Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichten
    rdtrans, heb jij een Geartronic? Nog iemand met een 2.4 AWD Geartronic die een rica heeft?
    neen,hand geschakeld

Comment

• allee , parkeersensor kapot en een standlicht (ledjes) die vochtig staat , gelukkig garantie .
      Nu dus 163pk , maar over 2 weken wordt ie gechipt naar 195pk , da zal wa beter zijn dan

Comment

• Waarom zitten jullie altijd zo traag links te rijden? Echt heel vervelend hoor.

Comment

• Is er dan (nog) niemand die de 2.4AWD-Geartronic met een rica 225 heeft uitgerust? Of is dit gewoon niet aan te raden?

Comment

• XC60 getest

Na dit forum al een tijdje gevolgd te hebben, besloot ik zelf maar eens een testrit te boeken met de Volvo XC60. Ik ben al even op zoek naar een wagen in dit segment en de Volvo spreekt me wel aan (net als de Q5 trouwens). De testauto was een D5 (205pk) AWD met geartronic. Gelukkig ook de samenstelling die me het meest interesseert.

Exterieur: iedereen weet uiteraard hou hij er uitziet en vindt hem mooi of minder mooi. Ik vind hem, net zoals de Q5, zeker geslaagd. Zeker in een zwarte uitvoering met sportpakket vind ik hem mooi.

Interieur: het testmodel had een zwart lederen interieur met aluminium afwerking. Mooi en degelijk afgewerkt, maar hier scoort de Audi in mijn ogen toch beter. Helaas was er geen versie met beige interieur en donkere houtinleg beschikbaar, dit is namelijk de uitvoering die mij het meest interesseert. Het zwart leder is wss onderhoudsvriendelijker, maar het beige lijkt me mooier en ik hoop dat bij goed onderhoud de kwaliteit en kleur toch behouden kunnen worden over de jaren heen. Over het navigatiesysteem las ik eerder negatieve commentaren. Ik moet zeggen dat me hierbij na een testje niets speciaals negatief opgevallen is (buiten de extreem zagerige vrouwenstem). De ruimte binnenin was zeker een meevaller. Ook het audiosysteem was opvallend goed, maar achteraf bleek dit om de duurste uitvoering te gaan (1600€) en dan mag ook al iets verwacht worden natuurlijk. Geen kans gehad om Ipod-integratie na te gaan.

Rijgedrag: na de geruchten die te horen zijn over de luidheid van de motor en de traagheid van de automaat ( voor mij een noodzaak) was mijn grootste aandacht toch hoofdzakelijk gericht op deze facetten. De luidheid viel in mijn ogen mee, oké je hoort de motor (zeker als je vol gas geeft) maar in mijn ogen stoort dit helemaal niet. Zeker als de radio opstaat absoluut geen probleem. Ook de automaat deed het goed volgens mij, helemaal niet traag en doet gewoon zijn werk. Ik heb al met automaten van verschillende merken gereden en voelde geen grote verschillen. Ook de kracht van de motor was voor mij ideaal, vlot tot zeer vlot.

Conclusie: mijn rijtest met de Volvo XC60 was zeker een succes, wss mede door de aanpassingen van het '10 model. Enkel jammer dat ik sommige opties niet in real life kon zien (panoramisch dak met beige interieur bijvoorbeeld). Wat voor mij het grootste voordeel is van de Volvo t.o.v. de Audi is de motorisatie. Ik wil zeker onder de 211pk-grens blijven en de D5 is zeker vlotter dan de 2.0tdi ( en zelfs goedkoper! ) en de 211pk (3.0tdi) van Audi is meteen veel duurder in aankoop en dan nog betaal je eigenlijk voor een 240pk versie, maar die is dan weer in België extreem fiscaal ongustig. Ondanks een Audi-voorliefde heeft de Volvo toch indruk gemaakt op mij en overweeg ik sterk om tot een aankoop over te gaan.
            Last edited by ; 14/12/2009, 16:58.

Comment

• Alles hangt af van wat je verwacht van een automaat.
              Persoonlijk zou ik wachten tot ze die gerobotiseerde Powershift in de XC60 introduceren ipv de Geartronic die hoe je het ook draait of keert een traditionele (zeg maar ouderwetse) automaat met koppelomvormer is en qua zuinigheid en reactiesnelheid niet kan tippen aan die moderne gerobotiseerde bakken.

Ze hebben die PowerShift aangekondigd in de nieuwe 2.0 T versie (benzine) maar daar is nu al maanden geen nieuws meer over.
              PowerShift werkt met dubbele koppeling en is de Volvo (eigenlijk Ford) versie van de DSG, S-tronic, DKG, etc. die andere merken al gebruiken.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroens Bekijk Berichten
                Na dit forum al een tijdje gevolgd te hebben, besloot ik zelf maar eens een testrit te boeken met de Volvo XC60. Ik ben al even op zoek naar een wagen in dit segment en de Volvo spreekt me wel aan (net als de Q5 trouwens). De testauto was een D5 (205pk) AWD met geartronic. Gelukkig ook de samenstelling die me het meest interesseert.

Exterieur: iedereen weet uiteraard hou hij er uitziet en vindt hem mooi of minder mooi. Ik vind hem, net zoals de Q5, zeker geslaagd. Zeker in een zwarte uitvoering met sportpakket vind ik hem mooi.

Interieur: het testmodel had een zwart lederen interieur met aluminium afwerking. Mooi en degelijk afgewerkt, maar hier scoort de Audi in mijn ogen toch beter. Helaas was er geen versie met beige interieur en donkere houtinleg beschikbaar, dit is namelijk de uitvoering die mij het meest interesseert. Het zwart leder is wss onderhoudsvriendelijker, maar het beige lijkt me mooier en ik hoop dat bij goed onderhoud de kwaliteit en kleur toch behouden kunnen worden over de jaren heen. Over het navigatiesysteem las ik eerder negatieve commentaren. Ik moet zeggen dat me hierbij na een testje niets speciaals negatief opgevallen is (buiten de extreem zagerige vrouwenstem). De ruimte binnenin was zeker een meevaller. Ook het audiosysteem was opvallend goed, maar achteraf bleek dit om de duurste uitvoering te gaan (1600€) en dan mag ook al iets verwacht worden natuurlijk. Geen kans gehad om Ipod-integratie na te gaan.

Rijgedrag: na de geruchten die te horen zijn over de luidheid van de motor en de traagheid van de automaat ( voor mij een noodzaak) was mijn grootste aandacht toch hoofdzakelijk gericht op deze facetten. De luidheid viel in mijn ogen mee, oké je hoort de motor (zeker als je vol gas geeft) maar in mijn ogen stoort dit helemaal niet. Zeker als de radio opstaat absoluut geen probleem. Ook de automaat deed het goed volgens mij, helemaal niet traag en doet gewoon zijn werk. Ik heb al met automaten van verschillende merken gereden en voelde geen grote verschillen. Ook de kracht van de motor was voor mij ideaal, vlot tot zeer vlot.

Conclusie: mijn rijtest met de Volvo XC60 was zeker een succes, wss mede door de aanpassingen van het '10 model. Enkel jammer dat ik sommige opties niet in real life kon zien (panoramisch dak met beige interieur bijvoorbeeld). Wat voor mij het grootste voordeel is van de Volvo t.o.v. de Audi is de motorisatie. Ik wil zeker onder de 211pk-grens blijven en de D5 is zeker vlotter dan de 2.0tdi ( en zelfs goedkoper! ) en de 211pk (3.0tdi) van Audi is meteen veel duurder in aankoop en dan nog betaal je eigenlijk voor een 240pk versie, maar die is dan weer in België extreem fiscaal ongustig. Ondanks een Audi-voorliefde heeft de Volvo toch indruk gemaakt op mij en overweeg ik sterk om tot een aankoop over te gaan.
                Ik heb de XC60 2.4D AWD besteld in zwarte kleur met sport-pack (enkel profiel vooraan heb ik niet genomen) en beige interieur (alu inleg) en panoramisch schuifdak. 2e week van januari zou de wagen geleverd worden. Ik vind persoonlijk het interieur vd xc60 mooier in het beige dan zwart. Uiteraard zal het qua onderhoud niet zo gunstig zijn dan een zwart interieur. Aan de andere kant denk ik dat de wagen ruimer gaat tonen met het beige interieur en panoramisch schuifdak.

Comment

• Ik (lees: mijn vrouw) zag met 2 kinderen een beige interieur niet zitten. Ervaringen uit het verleden met een wit leder interieur droegen hier waarschijnlijk toe bij. Al volg ik de opmerkingen over een beige interieur volledig.

even off-topic: iemand ervaring met de Volvo omnium verzekering? Lijkt me tamelijk volledig te zijn.

Comment

• iPod-integratie

Oorspronkelijk geplaatst door jeroens Bekijk Berichten
                    Geen kans gehad om Ipod-integratie na te gaan.
                    Ik heb ook die Dynaudio-installatie in mijn XC60 en de iPod-integratie werkt erg goed. Ik had er zelf wat schrik van, maar alles is prima.

Je hebt quasi volledige controle over de iPod aan het stuur, je kan naar artiesten, albums, songs, afspeellijsten, podcasts en gesproken boeken zoeken en dat zoeken gaan erg snel. Ik heb meer dan 40 gigabyte aan muziek op m'n iPod staan en hij vliegt letterlijk door de lijst (knopjes aan het stuur ingedrukt houden bij het zoeken).

Frederic

Comment

• wij hebben een duo interieur beige-bruin,en dit valt zeker mee(we hebben al de xc 60 van 2008 nu mijn vorige volvo had ook een beig naar het licht grijs getint interieur en na 7 jaar was deze ook nog proper en in goede staat.
                      wij onderhouden wel het leder met een ledermelk en dit zeker 1 keer per maand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichten
                        Ik (lees: mijn vrouw) zag met 2 kinderen een beige interieur niet zitten. Ervaringen uit het verleden met een wit leder interieur droegen hier waarschijnlijk toe bij. Al volg ik de opmerkingen over een beige interieur volledig.

even off-topic: iemand ervaring met de Volvo omnium verzekering? Lijkt me tamelijk volledig te zijn.
                        Ik heb een full omnium van volvo, is zeer volledig heb ze goddank nog niet nodig gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartvds7 Bekijk Berichten
                          Ik heb een full omnium van volvo, is zeer volledig heb ze goddank nog niet nodig gehad
                          ik heb de vergelijking gemaakt tussen de omnium verzekering van Volvo en die van andere verzekeringsmaatschappijen. Conclusie: de omnium verzekering bij volvo is een stuk duurder voor dezelfde voorwaarden. Dezelfde redenering bij een rentingcontract: deze is bij Volvo ook een stuk duurder dan bij andere banken (KBC op dit moment de beste voorwaarden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
                            ik heb de vergelijking gemaakt tussen de omnium verzekering van Volvo en die van andere verzekeringsmaatschappijen. Conclusie: de omnium verzekering bij volvo is een stuk duurder voor dezelfde voorwaarden. Dezelfde redenering bij een rentingcontract: deze is bij Volvo ook een stuk duurder dan bij andere banken (KBC op dit moment de beste voorwaarden).
                            Ik betaal bij volvo voor full omnium dwz3jaar geld terug bij total loss ed daarna 1 % per maand eraf +ba+rechtsb+verz Chauf 1303 € ik zit in de laagste bonus malus graad
                            ik was voordien klant bij kbc en daar kwam er ruim 600 € bij ,de keuze was dus snel gemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AndyV Bekijk Berichten
                              Is er dan (nog) niemand die de 2.4AWD-Geartronic met een rica 225 heeft uitgerust? Of is dit gewoon niet aan te raden?
                              Heu... ik lees net dat BSR een upgrade klaar heeft van 245PK en 520Nm... *KUCH*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                Heu... ik lees net dat BSR een upgrade klaar heeft van 245PK en 520Nm... *KUCH*
                                Kan er mij dan iemand vertellen of een dergelijke tuning al dan niet een probleem is met een geartronic versnellingsbak? Er zijn blijkbaar wel leden met een mauele transmissie die ervaring hebben, maar niemand met een GT?

Comment

Ik betaal bij volvo voor full omnium dwz3jaar geld terug bij total loss ed daarna 1 % per maand eraf +ba+rechtsb+verz Chauf 1303 € ik zit in de laagste bonus malus graad
                                  ik was voordien klant bij kbc en daar kwam er ruim 600 € bij ,de keuze was dus snel gemaakt
                                  Ik kom tot dezelfde conclusie. Mijn huidige makelaar kan de prijs wel evenaren, maar dan niet met 3 jaar behoud van waarde + eventuele prijsstijgingen. En dan nog: rij je bij Volvo schadevrij, dan gaat je premie het volgende jaar omlaag.

Comment

• Heeft er iemand misschien duidelijke foto's van een beige interieur met classic wood inleg? Lijkt me, zeker met een zwarte buitenkleur, de mooiste combo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeroens Bekijk Berichten
                                      Heeft er iemand misschien duidelijke foto's van een beige interieur met classic wood inleg? Lijkt me, zeker met een zwarte buitenkleur, de mooiste combo...
                                      Eerder de klassiekste en minst gedrufde combo, de mooiste vast niet hoor...

Maar tis een kwestie van smaak natuurlijk.

Comment

Voor welk bedrag heb je de omnium verzekering genomen + wat is de regeling ivm vrijstelling (franchise)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
                                          Voor welk bedrag heb je de omnium verzekering genomen + wat is de regeling ivm vrijstelling (franchise)?
                                          Voor 37000€ en de vrijst is nul euro

Comment

Working...
                                          X