eens meegereden in een X6. Wat een ongelooflijk nutteloze ketel is me dat zeg. Met mijn 1m67 zat ik achteraan regelmatig tegen de C-stijl. Een grote auto, met zeer weinig plaats binnenin. De motorisatie was een X35, ik moet zeggen ik was absoluut niet onder de indruk van de prestaties. Er is echt wel wat beter te koop op de SUV markt denk ik.
Comment