Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Roomster

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Echt zooooo lelijk is et nu ni (mooier als berlingo en co)
    maar mooi is toch ook iets anders
    Last edited by ; 04/02/2006, 22:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jente
      Ja, maar ik vin da gewoon geen personenauto's: ik vind da kamionetten me ramen
      Oepsie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
        Oepsie
        Oeps

"Oepsie" is niet eens een woord

Comment

Perfectionist

Comment

Perfectionist
            Ahum...

Ja, maar ik vin da gewoon geen personenauto's: ik vind da kamionetten me ramen
            Oepsie

Comment

U bent echt onvoorstelbaar(gij zet echt onverstelboar)

Comment

Echt zooooo lelijk is et nu ni (mooier als berlingo en co)
                maar mooi is toch ook iets anders
                Aan de verkoopscijfers te zien, hebben heel veel mensen een ander gedacht
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                  De keuze was er dan ook niet, ik ben benieuwd.

Comment

ik vind'em mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                      ja, maar qua design... Ik denk dat de meerderheid van mensen die zo'n auto kopen, het kopen voor zijn nut, en niet voor de schoonheid.

Comment

het woord "sympathiek" komt bij me op ivm deze auto's.
                        En ik vind mijn Pug Partner Indiana nu ook weer zo lelijk niet
                        maar wel niet in dat geel
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik rij ook rond met zo'n peus voor m'n werk, tzijn geen slechte bakkies en komen inderdaad vrij sympathiek over. Peugeot is met het design (als het het zo al kan noemen) vrij neutraal gebleven, wat z'n vruchten afwerpt.

De Skoda is heeft een mooi (afgekeken) neusje, de achterkant is 'te plat'. Trouwens, de praktische kant van de zaak speelt ook een rol en de achterbumper van deze Skoda is binnen de maand onheroepelijk beschadigd als je wat laadt en lost.

Z'n zijkant is té wat mijn betreft. Iets neutraler was beter geweest. Ie krijgt daarmee fiat-allures, iets wat ie beter niet zou hebben. Maar wie weet, indien de prijs lager komt te liggen dat een peusje...En ze zo slim zijn van er een diesel met kleine longinhoud in te proppen!

Comment

Dit kan wel een hit worden voor Skoda, de kopers van zo'n mini camionetten kijken toch niet naar imago of uiterlijk dus als hij goedkoop en degelijk is dan lukt het wel.

Beter zoiets dan dat ze investeren in een opvolger voor de Superb, die verkoopt toch niet omdat imago te belangrijk is in dat segment.

Comment

bron : autoweek.nl

Comment

bron autoweek.nl

Comment

Hij heeft iets

Comment

Hij heeft inderdaad iets. Ik vind het zelfs een knappe verschijning zoals op deze foto's met een vette velg...
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Volgens Autoweek is deze MPV/kamionette groter dan de huidige Octavia, totnogtoe Skoda's grootste model. Aan de interieurfoto's te zien mikt Skoda dan toch niet op het partner-segment (veel te sjiek afgewerkt) maar wordt hij eerder de verre neef van de Touran, het middelgrote volumemodel van mama VW.

Of ie in dat segment een succes wordt betwijfel ik, qua uiterlijk doen de Xsara Picasso en enkele andere broeders zeker niet slecht, qua prijs staan laatstgenoemde zeer sterk.

Oorspronkelijk geplaatst door autoweek.nl
                                      Skoda vult in november het programma aan met de opvallende Roomster. Op de Autosalon van Genève is de MPV voor het eerst door het publiek te bewonderen.

Bij het ontwerpen van de Skoda Roomster is alles er op gericht om een zo compact mogelijke auto te maken met een zo groot mogelijk ruimteaanbod. Skoda slaat zich dan ook op de borst dat de Roomster een lengte heeft van 4,20 meter een bagageruimte van minmaal 450 en maximaal 530 liter. Wanneer de stoelen zijn neergeklapt heeft de bagageruimte een lengte van 1,02 meter en de wie slim met de stoelen schuift kan een bagageruimte creëren van maximaal 1.555 liter. Wie alle achterstoelen uitbouwt, kan maximaal 1.780 liter bagage verstouwen.
                                      De ruimte achterin de Roomster noemt Skoda de ‘woonkamer’. Om te beginnen zijn de ruiten daar bijna vijf centimeter hoger dan aan de voorzijde. Daarnaast kunnen de stoelen achterin met het VarioFlex-systeem naar wens worden omgedraaid, verschoven of uitgenomen. De auto biedt plaats aan maximaal vijf personen.
                                      Een opmerkelijk detail is de achterklep. Die zwaait gewoon naar boven open, maar de scharnieren niet aan de rand, maar wat verderop in het dak. Het doel hiervan is dat de opening van de bagageruimte flink groter wordt en het laden van omvangrijke bagage wordt vergemakkelijkt.
                                      De Roomster heeft een wielbasis van 2,62 meter, bijna vier centimeter meer dan de Octavia Combi, de grootste Skoda van dit moment. Skoda monteert op de Roomster wielen met een maximale grootte van 16 inch. De auto weegt, afhankelijk van de uitvoering 1.150 tot 1.345 kilo. Het maximale laadvermogen is 515 kilo.
                                      De Skoda Roomster krijgt bij zijn komst de beschikking over drie benzine- en drie dieselmotoren. De zwakste benzinemotor is een 1,2-liter driecilinder met 64 pk. Die geeft de MPV van Skoda een topsnelheid van 155 km/u. De sprint van 0 naar 100 gaat in 16,9 seconden. De tweede motor is een 1,4-liter met 86 pk. Daarmee kan de auto 171 km/u en gaat de sprint in 13 seconden. De krachtigste benzinemotor is de 1,6-liter met 105 pk. Die geeft een topsnelheid van 184 km/u en brengt de Roomster in 10,9 seconden van stilstand naar 100 km/u. De 1,6-liter is ook leverbaar met een automaat.
                                      Het dieselprogramma start met de driecilinder 1,4-liter TDI met 70 pk. Daarmee heeft de Skoda een top van 158 km/u en kan de sprint van 0 naar 100 in 16,5 seconden. Ook is er de driecilinder TDI met 80 pk. Daarmee kan de Roomster 165 km/u en is de sprint in 14,7 seconden geklaard. De 1,9-liter TDI met 105 pk is tot slot de topdiesel. De Roomster haalt hiermee 182 km/u en kan in 11,5 seconden van 0 naar 100.

Comment

Ik ben ontgoocheld, de concept op het salon van Brussel in 2004 was veelbelovend en die vond ik echt prachtig maar dit is een heel andere wagen... niet dat ik deze lelijk vind ofzo maar het is nogal een ontgoocheling als je de concept kent

Comment

Ik vind de neus wel iets tof eigenlijk! Het nieuwe gezicht van skoda?

Comment

Working...
                                          X