Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De Dodge Challenger komt naar Europa!
In februari dit jaar presenteerde Dodge het productiemodel van de Challenger. In het persbericht dat door de importeur werd verstuurd stond de zinsnede ´en dan het slechte nieuws: de Dodge Challenger komt niet naar ons land´. En dat maakte vele bozen tongen los. Op diverse fora werd driftig gemopperd en ook bij de dealers werd geklaagd over het feit dat de Challenger bij ons niet leverbaar zou worden. Volgens velen is de Challenger namelijk de ultieme Dodge. Het is ook Thomas Hausch, Vice President International Sales van Chrysler LLC niet ontgaan dat er in Europa en dan met name in Duitsland en Nederland een dusdanig grote belangstelling voor de Challenger is, die export rechtvaardigt. Het besluit is dan ook genomen; de Challenger komt wel naar Europa!
Klassiek en modern
De Challenger biedt een spannende mix van klassiek en modern design. Klassieke elementen zijn de brede grille, de forse wielkasten en de ‘knik’ ter hoogte van de achterspatborden. Het interieur is grotendeels in zwart uitgevoerd en de stoelen zijn bekleed met leer waarbij oranje accenten voor een spannende afwisseling zorgen. Leuk is ook de 0-100/100-0 meter op het dashboard en de G-krachten teller.
V8 met 425 pk
Onder de motorkap ligt een typisch Amerikaanse krachtbron waarbij de term ´there is no substitute for cubic inches´ op en top geldt. De motor meet een inhoud van 6.1 liter en de V8 ontwikkelt daarmee een vermogen van 425 pk. Uiteraard wordt het vermogen overgebracht op de achterwielen. De onafhankelijke wielophanging rondom, het sperdifferentieel, de ESP met sportafstelling en het Brembo remsysteem staan garant voor sportiviteit van een hoog niveau.
Prijs nog niet bekend
Nog dit jaar komt de Dodge Challenger naar Europa. Aangezien het nieuws nog maar net bekend is heeft de importeur nog niet de mogelijkheid gehad de prijs te bepalen. Dat nieuws volgt later.
With high fuel prices and environmental concerns, now might not seem like a good time to invest in a recreation of an American muscle car legend. However, with its impressive performance, low US price and distinctive looks, there are plenty of reasons why the Challenger should be on every performance car fan’s must-drive list. Best of all, straight-line speed is matched by a reassuring chassis and strong brakes – a must for making the most of the UK’s winding roads.
Ik heb een paar dagen geleden een e-mail gestuurd naar Dodge Belgie met de vraag of de Challenger ook naar hier komt. Deze e-mail kreeg ik vandaag terug
Geachte heer ...,
Eerst en vooral wil ik u bedanken voor de interesse die u in onze merken toont. Als officiële invoerder van Dodge zullen wij de Challenger niet invoeren in België.
Ik heb een paar dagen geleden een e-mail gestuurd naar Dodge Belgie met de vraag of de Challenger ook naar hier komt. Deze e-mail kreeg ik vandaag terug
Spijtig, zo'n lekkere kar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment