Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo xc60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten

    De chromen afwerking op de knoppen van de Electric Climate Control.
    Enkel da ventje in het midden de rest is zoals een momentum

    Comment


    • Kogel is door de kerk


      Heb gisteren mijn XC60 besteld
      Het wordt 2.4D AWD geartronic
      R design + convenence pack
      Getinte ruiten + gelamineerd glas
      Kleur Electric Silver metallic (Kan nog wijzigen naar Cosmic White metallic)
      Ik heb nog tijd om iets te wijzigen want de levertijd is momenteel opgelopen tot de tweede helft van Mei
      Tot enkele weken voor de levering kan je vb het kleur wijzigen.

      Heb nog een resent artikel uit Nederland doorgekregen van een vriend
      Er zaten nog foto's bij maar het lukte niet die er bij te plaatsen
      De R-Design is wel degelijk meer dan enkel een opsmuk van interieur en exterieur
      Hij rijd een heel stuk strakker, lees zelf maar.
      De oorsprong van het artikel weet ik niet.

      De test uit Nederland
      Waarom de korte test?
      Volvo heeft een beste reputatie, maar zo sexy als Audi of BMW is het automerk niet. En klanten als Pieter Lakeman zijn ook niet bepaald goede ambassadeurs voor de Zweden. Vroeger, toen er nog geen broeikaseffect leek te zijn, probeerde Volvo de praktische en veilige modellen te compenseren met auto’s als de 850R en S60R, maar dergelijke CO2 kannonnen vindt men niet meer kunnen. Maar met een model dat alleen sportief oogt, is natuurlijk niks mis. Zoals de nieuwe XC60 met R-design pakket.
      .
      .
      Wat voor auto is het?
      Nou, een schaap in wolfskleren dus. De R-design accessoirelijn bestaat uit andere buitenspiegelkappen, speciale lichtmetalen 18-inch velgen (20-inch exemplaren zijn optioneel), verchroomde eindpijpen voor de uitlaat en chroomkleurige beschermplaten voor de zijschorten. Deze laatste accessoire doet de XC60 optisch lager boven het wegdek hangen. Het interieur werd in het kader van de R-design metamorfose voorzien van sportstoelen (met lederen bekleding plus R-design logo in de leuning), lederen bekleding voor zowel het (sport)stuurwiel als de versnellingspookknop, aluminium pedalen en speciale vloermatten. Het onderstel liet Volvo evenmin ongemoeid. De XC60 met R-design pakket beschikt over een harder afgestemd onderstel en een directer functionerende besturing. Volvo besloot de XC60 R-design niet te verlagen, want dat zou de terreincapaciteiten verminderen.
      .
      .
      Is het wat?
      Ja, best wel. Echt veel venijn biedt deze XC60, maar als R-design rijdt de Zweed merkbaar scherper. In een achterwiel aangedreven sportsedan heb je op het asfalt meer plezier, maar die is kansloos in de sneeuw. En ten opzichte van andere SUV modellen stuurt de XC60 R-design opvallend direct. Oneffenheden in het wegdek weet de Volvo niet helemaal weg te filteren, maar het veercomfort is ondanks het hardere onderstel nog steeds heel behoorlijk. In combinatie met winterbanden is de XC60 op glad ijs goed onder controle te houden. Het ESP systeem houdt steeds een oogje in het zeil, maar grijpt niet te vroeg in en dat is ook reuze prettig. Een positieve bijdrage aan het comfort leveren ook de uitstekend steunende stoelen.
      De XC60 R-design werd getest in D5 uitvoering en dat betekent 204 pk en in handgeschakelde uitvoering een uitstoot van 183 gram CO2; een redelijk nette waarde. De versie met automaat zit op 199 gram. De verleiding is groot om voor deze laatste versie te gaan omdat de dieselmotor het beste harmonieert met de automatische transmissie. Er is ook een 2.4D DRIVe uitvoering met 175 pk en slechts 159 gram CO2-uitstoot, maar in ruil voor een C-label (in plaats van 'D') moet u dan wel de vierwielaandrijving inleveren.
      .
      .
      Hoeveel sterren?
      Vier (op een schaal van vijf). De XC60 R-design is als D5 AWD Geartronic geen koopje (63.440 euro), maar je krijgt wel een heel plezierige allrounder: voldoende ruim, comfortabel, goed rijdend, adequaat gemotoriseerd, royaal uitgerust en volgens EuroNCAP zeer veilig. Het R-design gebeuren geeft de XC60 een duidelijke visuele meerwaarde, geeft de Volvo ook prettigere rijeigenschappen. Geen gebakken lucht dus. En daarmee is de XC60 ook met dit pretpakket een echte Volvo.

