Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bedankt

Comment

• Weet er iemand wat het verschil is tussen de 2.4 D AWD geartronic (163pk) en de D5 AWD geartronic (205 pk)?

Het viel me op dat bij de technische specificaties opvallend veel gelijkenissen waren. Beide 2.4, Common Rail en Twinturbo.

Is het verschil in pk dan enkel softwarematig? Zo ja, is het verschil dan volledig weg te werken dmv chiptuning?

Alvast bedankt!

Comment

• Denk mijn antwoord al zelf gevonden te hebben. Op de site van heico zijn de waarden na chiptuning immers exact dezelfde voor de 2.4 AWD en D5 AWD. De motor is dus exact dezelfde, enkel een software-aanpassing. Goed om weten...

Comment

• klopt, de 2.4 is een D5. Wanneer je de motorkap open doet zie je in koeien van letters D5 op het motorblok staan. PS ik mag morgen mijn XC60summum geartronic 2.4 afhalen. Weet nog niet of ik hem laat chippen, om in file te staan maakt het niet echt uit of hij nu 165 dan wel 205 PK heeft......(chippen bij volvo kost 775 eur excl btw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zjef Bekijk Berichten
            klopt, de 2.4 is een D5. Wanneer je de motorkap open doet zie je in koeien van letters D5 op het motorblok staan. PS ik mag morgen mijn XC60summum geartronic 2.4 afhalen. Weet nog niet of ik hem laat chippen, om in file te staan maakt het niet echt uit of hij nu 165 dan wel 205 PK heeft......(chippen bij volvo kost 775 eur excl btw)
            AUB klein verslag over rijimpressie , vind dit ook wel een knappe wagen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zouf Bekijk Berichten
              AUB klein verslag over rijimpressie , vind dit ook wel een knappe wagen .

Ik heb mijn Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic sinds afgelopen donderdag. De wagen rijdt zalig! Ik rij iedere dag naar Brussel met de wagen. De AWD met dit weer is ook schitterend, al moet je altijd voorzichtig blijven natuurlijk. Het beige interieur dat ik gekozen heb valt ook zeer goed mee. Geeft een zeer ruim gevoel, zeker in combinatie met het panoramisch schuifdak. Alleen een beetje extra opletten om het beige interieur proper te houden, maar dat weet je op voorhand als je voor deze kleur opteert. Ik zit nu aan een verbruik van gemiddeld 8.0 l/100km en heb bijna 2000km gereden. Wanneer de motor wat meer gerodeerd is, zou het verbruik nog wat moeten zakken. Ben dus ook sterk aan het twijfelen of ik de wagen wel laat tunen. Je moet zeker eens gaan testrijden met de wagen. Ik heb ook de vgl gemaakt met de Audi Q5, Mercedes GLK maar de Volvo XC60 liet bij mij de beste indruk na kwa prijs-kwaliteit. De 5 clilinder motor draait ook heel zoet. Ik ben dus een zéér tevreden Volvo rijder!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-Fan Bekijk Berichten
                Ik heb mijn Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic sinds afgelopen donderdag. De wagen rijdt zalig! Ik rij iedere dag naar Brussel met de wagen. De AWD met dit weer is ook schitterend, al moet je altijd voorzichtig blijven natuurlijk. Het beige interieur dat ik gekozen heb valt ook zeer goed mee. Geeft een zeer ruim gevoel, zeker in combinatie met het panoramisch schuifdak. Alleen een beetje extra opletten om het beige interieur proper te houden, maar dat weet je op voorhand als je voor deze kleur opteert. Ik zit nu aan een verbruik van gemiddeld 8.0 l/100km en heb bijna 2000km gereden. Wanneer de motor wat meer gerodeerd is, zou het verbruik nog wat moeten zakken. Ben dus ook sterk aan het twijfelen of ik de wagen wel laat tunen. Je moet zeker eens gaan testrijden met de wagen. Ik heb ook de vgl gemaakt met de Audi Q5, Mercedes GLK maar de Volvo XC60 liet bij mij de beste indruk na kwa prijs-kwaliteit. De 5 clilinder motor draait ook heel zoet. Ik ben dus een zéér tevreden Volvo rijder!
                Mooimooi, ik zou zeggen: stel je wagen voor in het Scandinavische deel vh forum? . En das wel een erg mooi verbruik moet ik zeggen.. Ik zit nu ongeveer op 8liter. Toen ik de mijne kocht (C30 wel hé) deed ik een dikke 9liter gemiddeld. Nadien is het verbruik gezakt tot +- 8,5l en nu dankzij chiptuning zit ik op 8l
                Last edited by ; 12/01/2010, 20:31.

Comment

Proficiat. Mooie wagen. Heb deze wagen ook met elkaar vergeleken (wel niet de AWD) en bij mij is het de GLK geworden. In leasing kon er gewoon niets op tegen de GLK door de combinatie van de grote kortingen bij MB en de hoge restwaarde.

