Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn XC 60 sedert 19/12/08 momenteel 10.000 Km (D5 met geartronic)
Verbruik autoweg 120 km = 8 liter
Gemengd autoweg & gewone weg = 8,9 liter
Stadsverkeer & kleine afstanden = 10 liter
monteer er een rica in, en u zal opmerken dat u verbruik zal dalen.Ik heb de mijne ook begin december 2008 mogen ontvangen.En eens je de 10000km voorbij bent, is het nog veel leuker om er mee te rijden.
monteer er een rica in, en u zal opmerken dat u verbruik zal dalen.Ik heb de mijne ook begin december 2008 mogen ontvangen.En eens je de 10000km voorbij bent, is het nog veel leuker om er mee te rijden.
al iemand problemen ondervonden bij het terug sluiten van elektrische achterklep, soms werkt ie, soms reageert ie helemaal niet...
Hallo,
Ik heb gemerkt dat je moet opletten wat je met de wagen doet als de motor nog draait en de klep staat open. Als je dan met de wagen rijdt, bvb. een metertje voor of achteruit, dan denkt de wagen blijkbaar dat de klep dicht is. Op knopje drukken om klep te sluiten heeft dan geen gevolg. Ik dacht dat ik met problemen zat toen ik het voorhad, maar motor stillegen en terug starten loste het probleem op. Misschien foutje in de software. Voor de rest helemaal geen problemen.
Ik heb gemerkt dat je moet opletten wat je met de wagen doet als de motor nog draait en de klep staat open. Als je dan met de wagen rijdt, bvb. een metertje voor of achteruit, dan denkt de wagen blijkbaar dat de klep dicht is. Op knopje drukken om klep te sluiten heeft dan geen gevolg. Ik dacht dat ik met problemen zat toen ik het voorhad, maar motor stillegen en terug starten loste het probleem op. Misschien foutje in de software. Voor de rest helemaal geen problemen.
nu ik erbij stilsta, heb inderdaad enkel het probleem als er met open koffer gereden is...
bedankt voor de info en we hopen op een software update.
Volvo werkt vaak met Rica, maar ook met BSR. Zal allemaal wel goed zijn maar BSR is wel internationaler bekend en stelt ondermeer de motoren van Koenigsegg af. Een BSR updgrade zal de PK's laten stijgen tot 220 en het koppel tot 428Nm of 455Nm, afhankelijk van het type wagen.
Opgelet, dit is voor de motoren tot en met MY2009. Men is momenteel met de revisie van de MY2010 bezig. Af te wachten wanneer die beschikbaar is en wat de prestaties daar zullen zijn.
Ach, zo zie je maar dat in de ene test de Volvo wint, in de andere de de Audi of de Mercedes.
Het is van geen belang. Iedereen moet gewoon kopen wat hij graag ziet en waar hij zich goed in voelt...
Comment