      Comment


      • Proficiat met je aankoop.
        En neem geen Cosmic White, die kleur staat niet op de XC60!
        Last edited by joodoo; 02/02/2010, 22:16.

        Comment


        • Ik las enkele post geleden dat iemand vertelde dat er een nieuwe 2.0 versie met 130gr uitstoot zou uitkomen rond juni .. Nu heb ik een AWD besteld, maar met dit nieuws vraag ik me af op ik mss niet beter de 2.0 zou bestellen en iets langer wachten ..

          Ik had met de drive versie gereden (FWD) maar vond die niet lekker rijden.. misschien dan toch weer voor AWD ?

          Wat denken jullie over de herverkoopwaarde na 2,5 jaar (150.000km) van een XC60 AWD.. of FWD 2.0 dan ..

          Ben eigenlijk op zoek naar een + - lijstje tussen de 2.0 versie en de AWD 2.4; zowel fiscaal als ecologisch als herverkoopwaarde en TCO ..

          heeft iemand die gegevens ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door justroll Bekijk Berichten
            Ik las enkele post geleden dat iemand vertelde dat er een nieuwe 2.0 versie met 130gr uitstoot zou uitkomen rond juni .. Nu heb ik een AWD besteld, maar met dit nieuws vraag ik me af op ik mss niet beter de 2.0 zou bestellen en iets langer wachten ..

            Ik had met de drive versie gereden (FWD) maar vond die niet lekker rijden.. misschien dan toch weer voor AWD ?

            Wat denken jullie over de herverkoopwaarde na 2,5 jaar (150.000km) van een XC60 AWD.. of FWD 2.0 dan ..

            Ben eigenlijk op zoek naar een + - lijstje tussen de 2.0 versie en de AWD 2.4; zowel fiscaal als ecologisch als herverkoopwaarde en TCO ..

            heeft iemand die gegevens ?
            Er komt geen AWD voor de nieuwe 2.0D, enkel een FWD.
            Aan de AWD's verandert er niets ten opzichte van nu.
            Voor de rest zijn er geen gegevens, dus plussen en minnen zijn er pas te vertellen na de introductie en eerste testen van de 2.0D 163pk in het najaar.
            En de herverkoopwaarde: daar kan niemand een zinnig woord over vertellen.
            Last edited by joodoo; 03/02/2010, 23:33.

            Comment


            • daar ben ik bewust van .de vraag is eerder zal AWD nog interresant zijn om mee te rijden; of zal het zo fiscaal belast worden dat je beter maar een FWD neemt .

              ik heb de indruk dat die wagen een AWD vraagt om al het comfort er uit te halen .. of ben ik dan zo grondig mis ?

              Comment


              • Wat is dan precies het voordeel van die AWD tegenover de 2WD dat het zogezegd beter rijdt? Ik kan erin komen als je veel extra grip nodig hebt maar bij normale weersomstandigheden is AWD toch niet nodig. 2WD is een stuk zuiniger, die DRIVe is niet toevallig een 2WD en het feit dat hun nieuwe 2 liter motoren op benzine en diesel ook 2WD zijn laten aannemen dat Volvo er zelf ook over denkt

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door justroll Bekijk Berichten
                  daar ben ik bewust van .de vraag is eerder zal AWD nog interresant zijn om mee te rijden; of zal het zo fiscaal belast worden dat je beter maar een FWD neemt .

                  ik heb de indruk dat die wagen een AWD vraagt om al het comfort er uit te halen .. of ben ik dan zo grondig mis ?
                  Dat zal je zelf moeten inschatten.
                  Als je weet dat de XC60 AWD onder normale omstandigheden 95% op de voorwielen trekt en 5% op de achterwielen, dan weet je dat het verschil niet erg groot is.
                  De XC60 DRIVe-rijders zijn enthousiast over hun FWD, en boeten niets in aan comfort.
                  De nieuwe DRIVe zal ook minder performant uit de hoek komen als de huidige (minder pk's, minder koppel).

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                    Er komt geen AWD voor de nieuwe 2.0D, enkel een FWD.
                    Aan de AWD's verandert er niets ten opzichte van nu.
                    Voor de rest zijn er geen gegevens, dus plussen en minnen zijn er pas te vertellen na de introductie en eerste testen van de 2.0D 163pk in het najaar.
                    En de herverkoopwaarde: daar kan niemand een zinnig woord over vertellen.
                    hmg..tis een stevig twijfel geval. Ik moet stilletjes aan omschakelen en had eigenlijk mijn AWD al besteld levering tegen midden april. Weet je toevallig of het een 5 of 4 cylinder gaat zijn ? De verkoper die ik gisteren een maitlje stuurde liet me dit weten

                    "Deze wagen zou inderdaad bij ons op de markt komen, maar volgens mij vroeger, zo in juni dacht ik.

                    Het is inderdaad wel zo dat hij enkel voorwiel aangedreven geleverd zal worden."


                    Er zullen altijd mensen zijn die zweren bij de AWD en dan andere die zeggen dat de FWD even goed is .. denk ik dan

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door justroll Bekijk Berichten
                      hmg..tis een stevig twijfel geval. Ik moet stilletjes aan omschakelen en had eigenlijk mijn AWD al besteld levering tegen midden april. Weet je toevallig of het een 5 of 4 cylinder gaat zijn ? De verkoper die ik gisteren een maitlje stuurde liet me dit weten

                      "Deze wagen zou inderdaad bij ons op de markt komen, maar volgens mij vroeger, zo in juni dacht ik.

                      Het is inderdaad wel zo dat hij enkel voorwiel aangedreven geleverd zal worden."

                      Er zullen altijd mensen zijn die zweren bij de AWD en dan andere die zeggen dat de FWD even goed is .. denk ik dan
                      5 cylinders zullen het in de Xc60 zijn.

                      OK, kan zijn dat hij vroeger komt, maar toch maar afwachten...
                      Je kent de prijs ook niet, dus ik denk persoonlijk dat je nu beter die AWD bestelt met de condities van nu.
                      Goedkoper zal het niet zijn te wachten tot deze zomer....

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                        Wat is dan precies het voordeel van die AWD tegenover de 2WD dat het zogezegd beter rijdt? Ik kan erin komen als je veel extra grip nodig hebt maar bij normale weersomstandigheden is AWD toch niet nodig. 2WD is een stuk zuiniger, die DRIVe is niet toevallig een 2WD en het feit dat hun nieuwe 2 liter motoren op benzine en diesel ook 2WD zijn laten aannemen dat Volvo er zelf ook over denkt
                        Het is een misvatting dat AWD alleen zijn nut bewijst bij sneeuw of bij het rijden op terrein.
                        Ook als de weg nat en/of vettig ligt (na een langere droge periode bvb.), en dat is in België minstens 6 maanden op een jaar, is extra tractie nuttig en en zeker bij SUV's die al een hoger zwaartepunt hebben. Het is typerend dat zo'n 175pk al moeite heeft om zijn vemogen kwijt te geraken enkel op de voorwielen als het nat ligt. En dan zijn er nog die overwegen om hun 2WD te chippen naar 240pk. De bandenboer zal snel uw beste vriend worden. En dat "verbruiksnadeel" van AWD tgov. 2WD zou ik toch nuanceren: dit is vooral afhankelijk van je rechtervoet.
                        Van dingen als een Qashqai, Tucson, Sportage kan ik nog aannemen dat je die in 2WD koopt maar boven de 150pk moet een middelgrote SUV van de categorie als de XC60 toch zeker AWD hebben (vind ik)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                          Het is een misvatting dat AWD alleen zijn nut bewijst bij sneeuw of bij het rijden op terrein.
                          Ook als de weg nat en/of vettig ligt (na een langere droge periode bvb.), en dat is in België minstens 6 maanden op een jaar, is extra tractie nuttig en en zeker bij SUV's die al een hoger zwaartepunt hebben. Het is typerend dat zo'n 175pk al moeite heeft om zijn vemogen kwijt te geraken enkel op de voorwielen als het nat ligt. En dan zijn er nog die overwegen om hun 2WD te chippen naar 240pk. De bandenboer zal snel uw beste vriend worden. En dat "verbruiksnadeel" van AWD tgov. 2WD zou ik toch nuanceren: dit is vooral afhankelijk van je rechtervoet.
                          Van dingen als een Qashqai, Tucson, Sportage kan ik nog aannemen dat je die in 2WD koopt maar boven de 150pk moet een middelgrote SUV van de categorie als de XC60 toch zeker AWD hebben (vind ik)
                          Zeer juist , spijtig dat zoveel constructeurs zo niet denken maar eerder aan
                          $$$$ .

                          Comment


                          • Rijd nu al anderhalve week met onze XC60 2.4d AWD (geartronic) en op korte afstanden (school-winkel-tralallala) is het bijna onmogelijk
                            om onder de 10l/100 km te gaan. Op de autosnelweg aan 120 km/h zit je rond 8.5l. Had het graag een litertje lager gezien , magoed.
                            Het is en blijft een fenomenaal zalige wagen om mee te rijden.
                            Last edited by ; 04/02/2010, 18:16.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                              Rijd nu al anderhalve week met onze XC60 2.4d AWD en op korte afstanden (school-winkel-tralallala) is het bijna onmogelijk om onder de 10l/100 km te gaan. Op de autosnelweg aan 120 km/h zit je rond 8.5l. Had het graag een litertje lager gezien , magoed. Het is en blijft een fenomenaal zalige wagen om mee te rijden.
                              Op de duitse forum gelezen dat het verbruik na 5 a 10000km zou verminderen . By the way, de laatste 2 weken enkel nog kleine ritten
                              gedaan met mijn BMW 320D en ik verschoot ook van mijn verbruik, 9,5 l .

                              Comment


                              • De mijne heeft er al 25.000

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  En dat "verbruiksnadeel" van AWD tgov. 2WD zou ik toch nuanceren: dit is vooral afhankelijk van je rechtervoet.
                                  Voor dezelfde rechtervoeten is de realiteit toch 1,5 liter verschil tussen de FWD en de AWD, niet niks toch...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                  Van dingen als een Qashqai, Tucson, Sportage kan ik nog aannemen dat je die in 2WD koopt maar boven de 150pk moet een middelgrote SUV van de categorie als de XC60 toch zeker AWD hebben (vind ik)
                                  De realiteit van het rijden met de FWD XC60 spreekt dit volledig tegen.
                                  Last edited by joodoo; 04/02/2010, 20:03.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                    De realiteit van het rijden met de FWD XC60 spreekt dit volledig tegen.
                                    De realiteit zegt bij mij dat die auto niet super reed. Ik was nog maar weg of ik zat al te patineren zonder gek te doen . Nooit heeft die auto mij een stabiel indruk gegeven.
                                    En die eco gezever interesseert mij het allerminst.
                                    Hier moest het sowieso automaat zijn en dan kwam ik al aan 189 co2 uitstoot. Wanneer ik de d5 pakte had ik 199 co2 uitstoot en dan is mijn rekening snel gemaakt .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                      Voor dezelfde rechtervoeten is de realiteit toch 1,5 liter verschil tussen de FWD en de AWD, niet niks toch...
                                      En toch blijf ik erbij dat rijstijl de doorslag geeft. De cijfers op Spritmonitor geven me hierin gelijk. Zo is er ene met een DRIVe geartronic die boven de 10 liter zit terwijl er verschillende met hun AWD rond de 8 liter schommelen. Als je echt een eco-run gaat doen zal die 2WD uiteraard de zuinigste zijn (het zou er nog maar aan mankeren) maar helaas zijn dagelijkse verkeersomstandigheden geen eco-run.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                      De realiteit zegt bij mij dat die auto niet super reed. Ik was nog maar weg of ik zat al te patineren zonder gek te doen . Nooit heeft die auto mij een stabiel indruk gegeven.
                                      Voila

                                      Enfin, ik verkondig puur een persoonlijke mening dat een middelgrote SUV beter 4WD is maar als je gelukkig bent met je 2WD zoveel te beter hé

                                      Comment


                                      • Om op 4wd te platineren moet je op kiezelstenen staan . Op de weg vliegt ie als een speer. Maar onder de 8L lijkt me niet mogelijk of je mag het gaspedaal amper beroeren; Nu goed. Ik verwachtte ook niet dat ie 5l ging verbruiken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door nestor973 Bekijk Berichten
                                          Om op 4wd te platineren moet je op kiezelstenen staan . Op de weg vliegt ie als een speer. Maar onder de 8L lijkt me niet mogelijk of je mag het gaspedaal amper beroeren; Nu goed. Ik verwachtte ook niet dat ie 5l ging verbruiken
                                          <8liter is dan ook wel erg weinig he. Ik verbruik nu 7,8l met men C30 D5 manueel.. een XC60 mét AWD én automaat die daaronder kan zal moeilijk zijn denk ik

                                          Comment

                                          Working...
                                          X