Comment

Hey V-Fan,

Wanneer heb jij je wagen besteld? En is de leveringstermijn sterk gewijzigd sinds de bestelling? Ik wacht namelijk op mijn XC60, die momenteel midden februari wordt verwacht. Ik heb midden october besteld en het wachten duurt verdomd lang .
                    Zeker nu je steeds meer XC60's in het straatbeeld ziet.

Comment

• Ben deze ochtend bij de dealer langsgeweest om een offerte te laten maken.
                      Als ik nu inteken wordt de XC R-design geleverd eind mei, voor de andere versies is dat een maand vroeger.
                      R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                      Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                      Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Ik zie ze vrij veel rijden de XC60's en hier op het forum las ik ook al meerdere kopers hun verhaal. Maar waar blijven die foto's en/of topics in de Scandinavische topic????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door junior10 Bekijk Berichten
                          Hey V-Fan,

Wanneer heb jij je wagen besteld? En is de leveringstermijn sterk gewijzigd sinds de bestelling? Ik wacht namelijk op mijn XC60, die momenteel midden februari wordt verwacht. Ik heb midden october besteld en het wachten duurt verdomd lang .
                          Zeker nu je steeds meer XC60's in het straatbeeld ziet.

Ik heb mijn wagen op 10 oktober 2009 besteld en ben er sinds 4 januari 2010 mee aan het rondrijden.
                          Leveringstermijn was sneller dan voorzien. De wagen zou ik normaal gezien de 2e week van januari kunnen afhalen. Dat is dus begin januari geworden....
                          Is bij jou de leveringstermijn dan aangepast?

Comment

• Ik heb me een 2e hands met 25000 kms op de klok gekocht. Ben al altijd volvo rijder geweest en de concurrentie kon me toch niet bekoren.

De wagen rijd (testrit) bijzonder goed, automatische bak schakelt soepel en zoals je verwacht, bochtenwerk is zalig. Ik ben er gewoon helemaal weg van! Nu nog wachten tot 25 januari tot ie geleverd word.. can't wait
                            Last edited by ; 17/01/2010, 19:15.

Comment

Ik heb mijn wagen op 10 oktober 2009 besteld en ben er sinds 4 januari 2010 mee aan het rondrijden.
                              Leveringstermijn was sneller dan voorzien. De wagen zou ik normaal gezien de 2e week van januari kunnen afhalen. Dat is dus begin januari geworden....
                              Is bij jou de leveringstermijn dan aangepast?
                              Niet echt nee. Toen ik de wagen bestelde was de verwachte leveringsdatum eind januari, toen de productiedatum bekend werd, werd dat de week van 14 februari. Volgens de concessiehouder kan dat nog een weekje opschuiven tegen dat het zover is. Hopelijk wel, want op 13 feb vertrek ik met vakantie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                                Ik heb me een 2e hands met 25000 kms op de klok gekocht. Ben al altijd volvo rijder geweest en de concurrentie kon me toch niet bekoren.

De wagen rijd (testrit) bijzonder goed, automatische bak schakelt soepel en zoals je verwacht, bochtenwerk is zalig. Ik ben er gewoon helemaal weg van! Nu nog wachten tot 25 januari tot ie geleverd word.. can't wait

Gefeliciteerd. Dat kort de leveringstermijn wel sterk in tov van een nieuwe wagen . Veel plezier ermee.

Comment

• Vandaag eens met een xc60 2.4 Drive FWD gereden
                                  ( volvo v50 moest binnen voor onderhoud)
                                  en ben een beetje verschoten van de power van deze volvo. Op de westvlaamse
                                  binnenbanen moest je het stuur stevig vast houden , de baan lag halfnat, ...
                                  Had verwacht dat hij die power beter op de grond kon zetten.
                                  Voor de rest aangename wagen , ruime achterbank , maar de koffer kon me niet 100% bekoren qua ruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                    Vandaag eens met een xc60 2.4 Drive FWD gereden
                                    Voor de rest aangename wagen , ruime achterbank , maar de koffer kon me niet 100% bekoren qua ruimte.
                                    Had dezelfde ervaring tijdens een testrit. Zelfs in die mate dat ik geen veilig gevoel had...Was dan ook de hoofd reden om niet voor de XC60 te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                                      Had dezelfde ervaring tijdens een testrit. Zelfs in die mate dat ik geen veilig gevoel had...Was dan ook de hoofd reden om niet voor de XC60 te gaan.
                                      Idem , wat moet het dan zijn als het fel geregend heeft ?

Comment

Idem , wat moet het dan zijn als het fel geregend heeft ?
                                        Hebben jullie zo'n schrik of ben ik gwn goed?

In de regen heb ik met FWD ng nooit van mijn leven schrik gehad, onderstuur kan je krijgen maar dan moet je gwn gas lossen. BMW in de regen is veel riskanter

Comment

Vandaag eens met een xc60 2.4 Drive FWD gereden
                                          Reden te meer om de AWD versie te nemen. Maar ja, leasingkosten he...

Comment

Working...
                                          X