Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz CLC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Hele mooie opvolger van de C-sportcoupé - die ik ook nog altijd niet beu ben gezien trouwens.

Mercedes heeft een knappe C - in al z'n uitvoeringen - mag ik wel zeggen
    Volledig mee akkoord, ma voor de C sportcoupe betaal je net iets minder dan een C sedan, en je krijgt er 'verouderde' techniek voor terug dat weggemoffeld is onder een nieuw jasje.

Advies: Koop een C-sedan, je betaalt iets meer, maar je hebt meer waarde voor je geld.
    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• 4000 euri vind ik veel geld, en een bompa c-sedan zegt me persoonlijk niet veel

als je dan naar de break moet wordt het verschil nog groter...
      (als ze de nieuwere generatie motoren erin hadden gelegd, ware het beter overgekomen, geef ik ook toe)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke Bekijk Berichten
        Volledig mee akkoord, ma voor de C sportcoupe betaal je net iets minder dan een C sedan, en je krijgt er 'verouderde' techniek voor terug dat weggemoffeld is onder een nieuw jasje.

Advies: Koop een C-sedan, je betaalt iets meer, maar je hebt meer waarde voor je geld.
        Zo zie ik het ook want de CLC blijft opgewarmde soep
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Hij redt het niet tegen de concurentie (zie link)

http://www.autobild.de/artikel/vergl...pe_697521.html
          Zoveel meer geld, voor zoveel minder!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
            Inderdaad, roer nog maar wat in de wonde
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Inderdaad, roer nog maar wat in de wonde
              Welke wonde? Ik volg het hier niet op de voet.

Mijn opmerking was zeker zo niet bedoeld.

Comment

Welke wonde? Ik volg het hier niet op de voet.

Mijn opmerking was zeker zo niet bedoeld.
                Nee geen probleem hoor ! Ik rij momenteel met een C sportcoupé en wou mij volgend jaar de nieuwe CLC aanschaffen. Ik dacht dus een coupé gebaseerd op de nieuwe C sedan. Was mij dat dus even schrikken toen ik het resultaat zag. Het zal dus volgend jaar een C sedan worden. Spijtig !

Comment

Nee geen probleem hoor ! Ik rij momenteel met een C sportcoupé en wou mij volgend jaar de nieuwe CLC aanschaffen. Ik dacht dus een coupé gebaseerd op de nieuwe C sedan. Was mij dat dus even schrikken toen ik het resultaat zag. Het zal dus volgend jaar een C sedan worden. Spijtig !
                  Ik vind de C sedan één van de mooiste creaties van Mercedes in het modern tijdperk.

Comment

Ik vind de C sedan één van de mooiste creaties van Mercedes in het modern tijdperk.
                    Klopt, ik verwacht ook veel van de nieuwe CLK volgend jaar. Maar Mercedes moet dringend iets aan zijn dieselmotoren doen want ze lopen achter op pakweg BMW, Audi etc.

Comment

• De biturbo's zijn er toch al...?

Comment

prijs clc op autobild is incl sportpakket. Bijkomend is automatische airco standaard op clc en meerprijs op bmw

Comment

• dan is de clc met sportpakket nog comfortabeler dan de 1
                          hoe hard moet zo'n 1 dan niet rijden...

alleen jammer van het kabaal blijkbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                            De biturbo's zijn er toch al...?
                            Mercedes presenteert een nieuwe variant van de 2,1-liter viercilinder dieselmotor. Hij heeft 204 pk en een maximale trekkracht van 500 Nm.
                            Mercedes laat er geen gras over groeien: het merk doet fanatiek mee om auto’s vlug schoner en zuiniger te krijgen. Kleine motoren met hoge vermogens zijn de trend. Een nieuwe viercilinder dieselmotor is het nieuwste staaltje van de Duitsers. Hij meet 2,1-liter en is er met vermogens van 136, 170 en nu komt er ook een 204 pk-variant bij. Hij heet 250 CDI en vult het gat tussen de 170 pk 220 CDI en de 224 pk sterke 320 CDI. Dat is een zescilinder.
                            De motor heeft een cilinderinhoud van 2.143 cc en heeft een vermogen van 204 pk. De maximale trekkracht is 500 Nm. De 250 CDI heeft stoot 143 gram CO2 per kilometer uit. Hij voldoet al aan de nieuwe Euro5 emissie-eisen. In een C-klasse heeft de krachtbron 5,1 liter brandstof op 100 km nodig. “Met die motor zitten we op prestaties die vergelijkbaar zijn met zescilinder diesels of benzine V8’s,” vertelt Thomas Weber, hoofd van de ontwikkelingsafdeling bij Mercedes-Benz.
                            Met zijn viercilinder gaat de C-klasse 250 CDI in 7,7 seconden van 0 naar 100 km/u en in 9,4 seconden van 60 naar 120 km/u. Wanneer de nieuwe variant leverbaar wordt, kan Mercedes-Benz nog niet zeggen.

