Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Roomster

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Roomster

De Roomster is uit de conceptfase getreden, zo komt hij op de markt :

Citaten Autoweek :
    " De Skoda Roomster arriveert in november van dit jaar in ons land. De auto gebruikt een nieuwe bodem waarin onderdelen van onder meer de Fabia en de Octavia zijn verwerkt. De Roomster is 4,21 meter lang, 1,50 meter breed en 1,60 meter hoog....
    De eerste is een 1,2-liter met 64 pk, daarna volgt een 1,4-liter met 86 pk en de sterke benzinemotor is de 1,6-liter met 105 pk. Het dieselprogramma begint bij de 1,4-liter met 70 pk – de enige zónder roetfilter. De volgende stap is opnieuw een 1,4-liter die wél een roetfilter heeft en een vermogen van 80 pk. De sterkste diesel is de 1,9-liter TDI met 105 pk... "

In het najaar bij de dealers.

Bron en volledig artikel : http://www.autoweek.nl/

Vind dit weinig geslaagd van Skoda, spijtig want met de new Octavia leken ze op een leuk spoor te zitten, die concept SUV was ook al niet denderend...
    De achterkant deed me onmiddellijk denken aan de Mitsubishi Spacestar, de voorkant aan één of andere Mazda...of de neuw van de corolla wagon.

Grtz

Comment

Deze dus...
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Leuk, fris wagentje.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

tof wagentje, alleen vind ik dat die achterpartij met het grotere glas me'n beetje ijsventer-ig aandoet

Comment

Tof autotje! Ik wens Skoda hiermee alle succes. Denk wel dat het gaat aanslaan

Doet me wel een beetje denken aan dat Merc Vaneo gedrocht , maar deze ziet er dan wel véél beter uit!

Comment

Zijn er foto's van zij-aanzicht... denk dat de meeste mensen het dan een lelijke wagen gaan vinden...

Jullie moeten eens letten op de positie en dynamiek van de eerste deur/raam en dan de achterpartij... wat een breuk zeg !!!

Comment

Bwah, valt tamelijk mee, vind ik ...

Ben eens benieuwd naar 't interieur.

Comment

De originaliteit druipt er zo van af

Renault Kangoo? Ah neen, dat kan niet, Duitsers kopiëeren niet, Renault zal dat wel afgekeken hebben van Skoda.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
                    De originaliteit druipt er zo van af

Renault Kangoo? Ah neen, dat kan niet, Duitsers kopiëeren niet, Renault zal dat wel afgekeken hebben van Skoda.
                    Cliché tegen cliché:

In dat segment lijkt alles op elkaar ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                      Cliché tegen cliché:

In dat segment lijkt alles op elkaar ...
                      Hoeven we hierover rond de pot te draaien? Indien de kaarten anders lagen, dat bvb Renault of een Japanner met zo'n model ná Skoda zou komen, zouden er allang geroepen zijn 'het kopiegehalte druipt er zo af, mooi afgekeken...'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                        Hoeven we hierover rond de pot te draaien? Indien de kaarten anders lagen, dat bvb Renault of een Japanner met zo'n model ná Skoda zou komen, zouden er allang geroepen zijn 'het kopiegehalte druipt er zo af, mooi afgekeken...'
                        Enig idee van wanneer de Roomster al dateert, en van wanneer de gefacelifte Berlingo/Partner dateren ?
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Plak er 'Fiat' op en geen kat die het ziet.
                          Lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                            De Roomster is 4,21 meter lang, 1,50 meter breed en 1,60 meter hoog....
                            Dat lijkt mij vrij smal

Comment

Weeral wat cliché commentaren hier...
                              Persoonlijk vind ik dit, een beetje tot mijn eigen verbazing, er best wel goed uitzien.
                              Uiteraard is het een mix van bestaande dingen (hoe kan dat ook anders met al die verschillende bestaande modellen, proberen jullie anders dit segment eens te verbazen met een enorm origineel model dat toch nog bij de grote massa aanslaat, jullie zullen dit uiteraard beter kunnen dan al die proffesionele designers) maar naar mijn oordeel zeker een geslaagde mix.
                              Ik verkies hem zelfs boven de vele reeds bestaande modellen.

Comment

Officieel: nieuwe Skoda Roomster
                                25 januari 2006

Skoda heeft de Roomster klaar; het productiemodel zal debuteren op het Autosalon van Genève en hoort in september z’n weg tot bij de dealers te vinden. Het is 2,5 jaar geleden dat Skoda het model als designstudie voorstelde op de IAA in Franfurt.
                                De schuifdeuren die het eerste prototype sierden, maar op verdere evoluties als de Yeti al niet meer te zien waren, hebben het productiestadium ook niet gehaald. De Roomster wordt een conventionele vijfdeurs, maar oogt niettemin apart. Dat is niet alleen te danken aan de grote glaspartijen, de dynamische flanklijnen of de gecamoufleerde hendel voor het achterportier… De Roomster krijgt ook een onderscheidende voetdruk, met achteraan bijna 10cm meer spoorbreedte dan vooraan. In het interieur komt achteraan een Varioflex-achterbank, die zowel neerklapbaar als verschuifbaar is. De centrale zit ervan is bovendien verwijderbaar, waarna de twee resterende zitplaatsen in de breedte verschoven kunnen worden. Opel’s Meriva –een gedoodverfde concurrent voor de nieuwe Tsjech- heeft een soortgelijk systeem.

Op de nieuwe bodemplaat zal Skoda drie benzinemotoren en even veel dieselstokers monteren. De krachtbronnen worden overgenomen uit het Fabia-programma. Het gaat om een 1.2 1.4 en 1.6 benzine met vermogens van 64, 86 en 105pk. De instapdiesel wordt een 1.4 met 70pk, daarboven vinden we een krachtiger variant met gelijke inhoud en 80pk vermogen en de topper wordt een 105pk sterke 1.9. Standaard worden die allen aan een handbediende versnellingsbak gekoppeld, maar het merk houdt een automaat achter de hand.

www.auto55.be
                                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik vind die echt afschuwelijk. Heeft wat trekken van de paus-mobiel (die witte mercedes), en dat vind ik nu niet meteen een goed teken.

Hierbij weet je het ook
                                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Fugly

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver

Fugly
                                      @ Alex, enig idee van wanneer deze oerlelijken Yaris Verso al dateert
                                      Nogmaals, indien het omgekeerd was geweest en deze oerlelijke Yaris na de even-lelijke Skoda werd uitgebracht stond het forum op z'n achterste poten, maar laat dat de pret vooral niet bedwingen. In mijn garage komt ie in ieder geval nooit binnen, dan nog liever een platgekopieerde aziaat
                                      Last edited by ; 25/01/2006, 20:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                        @ Alex, enig idee van wanneer deze oerlelijken Yaris Verso al dateert
                                        Nogmaals, indien het omgekeerd was geweest en deze oerlelijke Yaris na de even-lelijke Skoda werd uitgebracht stond het forum op z'n achterste poten, maar laat dat de pret vooral niet bedwingen. In mijn garage komt ie in ieder geval nooit binnen, dan nog liever een platgekopieerde aziaat
                                        Sjeez, ik impliceerde helemaal niet dat er "afgekeken" is. Er zijn verdorie zo veel wagens, je kunt niet telkens opnieuw een compleet ongezien design creëren. Dit geldt voor zowel Japanners, Duitsers, Amerikanen, ...elk automerk.

Ik wilde alleen opmerken dat die twee wagens, in mijn ogen, op elkaar gelijken....en f*cking ugly zijn.

Comment

Working...
                                        X