Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
    Volvo dealer gebeld, 2.0D in de XC60 is voor juli 2010 (viercilinder uit de V70, maar dan met 163 pk). Wel alleen in FWD.
    Mijn dealer ( Tielt ) zegt dat hij nog geen exacte datum weet wanner de 2.0 D in de XC60 komt.
    Het is toch raar dat de ene dealer al een datum weet en de andere niet , ofwel
    wil hij het nog niet zeggen

Waarschijnlijk bedoelen jullie de volvo dealer uit Gent ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Axel xc60 Bekijk Berichten
      Dit is ook wat mijn Volvo dealer zegt, maar dan wel een 5 cylinder 2.0D enkel in FWD
      Wordt in de markt verwacht 6md a 7md 2010
      Jij hebt het dan over de nieuwe 2.0 D door volvo zelf ontworpen ( 5 cylinder )

Is het dan niet raar dat er 2 diesels van hetzelfde kaliber gaan rondrijden.
      Een 4 en een 5 cilinder. Of zal de 4 cylinder stillekes verdwijnen.

Comment

• Sinds geruime tijd ben ik aan het overwegen om me een nieuwe wagen aan te schaffen. De keuze valt me moeilijk tussen de Volvo XC60, de Audi Q7 en de Freelander.
        Deze laatste heb ik aan de lijst toegevoegd, aangezien ze bij Landrover momenteel een knappe uitvoering (Scapa Sports) kunnen aanbieden voor net geen 34.000 euro.

Nu ben ik vrij hard gericht op het interieur. De Freelander scoort hier veruit het minst. Bovendien kan je op de 'Scapa Sports'-uitvoering bv. enkel een gps nadien laten inbouwen.

Bij de Volvo heb ik dan weer precies de indruk dat de verlichtingskleuren in het interieur niet bepaald op elkaar zijn afgesteld. Om hier al dan niet bevestiging over te krijgen, zoek ik foto's (bij nacht) van het interieur (tellers, navigatie, radio-onderdeel op het dasboard). Momenteel rijdt ik trouwens met een Audi, waarbinnen alles mooi afgestemd is in dezelfde tinten rood en wit.

Daarnaast vroeg ik me ook af of het mogelijk is de navigatie uit te schakelen (zwart scherm of eventueel een menuscherm).

Alvast bedankt!

Comment

• De volvo xc60 is vandaag besteld . Ik zal hem dan wel voorstellen in de zweedse wagens .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
            Mijn dealer ( Tielt ) zegt dat hij nog geen exacte datum weet wanner de 2.0 D in de XC60 komt.

mijn dealer zegt dat er zeker geen 2.0 D komt Rutten Houthalen en Diest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterP Bekijk Berichten
              Sinds geruime tijd ben ik aan het overwegen om me een nieuwe wagen aan te schaffen. De keuze valt me moeilijk tussen de Volvo XC60, de Audi Q7 en de Freelander.
              Deze laatste heb ik aan de lijst toegevoegd, aangezien ze bij Landrover momenteel een knappe uitvoering (Scapa Sports) kunnen aanbieden voor net geen 34.000 euro.

Nu ben ik vrij hard gericht op het interieur. De Freelander scoort hier veruit het minst. Bovendien kan je op de 'Scapa Sports'-uitvoering bv. enkel een gps nadien laten inbouwen.

Bij de Volvo heb ik dan weer precies de indruk dat de verlichtingskleuren in het interieur niet bepaald op elkaar zijn afgesteld. Om hier al dan niet bevestiging over te krijgen, zoek ik foto's (bij nacht) van het interieur (tellers, navigatie, radio-onderdeel op het dasboard). Momenteel rijdt ik trouwens met een Audi, waarbinnen alles mooi afgestemd is in dezelfde tinten rood en wit.

Daarnaast vroeg ik me ook af of het mogelijk is de navigatie uit te schakelen (zwart scherm of eventueel een menuscherm).

Alvast bedankt!
              Bedoel je geen Q5??? Voor de prijs van de Q7 ga je bijna 2 Freelanders hebben. De Freelander is niet mis, maar van binnen ziet ie er goedkoop uit. Pas op het salon nog gemerkt. De XC60 is een mooie wagen, heb ik zelf nog overwogen maar enkel in de 4WD en niet de FWD dan. De interieur verlichting is overwegend blauw, maar ik weet niet of dit DE reden is om voor een bepaalde wagen te kiezen... De Q7 vind ik veel te groot en zelf lomp. Heb uiteindelijk zelf voor een MB GLK gekozen.

Comment

• Ik bedoelde inderdaad de Q5.
                Dé motivatie bij de keuze is de interieurverlichting niet, maar ik moet toegeven dat dat voor mij persoonlijk wel een heel belangrijk aspect is. Je ziet zelf veel vaker de binnenkant dan de buitenkant. Als je bovendien werkt volgens de normale kantooruren, zit je in de winter enkel in je wagen als het donker is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterP Bekijk Berichten
                  heb ik aan de lijst toegevoegd, aangezien ze bij Landrover momenteel een knappe uitvoering (Scapa Sports) kunnen aanbieden voor net geen 34.000 euro.

Dat klopt toch niet hoor. Ik heb er vorige zaterdag nog voor gebeld en je kan aan die Scapa Sports nog alle opties toevoegen die je ook op de S kunt krijgen. Benieuwd wat je zo verkeerd vindt aan het interieur? Die stoelen moeten niet onderdoen voor die van Volvo.
                  Wat betreft rijcomfort is een Freelander zelfs gewoon buiten concurrentie.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartvds7 Bekijk Berichten
                    mijn dealer zegt dat er zeker geen 2.0 D komt Rutten Houthalen en Diest
                    Dus de ene zegt een 4-cyl, de andere een 5-cyl en nog een andere dat er helemaal geen komt
                    Waar zit jvw50 wanneer je hem nodig hebt (ja, waar zit die eigenlijk??)
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      Dat klopt toch niet hoor. Ik heb er vorige zaterdag nog voor gebeld en je kan aan die Scapa Sports nog alle opties toevoegen die je ook op de S kunt krijgen. Benieuwd wat je zo verkeerd vindt aan het interieur? Die stoelen moeten niet onderdoen voor die van Volvo.
                      Sorry, Ik heb zelf recent een wagen in dit segment besteld en moet zeggen dat de Freelander het goedkoopste interieur (harde plastiek) van zijn concurrenten (Q5, XC60, GLK,...) heeft. En wat rijcomfort betreft...Begrijp me niet verkeerd, ik heb er niet mee gereden maar betwijfel of hij de kwaliteiten heeft van een Q5, GLK, XC60 of zelfs de verouderde X3. Op het terrein daar in tegen zal hij wel de moeite zijn, maar wie komt hier met dit soort wagens...

Comment

Je kan inderdaad alle opties van de S toevoegen. Maar de navigatie is pas beschikbaar vanaf de SE-versie. Dit werd me ook bevestigd door een verkoper tijdens een bezoek aan de toonzaal.
                        Als je toch een gps wenst, kan die worden ingebouwd (bv. Garmin). Nu heb ik echter niet bepaald goede ervaringen met het inbouwen van schermen (welke al snel begonnen te rammelen).
                        Last edited by ; 28/01/2010, 20:54.

Comment

Dus de ene zegt een 4-cyl, de andere een 5-cyl en nog een andere dat er helemaal geen komt
                          Waar zit jvw50 wanneer je hem nodig hebt (ja, waar zit die eigenlijk??)
                          Da's toch gemakkelijk hé

jvw50 zijn laatste bericht is van 14 nov 2009 ... strange

Comment

• blauw overheerst blijkbaar, nee?
                            Last edited by ; 28/01/2010, 22:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                              En wat rijcomfort betreft...Begrijp me niet verkeerd, ik heb er niet mee gereden maar betwijfel of hij de kwaliteiten heeft van een Q5, GLK, XC60 of zelfs de verouderde X3.
                              Toch maar eens doen dan. Met de Volvo is het een close call maar de LR rijdt véél zachter dan een Q5 en al zeker dan een X3 die helemaal geen partij is. Qua rijcomfort blijft die ook tussen de recentere concurrenten nog een referentie, zie ookl de recente vgl. bij Autozeitung. Vergeet ook niet dat je maar 33.000 betaalt tegenover rond de 40.000 bij de concurrentie (op zijn minst)
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Toch maar eens doen dan. Met de Volvo is het een close call maar de LR rijdt véél zachter dan een Q5 en al zeker dan een X3 die helemaal geen partij is. Qua rijcomfort blijft die ook tussen de recentere concurrenten nog een referentie, zie ookl de recente vgl. bij Autozeitung. Vergeet ook niet dat je maar 33.000 betaalt tegenover rond de 40.000 bij de concurrentie (op zijn minst)
                                Daarom dat ik een GLK genomen heb, reed het best van allemaal en zit nog een stukje onder de 40K ;-)

Comment

Week 22 is het voorstelling van MY2011 met introductie van de 5-cil 2.0 liter diesel. Vanaf juni krijgt elke Volvo dealer 1 testvoertuig ter beschikking en kunnen de bestellingen geplaatst worden. Vanaf september / oktober start de uitlevering van de XC60 met nieuwe motor. Voor België is deze 163Pk en heeft een CO2 uitstoot van minder dan 130gr. Verbruikscijfers zijn er nog niet (metingen zijn aan de gang) maar gezien de, voor een SUV, zeer lage CO2 uitstoot zullen ze redelijk indrukwekkend zijn. De nieuwe motor komt in de XC60 enkel als FWD en gaat de 2.4d Drive vervangen. De AWD's blijven bij dezelfde motorisatie als nu.

Elke Volvo dealer die nu nog beweert dat erg geen 2 liter 5-cilinder komt is gewoon bang om tot de zomer geen XC60's Drive meer te verkopen en liegt of is slecht geïnformeerd.

Comment

Week 22 is het voorstelling van MY2011 met introductie van de 5-cil 2.0 liter diesel. Vanaf juni krijgt elke Volvo dealer 1 testvoertuig ter beschikking en kunnen de bestellingen geplaatst worden. Vanaf september / oktober start de uitlevering van de XC60 met nieuwe motor. Voor België is deze 163Pk en heeft een CO2 uitstoot van minder dan 130gr. Verbruikscijfers zijn er nog niet (metingen zijn aan de gang) maar gezien de, voor een SUV, zeer lage CO2 uitstoot zullen ze redelijk indrukwekkend zijn. De nieuwe motor komt in de XC60 enkel als FWD en gaat de 2.4d Drive vervangen. De AWD's blijven bij dezelfde motorisatie als nu.

Elke Volvo dealer die nu nog beweert dat erg geen 2 liter 5-cilinder komt is gewoon bang om tot de zomer geen XC60's Drive meer te verkopen en liegt of is slecht geïnformeerd.
                                    Toevallig volvo dealer ??? anders bestel ik er één bij u.
                                    Bedankt voor deze nuttige info. Dus gaan we nog eventjes wachten.

Comment

Toevallig volvo dealer ??? anders bestel ik er één bij u.
                                      Bedankt voor deze nuttige info. Dus gaan we nog eventjes wachten.
                                      Nee, geen Volvo dealer :-) maar wel een potentiële koper van een XC60 en door naar het autosalon te gaan, diverse dealers te bezoeken, en andere informatiebronnen zo aan de info geraakt. Maar ik heb wel gemerkt dat elke dealer een beetje zelf zijn verhaal invult zoals het hem uitkomt. De ene al wat eerlijker dan de andere, al ga ik er wel van uit dat de dealer niet van kwade wil is en vaak niet beter weet door gebrek aan informatie. (positief blijven denken :-) )

Comment

Nee, geen Volvo dealer :-) maar wel een potentiële koper van een XC60 en door naar het autosalon te gaan, diverse dealers te bezoeken, en andere informatiebronnen zo aan de info geraakt. Maar ik heb wel gemerkt dat elke dealer een beetje zelf zijn verhaal invult zoals het hem uitkomt. De ene al wat eerlijker dan de andere, al ga ik er wel van uit dat de dealer niet van kwade wil is en vaak niet beter weet door gebrek aan informatie. (positief blijven denken :-) )
                                        Ik ga eens binnenspringen bij de volvo dealer in Gent en daar vragen hoe het zit met
                                        de 2.0 D als hij mij wel de juiste info verteld dan ziet het er niet goed uit voor de volvo
                                        garage in Tielt. ( die deel uitmaakt van de automobilia groep )
                                        't probleem is dat die bijna al de garages in onze buurt onder hun hoede hebben.
                                        Dus als ze het in tielt niet willen zeggen , zal het bij de andere garages ook zo zijn.
                                        De verkoper vertelde me inderdaad dat in juni het nieuwe modeljaar uitkomt ,
                                        maar hij kon absoluut geen termijn op kleven. Zelfs nog even aan de grote baas gevraagd
                                        en die wist ook van niks. Eerlijk duurt het langst

Comment

• Volvo vult binnenkort zijn gamma aan met een nieuwe benzinemotor, de 2.0 GTDi. Die rechtstreeks ingespoten turboviercilinder is krachtiger dan Volvo's huidige 2.5-vijfcilinder.

De 2.0 GTDi betekent een stevige 'downsizing' voor Volvo. De 1.999 cc grote viercilinder verenigt directe injectie, een turbo en een variabele inlaat voor een optimaal rendement. Hij levert 203 pk (149 kW) en al vanaf 1.750 o/m staat het volledige koppel van 300 Nm klaar, dat kortstondig tot 320 Nm kan oplopen (overboost). Daarmee levert deze motor prestaties die vergelijkbaar zijn met die van de 2.5-vijfcilinder. De GTDi wordt eerst gelanceerd in landen waar fiscale premies worden gegeven voor auto's met een cilinderinhoud van minder dan twee liter. Hij wordt geleverd in de S80, de V70 en de XC60, naar keuze met een manuele zesversnellingsbak of een gerobotiseerde zesbak met dubbele koppeling (Powershift). Qua CO2-uitstoot scoort hij tussen 184 g/km (S80 met handgeschakelde versnellingsbak) en 199 g/km (XC60 met automaat), wat overeenkomt met normverbruikscijfers van 7,9 tot 8,6 l/100 km.

Zag dit net staan in de banners van autowereldforum, nu nog nieuws over de de nieuwe diesel en we zijn tevreden :-)
                                          Last edited by ; 29/01/2010, 10:54.

Comment

Working...
                                          X