Deze staan er inderdaad aan te komen. Hopelijk zit ie volgend jaar in de C want anders zie ik mij verplicht om van merk te veranderen. De huidige 2,1 L kan niet meer mee met de rest

Comment

Mercedes presenteert een nieuwe variant van de 2,1-liter viercilinder dieselmotor. Hij heeft 204 pk en een maximale trekkracht van 500 Nm.
                              Mercedes laat er geen gras over groeien: het merk doet fanatiek mee om auto’s vlug schoner en zuiniger te krijgen. Kleine motoren met hoge vermogens zijn de trend. Een nieuwe viercilinder dieselmotor is het nieuwste staaltje van de Duitsers. Hij meet 2,1-liter en is er met vermogens van 136, 170 en nu komt er ook een 204 pk-variant bij. Hij heet 250 CDI en vult het gat tussen de 170 pk 220 CDI en de 224 pk sterke 320 CDI. Dat is een zescilinder.
                              De motor heeft een cilinderinhoud van 2.143 cc en heeft een vermogen van 204 pk. De maximale trekkracht is 500 Nm. De 250 CDI heeft stoot 143 gram CO2 per kilometer uit. Hij voldoet al aan de nieuwe Euro5 emissie-eisen. In een C-klasse heeft de krachtbron 5,1 liter brandstof op 100 km nodig. “Met die motor zitten we op prestaties die vergelijkbaar zijn met zescilinder diesels of benzine V8’s,” vertelt Thomas Weber, hoofd van de ontwikkelingsafdeling bij Mercedes-Benz.
                              Met zijn viercilinder gaat de C-klasse 250 CDI in 7,7 seconden van 0 naar 100 km/u en in 9,4 seconden van 60 naar 120 km/u. Wanneer de nieuwe variant leverbaar wordt, kan Mercedes-Benz nog niet zeggen.

Deze staan er inderdaad aan te komen. Hopelijk zit ie volgend jaar in de C want anders zie ik mij verplicht om van merk te veranderen. De huidige 2,1 L kan niet meer mee met de rest
                              Meer pk's, en toch een lager verbruik en een lagere CO2 uitstoot dan de 200 CDI en de 220 CDI
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De looks heeft de CLC zeker mee, ik vind het knapper dan de vorige Sportcoupe (sorry Jocar)

Maar die sedan is zoveel knapper, en oke we spreken hier over 3000-4000€, wat wel veel geld is. Maar als ik zou shoppen met dat budget, neem ik ofwel een A3 Sportback of een C sedan.

Comment

De looks heeft de CLC zeker mee, ik vind het knapper dan de vorige Sportcoupe (sorry Jocar)

Maar die sedan is zoveel knapper, en oke we spreken hier over 3000-4000€, wat wel veel geld is. Maar als ik zou shoppen met dat budget, neem ik ofwel een A3 Sportback of een C sedan.
                                  Da geeft nie jong, ieder zijn gedacht, hé Het is waar, hoe meer ik de sedan zie, hoe groter fan ik ervan word

Comment

Da geeft nie jong, ieder zijn gedacht, hé Het is waar, hoe meer ik de sedan zie, hoe groter fan ik ervan word
                                    Idd, Ik heb enkele keren met een sportcoupe (vorige) gereden, rijdt heel goed, maar zal zelf nooit een 3 deurs kopen, omdat het niet praktisch is.

Als je als eigenaar van een prefacelift sportcoupe een nieuwe CLC zou kopen ter vervanging ben je goed zot. De nieuwe C sedan en break zijn echt knap. Ik vind het wel spijtig dat een avantgarde de ster in het rooster heeft ipv op de motorkap. Bij 'gewone' wagens moet de ster op de vooruit vind ik. Coupe's en cabrio's mogen er erin.

Comment

Bij 'gewone' wagens moet de ster op de vooruit vind ik.
                                      Ja, maar bij een Mercedes toch liever op de motorkap

Comment

Als je als eigenaar van een prefacelift sportcoupe een nieuwe CLC zou kopen ter vervanging ben je goed zot. De nieuwe C sedan en break zijn echt knap. Ik vind het wel spijtig dat een avantgarde de ster in het rooster heeft ipv op de motorkap. Bij 'gewone' wagens moet de ster op de vooruit vind ik. Coupe's en cabrio's mogen er erin.
                                        Daarom ook mijn ontgoocheling als coupéliefhebber Inderdaad, dat van die ster begrijp ik ook niet zo goed. Tot voor kort was de ster in de motorkap (lees rooster) alleen voorbehouden aan coupé s en cabrio's. Vanaf nu doet men dat blijkbaar ook met de avantgarde en AMG uitvoeringen. Waarschijnlijk ook met de nieuwe E dan

Comment

• bleiters

Comment

Working...
                                          X